خبرگزاری کار ایران

آیا خرید ترون برای سرمایه گذاری خوب است؟

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۰۹۱۳

زمستان کریپتو کمی طولانی شده است اما بازار ارزهای دیجیتال در سال جدید شروع بسیار امیدوارکننده‌ای داشت. یکی از ارزهایی که در سال گذشته موضوع بسیاری از بحث‌های کاربران بود، ارز دیجیتال ترون (TRX) است.

رمز ارز ترون در چند سال گذشته همیشه یکی از ارزهای پیشنهادی تحلیل‌گران برای سرمایه گذاری بوده است. حال سؤال بسیاری از کاربران این است که آیا سرمایه گذاری در ترون همچنان توصیه می‌شود؟ ارز دیجیتال ترون در بازار گاوی سال 2021 عملکرد خیلی خوبی داشت اما به اوج قیمتی سال 2018 نرسید. بسیاری معتقدند این شانس ترون برای رسیدن به اوج قیمتی جدید در بازار صعودی بعدی را بیشتر می‌کند. در این مقاله تلاش می‌کنیم پتانسیل سرمایه گذاری در ترون را بررسی کنیم، پس لطفاً با ما همراه باشید.

 

چشم‌انداز پروژه ترون

ترون (TRON) یک شبکه بلاک چینی است که می‌خواهد صنعت سرگرمی و عرضه محتوای دیجیتال را دگرگون کند. صنعت سرگرمی بیش از 700 میلیارد دلار ارزش دارد و همین امر سرمایه گذاری در ترون را به گزینه‌ای بسیار امن تبدیل کرده است. حتی تصرف بخش کوچکی از این بازار می‌تواند بلاک چین ترون را به یکی از بزرگ‌ترین ارزهای بازار کریپتو تبدیل کند. ارز دیجیتال ترون (TRX) که قابلیت استیک دارد در بیش از 130 صرافی ارز دیجیتال عرضه می‌شود. خرید ارز دیجیتال ترون با ریال نیز در صرافی‌های ایرانی امکان‌پذیر است. اما علاوه بر اینها، این پروژه از زمان راه‌اندازی دستاوردهای تحسین‌برانگیزی داشته است که در افزایش سرمایه گذاری در ترون نقش داشته‌اند.

از جمله نقاط عطف ترون می‌توان به ترکیب ترون با پلتفرم بیت تورنت (BitTorrent) که ماهانه بیش از 100 میلیون کاربر دارد، اشاره کرد. راه‌اندازی استیبل کوین USDD در سال 2022 نیز نقطه عطف دیگری بود که باعث رونق چندبرابری این بلاک چین و افزایش سرمایه گذاری در ترون شده است. انتخاب ترون به عنوان بلاک چین ملی کشور دومینیکا اتفاق مهم دیگری بود که در پاییز سال 2022 به تیتر اخبار تبدیل شد. این اولین باری است که یک بلاک چین با یک دولت ملی برای توسعه زیرساخت بلاک چینی همکاری می‌کند. همچنین، هفت توکن‌ مبتنی بر بلاک چین ترون، از جمله خود ارز ترون اجازه فعالیت به عنوان ابزار انتقال ارزش در کشور دومینیکا را پیدا کرده‌اند. اما اینها تنها مزایایی نیست که کاربران بازار کریپتو را به سرمایه گذاری در ترون ترغیب می‌کند.

 

سرمایه گذاری روی ترون در سال 2023

ترون شاید به اندازه دیگر پروژه‌های مشهور در بوق و کرنا نشده است اما این مانع از آن نشد که در سال 2022 از همه آنها عملکرد بهتری داشته باشد. قیمت ترون در سال 2022 کمتر از 80 درصد سقوط داشت؛ این در حالی بود که رقبای آن مثل سولانا و آولانچ (Avax) حدود 90% سقوط کردند. ترون حتی از بیت کوین و اتریوم نیز که بیش از 60% سقوط کرده‌اند، عملکرد بهتری داشته است. اما چرا ترون یکی از مقاوم‌ترین بلاک چین‌ها را دارد و چرا سرمایه گذاری در ترون در سال 2023 شانس خوبی برای موفقیت‌ دارد.

آیا خرید ترون برای سرمایه گذاری خوب است؟

یکی از ملاک‌های سرمایه گذاری در ترون و هر ارز دیجیتال دیگری ارزش کل قفل شده (TVL) است. ترون با بیش از 4 میلیارد دلار ارزش کل قفل شده به جز اتریوم از تمام بلاک چین‌های دیگر پیشی گرفته است. ارزش کل قفل شده معیاری برای اندازه‌گیری تمام دارایی‌هایی است که در یک پلتفرم قرارداد هوشمند مثل ترون یا اتریوم قفل یا سپرده‌گذاری شده است. به بیان دیگر، معیار TVL از اعتماد کاربران به آن بلاک چین خبر می‌دهد.

سرمایه‌گذاران گاهی از این معیار برای تعیین اینکه قیمت یک ارز دیجیتال بالاتر از ارزش آن است یا زیر قیمت فروخته می‌شود، استفاده می‌کنند. برای این کار TVL در ارزش بازار (Market Cap) تقسیم می‌شود. نسبت TVL به مارکت کپ ترون در حال حاضر، 1،2 است که در مقایسه با اتریوم (6.3) سولانا (19) و اولانچ (4.6) بسیار جذاب است و پتانسیل بالای سرمایه گذاری در ترون نشان می‌دهد.

 

امنیت سرمایه گذاری در ترون

بسیاری خواهند گفت که TVL بالا خیلی خوب است اما آیا برای سرمایه گذاری در ترون کافی است؟ استفاده‌های ترون چه خواهد بود؟ چرا مردم باید بخواهند از این ارز دیجیتال استفاده کنند؟ برگ برنده ترون سرعت بالا و کارمزد واقعاً ناچیز آن است. شبکه ترون می‌تواند 2،000 تراکنش در ثانیه را پردازش کند و کارمزد حتی می‌تواند رقمی به ناچیزی 0.000005 دلار (معادل تقریباً 2 ریال!) باشد. علاوه بر این ترون به خاطر تعداد کاربران خود از بقیه بلاک چین‌ها متمایز است: در حال حاضر 137 میلیون حساب روی ترون وجود دارد. شبکه ترون 4،5 میلیارد دلار تراکنش را تاکنون پردازش کرده و بیش از 6،3 تریلیون دلار ارزش از طریق ترون جابه‌جا شده است.

آیا خرید ترون برای سرمایه گذاری خوب است؟

به دلیل ارزانی ارسال و دریافت دارایی‌های دیجیتال از طریق ترون، استفاده از این بلاک چین برای کاربرانی که با استیل کوین‌هایی مثل تتر (USDT) کار می‌کنند به شدت جذاب است. برای مثال، در زمان نوشتن این مقاله، تنها در 24 ساعت گذشته، بیش از 16،3 میلیارد دلار به شکل تتر از طریق بلاک چین ترون جابه‌جا شده است. اعتماد کاربران به این بلاک چین برای انتقال این حجم از ارزش یکی از دلایل مشوق سرمایه‌ گذاری در ترون است.

همچنین، در حال حاضر ارزش ارز تتر روی بلاک چین ترون 31  میلیارد دلار است و این رقم حتی از اتریوم نیز بالاتر است. در بسیاری از کشورها تتر به جایگزینی برای دلار تبدیل شده است و بلاک چین ترون اغلب بخشی از این فرایند است. همچنین، در کشورهایی که دسترسی به سیستم‌های پرداختی مثل پی پال وجود ندارد ارسال و دریافت ارز از طریق ترون یک جایگزین عملی است. این نقش ترون در نقل و انتقال ارز در سطح جهان، ماندگاری پروژه را تضمین کرده و امنیت سرمایه گذاری در ترون را چندبرابر کرده است.

جمع‌بندی

ترون مدت زیادی است که در بازار حضور دارد و قبلاً هم از یک زمستان کریپتو جان سالم به در برده است. در واقع، عملکرد عالی ترون در بازارهای خرسی گذشته از مهم‌ترین عوامل استقبال از سرمایه گذاری در ترون است. به جز این، مزایای بی چون و چرای ترون شامل داشتن پایگاه وسیعی از کاربران و استفاده بالا در انتقال استیبل کوین‌ها است. سرمایه گذاری در ترون کاملاً این شانس را دارد که از رقبای پر زرق و برق تر آن سودآورتر باشد.

در مجموع، شاید منطقی باشد که سهم خوبی از سبد سرمایه گذاری به ترون اختصاص داده شود. با این حال، بازار ارزهای دیجیتال هنوز بازاری جوان و در نتیجه، پرنوسان است. این ویژگی اگرچه احتمال برداشت سودهای بالا را به کاربران می‌دهد، در عین حال حاکی از ریسک بیشتر آن به خاطر نوسانات بالا است. پس همیشه قبل از سرمایه گذاری در ترون و هر دارایی دیجیتال دیگری، ابتدا همه جوانب را بسنجید و بر اساس تحقیقات خود تصمیم بگیرید.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز