خبرگزاری کار ایران

چرا ماشین ظرفشویی خشک نمی کند؟ 7 دلیل

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۸۶۵۶

امروزه رشد صنعت و تکنولوژی سبب آن شده تا محصولات خانگی با فناوری ها و امکانات بسیار کاربردی و جدیدی به کاربران عرضه شوند. در این بین ماشین ظرفشویی یکی از محصولاتی است که هم پای این پیشرفت جلو رفته است. اما گاهی این دستگاه پر مصرف دچار مشکلاتی می شود که فرایند شستشو ظروف را به یک معظل تبدیل می کند. یکی از مواردی که شاید برای اکثر کاربران پیش آمده باشد خشک نشدن ظروف در ماشین ظرفشویی است. اکنون به نظر شما چرا ماشین ظرفشویی خشک نمی کند؟ برای پاسخ به این سؤال باید متذکر شویم که خشک کردن ماشین ظرفشویی می تواند دلایل متعددی داشته باشد که در ادامه مطلب درباره آنها به طور کامل توضیح داده ایم.

1.خرابی المنت، علت خشک نشدن ظروف در ماشین ظرفشویی

همه ما می دانیم که ماشین ظرفشویی پس از چرخه شستشو اقدام به خشک کردن ظروف می کند. المنت های ماشین ظرفشویی در ابتدا با داغ شدن سبب گرم شدن آب و همچنین ایجاد بخار زیاد داخل دستگاه می شود. همین بخار کردن در پایان موجب می شود تا ظروف شما به بهترین شکل ممکن خشک شوند. پس می توان گفت خراب شدن المنت می تواند علت خشک نشدن ظروف در ماشین ظرفشویی باشد.

در بین شرکت های تولید کننده ماشین ظرفشویی، بوش یکی از کمپانی هایی است که از فناوری زئولیت برای خشک کردن ظروف در ظرفشویی های خود استفاده کرده است، البته این قابلیت در محصولات سری 8 با آپدیت جدیدی طراحی شده است که می تواند فرایند خشک کردن را به بهترین شکل ممکن انجام دهد. اما باید توجه داشته که این ویژگی منحصر به فرد قیمت ماشین ظرفشویی بوش اصل آلمان سری 8 را تحت تأثیر قرار داده است به طوری که برای خرید آن باید هزینه بیشتری را صرف کنید.

2.مشکل در فن و دریچه هوا مزیدی برعلت خشک نکردن ماشین ظرفشویی

یکی از مهم ترین دلایل خشک نشدن ظروف در ماشین ظرفشویی می تواند وجود یک مشکل در فن یا دریچه هوا باشد. چرا که بسیاری از ماشین ظرفشویی ها با داشتن یک دریچه یا فن از باقی ماندن رطوبت بر روی ظروف هنگام آبکشی جلوگیری می کنند. در صورتی که این دریچه به درستی کار نکند گرما و رطوبت بر روی ظروف باقی خواهند ماند و خشک نخواهند شد.

البته ماشین ظرفشویی های جدیدی که امروز در بازار عرضه شده اند از قابلیت های بسیار پیشرفته ای برای خشک کردن بهره مند شده اند. در صورتی که شما هم قصد انتخاب ماشین ظرفشویی با چنین قابلیتی را دارید ما به شما خرید ماشین ظرفشویی سامسونگ را پیشنهاد می کنیم. زیرا در کنار یک خشک کنندگی بی عیب و نقص از قیمت بسیار مطلوب و مناسبی به نسبت سایر برندها برخوردار است.

3.باز نشدن درب بعد از شستشو، از دیگر علت های خشک نشدن ظروف

از دیگر دلایلی که می تواند موجب خشک نشدن ظروف در ماشین ظرفشویی شود، باز نشدن درب دستگاه بعد از اتمام شستشو است. در صورت خرابی یا گیر بودن درب ظرفشویی، رطوبت و بخار بر روی ظروف باقی خواهند ماند و ظروف شما آنچنان که باید خشک نخواهند شد. در بین برندهای تولید کننده ماشین ظرفشویی، ال جی از آن دسته شرکت هایی است که با طراحی درب اتوماتیک سبب خشک شدن سریع ظروف داخل دستگاه شده است. با توجه به این قابلیت درب ظرفشویی پس از اتمام به صورت اتوماتیک باز می شود و تمام رطوبت و بخار دستگاه به طور کامل به بیرون کشیده می شود. البته این قابلیت قیمت ظرفشویی ال جی را تحت تأثیر قرار داده است که در هنگام خرید نهایی باید حتماً در نظر داشته باشید.

4.کم بودن یا خالی بودن مخزن جلا دهنده، علت خیس ماندن ظروف

چِک کردن مخزن مایع جلا دهنده یکی از نکاتی برای بهبود عملکرد ماشین ظرفشویی در هنگام خشک کردن ظروف است. در صورتی که این مخزن خالی باشد یا مایع جلا دهنده آن کم باشد، ممکن است آب بر روی ظروف باقی بماند و به درستی خشک نشوند. برای حل این مسئله حتماً از پر بودن مخزن و همچنین بسته بودن درب آن اطمینان پیدا کنید.

چرا ماشین ظرفشویی خشک نمی کند؟ 7 دلیل

1.خشک نشدن ظروف در صورت چیدمان نا مرتب ظروف

سبد های ماشین ظرفشویی به نحوی طراحی شده اند که هر نوع ظرف را می بایست در جای مخصوص خود قرار داد. در صورتی که ظروف شما به طور مناسب در جای خود قرار نگیرند و یا روی هم انباشته شوند، قطعاً فضای خالی بین آنها ایجاد نخواهد شد. همین مسئله سبب می شود تا آب روی ظروف باقی بماند و شما مجبور شوید به صورت دستی ظرف ها را خشک کنید.

2.تنظیمات نا درست برنامه از اصلی ترین دلایل خشک نشدن ظروف

گاهی اوقات کاربران برنامه مناسب برای شستشوی ظروف را انتخاب نمی کنند و همین موضوع باعث می شود تا ظروف کاملاً خشک نشوند. توجه داشته باشید اگر ماشین ظرفشویی شما روی برنامه Quick یا PreWash تنظیم شده باشد فرایند خشک شدن به طور کامل انجام نخواهد شد. پس حتماً این برنامه ها را غیر فعال کنید. همچنین برنامه ای را انتخاب کنید که با جنس ظروف شما همخوانی داشته باشد. به طوری که ظرفشویی فرایند شستشو و خشک کردن را بدون عیب و نقص برای شما انجام دهد.

3.خراب بودن ترموستات یا سنسور المنت، دلیل باقی ماندن آب روی ظروف

ترموستات یا همان سنسور المنت به عنوان یک دماسنج داخل دستگاه کار می کند که از داغ شدن بیش از حد دستگاه جلوگیری می کند. در صورتی که ترموستات با مشکل مواجه باشد قبل از فرایند خشک شدن، خاموش می شود و گرمای لازم را برای از بین بردن آب روی ظروف ایجاد نمی کند. پس حتماً در صورت خشک نشدن ظروف، با مولتی متر برقراری اتصال ترموستات را کنترل کنید و در صورت خرابی به تعمیر آن اقدام کنید.

چرا ماشین ظرفشویی خشک نمی کند؟ 7 دلیل

با توجه به مطالبی که در اختیار شما قرار دادیم، اگر نسبت به رفع تمام این موارد اقدام کرده اید اما هنوز ماشین ظرفشویی شما به درستی فرایند خشک کردن را انجام نمی دهد، وقت آن رسیده تا دستگاه خود را تعویض کنید. اکنون در صورت تمایل به خرید ماشین ظرفشویی جدید می توانید مدل های متنوع این محصول را در آترین پلاس مشاهده کنید و در صورت تمایل با تضمین اصالت، ضمانت برگشت، ارسال سریع، پرداخت در محل و بهترین قیمت، سفارش خود را نهایی کنید.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز