خبرگزاری کار ایران

قیمت لوله مبلی و تاثیر آن برکیفیت تجهیزات مدارس

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۸۶۰۲

برای تجهیز کردن کلاس درس برخلاف محیط آزمایشگاه، به ابزار و تجهیزات عجیب و زیادی نیاز نیست.  فارغ از مقطع تحصیلی و سن دانش‌آموزان به کمک چند ردیف میز و صندلی دانش‌آموزی و یک نمونه برای مدرس به علاوه‌ی یک تخته‌ی بزرگ، فضای نسبتا مناسبی برای تدریس مباحث تئوری فراهم می‌شود. اما برای ساخت و تولید همین میز و صندلی‌های ساده هم باید به جزئیات و نکات ریزی توجه بشود تا محصول تولیدی باکیفیت، کارآمد و درعین حال ارزان قیمت باشد. لوله مبلی یکی از بهترین انواع مواد اولیه‌ای است که میتوان از آن برای تولید تجهیزات مدارس استفاده کرد. چرا که هم قیمت لوله مبلی ارزان و به صرفه است و هم مقاومت و طول عمر مناسبی دارد. درادامه در مورد انواع این نوع میز و صندلی‌ها توضیح خواهیم داد و به شکل استفاده از لوله مبلی در فرآیند تولید آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

5 نمونه ساده از میز و صندلی مدارس:

برای ساخت تمامی انواع این نوع میز و صندلی‌ها عموما از سه نوع ماده اولیه استفاده می‌شود. چوب، پلاستیک و انواع مقاطع فولادی چون لوله مبلی. این مواد محصولی مقاوم و کارآمد تولید می‌کنند که برای تمامی گروه‌های سنی می‌تواند کاربرد داشته باشد.

از لوله مبلی اغلب برای ساخت پایه و یا بدنه‌‌ی میز و صندلی‌ها استفاده می‌شود. درنتیجه تا حد زیادی استحکام و طول عمر کلی آن‌ها بستگی به استحکام و مقاومت لوله مبلی دارد. درکنار طول عمر زیادشان فرآیندپذیر هم هستند. این به آن معنا است که با کمترین مشکل می‌توان در آن‌ها تغییر شکل‌های کاربردی ایجاد کرد. از همه مهم‌تر اما قیمت لوله مبلی است. باتوجه به این که حجم نسبتا زیادی از آن برای تولید استفاده می‌شود، به صرفه و ارزان بودن قیمت لوله مبلی تاثیر بسیار زیادی بر قیمت نهایی نیمکت‌ها خواهد داشت.

از چوب اغلب برای صفحه‌ی میز استفاده می‌شود. مقاوم است و به نسبت طول عمر زیادی دارد، خیلی سنگین وزن نیست درنتیجه جابجایی آن به عنوان درب برای دانش‌آموز دشوار نخواهد بود. به دلیل آن که رسانا خوبی نیست در فصول سرد و گرم تغییر دما سطح آن برای دانش‌آموز آزار دهنده نخواهد بود.

و از پلاستیک برای قسمت نشیمن استفاده می‌شود. درست مشابه چوب رسانا خوبی نیست به علاوه‌ی این که به لطف ویژگی‌های مناسب و کاربردی که دارد برای قسمت نشیمن میتوان از آن صفحه‌ای نسبتا نرم و منطبق با فرم بدن تولید کرد تا دانش آموز برای ساعات طولانی پشت آن احساس راحتی بیشتری داشته باشد.

1.میز بدون درب:

در این نمونه میز از صندلی جدا قرار می‌گیرد. میز خود از سه بخش ساخته شده است. پایه‌ها و بدنه ی اصلی، باکس نگه‌داری از وسایل و تخته میز. این سه قسمت با انواع پرچ و پیچ به هم متصل می‌شوند. با توجه به این که باکس میز بدون درب است سطح میز در اکثر مواقع شیب ندارد. میز بدون درب گزینه مناسبی برای دانش‌آموزان کم سن و مقاطع تحصیلی پایین‌تر است که باز و بسته کردن درب برای آن‌ها میتواند دشوار و در عین حال خطرناک باشد.

2.میز درب‌دار:

مشابه نمونه قبلی از سه بخش ساخته شده‌اند اما ساختار میز و باکس این نمونه کاملا متفاوت است. چهار طرف باکس در میزهای درب‌دار بسته است و قیمت رویی که صفحه‍‌ی چوبی میز قرار می‌گیرد متحرک بوده و از آن به عنوان درب میز استفاده می‌شود. برای دانش‌آموزان بزرگ‌تر مناسب خواهد بود. چرا که هم جابجایی درب برای آن‌ها دشوار نیست و هم دانش‌آموز محیطی محفوظ به منظور قرار دادن وسایل شخصی خود دارد.  

قیمت لوله مبلی و تاثیر آن برکیفیت تجهیزات مدارس

3.صندلی امتحانی تک نفره:

همان‌طور که از نام آن‌ها نیز پیدا است ساختارشان بیشتر شبیه به صندلی است و صفحه‌ی کوچکی به عنوان میز تنها در قسمت دسته قرار گرفته است. از لحاظ طراحی بسیار متنوع هستند. گاهی ساختاری مشابه صندلی‌های تاشو دارند، گاهی اما ثابت بوده و قابلیت تا شوندگی ندارند. به طور معمول میز بر روی دسته سمت راست قرار می‌گیرد اما بعضی دیگر از نمونه‌ها که برای دانش‌آموزان چپ دست طراحی شده میز را بر روی دسته سمت چپ قرار می‌دهند. اتصال اجزا در این نمونه بستگی به نوع طراحی دارد اما باتوجه به این که بخش‌های مختلف آن تاشو هستند اغلب اجزا با بست‌های لولایی به هم متصل شده‌اند.

4.نیمکت تک نفره:

وقتی میز و صندلی ساختار یک پارچه و متصل داشته باشد عموما با نام نیمکت شناخته می‌شود. پایه و بدنه‌ی این نیمکت‌ها درست مشابه تمام نمونه‌هایی که به آن اشاره کردیم از پروفیل یا لوله مبلی ساخته می‌شود. این لوله‌ها با ساختاری یکپارچه و به کمک خمکاری، پایه‌ی میز و صندلی‌ها را می‌سازند. گاها به جای خمکاری از برش و جوشکاری مجدد هم استفاده می‌شود. این ساختار یکپارچه هم به قدر کافی مستحکم است و هم حجم کمتری لوله برای ساخت آن مورد نیاز است. باتوجه به ثابت بودن محل صندلی شاید تمامی انواع آن‌ها با هر سایز و شکلی برای تمامی گروه‌های سنی با قد و جثه‌ی متفاوت قابل استفاده نباشد.

5.نیمکت دو نفره:

 ساختار این نوع نیمکت نیز کاملا مشابه نمونه‌ی قبلی است با این تفاوت که ابعاد آن‌ها بزرگ‌تر از نیمکت‌های تک نفره است. با وجود این ابعاد بزرگ‌تر بسته به جثه‌ی دانش‌آموز، دو تا سه نفر می‌توانند به طور همزمان از آن استفاده کنند.

سخن پایانی:

کیفیت مواد اولیه به ویژه لوله مبلی که بخش اصلی و بدنه میز از آن ساخته می‌شود اهمیت بسیار زیادی دارد. چرا که این کیفیت می‌تواند بر عملکرد لوله تحت فرآیند خم، برش، کشش و حتی رنگکاری اثر بگذارد. نهایتا این موارد، هم تعیین کننده‌ی کیفیت و حتی قیمت محصول تولیدی خواهند بود. به همین خاطر خرید لوله مبلی از برندهای معتبر چون گروه صنعتی صبا برای تولید بسیار مناسب و کاربردی است.

توجه به جزئیات، شرایط و سن دانش‌آموزان در زمان تولید و حتی خریداری این تجهیزات بسیار بااهمیت است. باید به راحتی و ارگونومیک بودن طراحی میز و صندلی‌ها به ویژه برای کودکان، جوانان و نوجوانان درحال رشد توجه بیشتری بشود زیرا مستقیما بر فرم و سلامت جسم آن‌ها در آینده و در بزرگسالی تاثیر دارد.

علاوه بر آن تمام جزئیاتی که امکان دارد برای دانش‌آموز ایجاد خطر کند بعد از اتمام ساخت باید برطرف بشود. برای مثال حاشیه‌ی سطح مقطع لوله‌های مبلی تیز و برنده است. درنتیجه یا باید با پوشش‌های پلاستیکی محافظ پوشیده بشود یا در طراحی به گونه‌‌ای لوله‌ها قرار بگیرند که این حاشیه‌ها نزدیک به سطح زمین باشند.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز