خبرگزاری کار ایران

مکمل های بدنسازی که فوتبالیست ها برای جام جهانی مصرف می کنند

asdasd
کد خبر : ۱۲۹۸۲۱۳

فوتبال یک ورزش سخت در هر سطحی است. از کسانی که در سنین کم‌تر آن را تجربه می‌کنند گرفته تا حرفه‌ای‌ها، بازیکنان فوتبال همیشه به دنبال راه‌هایی هستند تا بازی خود را به سطح بالاتری برسانند. یکی از ساده‌ترین و درعین‌حال نادیده گرفته‌شده‌ترین راه‌ها برای انجام این کار، داشتن یک برنامه غذایی حرفه‌ای و مکمل است. مکمل‌ بدنسازی تضمین می‌کند که بیشترین بهره را از تمرینات خود می‌برید و به مدت چهار ربع در اوج خود عمل می‌کنید.

در زیر 10 مکمل برتر را به بازیکنان فوتبال توصیه می‌کنیم که بدون هدردادن پول برای برخی از آشغال‌هایی که امروز به فروش می‌رسند. به‌هرحال جام جهانی هم نزدیک است و بازیکنان دغدغه مهمی دارند که بتوانند در طول این تورنمنت به‌خوبی از نظر فیزیکی در شرایط روحی و جسمی سخت دوام بیاورند. معمولاً آن‌ها زیر نظر مربیان یک سری مکمل‌ها و قرص‌ها مصرف می‌کنند که البته نباید به‌هیچ‌عنوان اثر دوپینگی روی آن‌ها بگذارد. این مکمل‌ها مواد معدنی موردنیاز بدن را به روده کوچک می‌رسانند و مصرف آن‌ها چه از لحاظ قانون فیفا و چه از لحاظ شرایط کنترل سلامتی هیچ‌گونه منعی ندارد.

1. پودر پروتئین

پروتئین‌ها بلوک‌های ماهیچه‌ای در بدن هستند. اگر پروتئین کافی مصرف نکنید، هرگز نمی‌توانید عضله یا قدرتی را که می‌خواهید بسازید. اگرچه بسیاری از مارک‌های گران‌قیمت پروتئین در دسترس هستند، کنسانتره یا ایزوله پروتئین آب پنیر ساده به‌خوبی انجام می‌شود. در بازار نمونه‌های مختلفی از پودرهای پروتئین وجود دارد. پودرهای پروتئینی فرم‌های پودری پروتئین هستند که از گیاهان (لوبیا سویا، نخود، برنج، سیب‌زمینی یا کنف)، تخم‌مرغ یا شیر (کازئین یا پروتئین وی) به دست می‌آیند.

پودرها ممکن است شامل مواد دیگری مانند قندهای اضافه شده، طعم‌دهنده‌های مصنوعی، غلیظ کننده‌ها، ویتامین‌ها و مواد معدنی باشند. مقدار پروتئین در هر پیمانه می‌تواند از 10 تا 30 گرم متغیر باشد. مکمل‌هایی که برای عضله‌سازی استفاده می‌شوند حاوی پروتئین نسبتاً بیشتری هستند و مکمل‌های مورداستفاده برای کاهش وزن حاوی نسبتاً کمتر هستند.

2. روغن ماهی

مکمل های بدنسازی که فوتبالیست ها برای جام جهانی مصرف می کنند

چه فقط در حال تمرین باشید یا در اواسط فصل، بدن شما تضمین می‌کند که ضربان خود را تحمل کند. روغن ماهی نه‌تنها به بدن شما کمک می‌کند تا با جراحات، تورم و التهاب مقابله کند، بلکه مفاصل شما را نیز روان می‌کند تا کمتر ساییده شوند.

پیشنهاد ویژه: روغن کبد ماهی امولسیونه با طعم لیمو بایو‌اورجینال حجم 200 میلی‌لیتر

این قرص یکی از بهترین گزینه‌ها برای رفع نواقص بدنی است. بخصوص در شرایطی که فرد درگیر مشکلات عضلانی است می‌تواند استفاده از مکمل‌های روغن ماهی را در اولویت قرار دهد. کمبودهای بدن سبب می‌شود فرد در هنگام دویدن بخصوص در مسافت‌های بالا با مشکل مواجه شود. به طبع استفاده از داروهای مکمل می‌تواند در مدت‌زمان کوتاه‌تری نتیجه مطلوب را برای فرد برآورده سازد.

3. کراتین

مکمل های بدنسازی که فوتبالیست ها برای جام جهانی مصرف می کنند

مصرف کراتین به‌عنوان مکمل در بین ورزشکاران و بدنسازان بسیار محبوب است. آنها از آن برای به‌دست‌آوردن عضله، افزایش قدرت و بهبود عملکرد ورزشی استفاده می‌کنند.

ممکن است در نهایت به یک پلاتوی تمرینی برخورد کنید که نتوانید از پس آن برآیید. این جایی است که کراتین وارد می‌شود. می‌تواند قدرت و اندازه را با تحریک رشد عضلانی افزایش دهد. بااین‌حال، باید در طول فصل خارج از فصل مصرف شود، به‌خصوص اگر به نظر می‌رسد در سطح قدرت و اندازه فعلی خود گیر کرده‌اید. برخی از کارشناسان در توصیه کراتین به ورزشکاران جوان مردد هستند، بنابراین حتماً قبل از امتحان با پزشک و مربی خود مشورت کنید.

از نظر شیمیایی، کراتین شباهت‌های زیادی با آمینو اسیدها دارد، ترکیبات مهمی در بدن که به ساخت پروتئین کمک می‌کنند. بدن شما می‌تواند کراتین را از اسیدهای آمینه گلیسین و آرژنین تولید کند. حدود نیمی از ذخایر کراتین بدن شما از غذاهایی که می‌خورید - به‌ویژه گوشت قرمز و غذاهای دریایی - و بقیه در کبد و کلیه‌ها از اسیدهای آمینه ساخته می‌شود.

4. آمینو اسیدهای شاخه‌دار (BCAA)

مکمل های بدنسازی که فوتبالیست ها برای جام جهانی مصرف می کنند

صحبت در مورد آمینو اسیدها به طبع نیاز به ساعت‌ها مطالعه دارد. اما به طور خلاصه باید گفت که جز ارکان لازم برای فوتبالیست‌های جام جهانی هستند.

BCAAها بلوک‌های سازنده پروتئین هستند. پس چرا پروتئین تجزیه شده را به‌جای خود پروتئین مصرف کنیم؟ در طول فرایند طولانی هضم، پروتئین به اسیدهای آمینه تجزیه می‌شود که بدن می‌تواند از آن استفاده کند. با مصرف BCAA در طول یا بعد از جلسه تمرین، آمینو اسیدهای موردنیاز عضلات را سریع‌تر به عضلات خود می‌دهید.

20 اسیدآمینه مختلف وجود دارد که هزاران پروتئین مختلف را در بدن انسان تشکیل می‌دهند.

9 مورد از 20 اسیدآمینه ضروری در نظر گرفته می‌شوند، به این معنی که بدن شما نمی‌تواند آن‌ها را بسازد و باید از طریق رژیم غذایی به دست آید. از 9 اسیدآمینه ضروری، سه آمینو اسیدهای شاخه‌دار (BCAAs) هستند:

  • لوسین، ایزولوسین و والین.

 "Branched-chain" به ساختار شیمیایی BCAAها اشاره دارد که در غذاهای غنی از پروتئین مانند تخم‌مرغ، گوشت و محصولات لبنی یافت می‌شود. آنها همچنین یک مکمل غذایی محبوب هستند که عمدتاً به‌صورت پودر فروخته می‌شوند.

یکی از محبوب‌ترین کاربردهای BCAA برای افزایش رشد عضلات است. لوسین BCAA مسیر خاصی را در بدن فعال می‌کند که سنتز پروتئین ماهیچه‌ای را تحریک می‌کند که فرایند ساخت عضله است. در یک مطالعه، افرادی که بعد از تمرین مقاومتی نوشیدنی حاوی 5.6 گرم BCAA مصرف کردند، در مقایسه با افرادی که یک نوشیدنی دارونما مصرف کردند، 22 درصد افزایش بیشتری در سنتز پروتئین عضلانی داشتند.

همان‌طور که گفته شد، این افزایش در سنتز پروتئین عضلانی تقریباً 50٪ کمتر از آنچه در مطالعات دیگر مشاهده شد که در آن افراد یک شیک پروتئین آب پنیر حاوی مقدار مشابهی از BCAA مصرف کردند.

پله آخر

کافئین، ویتامین D و مولتی پروبیوتیک‌ها نیز از جمله مهم‌ترین و پیش‌نیازهایی هستند که باید توسط ورزشکاران حرفه‌ای مصرف شوند. این مصرف‌ها به‌صورت دوره‌ای نخواهد بود و گاه حتی طولانی‌مدت و بر اساس نیاز بدنی و آزمایش‌هایی است که پزشکان تیم‌ها برای ورزشکاران تجویز می‌کنند. بهترین و منطقی‌ترین روش استفاده از یک اصول بر اساس برنامه‌ریزی غذایی است که مربیان فوتبالی در این مورد می‌توانند توضیحات کامل‌تری دهند.

در نهایت مکمل‌های بدنسازی برای فوتبالیست‌های جام جهانی باید بادقت عمل ویژه‌ای مورداستفاده قرار بگیرند. استفاده از موادی که می‌تواند در آزمایش خون تأثیرات منفی بگذارد به‌هرحال تبعاتی برای بازیکنان فوتبال دارد. در این مورد می‌توانید اطلاعات تکمیلی را از تیم پشتیبانی داروبیار دریافت کرده و یا در بخش نظرات همین پست کامنت بگذارید تا در کم‌ترین زمان ممکن پاسخگوی شما باشیم. داروخانه آنلاین داروبیار در حال حاضر ارائه‌دهنده خدمات مشاوره‌ای و فروش انواع مکمل‌ها بر اساس نیاز شماست.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز