خبرگزاری کار ایران

قیمت آهن کیلویی چند؟

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۵۳۱۹

استفاده از آهن در ساخت‌وساز و صنایع مختلف بسیار حیاتی و رایج است. کسانی که در این زمینه‌ها مشغول به فعالیت‌اند، نیاز به آگاهی دقیق از قیمت‌ها دارند. بازار آهن تحت تأثیر نوسانات مختلف است و عواملی نظیر ارز، تصمیمات دولتی، وقایع سیاسی درون‌وطنی و خارجی روی آن اثرگذار هستند.

برای خریدوفروش این محصول پرتقاضا، نیاز دارید که در جریان قیمت‌ها باشید و بدانید که قیمت آهن کیلویی چند است. آگاهی از قیمت لحظه‌ای آهن و میلگرد و فرآورده‌های فولادی مختلف، برای دست‌اندرکاران حوزه‌های مرتبط اهمیت زیادی دارد. در این مقاله از قیمت آهن برایتان بیشتر خواهیم گفت. با ما همراه باشید.

قیمت آهن کیلویی وابسته به چه عواملی است؟

تلاطمات بازار آهن بسیار زیاد است. قیمت این محصول پرطرفدار و پرکاربرد، در گروی سطح عرضه و تقاضا تغییر می‌کند. مقوله عرضه و تقاضا هم تحت تأثیر عوامل متنوعی شکل می‌گیرد. برای نمونه، تصمیم‌های سیاسی و اقتصادی درونی و کشورهای دیگر روی آن اثر می‌گذارد. نرخ تورم، رونق صنایع و بازار مسکن یا افت و فرودشان هم از عواملی است که نمی‌گذارد، مسیر قیمت‌گذاری آهن به‌شکل کیلویی یا در هر قالب دیگری بی‌سروصدا و آرام پیش برود. 

در ساخت آلیاژهای آهنی، پای عناصر بسیاری به‌میان است. این مسائل نشان می‌دهند که پیش‌بینی و قیمت‌گذاری در بازار آهن، چقدر پرچالش و البته پیچیده است. بازارهای جهانی و نوساناتی که تصمیمات دولت‌ها و سیاست‌های اقتصادی‌شان روی قیمت‌ها می‌گذارد، یک‌بار قیمت محصولاتی نظیر آهن را از بیرون تحت‌تأثیر قرار می‌دهد. یک‌بار هم عوامل داخلی به‌میان می‌آیند و روی قیمت‌گذاری اثرات شدیدی می‌گذارند. 

برای اینکه بتوانید بازار آهن را زیر نظر بگیرید و با تصمیم‌های دقیق و درست در آن فعالیت کنید، لازم است که به مرجع استعلام‌گیری معتبر و به‌روزی دسترسی داشته باشید. برای بررسی قیمت میلگرد یا هر فرآورده مرتبط دیگری هم، باید همین روند را پیگیری کنید.

آهن‌آلات به‌صورت وزنی فروخته می‌شوند و البته شکل‌های دیگری از فروش هم برای آنها وجود دارد. برای مثال، امکان تهیه این محصول به‌طور شاخه‌ای هم وجود دارد. با این حال، تهیه آهن به‌شکل کیلویی مقرون‌به‌صرفه‌تر است. به‌دنبال خرید تیرآهن هستید یا محصولات دیگر؟ برای مثال، قیمت آهن ۱۴ چند است؟ با تکیه بر استعلام‌گیری از مراجع معتبر، محصول موردنظرتان را کیلویی تهیه کنید. 

قیمت آهن کیلویی چند؟

 

قیمت آهن کیلویی در هر روز چطور رقم می‌خورد؟

برای اینکه قیمت آهن در هر روز اعلام شود، دو عامل تأثیرگذار نقش بازی می‌کنند. چه عواملی؟ نرخ سنگ آهن و شمش فولاد. این مواد اولیه آهن‌آلات هستند که روزانه دچار نوسانات قیمت می‌شوند و روی قیمت کیلویی آهن هم اثراتی می‌گذارند. ارزش مواد اولیه تولید آهن‌آلات در بازار جهانی خط سیر شکل‌گیری قیمت‌ها در بازارهای مختلف را می‌سازد.

افزایش قیمت مواد اولیه محصولات آهنی در سال‌های اخیر، باعث رشد بازار دیگری به موازات بازار اصلی خریدوفروش آهن شده است. بسیاری از خریداران و دست‌اندرکاران تولید که به آهن‌آلات نیاز دارند به بازار آهن‌آلات دست‌دوم و در اصطلاح استوک روی آورده‌اند.

هرچند که کیفیت محصولات این بازارها به‌اندازه موارد تولیدی در بازارهای دست‌اول نیست اما قیمت بسیار مقرون‌به‌صرفه‌تری دارند. اطلاع‌داشتن از قیمت ضایعات آهن برای این دسته از خریداران حائز اهمیت زیادی است. 

خرید آهن کیلویی از کجا مقرون‌به‌صرفه است؟

باید بدانید که قیمت آهن کیلویی مناسب‌تر از همه موارد است. برای خریدهای نه‌چندان بزرگ و در حجم اندک می‌توانید از خرده‌فروشی‌ها اقدام به تهیه محصول موردنظرتان کنید. برای تهیه آهن‌آلات در ابعاد وسیع و بزرگ باید به کارخانه‌ها یا نماینده‌های رسمی‌شان مراجعه کنید.

این را هم در نظر بگیرید که خرید کیلویی آهن از کارخانه‌ها برای خریدهای نه‌چندان بزرگ خیلی مقرون‌به‌صرفه نخواهد بود. واقعیت این است که کارخانه‌ها فروش زیر ۲ تُن ندارند. بنابراین، برای تهیه محصول موردنظر در ابعاد اندک نمی‌توانید روی آنها حساب کنید و اگر هم چنین اتفاقی بیافتد، قیمت را بالاتر می‌برند. 

نکته دیگری که باید در یافتن پاسخ پرسش قیمت آهن کیلویی چند در نظر بگیرید، این است که کارخانه‌ها به مشتریان مستقیم خود، مبلغ فروش بالاتری نسبت به قیمتی اعلام می‌کنند که برای نمایندگان رسمی خود در نظر می‌گیرند. نمایندگان رسمی فروش آهن‌آلات با کارخانه‌ها قرارداد می‌بندند و آهن را به‌صورت کیلویی و با هراندازه که بخواهید در اختیارتان قرار می‌دهند.

دیگر خبری از بسته‌ها و پکیج‌های تعریف‌شده‌ای نیست که امکان کم‌وزیادکردن محتویاتشان وجود ندارد. نمایندگان آهن را در حجم عمده و با قیمتی مناسب‌تر تهیه می‌کنند. برای همین خرید از آنها به صرفه‌تر خواهد بود. 

از نظر حمل‌ونقل هم مخارج خرید از آنها کمتر می‌شود. برای خرید تیرآهن و مقاطع آهنی دیگر باید این مسیر را هم در نظر بگیرید. قیمت تیرآهن یا میلگرد و... در این صورت برایتان مناسب‌تر تمام می‌شود. مدیریت مالی پروژه‌ها در بهینه‌سازی آنها نقش مهمی دارد که با خرید آگاهانه مقدور می‌شود. 

قیمت آهن کیلویی چند؟قیمت آهن کیلویی چند؟

در آخر

برای آگاهی مداوم از قیمت بازار آهن می‌توانید به پایگاه‌هایی مراجعه کنید که در این زمینه فعالیت و قیمت‌ها را استعلام‌گیری می‌کنند. یکی از این مراجع، شرکت آیرومارت (پیشرو صنعت نفت آسیا) است.

این شرکت در حوزه اطلاع‌رسانی قیمت‌ها به‌خوبی عمل می‌کند و با اتکا به اطلاعاتش می‌توانید درباره قیمت محصولات مختلف بازار آهن آگاه شوید. آیرومارت مرجعی با اطلاعات درست، دقیق و البته به‌روز است.

این شرکت فقط در زمینه اطلاع‌رسانی و استعلام قیمت‌ها فعال نیست و در ضمن تحلیل‌هایی کاربردی در خصوص بازارها هم در اختیار مخاطبان خود قرار می‌دهد. آیرومارت سابقه‌ای بیش از چند دهه در عرصه تأمین و بازرگانی مقاطع فولادی هم دارد.

با وجود چنین بستری، خیالتان از بابت دسترسی به وضعیت قیمت‌ها در بازار آهن راحت خواهد بود. برای تماس با این مجموعه می‌توانید از راه‌های زیر کمک بگیرید:

  • با شماره تلفن 45306-021 تماس بگیرید.
  • به وبسایت iromart.com مراجعه کنید.

سابقه زیاد و خدمات متنوع و مناسب این شرکت از جمله دلایلی است که نامش را درمیان بهترین‌ها قرار می‌دهد. برای خرید یا استعلام قیمت‌ها حتماً این شرکت خوش‌سابقه را به‌خاطر بسپارید. امکان دریافت مشاوره خرید، استعلام‌گیری قیمت‌ها و خرید آسان از مزایایی است که آیرومارت در اختیارتان قرار می‌دهد.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز