خبرگزاری کار ایران

کاربرد دستگاه پرکن مایعات در مشاغل خانگی

asdasd
کد خبر : ۱۲۹۶۷۸۲

شرکت بازرگانی AG وارکننده دستگاه های صنعتی و نیمه صنعتی با گارانتی یکساله و خدمات پس از فروش 5 ساله به منظور گسترش و حمایت از مشاغل حوزه کارآفرینی با بیش از 18 سال سابقه در تهران و اصفهان فعالیت دارد

 

مایعات از نظر چگالی و ویسکوزیته با هم تفاوت دارند و به دو دسته غلیظ و رقیق دسته‌بندی می‌شوند. مایعات رقیق ویسکوزیته یا چسبندگی و چگالی پایین‌‌تری نسبت به مایعات غلیظ دارند. یعنی نسبت به جاری شدن مقاومت کمتری دارند. مایعات با چگالی‌های مختلف دستگاه‌های پرکن متفاوتی دارند. دستگاه پرکن مایعات (liquid filling machine) جهت پر کردن و بسته بندی مایعات غلیظ و رقیق ساخته شده است. این دستگاه در صنایع غذایی، دارویی، شیمیایی و .... کاربرد و اهمیت بالایی دارد. دستگاه پرکن مایعات با توجه به چگالی مایعات، در دو نوع دستگاه پرکن مایعات غلیظ و رقیق وجود دارد.

 سیستم پرکن سیلندر پیستونی

کاربرد دستگاه پرکن مایعات در مشاغل خانگی

 این مدل دستگاه پرکن مایعات قابلیت استفاده برای تمامی مایعات با هر نوع ویسکوزیته را دارا می باشد. این مکانیزم از نظر دقت در حجم دارای سطح بالاتری نسبت به دیگر دستگاه ها می باشد. در دستگاه پرکن مایعات در نوع اتوماتیک که تولید بالایی نیز خواهد داشت، با توجه به میزان دقت بالایی که در فرآیند پر کردن نیاز دارد به کار بردن سیستم پرکن سیلندر پیستونی می تواند انتخاب بسیار مناسبی به شمار آید.

  همچنین ثابت بودن حجم مایعات درون محفظه در این سیستم و نیز مکث دائمی آن و تزریق در محفظه باعث می شود که تقریباً خطای وزنی در این مکانیزم برابر با صفر باشد. از نظر میزان هزینه نیز سیستم سیلندر پیستونی رتبه اول را در مقایسه با سیستم های دیگر به خود اختصاص داده است. به همین خاطر دارای قیمت بالاتری می باشد.

 سیستم پرکن مایعات ثقلی

 از این سیستم نیز بیشتر جهت پر کردن مایعات با میزان ویسکوزیته پایین که حالت رقیق دارند، استفاده می شود. در این سیستم از نیروی گرانش و فشار خود مایع به منظور پر کردن و تزریق استفاده می کنند.

 این مکانیزم نسبت به سیستم سیلندر پیستون دارای خطای وزن بیشتری می باشد. از لحاظ هزینه و قیمت این سیستم از قیمت پایین تری نسبت به دیگر مکانیزم‌ ها برخوردار می باشد. از نمونه دستگاه هایی که از این سیستم جهت پر کردن بهره می‌ برند به دستگاه پرکن دوغ می توان اشاره کرد.

 سیستم پرکن مایعات پمپی

کاربرد دستگاه پرکن مایعات در مشاغل خانگی

 از سیستم پرکن پمپی همانند سیستم سیلندر پیستون می توان برای پر کردن تمامی مایعات استفاده شود. اما از نظر میزان دقت این سیستم در مقایسه با پرکن سیلندر پیستونی با توجه به عواملی همچون عدم کنترل دور موتور محرک پمپ در سطح پایین تری قرار دارد.

 این سیستم جهت پر کردن موادی که دارای چسبندگی بالایی هستند، همانند گریس سرد کاربرد بسیار زیادی خواهد داشت و این انتخاب مناسبی خواهد بود. در کل سیستم پرکن پمپی را می ‌توان بهترین گزینه انتخابی جهت موادی که دارای ویسکوزیته بالایی هستند به حساب آورد. از رایج ترین و پرمصرف ترین موارد استفاده از پرکن پمپی می توان دستگاه پرکن گریس را نام برد.

پرکن عرقیات گیاهی

دستگاه پرکن عرقیات گیاهی جهت پر کردن محصولات بسیاری کاربرد دارد و می تواند در خط تولید بیشتر محصولات مایع مانند داروهای گیاهی، عرقیات گیاهی پرطرفدار مانند گلاب، عرق نعنا، عرق کاسنی و... و نیز محصولاتی مانند سرکه مورد استفاده قرار بگیرد.

اغلب محصولاتی که با این دستگاه پرکن مایعات تولید می شوند، صادراتی هستند و طرفداران زیادی دارند. از جمله محصولات به گلاب می توان اشاره کرد که تقریبا در کل جهان محصولی شناخته شده  است. شما می‌توانید عرقیات گیاهی مختلف که خواص دارویی دارند را توسط پرکن عرقیات گیاهی به صورت صنعتی تولید نمایید.

 این گروه از محصولات غذایی بازار بسیار مناسبی دارند و اغلب فروش آنها در کشورهای همسایه و کشورهای اروپایی می باشد. با این حال بازار داخلی پرفروشی نیز دارد. چون بیشتر افراد ترجیح می ‌دهند به جای استفاده از داروهای شیمیایی از داروهای گیاهی و عرقیات گیاهی استفاده کنند.

پرکن آب میوه

آبمیوه ها به طور کلی به سه نوع آبمیوه رقیق، آبمیوه غلیظ و آبمیوه پالپ دار تقسیم می شوند. برای پر کردن هر کدام به دستگاه متفاوتی نیاز است. علاوه بر این جنس و نوع بطری نیز در انتخاب دستگاه تاثیر دارد. ظرفیت و حجم تولید، مورد دیگری است که در انتخاب دستگاه و میزان سرمایه مورد نیاز اثر گذار است.

 جهت ظرفیت های معمولی و متوسط از دستگاه پرکن مایعات منوبلوک استفاده می کنند و برای حجم های بالا دستگاه تری بلوک مناسب تر است. برای بطری های شیشه ای از پرکن کفی و جهت بطری های پت از پرکن گلوگیر استفاده می کنند.

 جهت بسته بندی آبمیوه پالپ دار علاوه بر دستگاه پرکن در خط تولید به دستگاه پالپ ریز نیز نیاز می باشد. در صورتی که حجم تولید بالا باشد، باید از دستگاه سوپر بلوک استفاده نمایید. همچنین جهت پر کردن آبمیوه های غلیظ که ویسکوزیته بالایی دارند، دستگاه پرکن آبمیوه سیلندر پیستونی به کار برده می شود.

 خط تولید پرکن نوشیدنی های گازدار در بطری های PET 

 بطری ها توسط دستگاه مرتب ساز و ردیف کن بطری به دستگاه تری بلوک انتقال پیدا می کنند. لازم به یادآوری است که دستگاه‌ های ردیف کن بطری جهت تولید با ظرفیت بالا مورد استفاده قرار می‌گیرد و اگر تولید با بازده و ظرفیت پایین انجام شود، بطری ها توسط اپراتور به سمت دستگاه تری بلوک هدایت می شود.

پرکن مایعات اسیدی

 نحوه کار دستگاه پرکن مایعات اسیدی

 در دستگاه پرکن اسیدی قرار دادن ظروف زیر نازل دستگاه جهت تزریق مواد، به صورت دستی انجام می شود و مراحل بعدی مثل پر کردن ظروف، درب گذاری، دربندی و به ردیف کردن ظروف روی نوار به شکل اتوماتیک و خودکار انجام می شود. امکان نصب دنده خروجی بطری ‌ها روی نوار نقاله و انواع ریل های زمینی وجود دارد.

 در این نوع دستگاه پرکن تمام قطعات و قسمت هایی که با مواد اسیدی به طور مستقیم در ارتباط هستند، از جنس تفلون، پلی اتیلن و فایبرگلاس تهیه شده است. دستگاه هنگامی شروع به کار می ‌کند که بطری به درستی داخل گلوی نازل دستگاه قرار بگیرد در غیر این صورت دستگاه عمل نخواهد کرد.

 یکی از مزایای این دستگاه سنسور شناسایی بطری و نیز تنظیم خودکار پرکن با توجه به حجم بطری مورد نظر می باشد. نصب و راه اندازی این مدل دستگاه پرکن رایگان می باشد که همراه با آموزش عملکرد دستگاه می باشد.

شرکت ای جی وارد کننده دستگاه های صنعتی مانند انواع دستگاه پرکن مایعات می باشد.

برای خرید دستگاه پرکن مایعات به سایت ای جی  (AG777.com) مراجعه کنید.

برای خرید دستگاه پرکن مایعات مورد نظر خود از کارشناسان AG شعبه تهران و اصفهان مشاوره بگیرید

شعبه تهران: ﺻﺎدﻗﯿﻪ ،ﺑﻠﻮار آﯾﺖ اﻟﻠﻪ ﮐﺎﺷﺎﻧﯽ رو ﺑﻪ روی ﻣﺴﺠﺪ ﻧﻈﺎم ﻣﺎﻓﯽ، ﺳﺎﺧﺘﻤﺎن اﺗﺮک

تلفن: 46096724-021

شعبه اصفهان : اصفهان، فلکه ارتش خیابان وحید قبل از چهارراه امام‌زاده محسن، کوچه شماره ۲۳ پلاک ۶۲۲

تلفن: 91010118-031

 شرکت بازرگانی AG وارکننده دستگاه های صنعتی و نیمه صنعتی با گارانتی یکساله و خدمات پس از فروش 5 ساله به منظور گسترش و حمایت از مشاغل حوزه کارآفرینی با بیش از 18 سال سابقه در تهران و اصفهان فعالیت دارد.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز