خبرگزاری کار ایران

چرا برای مشاوره کشاورزی آقا مهندس پیشنهاد می‌شود؟

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۷۴۷۹

یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های کشاورزان رسیدن به سود دهی در شرایط نامناسب فعلی است. مهم‌ترین چالش و دغدغه در کشاورزی انتخاب بذر و خرید بذر مناسب است. بر کسی پوشیده نیست که نوع محصول و رقم انتخابی تا چه اندازه‌ای در کاهش مشکلات دوره رشد و میزان سوددهی تاثیر گذار است.

انتخاب صحیح بذر و رقم می‌تواند بسیاری از مشکلات کشت را برطرف کند. بعد از انتخاب بذر، کود دهی و مراقبت‌های بعد از کاشت بذر است که می‌تواند در برداشت محصولات موثر باشد. اما راه حل چیست و چطور می‌توان به سود کشاورزی رسید؟

انتخاب و خرید بذر اصلاح شده مناسب

اولین و مهم‌ترین نکته در خرید بذر انتخاب بذری است که، اصل باشد. بذر اصل و با کیفیت را می‌توان از توزیع کنندگان معتبر خریداری کرد. مجموعه آقا مهندس از نمونه شرکت‌های توزیع کننده بذر است. این شرکت، بذر برندهای معتبر را با تضمین اصالت بذر تامین و عرضه می‌کند. ما در آقا مهندس انواع بذر گوجه فرنگی اصل را به شما ارائه می دهیم.

این شرکت برای کمک به کشاورزان چند روش کاربردی را انتخاب کرده است خدمات آقا مهندس به صورت کلی عبارتند از:

  • عرضه و تامین نهاده‌های اصلی باکیفیت از جمله انواع بذر برترین برندها
  • مشاوره و آموزش کاشت تا برداشت اصولی محصولات صیفی و سبزی

چرا کشاورزان آقا مهندس را انتخاب می‌کنند؟

در پاسخ به این سوال سخن خود آقا مهندس را می‌شنویم:

ما در مجموعه آقا مهندس سعی داریم از تخصص خود استفاده کنیم تا مشکلات کشاورزان را که عمدتا ناشی از عدم آگاهی و نبود دانش کافی است را برطرف کنیم. بنابراین در تلاشیم در درجه اول به کشاورزان آموزش دهیم. با آموزش به کشاورزان می‌توانیم یک بازی برد_برد را آغاز کنیم.

آقا مهندس چگونه به کشاورزان مشاوره و آموزش می‌دهد؟

ما در مجموعه آقا مهندس چند روش اصلی برای مشاوره و آموزش کشاورزان و ارتقای سطح دانش و سطح فنی آنها در پیش گرفته‌ایم. این روش‌ها به اختصار عبارتند از:

  • برگزاری دوره‌های آموزشی
  • همراهی در طول دوره کاشت در طی دوره مشاوره جهت افزایش عملکرد
  • بازدید از مزارع و شناسایی مشکلات مزرعه و نشان دادن راهکارهای مقابله و حل مشکل
  • ارایه مقالات و مطالب تخصصی بصورت ویدیویی و متن جهت برطرف کردن مشکلات کشت

چرا برای مشاوره کشاورزی آقا مهندس پیشنهاد می‌شود؟

با مشاوره آموزش محور و آموزش مستقیم سعی در افزایش سطح فنی کشاورزان داریم. افزایش سطح فنی و دانش کشاورزان موجب می‌شود بهره وری و سودآوری بیشتر شود. این  امر موجب افزایش انگیزه کشاورزان برای ادامه کشاورزی اصولی می‌شود.

آقا مهندس با مشاوره و آموزش، کدام مشکلات را حل می‌کند؟

مشاوره و آموزش کارشناسان در آقا مهندس چند بعد کلی را در بر می‌گیرد. از جمله مواردی که در مشاوره و یا در زمان آموزش ارائه می‌شود عبارتند از:

مشاوره خرید بذر

 برای حل هر مشکلی لازم است ابتدا شناخت کافی از مشکل وجود داشته باشد. در اغلب موارد انتخاب بذر مناسب (واریته یا رقم مناسب) اولین چالش کشاورزان است. در صورتی که کشاورز بذر مناسبی انتخاب کند خود را از شر بسیاری از مشکلات خلاص می‌کند.

استفاده از ارقامی که به ویروس مقاوم هستند کشاورز را تا حدود زیادی از خسارت بیماری‌های ویروسی نجات می‌دهد. با انتخاب واریته‌هایی که مقاومت مناسبی دارند، می‌توان خسارت گرمای انتهای فصل را کاهش داد. گرمای انتهای فصل موجب شل شدن میوه و کاهش ماندگاری آن می‌شود.

به این ترتیب ما در قدم اول، مشاوره خرید بذرارائه می‌دهیم. تمامی جوانب از جمله: بیماری‌ها در مناطق آلوده، شوری آب و خاک، گرما و سرمای ابتدا و انتهای فصل و... مورد بررسی قرار می‌گیرد تا بهترین انتخاب انجام شود.

کاهش ریسک بیماری‌ها، آفات و سایر مسائل زراعی

پس از انتخاب رقم به عنوان مثال خرید بذر خیار یا هر نوع بذر دیگری، سایر چالش‌ها و مشکلات زراعت یکی یکی شروع می‌شوند. هر مشکلی که در زراعت پیش می‌آید ضرورت حضور یک مشاور در کنار کشاورز، احساس شود. در زمان کاشت ما نحوه صحیح کشت بذر یا کشت نشا را به کشاورز می‌آموزیم. برای اینکه کشت بصورت اصولی و مهندسی شده انجام شود ما موارد زیر را براساس شرایط مزرعه، اقلیم و شرایط و اهداف کشاورز مهندسی می‌کنیم:

نحوه زیر سازی صحیح:

شامل میزان کود دامی، مرغی، کود شیمیایی و زیستی که برای زیر کشت استفاده می‌شود. کودهای دامی پوسیده به میزان کافی و در عمق مناسب استفاده شوند.

فواصل کشت نشا روی ردیف و فواصل بین ردیف‌ها

بسته به نوع محصول، رقم، کیفیت و میزان آب و شرایط تغذیه تنظیم می‌شود.

نوع و میزان قارچ کش‌های لازم برای پیشگیری

برای جلوگیری از بوته میری سالم‌ترین و مناسب‌ترین سموم به کار برده می‌شود. مهم است سابقه بیماری‌های مزرعه در ابتدای کشت مشخص باشد تا بتوان از قارچ کش مناسب استفاده شود.

تغذیه مناسب جهت ریشه زایی و استارت اولیه

براساس فصل کشت، شرایط خاک، آب، شرایط و هدف کشاورز تنظیم می‌شود.

تغذیه مرحله رشد رویشی

بر اساس دوره رسیدگی رقم، حجم بوته و پتانسیل رقم، نوع خاک و آب تنظیم می‌شود.

تغذیه مرحله گلدهی

تغذیه گلدهی، بعنوان یک مرحله مهم در دوره رشد است. سعی می‌شود با یک تغذیه اصولی تعداد گل‌ها را افزایش داده و حداکثر گل‌ها را به میوه تبدیل کرد.

تغذیه قبل از برداشت

در این مرحله هدف اصلی درشت کردن میوه‌ها و ریکاوری بوته جهت گلریزی مجدد است.

درمان بیماری‌های مرحله رشد رویشی و مرحله برداشت

با بازدیدها و سرکشی‌های دوره‌ای سعی می‌کنیم کانون آلودگی‌ها را در همان ابتدای شروع بیماری در مزرعه شناسایی کنیم. در درجه اول سعی می‌کنیم با کانون کوبی بیماری را کنترل کنیم. در صورت پیشروی بیماری تلاش می‌کنیم از سموم موثر با دوره کارنس مناسب جهت کنترل و درمان استفاده کنیم.

خرید بذر اصل و با کیفیت از برترین برندهای دنیا

عدم دسترسی به نهاده‌های اصلی دغدغه و یکی از ریسک‌های کشاورزی است. بارها برای کشاورزان در مناطق مختلف پیش آمده که در دام متقلبن گرفتار شده‌اند. تا زمانی که نهاده‌های باکیفیت و درجه یک در اختیار نباشد، نمی‌توان بیشترین عملکرد و باردهی مورد انتظار را برداشت کرد.

نحوه تضمین اصالت بذرها در مجموعه آقا مهندس

جهت تضمین اصالت بذر در آقا مهندس، یک فاکتور فروش و ضمانت نامه اصالت بذر هم همراه بذرها به مشتری داده می‌شود. در این ضمانت نامه، اصلی بودن بذر و محتویات پاکت بذر همان واریته‌ای باشد که فروخته شده؛ تضمین می‌شود.

چرا برای مشاوره کشاورزی آقا مهندس پیشنهاد می‌شود؟

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز