خبرگزاری کار ایران

پشم سنگ و قیمت پشم سنگ فویل دار و تخته ای و انواع آن

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۵۴۰۰

پشم سنگ بهترین عایق ساختمان در ساخت و ساز ساختمان های مسکونی و اداری می باشد.

پشم سنگ  به انگلیس Rock wool  نام دارد. برترین و بزرگترین عایق  حرارتی، صوتی و رطوبتی که برای عایق کاری خانه ها استفاده می شود.  ماده اصلی این عایق سنگ بازالت می باشد که از گروه سنگ های آذرین است. این عایق جزو خانواده عایق های الیافی نسوز مانند پشم شیشه  و پشم سرامیک می باشد. بهترین و مقرون به صرفه ترین عایق که نوعی حفاظ در برابر آتش در مواقع آتش سوزی می باشد.. محدوده دمای بردوتی آن منفی 30- و دمای حرارتی آن مثبت 750+ درجه سانتیگراد و نقطه ذوب آن 1300 درجه است. عایقی گه  از پشم شیشه در مقابل صدا و حرارت عملکرد بهتری  و قوی تر ی دارد.  

عایق حرارتی و صوتی پشم سنگ از الیاف های معدنی تشکیل می شود که طبیعی هستند. و در بعضی مواقع به آن Mineral wool نیز گفته می شود. عایق های پشم سرباره و پشم سنگ در انواع شکل های ، تخته ای، توری دار، پانلی، لوله ای، لحافی فویل دار و فله ای تولید می شوند. پشم سنگ کلاً در درجه حرارت های زیاد مورد استفاده قرار می گیرد. و اغلب در صنایع غذایی، پتروشمی ها، تاسیسات نفت و گاز  و ساختمان سازی و در گل خانه ها استفاده می شود.

عایق کاری با پشم سنگ بهترین و  بزرگترین تکنیک اساسی برای کم کردن هزینه های گرمایشی و سرمایشی در ساختمانها و تاسیسات بزرگ و کوچک می باشد.  این عایق قیمت زیادی ندارد. ولی هزینه های ساخت و ساز را بالا می برد.  استفاده از عایق پشم سنگ در ساختمان هزینه بیمه ساختمان را پایین می آورد.  باعث کاهش هزینه های گرمایشی و سرمایشی  نیز می شود. و در طولانی مدت به نفع ساکنین ساختمان است. 

انواع پشم سنگ

پشم سنگ ابتدا به صورت الیاف های بدون شکل هستند. برای اینکه کاربرد این عایق الیافی معدنی بیشتر شود در انواع شکل ها تولید می کنند. با تولید انواع عایق های می توان همه جای خانه را عایق نمود. تا در مصرف سوخت صرفه جویی شود و از هدر رفتن انرژی گرمایی و سرمایشی جلوگیری کند. انواع پشم سنگ عبارتند از:

پشم سنگ تخته ای

پشم سنگ و قیمت پشم سنگ فویل دار و تخته ای و انواع آن

پشم سنگ تخته ای یک عایق مستطیل شکل و مکعب است. که از الیاف نسوز تولید می شوند. بهترین عایق تخته ای که  مخصوص عایق کاری مکان های صاف مانند دیوار ها ، کف خانه ها و سقف بین واحد ها می باشد. قیمت پشم سنگ تخته ای  با دیگر محصولات کاملاً متفاوت است. این عایق از ضخامت 3 سانت الی 10 سانت و با چگالی و یا دانسیته 5 الی 150 کیلو گرم در متر مکعب با ابعاد های طول 100 و 120 سانت و با عرض 100 و 60 سانت تولید می شود. این عایق در دو محصول سخت و نیمه سخت تولید می شوند.

چگالی عایق تخته ای اگر پایین تر از 80 کیلو گرم در متر مکعب باشد نیمه سخت و اگر چگالی عایق  ها بین 80 الی 200 کیلو گرم باشد پشم سنگ تخته ای سخت نامیده می شود.  عایق تخته ای با انواع روکش فویل آلومینیوم و کاغذ کرافت نیز تولید می شود. فویل مانع از عبور هوا در بین الیاف ها می شود.. قیمت این عایق بستگی به ضخامت، چگالی، و نوع روکش فویل آلومینیوم و کاعذ کرافت و تیشو سیاه دارد.

پشم سنگ توری دار

پشم سنگ و قیمت پشم سنگ فویل دار و تخته ای و انواع آن

پشم سنگ توری دار یک عایق الیافی شبیه به تشک پشمی که با توری مرغی یا مش  تولید می شود. قوی ترین و بهترین محصول پشم سنگ که در درجه حرارتی های زیاد استفاده می شود. توری نوعی نگه دانده و محافظ الیاف های این عایق است. که باعث افزایش قدرت مکانیکی و کشش در این عایق می شود. عمده کاربرد این عایق در پالایشگاه ها، پترو شیمی ها، کشتی سازی و هواپیما سازی کاربرد دارد. این عایق در انواع ضخامت از 3 سانت الی 12 سانت و با چگالی 50 الی 200 کیلو گرم در متر مکعب و با ابعاد های  عرض 100 و 120 سانت و با طول 5 متر و 3 متر تولید می شود.

پشم سنگ لوله ای 

پشم سنگ لوله ای  برای عایق کاری لوله ها تولید می شود. عایق لوله جهت حفظ دما در   امتداد لوله ها می باشد .به دلیل طولانی بودن لوله کشی در ساختمانها و تاسیسات بزرگ لوله ها همیشه دمای زیادی را از دست می دهند. برای همین منظور در عایق کاری از پشم سنگ لوله ای استفاده می شود. عایق لوله ها در انواع سایز لوله و در ضخامت 2.5 سانت تا 8 سانت و در طول های 50 الی 100 سانت  و با انواع چگالی 120 الی 140 کیلوگرم در متر مکعب تولید می شوند.

پشم سنگ هیدرو پونیک

 پشم سنگ هیدروپونیک به جای خاک استفاده می شود. برای رشد سریع گیاهان و صرفه جویی در آب از این عایق معدنی  استفاده می شود.  قیمت پشم سنگ هیدرو پونیک چندان تفاوتی یا سایر محصولات ندارد و در انواع ضخامت ها و چگالی ها تولید می شود. این عایق معذنی طبیعی بهترین ماده ای است که هم می تواند آب را ه خود جذب کند و هم می تواند آب گربز باشد.

پشم سنگ فویل دار

پشم سنگ فویل دار نوعی عایق یه شکل لحافی است. با روکش فویل آلومینیوم و کاغذ کرافت تولید می شود. این عایق با الیاف های سبک و نازک و ظریف با انواع ضخامت ها و چگالی ها و ابعاد های مختلفی تولید می شود. عمده کاربرد این عایق لحافی فویل دار بیشتر در پوشش سقف سالن های بزرگ و عایق کاری تاسیسات موتور خانه استفاده می شود. محدوده دمای آن بین منفی 15 الی مثبت 150 درجه سانتی گراد است. ابعاد های آن در عرض 120 سانت و طول آن 10 متر است. قیمت این عایق نسبت به سایر محصولات ارزانتر و مساحت بیشتری را عایق بندی می کند. بهترین محصولی که می تواند مساحت زیادی را با آن عایق بندی نمود .

قیمت پشم سنگ

قیمت پشم سنگ بستگی به نوع اشکال، چگالی ، برند، ضخامت ، و نوع روکش عایق دارد. پشم سنگ یک عایق طبیعی و معدنی که برپایه سنگ بازالت و  عملکرد  حرارتی و صوتی آن بهتر از پشم شیشه است. برای همین دلیل قیمت پشم سنگ گرانتر از پشم شیشه و ارزانتر از پشم سرامیک است.  قیمت پشم سنگ  اغلب بر اساس قدرت تولید کارخانه ها و کیفیت الیاف های آن قیمت گذاری می شود. کار خانه های به دو روش گازی و برقی و استفاده ار اسپینر های چرخان و هوای فشرده  این الیاف ها را تولید می کنند. 

خرید پشم سنگ

برای خرید پشم سنگ به نوع کاربرد و درجه حرارت و نوع روکش و مقدار چگالی توجه کنید .که مهمترین عامل در خرید پشم سنگ است. و یا با تماس با شرکت اندیشه عایق آریا می توانید از مشاوره رایگان استفاده کنید.

مزایای پشم سنگ

  • آب را دفع می کند
  • قارچ و کپک نمی زند.
  • محافظی در برابر آتش است.
  • هزینه های حمل آن ارزان است .
  • در مقابا حیوانات و حشرات موذی مقاوم است .
  • آتش نمی گیرد و از گسترش آتش جلوگیری می کند.
  • سرطان زا نیست و هیچ آسیبی به انسان وارد نمی کند.
  • عایق طبیعی و معدنی است و با محیط زیست سازگاری دارد.
  • کاربرد پشم سنگ
  • کشت گیاهان
  • عایق کاری ساختمان ها
  • ساخت کوره های صنعتی
  • استفاده در اجاق گاز های  فر دار  و صنعتی
  • پالایشگاه های نفت و  گاز  و پترو شیمی ها
پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز