خبرگزاری کار ایران

۸ پارامتر مهم که در طراحی وب سایت باید مد نظر داشته باشید

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۶۶۶۲

 

اگر به دنبال طراحی یک وب سایت برای خودتان و یا کسب و کارتان هستید، باید پارامترهای مهم و تاثیر گذار در کیفیت یک وب سایت را بشناسید. عوامل مختلفی که می‌توانند در تجربه کاربران وبسایت شما، افزایش بازدید و افزایش کیفیت بازدیدکنندگان سایت شما تاثیرگذار باشند. در این مقاله به تعدادی از پارامترهای مهم در طراحی یک سایت با کیفیت می پردازیم.

تجربه کاربری (UX)

تجربه کاربری یا همان User Experience، همان تجربه ای است که کاربران و مشتریان شما، بعد از استفاده از وبسایتتان بدست می آوردند. هر چقدر نحوه استفاده از وبسایت شما ساده تر باشد و کاربران راحت تر بتوانند هدف مورد نظر خود را برآورده کنند شما در طراحی تجربه کاربری عملکرد بهتری داشته اید. طراحی ساده و به دور از زرق و برق و پیچیدگی اضافی، جایگذاری مناسب المان ها و عناصر، رنگ بندی درست و قابل فهم، استفاده از متون و کپی ریتینگ قابل درک توسط کاربر و… همه از عوامل تاثیرگذار در بهبود تجربه کاربری وب‌سایت هستند.

رابط کاربری و گرافیک وب سایت

 زیبایی هر وبسایت، یکی از مهمترین عواملی است که در رضایت کاربران آن وب سایت تاثیر مستقیم دارد. وب سایت هایی که دارای طراحی قدیمی و پیچیده هستند خیلی زود کاربران خود را از دست می دهند. استفاده از رنگ های زننده و با کنتراست نامناسب، استفاده از تصاویر و المان های نابجا و… می‌تواند احساس کاربر را نسبت به وب سایت شما تغییر داده و تاثیر منفی داشته باشد. تجربه و تحقیقات گسترده در زمینه طراحی وب سایت نشان داده است که کاربران نسبت به وب سایت هایی که طراحی ساده و مینیمال دارند احساس راحتی بیشتری دارند.

بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجوگر (SEO)

یکی از مهمترین عوامل برای موفقیت یک وب سایت، بهینه بودن آن برای موتورهای جستجوگر است. در حال حاضر درصد زیادی از مخاطبان وبسایت ها، از طریق موتورهای جستجوگر مانند گوگل، بینگ و… وارد وبسایت مورد نظر خود می شوند. از همین رو بهینه بودن سایت شما برای موتورهای جستجوگر و دریافت امتیاز و رتبه بهتر از این موتورهای جستجوگر می تواند به طرز چشمگیری در موفقیت وب سایت شما موثر باشد. این مسئله ای است که در بسیار از وب سایت های اینترنتی به آن توجه نشده و از اهمیت آن غفلت می شود.

 

فرایند بهینه سازی یک وبسایت برای گوگل از دو بخش اصلی تشکیل شده است:

سئو On-Page

این بخش شامل بهینه سازی های درونی وبسایت است. در این قسمت، محتوا و صفحات سایت به گونه ای تنظیم می شوند که بهترین بازخورد ممکن را توسط گوگل و سایر موتورهای جستجوگر کسب کنند. ممکن است برای کلمات کلیدی مختلف صفحات مختلفی در نظر گرفته شود و هر صفحه برای یک یا چند کلمه کلیدی مشخص بهینه سازی شود. سبک بودن وب سایت و سرعت لود صفحات هم در این قسمت مورد توجه قرار می‌گیرد. زیرا گوگل به سرعت باز شدن صفحات سایت شما برای کاربران اهمیت می دهد.

سئو Off-Page

در این بخش از روش های مختلف برای افزایش اعتبار سایت (Website ‌Authority) استفاده می شود. لینک سازی اصولی و حرفه ای، انتشار رپورتاژ های آگهی در سایت هایی با اعتبار بالا و… از جمله محبوب ترین روش ها در این بخش به شمار می روند. دلیل این کار این است که گوگل به سایت هایی که از وب سایت های با اعتبار بالاتر لینک گرفته اند امتیاز و رتبه بهتری اختصاص می دهد.

سبک بودن و سرعت لود صفحات

همان طور که در بالا اشاره شد از نظر گوگل و سایر موتورهای جستجوگر اینترنتی، سرعت لود صفحات سایت شما پارامتر بسیار مهمی به شمار می آید. علاوه بر آن هر چقدر صفحات وبسایت سبک تر باشند و برای کاربر زودتر بارگذاری شوند، تجربه کاربر در استفاده از سایت بهتر خواهد بود و احساس راحتی بیشتری خواهد داشت. برای بهینه سازی صفحات وب سایت و سبک تر کردن آن روش های زیر پیشنهاد می شوند:

  • بهبود حجم تصاویر و ویدئو ها و پرهیز از استفاده از فایل های حجیم
  • استفاده از فرمت های جدید تصاویر در وبسایت مانند webp و svg و…
  • کاهش حجم فایل های استایل و اسکریپت بارگذاری شده در وب سایت
  • استفاده از هاستینگ مناسب و با کیفیت
  • و…

ورژن موبایل با کیفیت و طراحی  ریسپانسیو وب سایت

بر طبق آمار منتشر شده از منابع معتبر، در حال حاضر بین ۷۰ تا ۹۰ درصد کاربران اینترنت، از تلفن های همراه استفاده می‌کنند. بنابراین داشتن ورژن موبایل مناسب برای وب سایت شما می‌تواند اهمیت فراوانی داشته باشد. اگر وبسایت شما نتواند کاربرانی که از طریق موبایل وارد سایت میشوند را راضی نگه دارد، شما درصد زیادی از مخاطبان خود را از دست خواهید داد.

استفاده از هاستینگ مناسب و با کیفیت

بعد از انجام مراحل طراحی سایت، برای اینکه وب سایت شما در تمام لحظات و روزها در دسترس کاربران باشد، باید بر روی یک سرور هاست شود. سرورها کامپیوتر های قدرتمندی هستند که بصورت ۲۴ ساعته به شبکه اینترنت متصل بوده و وبسایت شما را به کاربران عرضه می‌کنند. هر چقدر کیفیت هاست شما بهتر باشد و از سرعت بیشتری برخوردار باشد در سرعت لود سایت شما تاثیر مثبت بیشتری خواهد گذاشت.

از طرف دیگر سرور های بی کیفیت با کانفیگ نامناسب می توانند دسترسی پذیری سایت شما را دچار اختلال کنند و دائما از دسترس خارج شوند.

امنیت وب سایت

وب سایت های اینترنتی دائما در معرض خطرات و حملات هکری هستند. روزانه هزاران مورد هک وب سایت های اینترنتی در سراسر دنیا اتفاق می افتد. هک شدن وب سایت علاوه بر خطراتی مانند لو رفتن اطلاعات مشتریان و مدیران، از دسترس خارج کردن وب سایت و ایجاد اختلال در عملکرد آن، می‌توانند سبب کاهش شدید احساس اطمینان کاربران وب سایت شما بشود. رعایت کردن اصول اولیه در طراحی وب سایت می‌تواند تا حد زیادی خطرات امنیتی را کاهش دهد. اگر وب سایت شما دارای سیستم خرید و درگاه پرداخت است و یا اینکه اطلاعات مهم و محرمانه کاربران در آن نگهداری می‌شود اهمیت موضوع امنیت چندین برابر می شود و باید به آن توجه ویژه ای بشود.

تبلیغات پربازده و موثر وب سایت

فرض میکنیم همه موارد بالا در طراحی وب سایت شما به خوبی رعایت شده اند و به آنها توجه ویژه داشته اید. این به تنهایی کافی نیست! برای اینکه وب سایت شما بتواند مخاطبان جدید جذب کرده و به افراد بیشتری معرفی شود، نیاز دارید که از تبلیغات موثر استفاده کنید. تبلیغات می‌تواند به دو صورت فیزیکی (شهری) و یا در فضای اینترنت انجام بپذیرد. هر کدام از این دو حالت نیز روش های مختص به خود را دارد و باید به نکات مورد نیاز در هر روش توجه کرد. تبلیغات اینترنتی می‌تواند کسب و کار شما را به مخاطبین بالقوه معرفی کند و در افزایش آگاهی از برند شما تاثیر بسزایی داشته باشد.

طراحی وب سایت خود را به چه کسی بسپاریم؟

وبینو به عنوان یکی از با سابقه ترین شرکت های طراحی سایت در ایران، با توجه به سابقه ۱۲ ساله و همکاری در بیش از ۲۵۰ پروژه مختلف طراحی وب سایت می‌تواند گزینه مناسبی برای اجرای پروژه های وب سایت و پرتال سازمانی شما باشد. جهت دریافت مشاوره رایگان و دریافت وقت مصاحبه نیازسنجی میتوانید به وبسایت وبینو مراجعه کرده و درخواست خود را ثبت نمایید.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز