خبرگزاری کار ایران

بررسی مدل های مختلف پلی استیشن 3

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۱۷۳۴

پلی استیشن 3، سومین نسل از کنسول های بازی تولید شده توسط شرکت سونی به حساب می آید که به علت داشتن یک سری ویژگی های خاص، به شدت محبوب شده است. به صورت کلی کنسول بازی پلی استیشن 3، سه نسخه اصلی دارد.

سه نسخه اصلی این کنسول برابر با فت، اسلیم و سوپر اسلیم هستند. به خاطر داشته باشید که پلی استیشن 3 به علت داشتن یک سری ویژگی های خاص و کلیدی، توانست محبوبیت زیادی در سراسر جهان به دست آورد. با اینکه بازی های طراحی شده برای این کنسول تعداد کمی دارند ولی به هر حال استفاده از آن نتایج مطلوبی را برایتان به همراه خواهد داشت. امروز ما قصد داریم تا در مورد مدل های مختلف پلی استیشن 3 و اصلی ترین ویژگی های آنها با شما صحبت کنیم. پس با ما همراه باشید.

معرفی اولیه پلی استیشن سه

بیایید تا کارمان را با معرفی اولیه کنسول پلی استیشن 3 شروع کنیم. همانطور که گفته شد، این کنسول یکی از شناخته شده ترین و محبوب ترین کنسول های طراحی شده توسط شرکت سونی به حساب می آید. این کنسول برای اولین بار در سال 2005 معرفی شد. در آن زمان، این کنسول توانست نوآوری های جدیدی را به دنیای بازی های دیجیتالی وارد نماید. به عنوان مثال، استفاده از دیسک های بلوری یکی از همین نوآوری های به شدت مهم است. به عقیده کارشناسان، پلی استیشن 3 اولین کنسولی است که به صورت رسمی از بلوری پشتیبانی می کند. به خاطر داشته باشید که این کنسول به علت داشتن امکانات مختلفی همچون شبکه اجتماعی به شدت محبوب شده است.

پس از گذشت مدت زمانی از ارائه اولیه کنسول پلی استیشن 3، نوبت به طراحی یک کنسول بهتر و قوی تر رسیده بود. در سال 2009 و پس از گذشت 4 سال، شرکت سونی بالاخره تصمیم گرفت تا نسخه بهتر و ارتقا یافته تر این کنسول یعنی پلی استیشن سه اسلیم را در بازار عرضه نماید. پس از عرضه نسخه اسلیم، نسخه اولیه این کنسول نام فت را به خود گرفت. جالب است بدانید که این کنسول، ضخیم ترین و بزرگترین کنسول طراحی شده توسط شرکت سونی به حساب می آید که به علت داشتن ابعاد نسبتا زیاد هم شهرت پیدا کرده است. نسخه اولیه پلی استیشن سه فروش خیلی زیادی نداشت. چرا که این کنسول یک سری مشکلات اساسی را در خود جای داده بود. ولی نسخه های بعدی آن توانستند میزان فروش را بالا ببرند.

 

اطلاعیه:

جهت خرید کنسول های بازی به سایت گنگ پی اس مراجعه فرمایید.نشانی ما : https://gangps.ir

 

پلی استیشن 3 با سایر کنسول های سونی چه فرقی دارد؟

شاید برای شما هم سوال پیش بیاید که به صورت دقیق تفاوت پلی استیشن 3 با دیگر کنسول های سونی در چیست؟ در پاسخ به این سوال، باید بگوییم که قدرت عملکردی این کنسول را می توان از جهات مختلفی مورد بررسی قرار داد. به صورت کلی، شرکت سونی به عنوان اولین شرکتی شناخته شده است که در زمینه طراحی کنسول برای اجرای بازی های سه بعدی قدم برداشته است. در نتیجه، همواره این شرکت در زمینه ارائه تکنولوژی های جدید تر پیشتاز بوده است. در مقایسه با نسل های قبل، پلی استیشن سه قدرت عملکردی فوق العاده بالایی داشته و به راحتی می تواند نیاز های کاربران خود را رفع نماید. این کنسول از پردازشگر گرافیکی و مرکزی عالی استفاده کرده و همین مسئله هم باعث شده تا استفاده از آن یک تجربه فوق العاده را در اختیار شما قرار دهد.

ولی، اگر بخواهیم پلی استیشن 3 را با نسخه های بعدی یعنی پلی استیشن 4 و 5 مقایسه کنیم، باید بگوییم که بجز داشتن تعرفه ای مطلوب تر، هیچ مزیتی ندارد. بی شک کنسول های ارائه شده پس از پلی استیشن سه قدرت عملکردی بالایی داشته و می توانند برای اجرای بازی های سنگین در بهترین حالت و شرایط ممکن مورد استفاده قرار گیرند. در نتیجه، اگر شما هم به دنبال یک کنسول خاص، قوی و خوش قیمت هستید، استفاده از این مورد می تواند نتایج مطلوبی را به همراه داشته باشد. به خاطر داشته باشید که امروزه نسخه های پلمپ این کنسول به سختی در بازار پیدا می شود. مخصوصا پس از ارائه نسل پنجم کنسول های سونی، این سری محبوبیت خود را تا حدی از دست داد.

 

بررسی سخت افزار پلی استیشن 3

پلی استیشن 3 سخت افزار خاصی دارد. شاید مهم ترین دلیل کم بودن فروش نسخه اولیه آن سخت افزارش باشد. از آنجایی که مهندسین سونی در حال کار بر روی یک نسخه خاص از پلی استیشن بودند، مجبور به طراحی مدار های پیچیده شدند. مدار های پیچیده به کار گرفته شده در پلی استیشن 3 توسعه دهندگان بازی را با مشکلات جدی مواجه کرد. چرا که آنها به خوبی با تکنولوژی روز آشنا نبوده و مجبور شدند تا به سختی بازی های مختلفی را برای این کنسول طراحی نمایند. بدنه اصلی این کنسول شکل جالبی را به خود گرفته است. بر روی بدنه اصلی نام پلی استیشن سه حک شده و از یک دیسک درایو بلوری پر سرعت هم پشتیبانی می نماید. به خاطر داشته باشید که این کنسول همراه با دو هارد 20 و 60 گیگابایتی در اختیار مشتریان قرار گرفت ولی امکان ارتقا هارد وجود دارد.

پردازنده های به کار رفته در پلی استیشن 3 عموما ساخت شرکت سونی هستند. گاهی اوقات برخی از نسخه های این کنسول همراه با ریز پردازنده هایی روانه بازار شد که توسط توشیبا یا آی بی ام ساخته شده اند. فرکانس پردازنده مرکزی این کنسول برابر با 3.2 گیگاهرتز می باشد. تراشه گرافیکی مرکزی به کار رفته در این کنسول ساخت شرکت انویدیا بوده و RSX Reality Synthesizer نام دارد. به خاطر داشته باشید که این کنسول از یک تراشه گرافیکی 256 مگابایتی استفاده کرده و همین مسئله هم باعث شده تا قدرت پردازشی به کار رفته در آن به اندازه نسل های بعدی نباشد. استفاده از ورودی های مختلف و بلوتوث نسخه 2.0 به عنوان دیگر ویژگی مطلوب این کنسول به حساب می آید. شما به راحتی می توانید از طریق این کنسول به اینترنت متصل شوید و نسبت به اجرای بازی های چند نفره اقدام نمایید.

بررسی مدل های مختلف پلی استیشن 3

پلی استیشن 3 اسلیم چیست؟

حال که با مهم ترین مشخصات کنسول پلی استیشن 3 به صورت کامل آشنا شدیم، بیایید تا به سراغ نسخه ها و مدل های مختلف این کنسول برویم. در حال حاضر دو نسخه اصلی این کنسول در بازار موجود بوده و هر کدام از این نسخه ها، یک سری ویژگی های خاص دارند. نسخه اسلیم و سوپر اسلیم به عنوان جدید ترین مدل های کنسول پلی استیشن سه شناخته شده اند که ویژگی های مثبت زیادی را در خود جای داده اند. دو نسخه اسلیم و سوپر اسلیم از سخت افزار فوق العاده ای استفاده کرده و می توانند بری اجرای بازی های  مختلف مورد استفاده قرار گیرند. به خاطر داشته باشید که تغییر در نسخه های اسلیم و سوپر اسلیم فقط مربوط به آیتم ها و اجزای درونی کنسول نیست! بلکه ظاهر پلی استیشن 3 در این نسخه نیز تغییر پیدا کرده است.

به خاطر داشته باشید که پلی استیشن 3 اسلیم قدرت عملکردی زیادی داشته و بر خلاف نسخه فت، همراه با یک بدنه مات نسبتا کوچک تر در بازار عرضه شده است. همین مسئله هم باعث شد تا خیلی از مشتریان و کاربران سونی از همان ابتدای کار به این کنسول علاقه زیادی نشان دهند. به خاطر داشته باشید که این کنسول قوی و با کیفیت طول عمر بالایی داشته و با استفاده از آن شما می توانید بدون هیچ مشکل خاصی بازی های خاص پلی استیشن سه را اجرا نمایید. البته که نسخه اسلیم، تنها نسخه پلی استیشن سه موجود در بازار به حساب نمی آید.

 

پلی استیشن 3 فت چیست؟

پلی استیشن 3 مدل فت را می توان به عنوان نسخه قدیمی تر این کنسول شناسایی کرد. این کنسول همراه با تکنولوژی سال 2005 طراحی شده است. پس نباید بر اساس سطح استاندارد های امروزی این کنسول را قضاوت کرد. به خاطر داشته باشید که این کنسول بدنه ای بزرگ، پهن و البته براق دارد. داشتن ظاهر براق باعث می شود تا اثر لک و چربی خیلی نمایان تر بر روی بدنه این کنسول بماند. جالب است بدانید که کنسول پلی استیشن 3 مدل فت از بازی های به کار رفته در نسل قبلی خود یعنی پلی استیشن 2 و 1 هم پشتیبانی می کند. با خرید این کنسول شما به راحتی و بدون هیچ مشکل خاصی می توانید نسبت به اجرای بازی های قدیمی تر هم اقدام نمایید.

تولید این کنسول به صورت کامل متوقف شده و امکان تهیه آن وجود ندارد. اگر شما هم به دنبال خرید پلی استیشن سه فت هستید، باید به دنبال نسخه های دست دوم یا نسخه های تعمیر شده باشید. اگر شما به دنبال یک کنسول برای بازی های مدرن و جدید هستید، پلی استیشن سه گزینه خوبی برایتان به حساب نمی آید. چرا که تکنولوژی و سخت افزار این کنسول کمی قدیمی است. ولی در صورتی که شما به دنبال تکمیل کلکسیون خود هستید استفاده از این مورد می تواند نتایج مطلوبی برایتان به همراه داشته باشد. در غیر این صورت بهتر است که به دنبال استفاده از کنسول پلی استیشن 3 مدل اسلیم باشید تا در این زمینه با مشکل خاصی مواجه نشوید. البته، شما باید این مسئله را نیز مد نظر خود قرار دهید که توان سخت افزاری نسخه اسلیم و فت تقریبا در یک اندازه می باشد.

بررسی مدل های مختلف پلی استیشن 3

تفاوت دو نسخه اصلی پلی استیشن سه

یکی از مهم ترین مواردی که ذهن کاربران را به خود درگیر کرده است، مربوط به تفاوت پلی استیشن 3 اسلیم با فت می باشد. در قسمت های قبل تر ما سعی کردیم تا مهم ترین تفاوت های این دو کنسول را مورد بررسی قرار دهیم. با اینکه این دو کنسول قدرت عملکردی نسبتا یکسانی دارند ولی، ویژگی های ظاهری به کار رفته در آنها متفاوت است. اولین مسئله مهمی که خیلی به چشم می آید مربوط به زیبایی و رنگ و ظاهر این کنسول می باشد. کنسول پلی استیشن 3 فت رنگی براق داشته و به صورت شفاف تولید شده است. این کنسول خیلی زیبا نیست ولی طراحی جذاب آن در زمان عرضه، چشم همه طرفداران را به خود خیره کرد. جدا از این مسئله، کنسول قدیمی یا فت اندازه ای بزرگ و نسبتا پهن دارد. همین مسئله هم باعث شده تا استفاده از آن در برخی از موقعیت ها امکان پذیر نباشد.

ولی در عوض کنسول پلی استیشن 3 اسلیم ظاهر ساده تری داشته و بدنه ماتی دارد. این کنسول قدرت و استحکام بدنه بالا تری را در خود جای داده است. اندازه آن کوچک تر بوده و شما می توانید آن را در فضا های کوچک نیز مورد استفاده قرار دهید. به خاطر داشته باشید که کنسول پلی استیشن 3 مدل اسلیم، میزان مصرف برق فوق العاده کمتری داشته و پردازنده و ریز پردازنده های به کار رفته در طراحی آن بهینه شده اند. در نتیجه، استفاده از آن گرمای کمتری تولید کرده و مشکلات مربوط به چراغ زرد در این کنسول دیده نمی شود. در هر صورت، شما می توانید این کنسول قوی و با کیفیت را در جهت اجرای بازی های مختلف مورد استفاده قرار دهید. در صورتی که طول عمر، زیبایی و سلامتی کنسول برایتان اهمیت دارد توصیه ما به شما استفاده از نسخه اسلیم می باشد.

آیا پلی استیشن 3 همچنان ارزش خرید دارد؟

در نهایت، بیایید تا به یک سوال مهم پاسخ دهیم: آیا کنسول پلی استیشن 3، ارزش خرید دارد؟ در پاسخ به این سوال باید به شرایط نگاه کنیم. به صورت کلی با عرضه پلی استیشن 5 و وجود بازی های زیبا و جذاب، ارزش خرید کنسول های قدیمی تر همچون پلی استیشن سه تا حد قابل توجهی کاهش پیدا کرده است ولی، این مسئله جلوی خریداران را نمی گیرد.

 افرادی که از نظر مالی با محدودیت مواجه هستند یا اینکه به دنبال تجربه بازی های قدیمی تر و نوستالژیک می باشند، با خیال راحت می توانند پلی استیشن 3 را مورد استفاده قرار دهند. به خاطر داشته باشید که این کنسول همچنان شبکه انحصاری خاص خود را داشته و خیلی از بازی های موجود درون آن سرور های فعال دارند. بازی هایی همچون GTA V در این کنسول به راحتی اجرا شده و شما می توانید نسبت به شرکت در آنها اقدام نمایید. اگر شما هم به این کنسول با ارزش علاقه مند هستید، می توانید هم اکنون نسبت به خرید مدل های مختلف پلی استیشن 3 اقدام نمایید.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز