خبرگزاری کار ایران

ایا خرید سرور فیزیکی بهتر از خرید سرور مجازی است؟

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۰۹۴۳

 

شاید این سوال برای شما هم پیش بیاید که برای راه اندازی سرور برای کسب و کار آنلاین آیا خرید سرور فیزیکی بهتر از سرور مجازی است؟ شرکت تجهیزات سرور و شبکه ی دوبرکا در این مورد بصورت کامل برای شما توضیح خواهد داد، پس با ما همراه باشید.

حتی اگر صاحب یک شرکت هستید و قصد خرید سرور فیزیکی برای راه اندازی شبکه داخلی دارید، پاسخ این سوال برای شما بسیار تعیین کننده خواهد بود. با توجه به رشد روز افزون بیزینس‌های آنلاین و نیز تمایل کسب و کارهای سنتی به آنلاین شدن، راه‌اندازی سرور به صورت اختصاصی رونق بسیاری را تجربه خواهد کرد. دنیای امروزی و دنیایی که جهانیان برای آینده متصور هستند وابستگی زیادی به تجهیرات شبکه و سرور دارد.

اگر توجه کرده باشید در سال‌های اخیر کسب و کارهای سنتی برای کسب سود بیشتر و  داشتن مشتریان و فروش بیشتر در تکاپوی مجازی و آنلاین شدن هستند. در این میان کسب و کارهای غیر سنتی هم در تلاشند سهم بیشتری از بازار را تصاحب کنند؛ بنابراین سودای راه اندازی سرور اختصاصی دارند. هدف ما از نگارش این مطلب راهنمایی شما در تصمیم گیری برای انتخاب سرور مناسب است.

سرور فیزیکی چیست

 برای پاسخ بهتر به سوال "آیا سرور فیزیکی بهتر از سرور مجازی است؟" باید ابتدا تعریف درستی از هر دو نوع سرور داشته باشیم. ما با تعریف سرور فیزیکی شروع می‌کنیم. اما سرور فیزیکی چیست؟ به زبان ساده می‌توان گفت سرور فیزیکی یک کامپیوتر پیشرفته و قدرتمند بوده و اجزای اصلی آن دقیقا مشابه یک کامپیوتر معمولی است با این تفاوت که کیفیت و قدرت بیشتری دارد. سرور فیزیکی باید قابلیت فعالیت بدون توقف یا Non-Stop داشته باشد، به این معنی که بتوان چندین ماه به طور مداوم و بدون خاموشی از آن استفاده کرد.

برای این منظور اجزای دیگری علاوه بر سخت‌افزار‌های معمول در سرور فیزیکی به کار می‌رود. باتری سرور و سیستم خنک کننده بهینه شده و قدرتمند تنها گوشه‌ای از تفاوت‌های یک سرور با یک کامپیوتر معمولی است. علاوه بر این با وجود هم جنس بودن سخت‌افزارهای سرور و کامپیوتر، قطعات این دو با هم سازگار نیستند. پس قطعات سخت افزاری سرور به هیچ وجه قابل نصب بر روی مادربرد معمولی نیستند.

بهترین برندهای سرور فیزیکی

برای درک اینکه آیا سرور فیزیکی بهتر از سرور مجازی است یا خیر نگاهی به برندهای معروف تولید کننده سرور می‌اندازیم. شرکت‌های بسیاری در سطح جهان سرور‌ فیزیکی تولید می‌کنند که معروف‌ترین آن‌ها کمپانی‌های HPE،  Dellو IBM هستند. در میان برندهای معرفی شده کمپانی HPE عملکرد قابل قبولی از خود نشان داده و سرورهای اچ پی محبوبیت بالایی میان ایرانیان کسب کرده است. به طوری که سرور‌های سری پرولیانت این کمپانی نه تنها در ایران بلکه در دیگر کشورهای جهان فروش قابل توجهی دارند.

مزایای خرید سرور فیزیکی

سرورهای فیزیکی دارای مزیت‌های ویژه‌ای برای کسب و کارها هستند که به تعدادی از آن‌ها اشاره می‌کنیم.

  • به دلیل عدم وابستگی به ارائه دهنده سرور مجازی دسترسی، مدیریت و کانفیگ این نوع سرورها راحت است.
  • سرورهای فیزیکی سرعت و قدرت پردازش بالای دارند.
  • قیمت و هزینه‌ خرید و نگهداری سرور فیزیکی کمتر از سرور مجازی است.
  • قابلیت ارتقاء و سفارشی سازی سرور فیزیکی بیشتر از سرور مجازی است.
  • امنیت اطلاعات بالایی دارد. درواقع سطح امنیت یک سرور فیزیکی را خودتان ارتقاء می‌دهید.
  • محل قرار گیری سرور را خودتان تعیین می‌کنید.
  • پشتیبان گیری خودکار داشته و این قابلیت به راحتی قابل مدیریت است.
  • برای دسترسی به داده‌ها نیازی به اتصال به اینترنت ندارید.
  • منابع سخت‌افزاری کاملا به طور اختصاصی استفاده می‌شود.
  • هزینه خریداری یک بار پرداخت می‌شود و نیازی به تمدید در دوره‌های زمانی مشخص ندارد.

سرور مجازی چیست

با تعریف سرور مجازی سعی می‌کنیم به پاسخ سوال "آیا سرور فیزیکی بهتر از سرور مجازی است؟" نزدیک‌تر شویم. سرور مجازی با استفاده از نرم‌افزارهای مجازی سازی یا ماشین مجازی بر روی سرور فیزیکی راه اندازی می‌شود؛ بنابراین سرور مجازی موجودیت مستقل و قابل لمسی ندارد. Virtual Machine یک نرم افزار شبیه سازی است که به وسیله آن می‌توان منابع سخت افزاری یک سرور را به صورت مجازی میان چند سرور مجازی تقسیم کرد. برای این که بتوان سرور محازی را داخل سرور فیزیکی راه اندازی کرد، سرور فیزیکی باید از این قابلیت پشتیبانی کند.

برخی از نرم افزارهای مجازی سازی عبارتند از:

  • ماشین مجازی VMware
  • ماشین مجازی Virtuozzo
  • ماشین مجازی Xen
  • ماشین مجازی OpenVZ
  • ماشین مجازی KVM

معایب سرور مجازی

با توجه به تعاریف ارائه شده، در پاسخ به سوال آیا سرور فیزیکی بهتر از سرور مجازی است؛ باید بگوییم بله قطعا سرور فیزیکی بهتر از سرور مجازی است. اما برای اطمینان بیشتر از پاسخ خود در ادامه به تعدادی از معایب عمده سرور مجازی اشاره می‌کنیم.

  • کیفیت و کارایی لازم برای فعالیت‌های بزرگ را ندارد.
  • برای مدیریت سرور مجازی نیاز به دانش اختصاصی داریم؛ بنابراین مدیریت و پیکربندی آن دشوار است.
  • به این دلیل که چندین ماشین مجازی از فضایی جداگانه از یک رم واحد استفاده می‌کنند، میزان مصرف رم افزایش می‌یابد و از سرعت سرور مجازی کاسته می‌شود.
  • هزینه‌های سرور مجازی بیشتر از سرور فیزیکی است.
  • سرور مجازی قابلیت پشتیبان گیری خودکار ندارد و مدیریت و ذخیره داده به عهده خود ماست.
  • اگر از سرور مجازی برای میزبانی وب استفاده می‌کنید، در صورت کم بودن سرعت اینترنت کار خزندگان موتورهای جستجو دشوار خواهد بود.

 

کدام برند سرور فیزیکی برای خرید بهتر است

برندهای مختلفی سرور فیزیکی و تجهیزات شبکه تولید می‌کنند. اگر شما هم با مطالعه این مطلب به این نتیجه رسید‌ه‌اید که سرور فیزیکی بهتر از سرور مجازی است، تا انتها با ما همراه باشید تا بهترین برندهای سرور فیزیکی را معرفی کنیم.

سرور فیزیکی برند HP

کمپانی اچ پی یکی از بزرگ‌ترین برندهای سرور فیزیکی در جهان است که محبوبیت ویژه‌ای در ایران دارد. از قابلیت‌های منحصر به فرد سرورهای HP می‌توان به انعطاف‌پذیری، عملکرد بهینه، مقیاس‌پذیری، قابلیت اطمینان بالا، سرعت بالا و ظرفیت ذخیره سازی بالا اشاره کرد؛ بنابراین کمپانی اچ پی  بهترین برند سرور برای هر نوع بیزینسی محسوب می‌شوند. پرفروش‌ترین مدل‌های سرور اچ پی از سه نسل آخر آن عبارتند از:

ایا خرید سرور فیزیکی بهتر از خرید سرور مجازی است؟

سرور فیزیکی برند Dell

شرکت Dell یکی دیگر از برندهای مطرح سرور فیزیکی بوده و محصولات آن  قدرت و کارایی مناسبی دارد. کمپانی Dell با خرید شرکت‌های EMC و VMware خبر از برنامه‌ریزی خود برای حضور قدرتمند در بازار جهانی می‌دهد. سرورهای Dell پس از سرور HP انتخاب مناسبی برای کسب و کار شما خواهد بود.

نحوه خرید سرور HP

شرکت تجهیزات سرور و شبکه ی دوبرکا به عنوان یکی از بهترین مراکز تامین و فروش سرور و تجهیزات شبکه برند اچ پی در ایران آماده ارائه مشاوره تخصصی در انتخاب و خرید سرور hp است. این شرکت با برند دوبرکا فعالیت کرده و آخرین و باکیفیت‌ترین سرورهای HP را در اختیار مشتریان خود قرار می‌دهد. شما می‌توانید با مراجعه به سایت دوبرکا به صورت آنلاین با جدیدترین مدل‌های سرور اچ پی آشنا و نسبت به خرید آنلاین اقدام نمایید.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز