خبرگزاری کار ایران

مقایسه عایق الاستومری و عایق پشم شیشه ، کدام بهتر است؟

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۶۰۲۷

مقایسه عایق الاستومری و عایق پشم شیشه ، کدام بهتر است؟ بررسی تفاوت انواع عایق حرارتی الاستومری رولی و لوله ای جایگزین پشم شیشه

مقایسه عایق الاستومری و عایق پشم شیشه به شما در انتخاب اصولی هر یک از این تجهیزات ساختمانی کمک می کند. این روزها مصارف عایق های الاستومری بیشتر از متریال پشم شیشه شده است. به همین خاطر صنعتگران در عرصه های گسترده صنعتی کمتر از پشم شیشه استفاده می کنند. به همین خاطر مزایا و برتری های عایق های الاستومری به نسبت پشم شیشه مورد بررسی قرار می گیرد.

بارزترین تفاوت های پشم شیشه و عایق الاستومری

مقایسه عایق پشم شیشه با عایق الاستومری ما را به نتایج جالبی در خصوص استفاده از هر یک از این متریال در محیط های ساختمانی و صنعتی رسانده است! ساختار کلی هر یک از این دو عایق با هم تفاوت دارد. متریال مورد استفاده در ساخت و آماده سازی هر یک نیز متفاوت هستند. از این رو ویژگی های هر یک از این دو محصول و عملکرد آن ها در عایق سازی محیط نیز متفاوت خواهد بود. برخی از مهمترین تفاوت های این محصولات را در ادامه بررسی می کنیم.

مقاومت عایق الاستومری و پشم شیشه در برابر رطوبت

مقایسه عایق الاستومری و عایق پشم شیشه از جنبه های مختلفی انجام می شود. در این زمینه میزان مقاومت این اقلام در برابر رطوبت یکی از مهمترین اصول استفاده از آن ها به شمار می رود. ساختار عایق های پشم شیشه متخلخل و فیبری است و همین مسئله مقاومت آن ها را تحت تاثیر قرار می دهد. با ورود بخار آب به ساختار این متریال، کیفیت عملکرد آن ها کاهش یافته و مقاومت حرارتی کمتری در محل نصب خواهند داشت. این مشکلات در استفاده از عایق های الاستومری به وجود نمی آیند.

این متریال عایق ساختار سلول بسته ای دارند؛ به همین خاطر در مجاورت آب و رطوبت مقاومت خود را حفظ خواهند کرد. ساختار کلی این اقلام در برابر گرد و غبار و شرایط جوی نامناسب نیز استحکام قابل توجهی خواهد داشت و از نفوذ عوامل مختلف پیشگیری می کند. برای استفاده از عایق های الاستومری در خصوص عایق کاری رطوبتی به اقلام جانبی نیاز نخواهید داشت. این در حالی است که برای به کار بردن عایق پشم شیشه باید به همراه آن ها از لایه های آلومینیومی استفاده کنید. به این ترتیب هزینه عایق کاری محیط افزایش می یابد.

وب سایت الموت تهویه https://alamoot-tahvie.ir/ یکی از بهترین فروشگاه های اینترنتی حوزه خرید و فروش انواع عایق الاستومری می باشد، که این محصولات را با قیمتی کاملا مناسب و کیفیتی عالی در اختیار شما همراهان عزیز قرار خواهد داد.

مقایسه عایق الاستومری و عایق پشم شیشه ، کدام بهتر است؟

مقایسه آلودگی های عایق الاستومری و پشم شیشه

هوایی که در هر فضا استنشاق می کنیم، به صورت مستقیم بر سلامت بدن ما تاثیر می گذارد. در مقایسه عایق پشم شیشه با عایق الاستومری به آلودگی هایی که هر یک از این متریال در فضا به وجود می آورند نیز پرداخته می شود. در طول سال های گذشته عوارض استفاده از عایق پشم شیشه در صنایع مختلف ثابت شده است. به همین خاطر برای نصب این عایق ها در محیط از لوازم ایمنی استفاده می کنند.

در صورت تماس عایق پشم شیشه با پوست بدن، عوارض خطرناکی در بخش تنفس، چشم ها و سایر اندام ها به وجود می آید. برخی از گزارش ها در خصوص عوارض سرطانی این مواد نیز ارائه شده اند. در صورتی که بیش از حد با عایق های پشم شیشه تماس داشته باشید، خطر ابتلا به این بیماری ها نیز افزایش می یابد.

این در حالی است که استفاده از عایق های الاستومری هیچ عارضه ای در سلامت بدن افراد به همراه نخواهد داشت. در مقایسه عایق الاستومری و عایق پشم شیشه بی خطر بودن عایق های الاستومری مورد توجه قرار می گیرد. در فرایند نصب این عایق ها با هیچ مشکلی رو به رو نمی شوید. گرد و غبار و الیاف مضر در ساختار عایق های الاستومری وجود ندارد و همین مسئله استفاده از آن ها را امن تر می کند. سهولت در نظافت این عایق ها نیز از مزایای مهم استفاد از آن ها به شمار می رود.

مقایسه عمر مفید عایق الاستومری و پشم شیشه

مقایسه عایق پشم شیشه با عایق الاستومری از نظر میزان ماندگاری نیز بسیار مهم است. عایق های الاستومری در برابر خوردگی و آسیب های محیطی بسیار مقاوم هستند و همین مسئله میزان استفاده از آن ها را به شدت افزایش داده است. عدم خوردگی این تجهیزات، عمر مفید آن ها را در طولانی مدت افزایش می دهد. اگرچه هزینه خرید انواع عایق الاستومری بیشتر از پشم شیشه است، اما ماندگاری بیشتر و هزینه های به صرفه نصب و نگهداری از این عایق ها قیمت بالای آن ها را جبران می کند.

مقایسه عایق الاستومری و عایق پشم شیشه ، کدام بهتر است؟

مقایسه ضریب انتقال حرارت عایق الاستومری و پشم شیشه

در مقایسه عایق الاستومری و عایق پشم شیشه ضریب انتقال حرارت هر یک از این اقلام نیز مورد توجه قرار می گیرد. عایق های الاستومریک ضریب انتقال حرارت بسیار پایینی دارند که در مجاورت عوامل مختلف ثابت باقی می ماند. همین مسئله سبب افزایش بازدهی این عایق ها در محل نصب می شود. این در حالی است که عایق های پشم شیشه با ضریب انتقال حرارت بسیار بالایی مورد استفاده قرار می گیرند. به همین خاطر با افزایش دما، دمای این عایق ها نیز افزایش پیدا می کند و خاصیت عایق حرارتی آن ها از بین می رود.

ویژگی های فنی عایق های الاستومریک استفاده از آن ها را برای هر محیطی میسر می کند. این روزها در بسیاری از ساختمان ها و تاسیسات مربوط به آن ها از این متریال عایق استفاده می شود. عدم وجود مواد سمی در ساختار عایق های الاستومریک نیز بر مزایای استفاده از این اقلام افزوده است.

جمع بندی

در این مطلب در رابطه با مقایسه عایق پشم شیشه با عایق الاستومری اطلاعاتی را بررسی کردیم. هر یک از این تجهیزات در دنیای امروز با کاربردهای وسیعی شناخته می شوند. این روزها عایق های الاستومریک در همه عرصه های جایگزین پشم شیشه شده اند.

در بخش هایی از این مطلب در خصوص برخی از قابلیت های مهم این عایق ها اطلاعاتی را بررسی کردیم که به وضوح برتری این تجهیزات را به نسبت عایق های قدیمی پشم شیشه نشان می دهند. عایق الاستومریک دسته بندی های گوناگونی دارد و با تنوع وسیعی در عرصه های صنعتی ارائه می شود. برای خرید هر یک از مدل های این محصولات به کاربردهای خود در محیط ساختمان توجه داشته باشید.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز