خبرگزاری کار ایران

تلویزیون سامسونگ یا سونی کدام را بخریم؟

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۷۳۵۸

سامسونگ و سونی دو تا از بهترین برند های تولید کننده تلویزیون در جهان هستند. این دو برند که رقابت بسیار نزدیکی به هم دارند، جزو اولین انتخاب مشتریانی هستند که به دنبال بهترین ها می گردند. سامسونگ و سونی در اکثر مدل های تلویزیون رقابت پایاپایی دارند و همین باعث شده این سوال برای بسیاری از خریداران تلویزیون پیش بیاید که " تلویزیون سامسونگ یا سونی کدام را بخریم؟"

به همین دلیل تصمیم گرفتیم در این مقاله با مقایسه همه جانبه تلویزیون سامسونگ و سونی، به شما کمک کنیم به پاسخ این سوال برسید.

آیا تلویزیون سونی خوب است؟

کمپانی ژاپنی سونی که از سال 1946 شروع به فعالیت کرده، سال ها است به عنوان یکی از بزرگترین تولید کنندگان محصولات الکترونیکی فعالیت می کند. سونی محصولات متنوعی تولید می کند اما در بازار تلویزیون، سومین تولید کننده بزرگ تلویزیون در جهان است.

در حوزه تولید تلویزیون های رده بالا با قیمت های بالاتر از 2500 دلار، سونی حرف اول را در بازارهای جهانی می زند. در مجموع می توان گفت تلویزیون های سونی یکی از بهترین برند های تلویزیون در جهان هستند.

آیا تلویزیون سامسونگ خوب است؟

تلویزیون سامسونگ یا سونی کدام را بخریم؟

سامسونگ یکی از بزرگترین رقبای سونی، یک کمپانی کره ای است که در سال 1938 شروع به کار کرد. امروزه سامسونگ بزرگترین گروه تولیدی در کره جنوبی و هشتمین برند با ارزش در جهان است. سامسونگ برای حدود پانزده سال بزرگترین تولید کننده تلویزیون های LCD بود.

از بسیاری جهات تلویزیون های سامسونگ بهترین تلویزیون های جهان هستند. سامسونگ هر سال مدل های جدیدتر این تلویزیون ها را با تکنولوژی های پیشرفته تر از سال قبل روانه بازار می کند و موفق شده درصد بسیار بالایی از رضایت را در میان مشتریان ایرانی و بین المللی کسب کند.

مزایای تلویزیون سامسونگ

  • امکانات گیمینگ فوق العاده
  • تکنولوژی ضد انعکاس
  • طراحی شیک
  • ریموت کنترل کاربردی با استفاده آسان
  • سیستم عامل ساده و کاربردی در تلویزیون های هوشمند
  • تنوع بسیار بالای سایز ها و قیمت های تلویزیون
  • کیفیت صدا و تصویر فوق العاده

معایب تلویزیون سامسونگ

  • قیمت بالا
  • استفاده از دستیار صوتی بیکسبی به جای گوگل

مزایای تلویزیون سونی

تلویزیون سامسونگ یا سونی کدام را بخریم؟

  • یکی از بهترین ها از نظر کیفیت تصویر
  • کیفیت صدای خوب
  • طراحی جذاب و بدنه باریک
  • مصرف برق پایین
  • پشتسیانی از دستیار گوگل و الکسا

معایب تلویزیون سونی

  • کندی در ویژگی های اسمارت
  • قیمت بالا
  • نداشتن فایروال یا بک آپ امنیتی برای افزایش امنیت دستگاه

مقایسه تلویزیون سونی و سامسونگ

سامسونگ بزرگترین تولید کننده تلویزیون در سراسر جهان، برندی است که در کره جنوبی آغاز به کار کرد و با کیفیت بالای محصولاتش موفق شد در سراسر جهان شهرت بسیار زیادی کسب کند. با این حال برند ژاپنی سونی فاصله زیادی با سامسونگ ندارد و در بسیاری از حوزه ها یک رقیب جدی برای سامسونگ به حساب می آید.

سونی و سامسونگ هر دو تلویزیون های متنوع برای انواع بودجه ها تولید می کنند و از نظر سایز هم گستره وسیعی از سایز های تلویزیون از 32 اینچ گرفته تا 75 اینچ را پوشش می دهند. هر دو برند حتی مدل های 85 اینچی هم تولید می کنند.

سامسونگ و سونی هر دو در حوزه های دیگر به غیر از تلویزیون هم فعالیت دارند و در بعضی حوزه ها مثل تولید گوشی های تلفن هوشمند، با هم رقابت می کنند.

در ادامه تلویزیون سامسونگ و سونی را از جنبه های مختلف مورد مقایسه قرار خواهیم داد.

مقایسه تلویزیون سونی با سامسونگ از نظر کیفیت تصویر

همه تلویزیون های HDR از فرمت HDR10 که نسبت به فرمت قدیمی تر SDR تنوع رنگ بیشتر و کنتراست بهتری دارد پشتیبانی می کنند. اما فراتر از آن، دو نوع کیفیت دیگر وجود دارد. اولی Dolby Vision است که در تلویزیون های سونی و ال جی از آن پشتیبانی می شود. دومی HDR10+ است که تلویزیون های سامسونگ و پاناسونیک از آن پشتیبانی می کنند.

البته این تفاوت بیشتر در تلویزیون های رده بالای این دو برند وجود دارد نه در تلویزیون های رده پایین و اقتصادی که فقط از HDR پشتیبانی می کنند.

مقایسه تلویزیون سونی با سامسونگ از نظر کیفیت صدا

تلویزیون های رده بالای سونی از تکنولوژی Acoustic Surface Audio استفاده می کنند که به زبا ن ساده یعنی امواج صدا از طریق به ارتعاش درآمدن خود پنل تلویزیون منتقل می شود. از آنجایی که گلس تلویزیون برای پخش صدای با کیفیت انتخاب جالبی نیست، این سیستم صوتی عملکرد قابل توجهی ندارد.

از طرف دیگر سامسونگ از تکنولوژی OTS استفاده می کند که به زنده کردن حرکات روی صفحه تلویزیون کمک می کند و به طور کلی نسبت به سونی عملکرد بهتری دارد. البته این تکنولوژی ها در تلویزیون های رده بالا استفاده می شوند نه میان رده و اقتصادی و هر چقدر هم خوب باشند، جای سینمای خانگی را نمی گیرد.

مقایسه تلویزیون سونی با سامسونگ از نظر امکانات

یکی از تفاوت های بزرگ بین تلویزیون های سونی و سامسونگ سیستم عامل های متفاوتی است که این دو برند برای تلویزیون های هوشمندشان استفاده می کنند. سامسونگ از سیستم عاامل هوشمند تایزن برای اکثر تلویزیون های هوشمند جدیدش استفاده می کند. تایزن یک پلتفرم ساده است که کار با آن بسیار راحت است و تجربه کاربری بسیار خوبی را برای شما فراهم می کند.

از طرف دیگر، سونی از سیستم عامل اندروید استفاده می کند که نسبت به تایزن محتوا و منو های بیشتری دارد اما شلوغ تر است و شاید کار با آن به سادگی تایزن نباشد.

از نظر دستیار صوتی، بسیاری از تلویزیون های سونی از دستیار صوتی گوگل استفاده می کنند با این حال تلویزیون های جدید این برند از الکسا هم پشتیبانی می کنند.

سامسونگ در تلویزیون های میان رده و بالاتر از دستیار صوتی بیکسبی استفاده می کند، با وجودی که این دستیار صوتی به پای الکسا و گوگل نمی رسد، اما از پس فرمان های ساده لازم برای کار با تلویزیون بر می آید.

مقایسه تلویزیون سونی با سامسونگ از نظر تکنولوژی پنل

سامسونگ و سونی هر دو در تلویزیون های رده اقتصادی از پنل ال سی دی استفاده می کنند و تفاوت زیادی بین تصویر این دو برند وجود ندارد. تلویزیون ال ای دی سامسونگ که یکی از پر فروش ترین انواع تلویزیون این برند است هم از نظر فناوری پنل با سونی در یک سطح است.

پنل های به کار رفته در تلویزیون های رده بالا به دو دسته کلی تقسیم می شود: تلویزیون های OLED و QLED.

QLED اکثرا در تلویزیون های برند سامسونگ به کار می رود و برای داشتن روشنایی بسیار بالا (1000 تا 2000 نیت) و کیفیت تصویر فوق العاده اش شناخته شده است. با وجودی که پنل های تلویزیون QLED سامسونگ نسبت به OLED روشنایی بسیار بالاتری دارند (روشنایی OLED حداکثر به 800 نیت می رسد) اما کیفیت رنگ OLED نسبتا بهتر است.

سامسونگ تا سال گذشته در تلویزیون های رده بالایش فقط از تکنولوژی QLED استفاده می کرد اما امسال تلویزیون های OLED را هم وارد بازار کرده است.

تلویزیون سامسونگ بهتره یا سونی؟

در این مقاله به مقایسه و بررسی تلویزیون های سامسونگ و سونی پرداختیم تا به این سوال پاسخ دهیم که " تلویزیون سامسونگ یا سونی کدام را بخریم؟". تلویزیون های سامسونگ و سونی از نظر کیفیت تصویر و سایر امکانات بسیار به هم نزدیک هستند. شاید بزرگترین تفاوت بین تلویزیون های سونی و سامسونگ، عملکرد بهتر سامسونگ در گیمینگ باشد.

شما این دو برند را چگونه ارزیابی می کنید؟ اگر بخواهید به سوال اصلی این مقاله یعنی " تلویزیون سامسونگ یا سونی کدام را بخریم؟" پاسخ دهید، کدام برند را انتخاب می کنید؟

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز