خبرگزاری کار ایران

نحوه گرفتن اقامت ترکیه با موسسه مهاجرتی رویال

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۸۱۰۲

کسانی که می‌خواهند در ترکیه زندگی کنند، با گذراندن مراحلی می‌توانند اقامت دائم و سپس پاسپورت این کشور یا شهروندی کشور ترکیه را دریافت کنند. شاید به صراحت بتوان گفت دریافت اقامت در کشور ترکیه یکی از آسان ترین مراحل اخذ اقامت را در بین کشورهای آسیایی دارد. طبق قوانین این کشور برای مهاجرت به ترکیه روش‌های مختلفی و نوع اقامت‌های گوناگون از جمله اقامت دائم یا کوتاه مدت وجود دارد که هر یک شرایط و ویژگی‌های خاص خودش را دارد.

انواع اقامت ترکیه

برای اخذ اقامت در کشور ترکیه، دولت این کشور به شما اجازه اقامت کوتاه مدت یا موقت و دائم را می‌دهد. در زمان اقدام متقاضیان برای اخذ اقامت باید نوع ویزا و هدف خود از ماندن در ترکیه را واضح و شفاف به همراه مدارک لازم به دولت و اداره مهاجرت ترکیه ارائه دهند.

اقامت موقت یا کوتاه مدت

این نوع اقامت به صورت موقت بوده و معمولاً دانشجویان، محققان یا کسانی که به قصد کار به ترکیه می‌روند، برای اخذ ویزای موقت یا کوتاه مدت در زمان مهاجرت به ترکیه، باید اقدامات لازم را انجام دهند. به طور کلی این نوع ویزا به افرادی که شرایط زیر را داشته باشند، تعلق می‌گیرد:

  • افرادی که می‌خواهند کسب و کاری را در ترکیه آغاز کنند.

  • افرادی که برای انجام تحقیقات علمی و پژوهشی وارد ترکیه می‌شوند.

  • دانشجویان بین‌المللی که در یکی از دانشگاه‌های ترکیه پذیرش گرفته‌اند.

  • افرادی که مقاصد گردشگری بیش از 90 روز را دارند.

  • افرادی که برای درمان و کارهای پزشکی به ترکیه می‌روند.

  • افرادی که برای یادگیری حرفه یا زبان ترکی قصد اقامت در ترکیه را دارند.

  • افرادی که برای کار یا مأموریت‌های کاری به ترکیه می‌روند.

اقامت دائم

این نوع اقامت طی مراحلی به افراد واجد شرایط اعطا می‌شود. به طور کلی افرادی که به مدت 8 سال اقامت موقت در ترکیه داشته باشند، پس از مهاجرت به ترکیه و گذران این مدت می‌توانند برای دریافت اقامت دائم این کشور اقدام کنند. برخی شرایط افرادی که می‌توانند برای دریافت این نوع اقامت، اقدامات لازم را انجام دهند، عبارت‌اند از:

  • افراد پناهنده بعد از 8 سال زندگی مشمول شرایط اخذ اقامت دائم نمی‌شوند

  • دانشجویانی که بعد از اتمام تحصیل همچنان برای زندگی ترکیه را انتخاب می‌کنند، مدت زمان تحصیل نیز در 8 سال به شمار می‌رود.

  • افرادی که قصد سرمایه گذاری بلند مدت با مبالغ قابل توجهی دارند، می‌توانند اقامت دائم دریافت کنند.

  • افرادی که ملک در ترکیه خریداری می‌کنند، بعد از چند سال اقامت موقت می‌توانند برای اقامت دائم اقدام کنند.

چگونگی و مراحل اخذ اقامت در کشور ترکیه

نحوه گرفتن اقامت و شرایط اخذ آن در ترکیه طبق قوانین این کشور دارای مراحلی می‌باشد که چندان سخت و پیچیده هم نیست. برای اطلاع بیشتر از روش‌های مهاجرت و نحوه اخذ اقامت در این کشور مشاورین ما در موسسه رویال مهاجرت آماده پاسخگویی به سوالات و ابهامات شما در این مسیر خواهند بود تا بهترین مسیر مهاجرتی را انتخاب کنید.

به طور کلی افراد بعد از تکمیل مدارک خود برای اخذ اقامت می‌توانند ابتدا از طریق الکترونیکی فرم را پر کرده و مدارک را ارسال کرده و ادامه مراحل را نیز به همین صورت آنلاین انجام دهند. همچنین می‌توانند بعد از رزرو تایم از اداره مهاجرت در سایت موردنظر برای مهاجرت به ترکیه و تکمیل فرم درخواست، منتظر نوبت خود باشند و با مراجعه حضوری، ارائه مدارک و برگزاری مصاحبه‌ای برای دریافت اقامت کوتاه مدت یا بلند مدت اقدام کنند. بعد از تایید مدارک و شرایط متقاضی توسط کمیسیون، کارت اقامت وی به آدرس داده شده در مشخصات ارسال می‌شود.

در حال حاضر با توجه به شرایط کشور ترکیه سریع‌ترین و بهترین روش مهاجرت به ترکیه و اخذ اقامت، اجاره خانه یا خرید مسکن می‌باشد. روش اجاره در این کشور به دلیل هزینه پایین و مقرون به صرفه برای ایرانیان بسیار محبوب می‌باشد. در روش اجاره خانه افراد می‌توانند اقامت کوتاه مدت دریافت کرده و بعد از 8 سال زندگی دائم در ترکیه برای اخذ اقامت دائم و کارت شهروندی اقدامات لازم را انجام دهند.

نحوه گرفتن اقامت ترکیه با موسسه مهاجرتی رویال

کارت اقامت ترکیه یا کیملیک کارت

کارت کیمیلک در واقع همان کارت اقامت دائم و مدرک رسمی یا به نوعی کارت شناسایی برای افرادی می‌باشد که در ترکیه اقامت دائم یا موقت دارند. این کارت سندی قانونی است برای افرادی که قصد اقامت بیش از 90 روز در ترکیه را دارند که با ارائه آن در زمان مهاجرت به ترکیه می‌توانند از تمام خدمات شهروندی این کشور بهره‌مند شوند. کارت کیملیک نوعی کارت ملی یا شناسایی است که تمام اطلاعات فردی و اطلاعاتی از قبیل آدرس محل سکونت فرد در آن ثبت می‌شود. داشتن این کارت برای زندگی در ترکیه از شروط اولیه و اصلی برای اقامت ترکیه محسوب می‌شود. این کارت در دو نوع موقت و دائم با رنگ‌های صورتی و آبی برای افراد صادر می‌شود.

در ابتدا برای افراد با شرایطی مثل تحصیل، توریستی یا کاری کارت کیمیلک موقت با رنگ‌های مختلف صادر می‌شود. اگر افرادی قصد اقامت دائم در ترکیه را دارند، می‌توانند برای اطلاع بیشتر از نحوه دریافت این کارت با مشاورین موسسه رویال مهاجرت در ارتباط باشند. به طور کلی بعد از ارائه مدارک لازم متقاضی می‌توانند کارت موقت خود را به کارت دائم کیمیلک تبدیل کنند.

از مهم‌ترین مزیت‌های این کارت ذکر این مورد کافیست که در حال حاضر کارت کیمیلک به گواهینامه نیز برای افراد در نظر گرفته شده است. طبق برنامه های کشور ترکیه در سال‌های نزدیک شهروندان می‌توانند از این کارت به عنوان بلیط اتوبوس و کارت بانکی نیز استفاده کنند.

سخن پایانی

در حال حاضر برای اقامت در ترکیه روش‌های مختلفی وجود دارد. این روش‌ها هر یک شرایط و مدارک خاص خود را دارند که بهتر است قبل از اقدام، در سایت‌های معتبر و مرتبط قوانین مربوط به اخذ اقامت دائم یا کوتاه مدت را به دقت مطالعه کنید.

از آنجا که زندگی کردن در یک کشور دیگر چالش‌های منحصر به فرد خود را دارد، برای انتخاب کشور دوم حتما تمام جوانب آن کشور از جهات مختلف از جمله فرهنگی، مذهبی، اقتصادی و اجتماعی را درنظر بگیرید. در همین راستا می توانید از افراد و مشاورین باتجربه‌ای کمک بگیرید که سال‌ها در این زمینه‌ها فعالیت داشته‌اند و با افراد گوناگونی در کشورهای مختلف در ارتباط هستند.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز