خبرگزاری کار ایران

آیا از شیشه ضد گلوله در تولید نرده استفاده می شود؟

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۴۷۹۹

امروزه در صنایع مختلف، شیشه های متفاوتی بکار گرفته میشود. در بعضی مواقع، از شیشه هایی مانند شیشه لمینت در صنعت خودرو سازی استفاده شده است. در برخی مکان ها از شیشه ضد گلوله برای کاربردهای حفاظتی استفاده شده است.

در برخی مکان ها نیز از شیشه ای مناسب برای نرده شیشه ای استفاده شده است که ویژگی های منحصر بفرد خودش را دارد. در این مقاله به بررسی هر مورد و ویژگی های آنها می پردازیم.

تاریخچه شیشه لمینت

در سال 1911 فردی بود که ترکیبی ساخت که در واقع ترکیبی از شیشه و پلاستیک بود که در راستای کاهش صدمات در تصادفات رانندگی بود البته تولید این ماده Triplex Glass از لحاظ زمانی، طولانی و سخت بود که همین موارد باعث افزایش قیمت تولید می‌شد به همین دلیل این نوع شیشه با سرعت بالا و استقبال زیاد در صنعت اتومبیل‌سازی مواجه شد. اولین استفاده عمده از شیشه‌های لمینت در جنگ جهانی اول قدرت پذیرفت. از این شیشه‌ها در ساخت چشمی ماسک ضد گاز استفاده می‌شد که هم در برابر فشار گاز، آلودگی و ضربه مقاوم بود و هم قابلیت رویت داشت. البته در سال‌های آتی شیشه‌های لمینت پیشرفت کرده و در سال 1939 کمپانی بزرگ فورد آمریکا در صنعت خودروسازی از آن استفاده کرد.

مزایای شیشه لمینت

کی از موارد بسیار مهم دیگر مقوله ضربه‌پذیری و ایستایی در برابر ضربات فیزیکی می‌باشد، از لحاظ تحمل ضربه و فشار ابتدا شیشه‌‌های لمینت، سپس شیشه‌های سکوریت و درنهایت شیشه‌های خام می‌باشند یعنی دو لایه شیشه سکوریت لمینت ضربه‌پذیرتر و مقاوم‌تر نسبت به شیشه‌های سکوریت و شیشه‌های سکوریت به نسبت شیشه‌های خام مقاوم تر هستند. شیشه‌های لمینت دو تا سه برابر به نسبت شیشه‌های سکوریت و شیشه‌های سکوریت چهار تا هفت برابر به نسبت شیشه‌های خام مقاومتر می‌باشند. البته عوامل مهمی از قبیل سایز، ضخامت، درجه حرارت کوره، جنس شیشه‌ها و جنس لایه مابین دو شیشه در مقاومت شیشه‌ها تاثیرگذار هستند.

یکی از موارد بسیار مهم دیگر مقوله ضربه‌پذیری و ایستایی در برابر ضربات فیزیکی می‌باشد، از لحاظ تحمل ضربه و فشار ابتدا شیشه‌‌های لمینت، سپس شیشه‌های سکوریت و درنهایت شیشه‌های خام می‌باشند یعنی دو لایه شیشه سکوریت لمینت ضربه‌پذیرتر و مقاوم‌تر نسبت به شیشه‌های سکوریت و شیشه‌های سکوریت به نسبت شیشه‌های خام مقاوم تر هستند. شیشه‌های لمینت دو تا سه برابر به نسبت شیشه‌های سکوریت و شیشه‌های سکوریت چهار تا هفت برابر به نسبت شیشه‌های خام مقاومتر می‌باشند. البته عوامل مهمی از قبیل سایز، ضخامت، درجه حرارت کوره، جنس شیشه‌ها و جنس لایه مابین دو شیشه در مقاومت شیشه‌ها تاثیرگذار هستند.

شیشه ضدگلوله

امروزه شیشه‌های ضد گلوله به یکی از عناصر اصلی برنامه‌های امنیتی بالا تبدیل شده‌اند. از این شیشه‌ها به عنوان مانعی در برابر صدمات متفاوت استفاده می‌شود؛ از ویترین‌های طلا فروشی‌ها گرفته تا وسایل نقلیه نظامی، ماشین‌های حمل پول، خودروهای شخصی برخی از افراد مهم و … در ساخت همه آن‌ها از شیشه‌های ضد گلوله استفاده می‌شود. شیشه‌های ضد گلوله با پراکنده کردن انرژی جنبشی گلوله‌ها و یا اشیاء دیگر پرتاب شده به سطح آن‌ها، از نفوذ آن اشیاء به داخل جلوگیری می‌کنند. باید بدانید که هنگام برخورد گلوله با این شیشه‌ها، حداقل لایه اول آن‌ها سوراخ می‌شود. نکته‌ای که باید درباره شیشه‌های ضد گلوله بدانید این است که آن‌ها کاملا هم غیر قابل نفوذ نیستند؛ در حقیقت هیچ کدام از شیشه‌های ضد گلوله در برابر هر نوع آسیبی ایمن نخواهند بود. دلیل این نامگذاری این بود که شیشه‌های ضد گلوله می‌توانند بخش زیادی از نیرو و شتاب گلوله‌ها را کم کنند؛ بنابراین این شیشه بیشتر از این که “ضد گلوله” باشد، “مقاوم در برابر گلوله” است.

نرده شیشه ای

نرده شیشه ای هنزا یکی از محصولات جدید اکسیدال که دارای فرمی بسیار ساده و در عین حال کارآمد می باشد. یک سیستم خطی و مدولار که پیوسته و منظم پایه های متحد الشکل می باشد که به صورت المان هایی عمودی نصب می گردند. با توجه به نوع و استحکام بسیار بالای پایه های نگهدارنده این محصول، تمامی نیروی وارد شده از سوی شیشه به پایه ها انتقال پیدا کرده و توسط اتصالاتی مناسب به کف انتقال پیدا می کند.

آیا از شیشه ضد گلوله در تولید نرده استفاده می شود؟

پایه های نگهدارنده شیشه از جنس آلومینیوم و با آلیاژ 6063 تولید می شوند که در حین فرآیند تولید و پس از اتمام مرحله اکستروژن داخل کوره و تحت حرارت بالا قرار می گیرند. این عمل به سختی پروفیل تولید شده می افزاید و مقاومت پروفیل ها را تا حد قابل قبولی افزایش می دهد. این پایه های این امکان را برای طراحی محیا ساخته که طبق رنگ های مورد نظر در طراحی، پوشش داده شوند و با تم رنگی فضای خود تناسب پیدا کنند.

از جمله مزایای حفاظ و جان پناه شیشه ای راه پله و بالکن هنزا می توان به قابلیت نصب پایه ها در حالت های مختلف اشاره نمود زیرا ارتفاع این پایه ها قابل تغییر بوده و با توجه به نظر کارفرما انتخاب می‌شود. (مانند نصب بر روی کف، نصب از بغل بر روی جداره ی جانبی، نصب با زاویه های مختلف و…).

کاربرد و مکان های قابل استفاده:

  • استخر

  • تراس و بالکن

  • روف گاردن و پشت بام

  • راه پله

آیا از شیشه ضد گلوله در تولید نرده استفاده می شود؟

همانطور که مشاهده کردید، انواع شیشه در مکان های متفاوت به دلایل مختلف بکار میروند. هر کدام از این مدل از شیشه ها خاصیت مخصوص به خود را دارد که آن را مناسب کاری کرده است. برای مثال اگر بخواهید برای پنجره های خانه خود از شیشه ضد گلوله استفاده کنید، ممکن است حرکتی بیهوده بنظر برسد. در این صورت بهتر است سراغ مدل دیگری از شیشه مناسب با شرایط خود بروید. برای بررسی بیشتر این مدل از شیشه ها و خریداری انها، به وبسایت Agahiglass.com مراجعه کنید و از کاتالوگ متنوع آنها دیدن کنید.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز