خبرگزاری کار ایران

همه چیز در مورد پمپ آب کوچک خانگی

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۱۴۰۹

در ساختمان‌هایی که تعداد طبقات زیادی دارند، آپارتمان‌ها و بعضی از ویلاها فشار آب کم می‌شود. همین موضوع سبب شده تا نیاز به یک پمپ آب برای افزایش فشار را حس کنیم. حالا سؤال اینجاست که چطور می‌توان یک پمپ آب کوچک را انتخاب و خریداری کرد؟ در ادامه اطلاعات بیشتری در مورد پمپ آب کوچک خانگی ارائه خواهیم داد. اگر شما هم به این محصول نیاز دارید، پیشنهاد می‌دهیم که ادامه مطالب را از دست نداده و با ما همراه باشید.

پمپ آب کوچک چیست؟

خوب همان‌طور که میدانیم یک پمپ آب کوچک باشد یا بزرگ، برای افزایش فشار آب لوله‌کشی استفاده می‌شود. حالا سؤال اینجاست که پمپ آب خانگی چیست، یعنی چه ویژگی‌ها و مشخصاتی دارد. در ابتدا همان‌طور که به نظر می‌رسد اندازه این پمپ آب‌ها کوچک‌تر از نمونه صنعتی آن است.

البته اگر مثلاً یک ساختمان 30 طبقه دارید و برای آن به دنبال خرید یک پمپ آب هستید، نمونه کوچک و خانگی آن برایتان کاربرد چندانی نخواهد داشت. البته باید بگوییم که این موضوع به فشار آب محل زندگی شما و همچنین برندی که انتخاب می‌کنید هم بستگی خواهد داشت.

به‌طورکلی قدرت و توان یک پمپ آب کوچک خانگی کمتر از نمونه‌های صنعتی و نیمه صنعتی آن است. در بعضی از موارد این توان مصرفی یک اسب و در مدل‌های دیگر نیم اسب است. با توجه به همین توان مصرفی پمپ آب می‌توانید به قدرت آن هم پی ببرید.

البته این نکته را فراموش نکنید که برند محصول، تأثیر بسیار زیادی بر روی کیفیت و قدرت آن دارد. پیشنهاد می‌دهیم که اگر قصد خرید پمپ آب کوچک را دارید، حتماً از یک برند معتبر آن را بخرید تا دیگر نگرانی بابت کیفیت آن نداشته باشید.

 

 

 

انواع پمپ آب کوچک خانگی

منظور از پمپ آب کوچک، در واقع همان نوعی است که برای آپارتمان‌ها و منازل از آن استفاده می‌شود. قبل از خرید به این موضوع توجه داشته باشید که این پمپ‌ها انواع مختلفی دارند. این انواع متناسب با کارکرد آن‌ها مشخص می‌شود.

  • پمپ آب خانگی با کلید اتوماتیک، همان‌طور که از نام آن مشخص است، اتوماتیک بوده و نیازی به روشن و خاموش کردن مداوم آن نخواهید داشت.
  • با مخزن تحت فشار، این نوع، متناسب با میزان فشار آب عمل می‌کند. هرچه فشار آب درون لوله‌ها کمتر باشد، قدرت او هم برای پمپاژ آب بیشتر خواهد شد.
  • بشقابی، این نام تقریباً از شکل ظاهری آن گرفته شده است.
  •  سانتریفیوژ، موتور این دستگاه عملکردی مشابه سانتریفیوژها دارد و علت نام‌گذاری آن هم، دقیقاً همین مورد است.
  • جتی
  • بوستر پمپ خانگی

بعد از مطالب بالا حالا این سؤال احتمالاً برای شما هم وجود دارد که کدام یک ازانواع موجود است. در پاسخ به این سؤال لازم میدانیم که به موضوع مهمی توجه داشته باشیم. مثلاً تصور کنید که از شما سؤال بپرسد شربت آلبالو بهتر است یا قهوه؟!

شما برای پاسخ دادن به این سؤال ر ابتدا کمی فکر می‌کنید، اگر احساس خواب‌آلودگی داشته و در آن لحظه به یک نوشیدنی گرم نیاز داشته باشید، قهوه برای شما انتخاب بهتری خواهد بود. حالا اگر در یک روز گرم تابستانی از شما چنین سؤالی بپرسند و شما هم تازه از بیرون رسیده باشید، طبیعتاً شربت آلبالو انتخاب بهتری برایتان خواهد بود.

در مورد انواع پمپ آب کوچک که در مطالب بالا به آن اشاره کردیم هم این موضوع صادق است. شما باید ابتدا نیاز خودتان را مشخص کنید که دقیقاً به دنبال چه چیزی هستید، بعدازآن پمپ آب کوچک خانگی را انتخاب کنید که نیاز شما را برطرف سازد.

برخی از پمپ ها خارج از شبکه برق شهری هستند یا دسترسی به برق ندارند برای این دسته از پمپها نیاز به یک منبع برق بیرونی داریم که این مشکل با تهیه موتور برق  یا دیزل ژنراتور دائم کار و اتصال آن به دستگاه حل خواهد شد.

همه چیز در مورد پمپ آب کوچک خانگی

قیمت پمپ آب کوچک

از دیگر سؤالاتی که در مورد این دستگاه پیش می‌آید، قیمت خرید آن است. بسیاری به دنبال اطلاعاتی در مورد قیمت پمپ آب کوچک هستند.  خرید یک پمپ آب کوچک ارزان برای بسیاری دل‌نشین خواهد بود اما ما به شما پیشنهاد می‌دهیم که قبل از قیمت به کاربرد و کارایی آن پمپ توجه داشته باشید. به‌طورکلی نمی‌توان مبل دقیقی را برای پمپ آب کوچک بیان کرد، به دلیل آنکه در بازار ایران قیمت هیچ چیز ثبات ندارد.

برند دستگاه و نوع آن بیشترین تأثیر را بر روی قیمت آن می‌گذارند. البته در هنگام خرید این محصول پیشنهاد می‌دهیم که فقط به نیازهای خود توجه داشته باشید. اجازه بدهید یک مثال ساده در این مورد بگوییم. تصور کنید که شما یک ساختمان 4 طبقه دارید.

در این حالت باید پمپی را انتخاب کنید که برای شما مناسب است. اگر به دنبال خرید یک پمپ آب کوچک ارزان باشید، شاید فشار آب برای طبقه چهارم آن‌قدر کم باشد که نتوان از آن استفاده کرد. برعکس آن هم وجود دارد. اگر پمپی را بخرید که مثلاً برای یک ساختمان 10 طبقه مناسب است، تصور نکنید که فشار آب بیشتر می شود و برای شما بهتر است، به‌هرحال لوله‌های ساختمانی ظرفیتی محدود دارند. در چنین حالتی احتمال ترکیدن لوله‌ها بالا خواهد بود.

نتیجه‌گیری

در مطالب بالا اطلاعاتی کاربردی در مورد پمپ آب خانگی و قیمت خرید آن ارائه دادیم. انواع پمپ آب کوچک خانگی را هم نام بردیم و توضیحاتی کوتاه در مورد هرکدام ارائه دادیم. اگر باز هم در این مورد سؤالی دارید، میتوانید آن را با شرکت کشتیران در سایت، یا با شماره تماس 02133119371 یا 33119438 در میان بگذارید تا در اسرع وقت پاسخ خود را دریافت کنید.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز