خبرگزاری کار ایران

مقایسه درب های ضد سرقت از لحاظ کشور تولیدکننده

asdasd
کد خبر : ۱۲۹۵۹۶۶

در این مقاله تخصصی می‌توانید هر آنچه که در مورد درک تفاوت‌های فنی و ظاهری بین درب های ضد سرقت ایرانی، ترک و چینی نیاز دارید را پیدا کنید.

روش‌های متعددی برای دسته بندی انواع درب های ضد سرقت وجود دارد. اما بهترین شیوه طبقه‌بندی این محصولات به زیر مجموعه‌های مختلف، کشور سازنده است. درب های ضد سرقت موجود در بازارهای از این منظر به 3 دسته درب‌های ایرانی، ترک و چینی طبقه‌بندی می‌شوند که در ادامه بیشتر در مورد تفاوت‌ها وشباهت‌های آنها با شما صحبت خواهیم کرد.

دسته‌بندی درب های ضد سرقت بر اساس کشور سازنده

همانطور که اشاره شد؛ این محصولات بسته به کشور تولیدکننده به سه دسته اصلی زیر تقسیم می‌شوند:

درب‌های ضد سرقت ایرانی

درب ضد سرقت که در داخل کشور تولید می‌شوند از نظر ظاهری و ساختاری تا حدود زیادی شبیه به درب‌های ساخت کشور ترکیه هستند؛ اما چهارچوب‌شان در داخل تولید می‌شود. این درب‌ها جزء پرفروش‌ترین درب های ضد سرقت بازار هستند و به جهت مقایسه کیفی و قیمتی، به دلیل اینکه بیشتر قطعات‌شان از ترکیه وارد شده و در اینجا فقط مونتاژ می‌شوند؛ رتبه خوبی بین سایر محصولات مشابه دارند. بنابراین اگر به دنبال یک درب اقتصادی با ویژگی‌های فنی عالی هستید؛ درب ضد سرقت ایرانی بخرید.

درب‌های ضد سرقت ترک

از نظر زیبایی و میزان مقاومت، درب‌های ترک یک پله بالاتر از درب‌های ضد سرقت ساخت دیگر کشورها هستند. بنابراین اگر به قصد خرید درب ضد سرقت استاندارد، باکیفیت و اصیل به بازار مراجعه می‌کنید؛ حتما به سراغ محصولات ساخت کشور ترکیه بروید. از آنجایی که این درب‌ها در مقایسه با درب‌های ساخت داخل و درب‌های تولید کشور چین، از نظر قیمتی گران‌تر هستند؛ قبل از خرید حتما به بودجه خود توجه کنید.

درب‌های ضد سرقت چینی

درب‌های ضد سرقت چینی مانند سایر محصولات ساخت این کشور، از درجات کیفی متفاوتی برخوردار هستند. متاسفانه درب‌های چینی موجود در بازارهای داخلی، جزء بی‌کیفیت‌ترین محصولات ساخت این کشور هستند. بنابراین معمولا تنها به افرادی که معیار خریدشان قیمت درب است توصیه می‌شود که درب ضد سرقت چینی بخرند.

مقایسه درب های ضد سرقت از لحاظ کشور تولیدکننده

مقایسه درب‌های ایرانی، ترک و چینی از نظر فنی و ساختاری

با وجود اینکه در بخش قبلی توضیحات کوتاهی در مورد این 3 نوع درب ضد سرقت ارائه داده‌ایم؛ اما شما به عنوان خریدار برای تصمیم‌گیری بهتر و منطقی‌‌تر و همچنین خرید یک درب ضد سرقت استاندارد نیازمند دریافت اطلاعات فنی بیشتر در مورد این 3 گزینه هستید. بنابراین در ادامه این مقاله درب های ضد سرقت ایرانی، ترک و چینی را از جنبه‌های مختلف مقایسه کرده‌ایم.

  • چهارچوب: یکی از دلایلی اصلی اختلاف قیمت فاحش بین درب‌های ترک و چینی، ابزار خوردن چهارچوب درب‌های ترک است. معمولا چهارچوب درب‌های چینی بدون ابزار خوردن و به صورت ساده ساخته می‌شوند.
  • قفل و لولا: درب‌های چینی باکیفیت با لولاهای مخفی روی چهارچوب نصب می‌شوند که نه از داخل و نه از خارج قابل روئیت نیستند. اما لولای درب‌های ترک را می‌توانید از داخل ساختمان مشاهده کنید. در مورد قفل نیز درب‌های ترک معمولا با قفل‌های باکیفیتی تجهیز می‌شوند که سرآمد آنها برند کاله است. درب‌های چینی از نظر کیفیت قفل، یک رتبه پایین‌تر از نمونه‌های مشابه ساخت ترکیه هستند.
  • رویه درب: درب های ضد سرقت ساخت کشور ترکیه به دو گروه درب‌های MDF روکش طبیعی و درب‌های MDF روکش PVC تقسیم می‌شوند. اما اکثر محصولات چینی موجود در بازار داخلی از نوع درب ضد سرقت  فلزی هستند که جنس بدنه آنها استیل بوده و با رنگ کوره‌ای الکترواستاتیک رنگ‌آمیزی شده‌اند.
  • وزن درب: یکی از معیارهای اصلی برای تشخیص کیفیت درب‌های ضد سرقت، وزن آنهاست. درب‌های ترک چند برابر درب‌های چینی وزن دارند و از این منظر نیز نسبت به همتای چینی خود گزینه بهتری محسوب می‌شوند.
  • قیمت: همانطور که تا اینجا متوجه شده‌اید؛ درب های ضد سرقت ترک از نظر کیفیت جایگاه بهتری نسبت به درب‌های چینی و ایرانی دارند. بنابراین طبیعی است که قیمت‌شان نیز بالاتر باشد. اما درب‌های ایرانی به دلیل شباهت کیفی و ظاهری زیاد به درب‌های ترک و قیمت کمتر نسبت به آنها، گزینه معقول‌تری هستند. درب‌های چینی از نظر قیمتی، ارزان‌ترین درب ضد سرقت در ایران به شما می‌آیند و اگر برند مناسبی را برای خرید آنها انتخاب کنید؛ قطعا می‌توانند بهترین گزینه برای پوشش ورودی ساختمان شما باشند.
  • نصب: این محصولات به دلیل تفاوت‌های فنی و ساختاری خود، زمان متفاوتی برای نصب نیاز دارند. نصب درب‌های ترک کمی پیچیده است و از این رو نصاب به 1 الی 2 ساعت زمان برای نصبشان احتیاج خواهد داشت. این در حالی است که درب‌های چینی در بازه زمانی کوتاه‌تری قابل نصب هستند.

مقایسه درب های ضد سرقت از لحاظ کشور تولیدکننده

مقایسه درب‌های ایرانی، ترک و چینی از نظر ظاهری

چهارچوب، لولا، روکش و چندین معیار دیگر وجود دارد که بررسی آنها مقیاس خوبی برای مقایسه درب های ضد سرقت چینی، ترک و ایرانی هستند.

  • تفاوت درب‌های ضد سرقت ایرانی، ترک و چینی از نظر شکل چهارچوب

اگر دربی برای خرید به شما پیشنهاد شد که چهارچوبش تخت و اختلاف سطح سطوح خارجی و لنگه درب کم بود؛ مطمئنا آن محسوب درب ضد سرقت چینی است. در محصولات ساخت کشور ترکیه، هم اختلاف بین این سطوح بیشتر و هم چهارچوب ابزار خورده است. جالب است بدانید که چهارچوب همه درب‌های ضد سرقتی که در بازار ایرانی به عنوان درب ترک فروخته می‌شوند در داخل تولید می‌شود. بنابراین از این نظر تفاوت زیادی بین درب‌های ضد سرقت ایرانی و ترک وجود ندارد.

  • تفاوت درب‌های ضد سرقت ایرانی، ترک و چینی از نظر نوع لولا

درب‌های ساخت کشور چین معمولا مجهز به لولای مخفی هستند که از هر دو طرف درب مخفی و غیرقابل روئیت هستند. این در حالی است که روی درب‌های ترک لولای کار گذاشته می‌شود که از خارج غیر قابل دسترسی اما از داخل ساختمان قابل روئیت است.

  • تفاوت درب‌های ضد سرقت ایرانی، ترک و چینی از نظر جنس روکش

یکی از اصلی‌ترین فاکتورها که تعیین‌کننده کیفیت انواع درب های ضد سرقت است؛ روکش مورد استفاده در تولید محصول محسوب می‌شود. این 3 گروه از تولیدات از نظر روکش نیز تفاوت‌هایی با یکدیگر دارند. درب‌های چینی را عموما با HDF رنگ شده یا فلزی که در کوره‌ای مخصوص با طرح چوب رنگ‌آمیزی شده است روکش می‌کنند. برخی از درب‌های چینی حاوی رویه فلزی هستند که با PVC رنگ شده روکش شده است. این در حالی است که اکثر درب‌های ترک و ایرانی بدنه‌ایMDF  با روکش طبیعی یا بدنه MDF با روکش پی‌وی‌سی دارند.

  • تفاوت درب ضد سرقت ایرانی، ترک و چینی از نظر وزن

اگر وزن درب پیشنهادی به شما سبک بود؛ یعنی ساخت کشور چین است. اکثر درب‌های استاندارد ساخته شده در کشور ترکیه وزن زیادی دارند و حدودا 2 برابر سنگین‌تر از نمونه‌های مشابه ساخته شده در کشور چین هستند. درب‎ های ضد سرقت ایرانی از نظر وزنی نزدیک به درب‌های ترک هستند.

"کارخانه سهند درب، با تکیه بر توان مهندسین خود و با در نظر گرفتن شرایط اقتصادی کنونی توانسته است محصولات خود را با نازلترین قیمت به مشتریان عرضه کند. قیمت درب ضد سرقت سهند درب در مقایسه با سایر تولیدکنندگان داخلی بسیار مناسب‌تر است. ضمن اینکه ما در کارخانه سهند از تجهیزات مدرنی استفاده می‌کنیم که کیفیت و ایمنی محصولات را به شدت بالا می‌برند."

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز