خبرگزاری کار ایران

راهنمای خرید و نصب درب بیمارستانی

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۵۰۶۶

بیمارستان مکانی پرتردد است که در بخش‌های مختلف آن نظیر اورژانس، اتاق عمل، رادیولوژی، بخش سی‌تی‌اسکن، بخش بستری و ... انواع متفاوتی از درب بیمارستانی نصب می‌شود. با توجه به اینکه تجهیز فضای بیمارستان با سلامتی بیماران، همراهان و پرسنل بیمارستان در ارتباط است، قصد داریم در این مطلب اطلاعات کاملی درباره انواع درب بیمارستانی و کاربرد سقف برقی در بیمارستان در اختیار شما قرار می‌گیرد.  

درب اتوماتیک

کارکرد درب اتوماتیک به‌صورتی است که با نزدیک شدن به آن، سنسورهای هوشمند به کار می‌افتند و بدون اینکه لازم باشد دستگیره را فشار دهیم درب باز و بسته می‌شود. بیمارستان محل پرترددی است که لازم است با استفاده از درب اتوماتیک تجهیز شود. 

مزایای استفاده از درب اتوماتیک در بیمارستان شامل موارد زیر است. 

•    تسهیل رفت و آمد 

نصب درب اتوماتیک در بیمارستان باعث می‌شود، کارکنان یا مراجعه کنندگان بتوانند به سرعت و راحتی به بخش‌های مختلف یا لابی بیمارستان دسترسی داشته باشند. این ویژگی در مواقع اضطراری اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. 

•    ممانعت از گسترش بیماری 

درب بیمارستانی یکی از منابع انتقال آلودگی و بیماری است. بهتر است ورودی بیمارستان با درب اتوماتیک تجهیز شود تا از تماس افراد مختلف با عوامل بیماری‌زا جلوگیری نماییم و دایره انتقال بیماری محدودتر شود. 

درب بیمارستانی 

بهتر است بدانید با اینکه عملکرد درب اتوماتیک ورودی بیمارستان مانند سایر درب‌های اتوماتیک است، اما ساختار و عملکرد درب بیمارستانی در بخش‌های تشخیصی و درمانی با درب‌های ورودی اماکن دیگر متفاوت است. به طور مثال در بعضی بخش‌ها، درب بیمارستانی ایزوله است و موجب عدم ورود و خروج هوا می‌شود یا اینکه درب اتوماتیک بخش رادیولوژی باید در مقابل عبور اشعه مقاومت داشته باشد. بنابراین انواع درب اتوماتیک بیمارستانی شامل موارد زیر است. 

•    درب بیمارستانی هرماتیک 

 

درب هرماتیک به معنای درب غیر قابل نفوذ است و برای ایزوله کردن بخش‌های حساس بیمارستان مورد استفاده قرار می‌گیرد. به طور مثال لازم است درب اتوماتیک ورودی اتاق عمل یا بخش سوختگی یا درب CCU و ICU هرماتیک باشند تا سلامت بیماران تضمین شود. این نکته را هم در نظر داشته باشید که لولا و یراق آلات درب‌های ایزوله اختصاصی است. 

•    درب بیمارستانی ضد اشعه 

درب ضد اشعه یا درب سربی از تجهیزات ضروری بیمارستان و مراکز درمانی است. در ساختار این درب‌ها هم مانند سایر درب‌های اتوماتیک از سنسورهای ایمنی، برد و الکتروموتور استفاده می‌شود. آماده کردن این درب‌ها با استفاده از روکش‌هایی از جنس کامپوزیت، استیل یا mdf انجام می‌شود.  

ویژگی‌های ضروری درب اتوماتیک در بیمارستان 

همانطور که گفتیم درب اتوماتیک در بیمارستان انواع مختلفی دارد که هر کدام از آن‌ها باید ویژگی‌های یک درب استاندارد و متناسب با نیازهای بیمارستان را داشته باشند. موارد زیر مهم‌ترین ویژگی‌های درب اتوماتیک بیمارستانی است. 

 

•    استحکام درب بیمارستانی 

 

اصلی‌ترین ویژگی درب بیمارستانی این است که باید به اندازه کافی مستحکم باشد تا در اثر باز و بسته شدن مکرر دچار آسیب و خرابی نشود. پس هنگام خرید و نصب درب بیمارستانی باید به کیفیت و مرغوبیت یراق آلات آن توجه شود. از طرف دیگر به‌دلیل احتمال برخورد ویلچر یا برانکارد به درب بیمارستانی لازم است روی آن‌ها ضربه‌گیر استیل نصب شود. 

درب بیمارستان علاوه بر مستحکم بودن، باید روان و بی‌صدا باشد تا آسایش بیماران به هم نخورد.  

 

•    قابلیت شستشو درب اتوماتیک بیمارستانی

 

درب بیمارستانی باید قابلیت شستشو با مواد شوینده داشته باشد تا هر چند وقت یک بار تمیز شود. از طرف دیگر لازم است برای جلوگیری از رشد و تکثیر میکروب‌ها روی درب سطح آن صاف و صیقلی باشد و هیچ درزی روی آن مشاهده نشود. 

•    عایق سرما و گرما درب بیمارستانی

 

یکی از ویژگی‌های ضروری درب بیمارستانی این است که باید عایق مناسبی در برابر سرما و گرما باشد و از هدر رفتن انرژی جلوگیری کند. به همین دلیل استفاده از درب اتوماتیک در بیمارستان کاملا مناسب و مقرون‌به‌صرفه است. 

 

•    عدم اشتعال‌پذیری درب اتوماتیک

 

جنس درب اتوماتیک و سایر درب‌هایی که در بیمارستان نصب می‌شود باید در برابر آتش‌سوزی مقاوم باشد تا از بروز خسارات سنگین و به خاطر افتادن جان حاضرین در بیمارستان جلوگیری کند. 

 سقف برقی 

سقف برقی از تجهیزات نوینی است که بر پایه جدیدترین تکنولوژی روز دنیا ساخته شده است ودر مکان‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. کاربرد سقف برقی در بیمارستان برای افزایش کاربری از فضای مورد نظر است. 

بهترین مکان برای نصب سقف برقی در بیمارستان، حیاط است. با نصب سقف برقی می‌توان در مواقع بارندگی یا تابش نور مستقیم خورشید از فضای باز استفاده کرد و محیطی آرام برای استراحت بیماران و همراهان فراهم کرد. همچنین در صورتی که کافی‌شاپ بیمارستان در فضای بدون سقف باشد می‌توان با نصب سقف برقی از فضا بیشترین بهره‌برداری را داشت. 

اما تنها مزیت سقف برقی افزایش کاربری از فضا نیست، بلکه با نصب سقف برقی در بیمارستان زیبایی بصری هم افزایش پیدا می‌کند و محیط لاکچری و زیبایی آماده می‌شود که توجه افراد مختلف را به خود جلب می‌کند. 

واضح است بخش‌های درمانی و تشخیصی بیمارستان را نمی‌توان با سقف برقی تجهیز کرد. زیرا لازم است این فضاها بسته باشند، هر چند وقت یک بار ضدعفونی شوند و با ابزارها و وسایل خاصی تجهیز شوند.  

 

راهنمای خرید و نصب درب بیمارستانی

 

ماندگاری و دوام سقف برقی در بیمارستان چقدر است؟ 

برخی از افراد نگران مقاومت و ماندگاری سقف برقی در بیمارستان هستند و گمان می‌کنند این سقف‌ها دوام زیادی ندارد. اما لازم است اطلاع داشته باشید سقف برقی علاوه بر اینکه در برابر سرما و گرما مقاوم است و به زودی خراب نمی‌شود، قابلیت تجهیز با سنسور باد و باران را هم دارد. یعنی در صورت وزش باد یا بارندگی سقف برقی به‌صورت خودکار بسته می‌شود تا آسیب نبیند.  

شرکت اشل با سابقه‌ای طولانی و درخشان در زمینه تولید انواع درب اتوماتیک شیشه‌ای، پارکینگی، زیر سقفی و دوربین مداربسته توانسته رضایت مشتریان را جلب کند. 

جمع‌بندی 

درب اتوماتیک در بیمارستان که تردد بالایی دارد پرکاربرد است و رفت و آمد را تسهیل می‌کند. در بیمارستان انواع مختلفی از درب بیمارستانی مورد استفاده قرار می‌گیرد تا از بیماران و پرسنل محافظت شود. این مطلب راهنمای معرفی انواع درب بیمارستانی و کاربرد سقف برقی در بیمارستان است. امیدوریم اطلاعات ارائه شده در این مطلب برای شما مفید باشد. 

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز