خبرگزاری کار ایران

چگونه یک تابلو برق برای سردخانه کوچک مغازه ای بسازیم ؟

asdasd
کد خبر : ۱۲۹۷۸۰۹

قبل از اینکه بدانیم چه نوع تابلو برقی باید برای یک کارگاه صنعتی یا واحد مسکونی طراحی و نصب کنیم کمی در مورد انواع این تابلو برق های صنعتی و خانگی آشنا شویم و از چه تجهیزاتی برای ساخت آن استفاده میشود و کاربرد این تابلو برق در کجا ها است ؟

انواع تابلو برق بر اساس جریان برق

تابلو برق های صنعتی از نظر ساختار و جریان برق و کاربردی به چندین دسته تقسیم میشوند که ما در اینجا به مهمترین آنها اشاره خواهیم کرد

ساخت تابلو برق فشار ضعیف

این نوع تابلو برق مناسب برای جریان برق با ولتاژ حداکثر 1000 ولت است. این تابلو ها به چند صورت میتوان طراحی و نصب کرد  : ایستاده – میزی – دیواری و رک , این سبک نصب فقط از نظر شکل و ظاهر متفاوت هستند و تجهیزات داخل آنها یکسان است و تفاوتی ندارند و نسبت به محل نصب جعبه آنها ساخته میشود.

این نوع تابلو برق فشار ضعیف بیشتر در منازل یا واحد های تجاری کم بار استفاده میشوند. و شما برای یک سردخانه کوچک کانکسی یا مغازه ای میتوانید از این نوع تابلو برق سردخانه ای استفاده کنید.

طراحی تابلو برق فشار متوسط

این نوع تابلو برق مناسب برای جریان برق با ولتاژ حداکثر 63000 ولت است.  و بر اساس حداکثر جریان برق و ولتاژ تقسیم بندی میشوند و طراحی انها را میتوان گفت که متفاوت هستند و تجهیزات با افزایش ولتاژ تغییر میکنند.محافظت از جریان پایدار در این نوع تابلو ربق های سردخانه ای یا صنعتی توسط سوئیچ ها و فیوز و قطع کن ها خلاء انجام میشود.

از دیگر محافظت ها میتوان به عایق بندی اشاره کرد مانند عایق هوا  و عایق گاز و عایق مایع و عایق روغن معدنی و سایر سیال ها در جعبه برق فشار متوسط تعبیه میشود.

چگونه یک تابلو برق برای سردخانه کوچک مغازه ای بسازیم ؟

طراحی تابلو برق فشار قوی برای سردخانه صنعتی

این نوع تابلو برق مناسب برای جریان برق با ولتاژ حداکثر 400000 ولت است.  این نوع جعبه برق های فشار قوی بیشتر در مجتمع های بزرگ مسکونی یا کارخانه ها که حریان برق بالایی دارند کاربرد دارد و طراحی و سیم کشی و مدار آن بسیار حساس و دشوار میباشد که توسط متخصصین انجام میشود.

با خرید این تابلو برق های صنعتی در سردخانه ها هم نیز کاربرد بسزایی دارند و حتما باید سرویس های دوره ای برای آن در نظر بگیرید البته به کمک پیشرفت تکنولوژی شما میتوانید با هوشمند سازی تابلو برق سردخانه بصورت ریموت و کنترل از راه دور میزان دمان و رطوبت و میزان فشار و ولتاژ جریان برق کارگاه یا انبار سردخانه را بررسی و مدیریت کنید.

نکات مهم قبل از طراحی و ساخت سردخانه صنعتی یا کوچک مغازه ای

حتما باید قبل از تصمیم به ساخت سوله سردخانه موارد زیر را در نظر بگیرید که پس از کلی هزینه به مشکلات پیاپی برنخورید.

حتما برای محصولی که میخواهید در انبار سردخانه نگهداری کنید دقت کنید که به چه دمایی نیاز دارد اگر به دمای زیر صفر نیاز دارد حتما در نقطه ای سوله و انبار سردخانه صنعتی را انتخاب کنید که نور خورشید مستقیم نتابد یا کمتر در معرض گرما باشد شما حتی میتوانید در زیرزمین این سوله را بسازید که این بسیار عالی است

کندانسور سردخانه نیاز به خنک کردن دارد که توسط آب صورت یگیرد که هنگام انجام این فرآیند بخار آب تشکیل میشود که میتوانید آن را به داخل سردخانه هدایت کنید تا رطوبت را در سردخانه حفظ کنید.

تجهیزات مورد نیاز برای ساخت سردخانه صنعتی چیست ؟

برای ساخت یک سردخانه صنعتی یا حتی کوچک کانکسی یا مغازه ای باید احهیزات زیر را تهیه کنید:

موتور یا کمپرسور سردخانه – کندانسور – شیر انبساط – اواپراتور – ساندویچ پانل – تابلو برق سردخانه و سایر لوازم کنترلی

همچنین باید این نکته را مدنظر داشته باشید که تجهیزات برای ساخت سردخانه صنعتی متفاوت میباشد و به نسبت کارایی آن سردخانه  و دمای محیط بیرونی و داخلی سوله و انبار سردخانه و همچنین محصولاتی که باید در سردخانه نگهداری شود , میزان رطوبت و زمان ماندگاری محصولات در تهیه تجهیزات سردخانه تاثیر گذار میباشد.

بطور مثال نمیتوان کمپرسوری که برای نگهداری ماهی در سردخانه زیر صفر استفاده میشود را برای سردخانه میوه هم استفاده نمود چون نوع گاز مبرد و روغن و توان این کمپرسور متفاوت بوده و باعث آسیب زدن به محصولات داخل انبار سردخانه میشود.

بنابرای شما میتوانید برای خرید سردخانه آماده یا سفارش ساخت سردخانه صنعتی به کارشناسان شرکت آران تبرید رجوع کنید و مشاوره رایگان قبل از پروژه بگیرید تا با کمترین بودجه بهترین متریال را داشته باشید.

چگونه یک تابلو برق برای سردخانه کوچک مغازه ای بسازیم ؟

خدمات شرکت آران تبرید برای ساخت تابلو برق سردخانه صنعتی یا خانگی

شما میتوانید برای تهیه یک تابلو برق برای سردخانه کوچک خانگی خود از شرکت ها یا مغازه داران برق صنعتی در بازار یک تابلو برق معمولی مناسب کارگاه یا انبار سردخانه خود تهیه کنید و  یا اینکه طبق مکان نصب و ویزگی های خاص و هوشمند  سازی شبکه کنترلی این سردخانه از شرکت آران تبرید خدمات طراحی و مشاوره قبل از سفارش ساخت تابلو برق سردخانه دریافت کنید.

اهمیت تابلو برق صنعتی در سردخانه ها چیست؟

تابلو رق های صنعتی کاربرد و نقش مهم و بسزایی در کنترل و مدیریت یک کارگاه یا سردخانه صنعتی دارد و شما میتوانید جریان برق و مدار فرمان را در این سیستم کنترل کنید و به سرعت عیب یابی برقی این واحد صنعتی را انجام بدهید یا از احتمال آسیب به سایر تجهیزات با قطع کردن جریان برق آن قطعه معیبوب این امر را انجام دهید.

مدیریت توزیع برق به دستگاه ها و کنترلر ها

حفاظت از تجهیزات و پرسنل و نیروی انسانی

بهینه کردن مصرف برق در مدار

جلوگیری از شوک و نوسانات برقی و ایجاد آسیب به تجیهزات

تغمیر و عیب یابی یک تابلو برق سردخانه صنعتی به چه صورت است ؟

جهت پیدا کردن ایراد در هر دستگاهی در ابتدا باید به ساختار آن تجهیزات صنعتی آشنایی داشته باشید و توصیه ما این است که از کارشناسان این کار کمک بگیرید مانند شرکت آران تبرید در جهت عیب یابی و ساخت تابلو برق سردخانه صنعتی تجربه چندین دهه را دارند.

حال شما میتوانید ابتدا چک کنید و برق ورودی را بررسی کنید شاید مشکل برق در قبل از تابلو برق بوده باشد

چک کردن کلید های مینیاتوری که امکان سوختگی فیوز وجود دارد

چک کردن چراغ های هشدار روی درب تابلو برق

داغ شده کلید ها یا کابل های مدار

مشاهده دود یا بوی سوختگی ناشی از احتراق در سیم کشی تابلو برق

ذوب شده قطهات داخل تابلو برق بر اثر وارد شدن فشار بالا

صدای ناهنجار از داخل تابلو برق

رسوب در اتصالات که باعث اتصال کوتاه میشود

اصلی ترین علت بوجود آمدن این مشکلات ناشی از نوسان و تداخل در شبکه توزیع برق یا فشار بار ناشی از استفاده بیش از حد تعیین شده تابلو برق در جریان دستگاه ها میباشد

برای جلوگیری از چنین پیشامدهایی میتوان بصورت دوره ای تابلو برق و تجهیزات سردخانه را بررسی و سرویس کرد بطور مثال شل یا لق بودن قطعات یا تنظیم نبودن جریان برق یا فشار زیاد  و اضافه بار و یا سوختگی یا نافرم شدن کابل کشی های داخل تابلو برق , همچنین قطعات را بر اساس زمان مصرفی باید تعویض نمود.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز