خبرگزاری کار ایران

قیمت کلاه کاسکت در سال ۱۴۰۲

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۸۵۸۶

احتمالاً شما هم به کرات این عبارت را می‌شنوید که بهترین وسیله نقلیه برای شهرهای شلوغی چون تهران که دائماً با ترافیک‌های سنگین درگیرند، موتور سیکلت است.

این وسیله نقلیه کم حجم و سریع است و ضمن حرکت راحت‌تر در ترافیک، برای پارک کردن آن هم به جای کمی نیاز دارید. با توجه به این موارد که بسیار ایده‌آل به نظر می‌رسند، بدیهی است که موتور سیکلت را یکی از بهترین وسایل نقلیه بدانیم.

با این حال یک نکته مهم درباره آن وجود دارد که به هیچ عنوان نباید از یاد ببریم. موتور سیکلت به علت عدم حفاظت مناسب از راننده و سرنشین، تنها تحت شرایطی خاص ایمنی لازم را فراهم می‌کند. در واقع، برای آنکه بتوانید استفاده‌ای ایمن از موتور داشته باشید، لازم است حتماً نکاتی را رعایت کنید.

یکی از مهم‌ترین این موارد، استفاده از کلاه کاسکت است. کلاه کاسکت اگر چه تنها محافظی برای سر است، اما در بسیاری از مواقع جان انسان‌ها را حفظ کرده و آن‌ها را از مرگ حتمی نجات داده است. در این مقاله به قیمت کلاه کاسکت و انواع آن خواهیم پرداخت.

چرا باید از کلاه کاسکت استفاده کنیم؟

پیش از آنکه به بررسی قیمت کلاه کاسکت بپردازیم، بیان این مسئله را ضروری می‌دانیم که اصلاً چرا باید از کلاه کاسکت استفاده کنیم؟ آیا ضرورتی بر انجام این کار وجود دارد؟ کلاه کاسکت تا چه اندازه می‌تواند به حفاظت از ما کمک کند؟

حقیقت این است که مهم‌ترین علت مرگ در تصادفات جاده‌ای، ضربه به سر است که می‌تواند منجر به بروز آسیب‌های مغزی و در نهایت مرگ شود. از آنجا که اغلب موتورسواران با سرعت زیاد در حال حرکت‌اند، آسیب‌های وارده می‌توانند بسیار شدید باشند. با وجود آنکه تمامی آسیب‌های وارده ممکن است جبران‌ناپذیر باشند، اما آسیب‌هایی که به سر وارد خواهند شد قطعاً با حفظ حیات مرتبط‌اند. کلاه کاسکت با پوشش نرمی که در قسمت داخلی دارد و حالت ضربه‌گیری خود، می‌تواند جلوی ضربات وارده را تا حد زیادی بگیرد و از آسیب جدی به سر جلوگیری کند.

باید بدانید که طبق آمار منتشر شده، کلاه ایمنی می‌تواند خطر مرگ در تصادفات را به نصف کاهش دهد. همچنین صدمات و خسارات جبران‌ناپذیر تصادفات در صورت استفاده از کلاه کاسکت تا ۸۰ درصد کاهش می‌یابند. با توجه به این موارد، بدیهی است که استفاده از کلاه کاسکت نیاز به هیچ دلیل و توجیه دیگری ندارد و یک الزام برای تمام موتور سواران است. حال سوال اینجاست که قیمت کلاه کاسکت چقدر است و با چه بودجه‌ای می‌توانیم کلاه ایمنی باکیفیتی را خریداری کنیم؟

قیمت کلاه کاسکت در سال ۱۴۰۲

رنج قیمت انواع کلاه کاسکت در سال جدید

باید بدانید که قیمت کلاه کاسکت 1402 همچون گذشته به عوامل متعددی بستگی دارد که با کسب اطلاعات درباره هر یک از آن‌ها و انتخاب کلاه ایمنی بر اساس شرایط و نیازها می‌تواند منجر به انتخابی عالی و کاربردی شود. نکته مهمی که باید بدانید این است که قیمت کلاه ایمنی موتور همیشه هم ارتباطی با کیفیت و میزان ایمنی آن ندارد. بسیاری از برندهای مطرح پیش از هر چیز به سبب شهرت، هزینه زیادی را دریافت می‌کنند و پس از آن، طراحی آن‌ها سبب افزایش قیمتشان می‌شود. در ادامه قیمت کلاه کاسکت 1402 را در سه دسته‌بندی بیان کرده‌ایم.

کلاه کاسکت ایرانی

کلاه کاسکت‌های ایرانی اغلب کیفیت مطلوبی ندارند. اگر چه ممکن است آن‌ها را با قیمتی ارزان‌تر پیدا کنید، اما بهتر است از آن تنها برای گذر از مقابل افسر راهنمایی و رانندگی استفاده کنید! قیمت کلاه کاسکت ارزان ممکن است از بسیار کم در حد ۱۰۰ هزار تومان شروع شود؛ اما کلاه کاسکت‌های معمولی آن چیزی در حدود ۱ میلیون تومان خواهد بود.

کلاه کاسکت چینی

کلاه کاسکت‌های چینی رنج گسترده‌ای از قیمت‌ها را شامل می‌شوند. اگر قرار باشد از میان کلاه کاسکت ایرانی و چینی یک مورد را انتخاب کنید، بهتر است کلاه ایمنی چینی را انتخاب کنید. این کلاه‌ها استاندارد DOT آمریکا یا ECE اروپا را دارند و به همین دلیل، ایمن‌تر خواهند بود. با بودجه ۳-۴ میلیون تومانی می‌توانید یک کلاه کاسکت چینی خوب خریداری کنید.

کلاه کاسکت برند اروپایی

قیمت کلاه کاسکت 1402 برندهای اروپایی قطعاً بیشتر از دو مورد قبل خواهد بود. این برندها همگی استانداردهای لازم از جمله DOT یا ECE را دارا هستند و ایمنی خوبی را برایتان فراهم می‌کنند. قیمت کلاه ایمنی موتور برای برند خارجی می‌تواند از 7-8 میلیون تومان شروع شده و تا 40 میلیون تومان ادامه داشته باشد.

قیمت کلاه کاسکت در سال ۱۴۰۲

عوامل مؤثر در قیمت کلاه کاسکت کدام‌اند؟

بدیهی است که همچون سایر کالاها و محصولات، عوامل مؤثر در قیمت کلاه کاسکت نیز می‌تواند متعدد‌ باشد. یکی از مواردی که در قسمت قبل به آن پرداختیم، کشور سازنده بود. قابل حدس است که محصولات تولید شده توسط کشورهای اروپایی و امریکایی قیمت بیشتری داشته باشند. در مقابل، قیمت کلاه ایمنی موتور ساخت کشور چین اغلب کمتر است که البته آن هم به کیفیت کالا بستگی دارد. با این حال در ادامه نیز چند مورد از عوامل مؤثر در قیمت کلاه ایمنی را بیان کرده‌ایم:

  • اولین مسئله‌ای که باعث تغییر قیمت کلاه کاسکت می‌شود، نوع آن است. به هر میزان که استفاده حرفه‌ای‌تر و پرخطرتری از موتور داشته باشید، باید از کلاه کاسکت‌های ایمن‌تری نیز استفاده کنید. کلاه کاسکت‌های فک ثابتی که برای موتور سواری حرفه‌ای استفاده می‌شوند عمدتاً قسمت بیشتری دارند.

  • دومین مورد از عوامل مؤثر در قیمت کلاه کاسکت، رنگ و طرح آن‌هاست. کلاه‌هایی که طرح‌های پیچیده و رنگ‌های خاصی دارند، معمولاً گران‌قیمت‌تر خواهند بود.

  • برند کلاه کاسکت از دیگر مواردی است که قیمت کلاه ایمنی موتور را تغییر می‌دهد. برندهای خارجی اروپایی اغلب گران‌قیمت هستند؛ البته اگر بتوانید آن‌ها را در ایران پیدا کنید.

  • بدیهی است که کیفیت کلاه کاسکت نیز بر قیمت آن تأثیر دارد. به هر میزان که کیفیت کلاه ایمنی بیشتر باشد، طبیعتاً قیمت بیشتری نیز خواهد داشت. البته این مسئله همیشه هم صادق نیست و گاهی کلاه‌های باکیفیت از برندهای معمولی، قیمت کمتری دارند.

هر یک از معیارهای فوق می‌توانند برای خریدی مطمئن و کاربردی مورد توجه قرار بگیرند. برای مثال اگر به خاص بودن رنگ و طرح کلاه اهمیت نمی‌دهید، می‌توانید این فاکتور را حذف کنید و قیمت کلاه کاسکت را کاهش دهید. برای کسب اطلاعات جامع و کامل در این باره، می‌توانید به وب‌سایت «استار سیکلت» مراجعه کنید.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز