خبرگزاری کار ایران

بهترین دوره حسابداری کدام است؟

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۷۲۳۸

دوره های آموزش حسابداری در ایران زیاد هستند اما در این مقاله برخی ویژگی ها را معرفی کردیم تا بتوانید بهترین دوره حسابداری را انتخاب کنید.

 

با توجه به این که اغلب کسب و کارها به دنبال استخدام نیروی حسابدار هستند که دارای مهارت‌های مرتبط باشد، صرف داشتن مدرک دانشگاهی، دردی از شما دوا نمی‌کند! شما باید با شرکت در بهترین دوره‌های آموزش حسابداری، مهارت‌های مرتبط با این شغل را آموزش ببینید. بسیاری از آموزشگاه‌ها اقدام به برگزاری دوره‌های آموزشی حسابداری می‌کنند، اما آیا همه این دوره‌ها ارزش صرف هزینه و انرژی را دارند؟ اساسا بهترین دوره حسابداری چه ویژگی‌هایی دارد؟

منظور از آموزش حسابداری مقدماتی چیست؟

یکی از شروط ورود به بازار کار حسابداری، آشنایی و تسلط روی اصول و استانداردهای حسابداری است. در دوره‌های آموزش مقدماتی حسابداری، اصول و مفاهیم پایه این رشته با توجه به استانداردهای بین‌المللی تدریس می‌شوند. آموزش حسابداری مقدماتی به صورت کاربردی روی مباحث علمی تاکید دارد.

در دوره‌های آموزشی مقدماتی، شما با مفاهیم و اصول کلی رشته حسابداری آشنا می‌شوید. این مفاهیم نقش مهمی در مسیر شغلی شما ایفا می‌کنند. حتی کار با نرم‌افزارهای حسابداری به صورت اولیه و کلی هم در این دوره‌ها آموزش داده می‌شود. برای ورود به بازار کار به یادگیری این مفاهیم و اصول اولیه نیاز دارید.

آموزش حسابداری ویژه بازار کار

بهترین دوره حسابداری کدام است؟

با توجه به تخصصی شدن مشاغل در دنیای امروز، اغلب کسب و کارها سراغ استخدام نیروهای متخصص می‌روند. شغل حسابداری به دلیل این که با مسائل مالی سروکار دارد، از حساسیت بالایی برخوردار است. به همین دلیل هیچ کارفرمایی ریسک استخدام نیروی تازه‌کار را نمی‌پذیرد و سراغ استخدام حسابدار با مهارت‌های بالا و متخصص می‌رود.

واقعیت این است که در رشته حسابداری دانشگاه، آموزش‌های لازم برای حضور در بازار کار ارائه نمی‌شود. به همین دلیل دانش‌آموختگان رشته حسابداری بعد از فارغ‌التحصیلی به سد بزرگی به نام بازار کار برخورد می‌کنند. اینجاست که متوجه اهمیت آموزش کاربردی حسابداری می‌شوند. بهترین راه، شرکت در دوره‌های آموزش حسابداری ویژه بازار کار است. به جرات می‌توان گفت حسابداری ویژه بازار کار، یکی از بهترین دوره‌های حسابداری محسوب می‌شود.

شما بعد از حضور در دوره‌های حسابداری بازار کار، کاملا آماده ورود به این شغل می‌شوید. چرا که داشتن مدرک معتبر از موسسات آموزش حسابداری، نشان‌دهنده توانمندی‌ها و مهارت‌های شما در این رشته است. به همین دلیل است که اغلب شرکت‌ها هنگام استخدام به مدارک مهارت‌های شما اهمیت می‌دهند، نه نمراتی که در دانشگاه کسب کرده‌اید!

برای شرکت‌های دولتی و خصوصی، آموزش استانداردها و اصول حسابداری کاربردی حائز اهمیت است. شرکت در دوره‌های حسابداری مقدماتی و بازار کار، شما را برای تصدی این شغل آماده می‌کند. داشتن مهارت‌های مرتبط با حسابداری، شما را از سایر متقاضیان استخدام متمایز می‌کند. به این ترتیب شانس بسیار بیشتری هم برای استخدام خواهید داشت.

آموزش حسابداری با مدرک فنی و حرفه‌ای

این که در کدام دوره آموزشی حسابداری شرکت کنید اهمیت زیادی دارد، اما مهم‌تر از آن مدرکی است که دریافت می‌کنید. برخی موسسات مدارکی ارائه می‌دهند که در بازار کار اعتبار زیادی ندارند. به همین دلیل پول و هزینه شما تلف خواهد شد. از طرف دیگر بسیاری از موسسات، مدرک معتبر فنی و حرفه‌ای ارائه می‌دهند. داشتن این مدرک معتبر، شانس شما را برای استخدام در شرکت‌های مختلف افزایش می‌دهد.

اخذ مدرک فنی و حرفه‌ای حسابداری، نشان می‌دهد که شما آموزش‌های کافی را گذرانده‌اید. همچنین تسلط کافی شما را روی نرم‌افزارهای مالی نشان می‌دهد. به همین دلیل سعی کنید در دوره‌های آموزشی موسساتی شرکت کنید که مدرک معتبر فنی و حرفه‌ای ارائه می‌دهند.

آموزش حسابداری عمومی

منظور از حسابداری عمومی چیست؟ به مشاغلی که بر اساس نیاز مشتریان اقدام به ارائه مشاوره حسابداری می‌کنند، حسابداری عمومی گفته می‌شود. زمینه مشاوره این حسابداری روی حسابرسی، اظهارنامه مالیاتی و ... متمرکز است. حسابداران عمومی وظایف متعددی دارند که در دوره‌های آموزش حسابداری، باید به آنها پرداخته شود. برخی از مهم‌ترین وظایف حسابداری عمومی عبارتند از:

  • پرداخت دستمزد کارکنان

  • کنترل هزینه‌های شرکت

  • تهیه و تنظیم اسناد مالی شرکت

  • ثبت و نگهداری اطلاعات مالی

  • ارائه گزارش‌های مالی به مدیران ارشد

حسابدار چه مهارت‌هایی باید داشته باشد؟

در بهترین دوره‌های حسابداری، مهارت‌های موردنیاز یک حسابدار را آموزش می‌دهند. البته فقط بخشی از این مهارت‌ها فنی هستند و بخش دیگری به مهارت‌های شخصی و اجتماعی مربوط می‌شود. به هر حال کارفرمایان برای استخدام، تمام مهارت‌های موردنیاز شغل حسابداری را مورد ارزیابی قرار می‌دهند. آنها تمایل به انتخاب فردی دارند که حداکثر مهارت‌های موردنیاز حسابداری را داشته باشد. برخی از مهم‌ترین مهارت‌های یک حسابدار، عبارتند از:

  • تسلط کافی بر اصول و استانداردهای حسابداری

  • توانایی ثبت دفاتر حسابداری و بستن حساب‌ها

  • استفاده از تکنیک‌های کاربردی حسابداری

  • توانایی محاسبه حقوق و دستمزد کارکنان

  • رعایت رازداری و صداقت در کار

  • تهیه و ارسال اظهارنامه مالیاتی

  • توانایی کار با نرم‌افزارهای حسابداری

  • تسلط بر قوانین مالی و تجاری

آموزش انواع شاخه‌های حسابداری

بهترین دوره حسابداری کدام است؟

برای تشخیص بهترین دوره حسابداری، باید عوامل مختلفی را در نظر بگیرید. یکی از این عوامل، آموزش شاخه‌های مختلف حسابداری است.

1. آموزش حسابداری بازرگانی

موضوع تجارت در هر کشوری اهمیت خاص خود را دارد. ورود به این حوزه ممکن است سودآور یا زیان‌بار باشد. یک حسابدار خوب به کسب و کارهای حوزه بازرگانی کمک زیادی می‌کند. این حسابدار تمرکز خود را روی مسائل و قوانین تجاری گذاشته است که گره از مشکلات مالی این نوع شرکت‌ها باز کند. شرکت‌های بازرگانی حجم فعالیت‌های مالی زیادی دارند. به همین دلیل سراغ حسابدارانی می‌روند که در این زمینه متخصص باشند.

2. آموزش حسابداری صنعتی

حسابداری صنعتی یکی از سخت‌ترین و در عین حال پرکاربردترین شاخه‌های حسابداری است. این شاخه از حسابداری روی صنایع مختلف تمرکز دارد. حسابدار صنعتی شناخت کافی از صنایع مختلف دارد. به همین دلیل اغلب صنایع ترجیح می‌دهند از حسابدارانی استفاده کنند که دوره‌های آموزش حسابداری صنعتی را گذرانده باشند.

3. آموزش حسابداری مالی

برای بهره‌گیری از سیستم‌های حسابداری مالی، باید اطلاعات مالی سیستم‌های مختلف شرکت، مثل دریافت و پرداخت، انبار، بودجه، دارایی‌ها و ... را شناسایی کنید. در دوره‌های آموزش حسابداری مالی، نحوه شناسایی این سیستم‌ها آموزش داده می‌شوند.

4. آموزش حسابداری دولتی

در این شاخه از حسابداری، اصول و استانداردهای دولت‌های مختلف مورد پذیرش است. به همین دلیل حسابدار دولتی، باید روی قوانین حکومتی و مرتبط با حوزه فعالیت اشراف کامل داشته باشد. به طور کلی حسابداران دولتی، تخصیص منابع و برنامه‌ریزی مالی را برعهده دارند.

5. آموزش حسابداری مالیاتی

بحث مالیات برای هر کسب و کاری وجود دارد. به همین دلیل اغلب شرکت‌ها به دنبال جذب حسابدار مالیاتی هستند که در این زمینه متخصص باشد. این نوع حسابدار روی موضوع مالیات و مسائل مربوط به آن تمرکز دارد. آنها همچنین مسئول تهیه و تنظیم اظهارنامه مالیاتی هستند.

6. آموزش حسابداری بهای تمام‌شده

در دوره‌های آموزشی حسابداری بهای تمام‌شده مواردی مثل محاسبه بهای تمام‌شده محصول یا خدمات، اطلاعات هزینه‌ها و ... آموزش داده می‌شوند. یادگیری این دوره‌ حسابداری به جذب شدن در بازار کار مناسب کمک زیادی می‌کند.

کلام پایانی

برای یادگیری حسابداری به صورت کاربردی و حضور در بازار کار، باید در بهترین دوره‌های حسابداری شرکت کنید. معمولا دوره‌های حسابداری مختلفی در آموزشگاه‌های حسابداری برگزار می‌شوند. البته همه این دوره‌ها کیفیت لازم را ندارند. شما باید به دنبال موسساتی باشید که دوره‌های جامع و البته کاربردی بازار کار حسابداری برگزار می‌کنند.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز