خبرگزاری کار ایران

بلیچینگ دندان چیست؟ تخصصی ترین روش سفید کردن دندان

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۱۷۴۸

داشتن یک لبخند زیبا جذابیت شما را چند برابر می‌کند و هر فردی آرزوی داشتن لبخندی زیبا با دندان‌ هایی سفید و طبیعی را دارد. امروزه با پیشرفت علم و تکنولوژی، دیگر چنین رویایی دور از دسترس نیست و راه ‌های زیادی برای داشتن دندان‌ هایی درخشان وجود دارد. یکی از این راه‌ های پرطرفدار، بلیچینگ دندان است. به کمک بلیچینگ دندان می‌توان رنگدانه ‌هایی را که در طول زمان بر روی دندان ها می‌چسبند، رفع کرد. سفید شدن دندان ها توسط بلیچینگ، موجب افزایش اعتماد به نفس شما می‌شود و حس خوبی در شما و اطرافیانتان ایجاد می‌کند.

در این مقاله به این روش معجزه‌گر پرداخته‌ایم و انواع آن را شرح داده‌ایم. برای آشنایی بیشتر با بلیچینگ دندان یا اصلاح لبخند، تا انتهای مطلب ما را همراهی کنید.

درباره بلیچینگ دندان چه می‌دانید؟

در این روش، دندانپزشک از مواد شیمیایی که دارای غلظت بالایی هستند، استفاده کرده و دندان‌ها را سفید می‌کند. دندان از دو قسمت مینا و عاج تشکیل شده است. آن چه که باعث سفیدی و ظاهر شفاف دندان می‌شود، مینای دندان است. در اثر گذر زمان و خوردن و آشامیدن برخی مواد غذایی و نوشیدنی ها، به مرور مینای دندان سفیدی خود را از دست می‌دهد.

در این مواقع با بلیچینگ دندان، می‌توان ظاهر درخشان دندان ها را به آن ها بازگرداند. در بلیچینگ، بدون اضافه کردن بخشی مصنوعی به دندان ها و فقط از طریق مواد شیمیایی، دندان ها سفید می‌شوند.

چه دندان هایی به بلیچینگ نیاز دارند؟

مشاهده ویژگی های زیر در دندان ها یا داشتن عادات زیر، می‌تواند نشان دهنده نیاز شما به انجام بلیچینگ دندان باشد:

  • تغییر رنگ دندان ها به زرد و قهوه‌ای
  • عادت به مصرف بیش از حد چای و قهوه یا نوشیدنی‌های رنگی
  • مصرف دخانیات

انواع بلیچینگ دندان

از انواع روش های بلیچینگ دندان می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • آفیس بلیچینگ که در مطب دندان پزشکی انجام می‌شود.
  • هوم بلیچینگ که نوعی روش بلیچینگ در منزل است.
  • پاور بلیچینگ که یک بلیچینگ فوری محسوب می‌شود.

 

آفیس بلیچینگ

همان طور که از نام آفیس بلیچینگ مشخص است، این نوع بلیچینگ دندان، در مطب دندان پزشکی و توسط متخصص بلیچینگ انجام می‌گیرد. این نوع بلیچینگ بسیار رایج بوده و در مدت زمان کوتاهی موجب سفیدی و شفافیت دندان ها می‌شود؛ همچنین این روش از ماندگاری خوبی برخوردار است.

در روش آفیس بلیچینگ، دندانپزشک از مواد شیمیایی ویژه‌ای مانند هیدروژن پراکسید که دارای غلظت زیادی است، استفاده می‌کند و لکه های دندان را از بین می‌برد. این فرایند به دو الی سه جلسه یک ساعته، زمان نیاز دارد.

هوم بلیچینگ

هوم بلیچینگ یا بلیچینگ دندان در منزل، توسط افراد در منزل قابل انجام است. به این شکل که بعد از مراجعه به مطب، از دندان های بالا و پایین فک، یک قالب ساخته می‌شود. سپس این قالب برای تهیه تری هایی از جنس پلاستیک، به کار گرفته می‌شود. دندانپزشک این قالب را به شما تحویل می‌دهد و روش استفاده از آن برای بلیچینگ دندان ها را به شما آموزش می‌دهد.

پروسه ساخت قالب و تحویل آن به شما در حدود دو هفته زمان می‌برد. به دلیل کم بودن غلظت مواد بلیچینگ و چندین ساعت قرار گرفتن قالب بر روی دندان ها، این روش، به صبر و حوصله زیادی نیاز دارد و افراد باید صبورانه آن را انجام دهند.

پاور بلیچینگ

بسیاری از افراد به دلیل مشغله های متعدد، نمی‌توانند چندین جلسه به دندانپزشکی مراجعه کنند؛ در این مواقع روشی به نام پاور بلیچینگ به کمک افراد می‌آید و راهی فوری برای سفید کردن دندان ها در اختیار آن ها می‌گذارد. پاور بلیچینگ روشی نوین است که در آن از هیدروژن پراکسید با غلظت بسیار بالا، برای رفع تغییر رنگ دندان ها استفاده می‌شود.

این روش در یک جلسه قابل انجام است و نیاز به مراجعه مکرر به مطب دانپزشکی ندارد. البته ماندگاری پاور بلیچینگ نسبت به آفیس بلیچینگ کمتر است و در حدود سه سال بعد، باید مجددا تکرار شود.

مراحل آفیس بلیچینگ

انجام بلیچینگ دندان در دندانپزشکی بسیار آسان است و تنها کافی است چند جلسه زمان صرف کنید، آرامش داشته باشید و برای انجام بلیچینگ، به دندانپزشک خود اعتماد کنید. مراحل بلیچینگ دندان در مطب دندانپزشکی، به شرح زیر است:

در ابتدا دندان‌ها تمیز می‌شوند و تحت عمل جرم گیری قرار می‌گیرند.

به منظور باز نگه داشتن دهان برای انجام فرایند بلیچینگ، یک وسیله دندانپزشکی در دهان قرار داده می‌شود.

بافت لثه به وسیله مواد مخصوصی پوشانده می‌شود تا مواد بلیچینگ، به لثه صدمه‌ای وارد نکنند.

ماده‌ای ژلی شکل که حاوی پراکسید هیدروژن است، حدود نیم ساعت بر روی دندان ها قرار می‌گیرد.

در طول زمانی که ژل پراکسید هیدروژن بر روی دندان قرار داده شده است، دندان ها تحت نور دستگاه لایت کیور یا لیزر قرار می‌گیرند و مواد سفید کننده دندان فعال می‌شوند.

در صورتی که پس از یک بار، اثر مطلوب حاصل نشده باشد؛ به چندین بار تکرار و مکث نیاز است. بعد از، هر بار اعمال ژل و استفاده از دستگاه لیزر، میزان سفیدی دندان ها مورد بررسی قرار می‌گیرد.

چنان چه رنگ دندان ها بیش از حد تغییر کرده باشد و زردی و تیرگی آن ها با یک جلسه بلیچینگ برطرف نشود؛ باید چندین جلسه به مطب دندانپزشکی مراجعه کرد و به انجام بلیچینگ پرداخت.

در نهایت ممکن است پس از اتمام کار، دندانپزشک یک کیت بلیچینگ برای استفاده در منزل، به شما بدهد که باید طبق دستور پزشک، از آن استفاده کنید؛ این کار موجب افزایش دوام بلیچینگ دندان می‌شود.

مراحل هوم بلیچینگ

چنان چه پیش‌تر ذکر شد، در روش هوم بلیچینگ، ابتدا باید با مراجعه به دنداپزشکی، از دندان ها قالب تهیه کرد. پس از اینکه دندانپزشک قالب و مواد بلیچینگ را در اختیار شما قرار داد؛ می‌توان به شکل زیر عمل کرد:

در مرحله اول، باید دندان ها به خوبی توسط مسواک و نخ دندان تمیز شوند.

سپس با قرار دادن ماده بلیچینگ درون تری‌ها، باید آن را برای استفاده آماده کرد.

پس از آن قالب بر روی دندان قرار می‌گیرد.

چنان چه مواد بلیچینگ از قالب خارج شد، باید با دستمال آن را پاک کرد.

این قالب باید به مدت دو ساعت بر روی دندان ها قرار بگیرد. سپس لازم است دندان ها را با مسواک بشویید.

انجام هوم بلیچینگ به مدت دو هفته الزامی است؛ پس از انجام این فرایند، به دندان هایی سفید و درخشان دست خواهید یافت.

مزایای بلیچینگ دندان

از مزایای بلیچینگ دندان می‌توان به موارد زیر پرداخت:

  • بلیچینگ راهی سریع و بی دردسر برای سفید کردن دندان ها محسوب می‌شود. هرچند به دلیل حساسیت انجام بلیچینگ در منزل و خطرات آن، بلیچینگ خانگی توصیه نمی‌شود؛ اما می‌توان با خیالی آسوده این کار را در مطب انجام داد.  
  • بلیچینگ روشی مقرون به صرفه و کم هزینه برای ایجاد ظاهری زیبا در دندان ها می‌باشد.
  • ماندگاری این روش نسبتا قابل قبول است.
  • انجام بلیچینگ در مطب دندانپزشکی و توسط یک پزشک مجرب، هیچ خطری به همراه ندارد.
  • مدت زمان انجام بلیچینگ خیلی طولانی و خسته کننده نیست.

مراقبت های پس از بلیچینگ دندان

مانند هر اقدام درمانی دیگر، برای به دست آوردن نتیجه بهتر از بلیچینگ دندان، به مراقبت هایی نیاز داریم. در زیر این مراقبت ها شرح داده شده است:

  • پس از بلیچینگ، باید یک سبک غذایی سالم را در پیش گرفت و از خوردن و آشامیدن مواد غذایی و نوشیدنی هایی که موجب تغییر رنگ دندان ها می‌شود؛ پرهیز کرد.
  • مصرف دخانیات باید به حداقل برسد و یا قطع شود.
  • شستن دندان ها با آب گرم بلافاصله پس از بلیچینگ، می‌تواند موثر باشد.
  • پس از گذشت یک هفته از انجام بلیچینگ، باید برای معاینه به دندانپزشک مراجعه کرد.
  • حتی الامکان از مصرف غذاهای خیلی سرد پرهیز کرد.
  • قبل از خوردن میوه هایی نظیر سیب، باید پوست آن ها را گرفت.
  • تا مدتی پس از بلیچینگ، باید از خوردن غذاهایی که جویدن آن ها سخت است؛ اجتناب کرد.

هزینه انجام بلیچینگ دندان

هزینه انجام بلیچینگ دندان، به موارد متعددی از جمله نوع روشی که برای این کار انتخاب می‌شود و مواد به کار رفته در بلیچینگ،  بستگی دارد، بدیهی است که انجام این کار در مطب دندانپزشکی از بلیچینگ دندان در منزل، هزینه بیشتری دارد. همچنین میزان هزینه مطب یا کلینیک های دندانپزشکی مختلف، می‌تواند متفاوت باشد.

آیا مایل به انجام بلیچینگ دندان هستید؟

چنان چه شما نیز با مشکل تغییر رنگ دندان هایتان مواجه هستید و با روش هایی نظیر استفاده از خمیر دندان های سفید کننده و ... نتوانسته‌اید این مشکل را رفع کنید؛ می‌توانید با انجام بلیچینگ توسط یک پزشک مجرب، به دندان هایی زیبا و درخشان دست یابید.

وبسایت های بسیاری مانند pezeshk24.com ، pezeshkban.com، pezeshka.com، fraticosmeticsurgery.com و sunionhealth.com وجود دارند که شما در آنها میتوانید انواع خدمات پزشکی رو بصورت رایگان پیدا کنید و بدون هیچ واسطه ای با متخصص یا کلینیک مدنظرتون ارتباط برقرار بکنید؛ که از جمله این کلینیک ها میتوان به کلینیک دندانپزشکی، کلینیک لیزر موهای زائد، دکتر بوتاکس، کلینیک کاشت مو و ..... اشاره کرد.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز