خبرگزاری کار ایران

انواع اجاق گاز رومیزی (معرفی + نمونه)

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۸۰۹۸

انواع اجاق گاز رومیزی کدامند؟ این نوع از اجاق گازها چه ویژگی هایی دارند؟ مدل های رومیزی، یکی از اجاق های متداول برای مصارف خانگی، اداری و سایر اماکن است. در این مقاله با ما همراه باشید تا به صورت اجمالی، با انواع گاز رومیزی آشنا شویم و آنها را از نظر خصوصیات یا مشخصاتی که دارند، بیشتر بشناسیم.

معرفی اجاق گاز رومیزی

تهیه انواع اجاق گاز رومیزی از ضروریات تکمیل آشپزخانه های مدرن امروزی است که معمولا فضای مجزایی برای آن درنظر گرفته می شود. اجاق ها، به عنوان وسایلی ضروری برای پخت و پز درنظر گرفته می شوند که به طور کلی می توان آنها را به 3 دسته زیر تقسیم کرد. این موارد عبارتند از:

  • اجاق گازهای مبله: مدلی از انواع اجاق گازها هستند که می تواند به صورت فردار یا بدون فر ارائه شود. این نوع از کالاها فضای نسبتا بیشتری را در فضای آشپزخانه درگیر می کنند و می بایست حتما برای آن، فضای خالی درنظر گرفته شود.
  • اجاق گاز کشویی: دسته ای دیگر از مدل های اجاق گاز، نمونه کشویی آنها است که به نوعی یک مدل منشعب از اجاق گازهای مبله درنظر گرفته می شوند. این نوع کالاها می توانند درون خود به صورت مجزا یک محفظه فر هم داشته باشند که از نظر ظاهری نیز طراحی متفاوتی دارند.
  • اجاق گاز توکار یا صفحه ای: برای خانه هایی که طراحی مدرن و با فضای کمتری داشته باشند، اجاق گازهای توکار و صفحه ای استفاده می گردد که کمترین فضا را اشغال می کنند. این نوع از کالاها فر ندارند و می بایست برای خرید آن به صورت مجزا اقدام شود.
  • اجاق گاز رومیزی: مدل دیگری از اجاق گازها هستند که به صورت کلی کاربرد آنها در محیط خانه کمتر دیده می شود. در ادامه با ما همراه باشید تا به بررسی این مدل و انواع گاز رومیزی بیشتر بپردازیم.

اجاق گاز رومیزی چیست؟

قبل از اینکه بخواهیم به انواع اجاق گاز رومیزی بپردازیم، لازم است کمی راجع به این مدل و مشخصات یا ویژگی های آن صحبت کنیم. در این خصوص باید گفت اجاق های رومیزی، نمونه های نسبتا ساده ای از اجاق ها هستند که معمولا امکانات کمتری داشته و می توان از آنها بسته به مدلی که دارند، صرفا برای پخت و پز استفاده نمود. اگر شما هم جزو کسانی هستید که به دنبال آشپزی حرفه ای نبوده و یک کالای نه چندان پیچیده را نیاز دارید، می توانید از این وسیله استفاده کنید.

با توجه به اینکه امکانات و ویژگی های انواع اجاق گاز رومیزی کمتر است، از آنها معمولا برای محیط های کاری استفاده می شود. از دیگر کاربردهای آن می توان به مسافرخانه ها و نیز رستوران ها اشاره کرد. همانطور که از نام این نوع اجاق ها پیداست، محل قرار گیری آن بر روی میز بوده، به همین خاطر لازم است پیشخوان به اندازه این اجاق ها برش داده شود.

 

انواع اجاق گاز رومیزی کدامند؟

برای دسته بندی انواع اجاق گاز رومیزی، می توان این نوع کالاها را به 4 دسته کلی تقسیم کرد که عبارتند از:

اجاق گازهای سرامیکی

یکی از مدل های بسیار متداول این نوع اجاق ها، نمونه سرامیکی آنهاست که مقاومت بسیار خوبی دارند. شما می توانید برای تمیز کردن آن، از دستمال های مرطوب استفاده کنید و با سرامیک، از اجاق در برابر حرارت و شکستن حفاظت نمایید. از دیگر ویژگی ها و مزایای این نوع اجاق گاز همچنین می توان به ظاهر زیبا، مدرن، عدم وجود خش در آن اشاره کرد.

انواع اجاق گاز رومیزی شیشه ای

یکی دیگر از مدل ها در انواع گاز رومیزی آشپزخانه های امروزی، اجاق شیشه ای هستند. این مدل از تجهیزات آشپزخانه، از شیشه های نشکن ساخته شده اند که صفحه رویی آن ها را می پوشاند. همچنین همانند مدل های سرامیکی، از مقاومت حرارتی خوبی برخوردار هستند و می توانید آن را به راحتی تمیز کنید. یکی دیگر از نکاتی که لازم است بدانید، عدم ترک خوردن این نوع اجاق گازها در اثر ریختن آب سرد روی آن است که در زمان داغ شدن ممکن است رخ دهد. شما می توانید این مدل کالاها را از برندهای خارجی و کشورهایی همچون ایتالیا تهیه کنید.

در طراحی اکثر اجاق هایی که اینگونه هستند، می توانید زیبایی و خلاقیت خوبی را مشاهده کنید. این عامل باعث شده است تا فضای آشپزخانه ها در این حالت بسیار جذاب تر شوند. همچنین لبه های استیل آن از دوام بسیار خوبی برخوردار است.

انواع اجاق گاز رومیزی برقی و گازی

دو مدل مختلف دیگری که باید آنها را در لیست انواع اجاق گاز رومیزی قرار داد، انواع اجاق های برقی و گازی هستند. در مدل های برقی، شما می توانید این نوع از اجاق ها را به وسیله پنلی که در جلوی آنها قرار دارد، به راحتی روشن و خاموش کنید. به همین خاطر از ولوم های دستی و شیرها برای تنظیم شعله در آن استفاده نمی شود. یکی از ویژگی ها و برتری هایی که در مدل اجاق گازهای رومیزی برقی وجود دارد، عدم وجود یا کاهش احتمال نشتی گاز است. همچنین فیچرهای مختلفی برای آنها قرار داده شده اند که از آن جمله می توان به قفل ایمنی کودکان اشاره کرد. با این حال، زمانی که به برق دسترسی نداشته باشید، نمی توانید آن را استفاده کرده و باید منتظر بمانید.

 

انواع اجاق گاز رومیزی (معرفی + نمونه)

پرسش های متداول درباره انواع اجاق گاز رومیزی

در انتهای این مقاله نیز به برخی از پرسش های متداول در این موضوع می پردازیم که عبارتند از:

  • مهم ترین نکته در خرید انواع گاز رومیزی چیست؟

یکی از مهم ترین مواردی که باید مشتریان در خرید انواع اجاق گاز رومیزی توجه کنند، ابعاد این نوع اجاق های گاز است. همچنین نکته دیگر آن است که اگر از این دستگاه برای افراد کمتری استفاده می کنند، مدل 2-4 شعله ای جوابگو خواهد بود. در غیر اینصورت می توانید از مدل های 5-7 شعله ای استفاده کنید.

  • تعمیر و سرویس اجاق گازی رومیزی چه تدابیری نیاز دارد؟

بهتر است سرویس و تعمیر این مدل اجاق ها را حتما به فرد یا مجموعه ای که متخصص آن است مانند گاز سرویس بسپارید. و از سرویس آن بدست خود پرهیز کنید. گاز سرویس مجموعه ای شناخته شده و فعال در حوزه تعمیر گاز رومیزی می باشد که شما می توانید با خیال راحت به آنها اعتماد کنید.

  • قیمت اجاق گازهای رومیزی چقدر است؟

بسته به مدلی که انتخاب می کنید، تعداد شعله ها و ویژگی هایی که این اجاق ها دارند، بازه قیمتی این نوع کالاها متفاوت خواهند بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز