خبرگزاری کار ایران

با این روش عالی، لکه کیک شکلاتی را از روی موکت پاک کنید

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۵۱۱۶

جشن تولد بدون کیک تولد بی معنی است!

اما وقتی یک تکه کیک شکلاتی روی موکت نازنین شما می ریزد، قطعا اوضاع بسیار نابسامان خواهد شد.

اما استرس نگیرید.

آرام باشید و از جشن تولدی که با سختی و هزینه زیاد تدارک دیده اید، لذت ببرید.

فقط در اولین فرصت به کمک این مقاله، برای پاک کردن لکه کیک شکلاتی از روی موکت تان اقدام کنید.

با این روش عالی، لکه کیک شکلاتی را از روی موکت پاک کنید

مراحل تمیز کردن لکه کیک شکلاتی از روی موکت

برای پاک کردن لکه کیک شکلاتی از روی موکت های خود، مراحل زیر را دنبال کنید و یا پیشنهاد می کنیم تا درباره قالیشویی توحید بیشتر تحقیق کنید و شستشوی موکت تان را به این مرکز معتبر بسپارید.

1.به دقت کیک اضافی را بردارید

در قدم اول باید تلاش کنید تا کیک اضافی را از روی موکت بردارید. اگر موکت شما پرزبلند است، باید مراقب باشید که این کار را با شدت بالا انجام ندهید که پرزهای موکت جدا شوند. در عین حال باید حتما لابلای پرزها را نیز به دقت از کیک اضافی پاک کنید.

اگر موکت شما پرز کوتاه است، با کمک یک قاشق یا چاقوی کره خوری یا حتی کناره های یک کارت ویزیت، اضافی کیک را از روی موکت بلند کنید.

با این کار کیک اضافی که روی موکت باقی مانده، به قسمت های دیگر سرایت نمی کند و کار را خراب تر نخواهد کرد.

2.مایع ظرفشویی راهگشای شماست

مایع ظرفشویی به دلیل ترکیبات چربی زدایی که دارد، به خوبی می تواند لکه کیک شکلاتی را از روی موکت شما پاک کند و هرگونه چربی کیک و خامه شکلاتی آن را نیز از موکت تان بردارد.

¼ قاشق چای خوری مایع ظرفشویی را با یک فنجان آبی که به دمای اتاق رسیده (نه سرد باشد و نه گرم) مخلوط کنید. مخلوط آب و مایع شوینده را به کمک یک قاشق قطره قطره برداشته و روی لکه بریزید. سپس با یک دستمال تمیز و خشک که طرحی ندارد و سفید است، لکه را پاک کنید. مطمئن شوید که پارچه طرحی ندارد که در ترکیب با شوینده، به موکت تان رنگ پس ندهد.

در این مرحله باید به یاد داشته باشید که هرگز نباید لکه را به کمک زور بازو بمالید. مالیدن لکه باعث می شود تا کیک و خامه آن، بیشتر به عمق الیاف موکت تان برود.

این مرحله را آنقدر تکرار کنید که کیک شکلاتی کاملا از موکت تان پاک شود و دیگر اثری از لکه یا آلودگی آن بر روی موکت باقی نماند.

با این روش عالی، لکه کیک شکلاتی را از روی موکت پاک کنید

1.اگر لکه هنوز هست، از لکه بر فرش و موکت استفاده کنید

اگر پس از انجام دادن مراحل قبلی، لکه هنوز روی موکت قابل مشاهده است پیشنهاد می کنیم از مواد شوینده فرش و موکت که امروزه دیگر تقریبا در تمام فروشگاه ها و حتی سوپر مارکت ها پیدا می شود، استفاده کنید. برای استفاده از لکه بر موکت باید دستورالعمل روی بسته بندی را دنبال کنید.

2.محل لک شده را شستشو دهید

در این مرحله باید محلی که تمیز کرده اید را به کمک کمی آب بشویید تا مواد شوینده از آن خارج شود و موکت تان دچار پوسیدگی نشود. پوسیدگی موکت چیز کمی نیست که بخواهید آن را نادیده بگیرید، پس این مرحله را فراموش نکنید.

کمی آب ولرم داخل یک ظرف بریزید و کنار دستتان بگذارید تا کارتان راحت تر شود. یک دستمال تمیز بردارید و با آب مرطوب کنید. دستمال را به لکه بزنید و سعی کنید تا با حرکات ملایم و دایره ای، مواد شوینده و مابقی مواد کیک را از الیاف موکت خارج کنید.

3.کار را بدون خشک کردن کامل، رها نکنید!

خشک کردن یک مرحله مهم در فرآیند تمیز کردن موکت از انواع لکه ها است. برای این مرحله به یک حوله یا دستمال نمگیر نیاز دارید. حوله را به آرامی روی محل تمیز شده بزنید و بردارید. با این کار نم موکت به حوله جذب شده و کمی خشک می شود. در ادامه باید حتما چند دستمال کاغذی حوله ای را برای مدت حداقل یک شب تا صبح روی موکت بگذارید تا نم آن به طور کامل خارج شود.

4.جاروبرقی بکشید

این کار به خصوص اگر موکت تان پرزبلند است، اهمیت دارد. با جاروبرقی کشیدن فرآیند را تکمیل خواهید کرد و الیاف را به حالت اولیه خود باز خواهید گرداند.

چنانچه با انجام دادن مراحل این مقاله، پس از خشک شدن هنوز آثاری از لکه را می بینید، می توانید برای شستشوی فرش یا موکت خود روی خدمات قالیشویی توحید حساب کنید.

شست و شوی فرش و موکت با دستگاه

یکی از بهترین مزایای استفاده از خدمات قالیشویی های حرفه ای، شستشوی فرش و موکت با دستگاه است. دستگاه های مکانیزه موجود در قالیشویی ها، می توانند انواع لکه های فرش و موکت های شما را به خوبی پاک کرده و آلودگی ها را عمیقا از آن ها خارج نمایند.

علاوه بر این ها، در قالیشویی های حرفه ای از مواد شوینده باکیفیتی استفاده می شود که نه تنها فرش شما را دچار پوسیدگی نمی کنند، بلکه به طول عمر فرش و موکت شما نیز می افزایند. پس اگر فرش و موکتی دارید که کثیف شده و یا گرد و خاک گرفته، تعلل نکنید و همین حالا با یک قالیشویی معتبری که شستشوی مکانیزه ارائه می دهد، تماس بگیرید. با این کار فرش یا موکت تان را تمیز خواهید کرد و علاوه بر اینکه لکه ها ماندگار نمی شوند، به سرعت فرش و موکتی همچون روز اول براق و درخشان خواهید داشت.

قالیشویی توحید

قالیشویی توحید بدون شک همان محل موردنظر شما خواهد بود که به سراسر تهران و کرج خدمات ارائه می دهد. شما می توانید به راحتی با 1864 تماس بگیرید و ثبت سفارش کنید. همچنین ثبت سفارش اینترنتی با تخفیف ویژه نیز از ویژگی های ما در مرکز قالیشویی توحید است. ما شعبات مختلفی داریم و بنابراین می توانیم سریع ترین خدمات را به شما ارائه کنیم.

پس اگر تمیزی فرش و موکت برای تان اهمیت دارد و در عین حال می خواهید به سرعت این کار انجام شود، روی خدمات ارزنده قالیشویی توحید حساب کنید.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز