خبرگزاری کار ایران

شرایط جدید مهاجرت به استرالیا در سال ۲۰۲۳ را بشناسید!

asdasd
کد خبر : ۱۲۹۴۶۳۲

مهاجرت به کشوری دیگر یک قدم بسیار بزرگ است که تحولات زیادی در زندگی ایجاد می‌کند. کشور استرالیا به دلیل داشتن اقتصاد پویا، امنیت، رفاه اجتماعی و ... انتخاب مناسبی برای افرادی است که به دنبال زندگی در یک کشور رو به رشد هستند. روش‌های مختلفی برای مهاجرت به استرالیا وجود دارد که هر یک از آن‌ها شرایط خاصی دارند. بنابراین علاقه‌مندان به زندگی در این جزیرهٔ زیبا، بهتر است در ابتدا با روش‌های مختلف این‌کار آشنا شوند.

با خواندن این مطلب تا حد مناسبی با شرایط و راه‌های مختلف مهاجرت به این کشور آشنا خواهید شد.

سریع‌ترین روش مهاجرت به استرالیا را بشناسید!

بسیاری از افراد به دنبال روش‌های سریع و آسان برای مهاجرت هستند، در حالی که سریع‌ترین روش مهاجرتی با توجه به وضعیت و شرایط هر شخص تعیین می‌شود. دولت استرالیا ویزاهای مختلفی را برای درخواست‌کنندگان ارائه می‌دهد تا باتوجه به شرایط خود برای مهاجرت به این کشور اقدام کنند. بنابراین بهتر است هر فرد در قدم اول با تمامی روش‌های مهاجرت به استرالیا یک آشنایی کلی و مقدماتی داشته باشد.

برخی از این روش‌ها شامل موارد زیر می‌شوند:

سرمایه‌گذاری و کارآفرینی

مهاجرت از طریق سرمایه‌گذاری به استرالیا خود به زیرمجموعه‌های مختلفی تقسیم می‌شود که شامل برنامه‌های سرمایه‌گذاری، سرمایه‌گذاری شاخص، سرمایه‌گذاری ممتاز، کارآفرینی و نوآوری در کسب‌وکار است. از آن‌جا که معمولا روش‌های مهاجرت سرمایه‌گذاری نیازی به مدرک زبان ندارند، متقاضیانی که تمایل به مهاجرت به استرالیا بدون مدرک زبان دارند می‌توانند از آن استفاده کنند.

تخصص و مهارت

این روش برای افرادی مناسب است که دارای تخصص یا مهارت خاصی هستند و به مهاجرت از این راه تمایل دارند. داوطلبان می‌توانند از طریق دریافت جاب آفر، اسپانسر شغلی با کارفرما و روش‌های دیگر، در استرالیا کار مطابق با تخصص خود را پیدا کرده و برای مهاجرت به این کشور اقدام کنند.

تحصیل

کشور استرالیا میزبان تعدادی از برترین دانشگاه‌های جهان است. بنابراین افرادی که به‌دنبال اعتبار بالای علمی و آیندهٔ شغلی درخشان هستند ‌می‌توانند تحصیل در این کشور را به‌عنوان یک گزینهٔ مناسب در نظر داشته باشند و برای مهاجرت تحصیلی به استرالیا اقدام کنند. متقاضیانی که برای تحصیل به استرالیا سفر می‌کنند، با فراهم‌کردن شرایطی خاص، می‌توانند خانوادۀ خود را نیز با خود همراه کنند.

خانواده

از آن‌جا که دولت استرالیا به حفظ کانون خانواده توجه زیادی دارد، این امکان را برای والدین و یا دیگر اعضای خانواده فراهم کرده است که در صورت داشتن برخی شرایط، به این کشور مهاجرت کنند. بنابراین اگر فرزند یا همسر شخص درخواست‌دهنده اقامت دائم استرالیا را داشته باشد، می‌تواند اعضای خانوادۀ خود را نیز از طریق انواع مختلف ویزا به استرالیا ببرد.

شرایط جدید مهاجرت به استرالیا در سال ۲۰۲۳ را بشناسید!

در روند مهاجرت به کشور استرالیا چه مدارکی نیاز است؟

افراد با انتخاب هر یک از روش‌های مهاجرت به استرالیا باید در ابتدا همهٔ مدارک موردنیاز را جمع‌آوری و برای ادارۀ مهاجرت این کشور ارسال کنند. در نظر داشته باشید که معمولا تمامی مدارک فارسی نیاز به ترجمۀ رسمی به زبان انگلیسی خواهند داشت. بنابراین متقاضیان باید علاوه بر اصل مدرک، ترجمۀ آن را نیز ارسال کنند. برخی از اصلی‌ترین مدارک لازم جهت مهاجرت به استرالیا شامل موارد زیر می‌شود:

  • مدارک هویتی مانند کارت ملی و شناسنامه؛
  • گذرنامۀ معتبر؛
  • فرم تکمیل‌شدۀ درخواست ویزا؛
  • عکس پرسنلی جدید با ابعاد تعیین‌شده توسط ادارهٔ مهاجرت استرالیا؛
  • گواهی عدم سوء پیشینه؛
  • رسید پرداخت هزینۀ ویزا؛
  • مدارک مربوط به تمکن مالی؛
  • بیمۀ سلامت؛
  • مدارک اعضای خانواده؛
  • گواهی پلیس؛
  • مدارک مربوط به اقامت موقت؛
  • شرح علت و برنامۀ سفر؛
  • دعوت‌نامه؛
  • گواهی مربوط به اسکان؛
  • مدارک مربوط به اجازۀ کار.

در نظر داشته باشید که هر یک از روش‌های مهاجرتی ممکن است باتوجه به شرایط گوناگون، نیازمند ارائۀ مدارک دیگری نیز باشند. برای مثال، افرادی که قصد مهاجرت از طریق ویزای تحصیلی را دارند باید مدارک تحصیلی، مدرک زبان انگلیسی و نامۀ پذیرش از دانشگاه خود را نیز در هنگام درخواست ویزا ارائه دهند.

هزینه مهاجرت به استرالیا را خودتان تخمین بزنید.

یکی از بهترین و ارزان‌ترین روش‌های مهاجرت به استرالیا تحصیل در این کشور است. با این وجود در حالت کلی، با درنظر گرفتن هزینه‌های زندگی در این کشور، استرالیا مقصد ارزانی محسوب نمی‌شود. هزینه‌های مهاجرت به استرالیا شامل مواردی مانند درخواست ویزا، ترجمۀ مدارک، ترخیص اسباب‌واثاثیه و ... است.

علاوه بر این موارد هر یک از روش‌های مهاجرتی، خود نیز هزینۀ جداگانه‌ای خواهند داشت. بنابراین بهتر است ابتدا روش موردنظر برای مهاجرت به استرالیا را انتخاب کرده و سپس هزینه‌های آن را بررسی کنید.

در جدول زیر به‌صورت تقریبی میزان هزینه‌ مهاجرت به استرالیا را برایتان محاسبه کرده‌ایم:

نوع هزینه

میزان هزینه (دلار استرالیا)

هزینهٔ درخواست ویزا (برای ویزای اقامت دائم)

۳.۶۷۰ دلار

هزینهٔ ارزیابی مهارت‌ها

از ۳۰۰ تا ۱۰۵۰ دلار بسته به‌نوع تخصص و شغل

آزمون آیلتس یا PTE

نرخ روز

معاینهٔ پزشکی

نرخ روز

گواهی ترخیص پلیس

۲۰ دلار برای هر فرد

هزینهٔ ترجمه و صدور گواهی برای اسناد

حداکثر تا ۵۰۰ دلار

بلیت هواپیما

نرخ روز

هزینهٔ بسته‌بندی، اسباب‌کشی، حمل‌ونقل وسایل و ترخیص کانتینر از استرالیا

بین ۵.۰۰۰ تا ۱۰.۰۰۰ دلار

حداقل هزینهٔ یک سال زندگی برای فرد مجرد

۲۰.۰۰۰ دلار

حداقل هزینهٔ یک سال زندگی برای زوجین

۳۰.۰۰۰ دلار

حداقل هزینهٔ یک سال زندگی برای خانوادهٔ سه تا چهار نفره

۴۰.۰۰۰ دلار

حداقل هزینهٔ یک سال زندگی برای خانوادهٔ بیش از چهار نفره

۵۰.۰۰۰ دلار و بیشتر

 

مهاجرت و اقامت در استرالیا، چه مزایایی دارد؟

استرالیا یک کشور پرطرفدار برای دانشجویان، سرمایه‌گذاران و متخصصان است؛ به‌گونه‌ای که جمعیت این جزیره را مردمی از بیش از ۱۵۰ کشور جهان تشکیل داده‌اند. این سرزمین دارای جامعه‌ای چند فرهنگی با زبان‌ها و سبک زندگی‌های مختلف است که باعث می‌شود مهاجران راحت‌تر خود را با محیط آن وفق دهند. با این وجود مزایای مهاجرت به استرالیا به اینجا ختم نمی‌شود. برخی از این موارد عبارتند از:

  • سطح بالای رفاه اجتماعی و استانداردهای زندگی؛
  • کیفیت آموزش بالا؛
  • شرایط مهاجرتی منعطف؛
  • شرایط آب‌وهوایی متنوع برای هر قشر و سلیقه‌ای؛
  • فرصت‌های شغلی و تحصیلی گوناگون؛
  • امنیت پایدار؛
  • اقتصاد پویا و پیشرو.

شرایط جدید مهاجرت به استرالیا در سال ۲۰۲۳ را بشناسید!

وکیل مهاجرتی، سرعت شما را در فرآیند مهاجرت بیشتر می‌کند!

همیشه برداشتن اولین قدم‌ها دشواری‌های زیادی دارد، خصوصا زمانی که پای تصمیمی مهمی مانند مهاجرت در میان باشد. در این شرایط مشورت با وکلای مهاجرتی به شما کمک می‌کند تا مسیر پیش‌روی، برایتان واضح‌ و شفاف‌تر شود.

  •  دریافت مشاوره از متخصصان امور مهاجرت به شما کمک می‌کند تا احتمال موفقیت خود را در مسیر مهاجرت به استرالیا افزایش دهید و نگرانی کمتری از بابت ریجکت ویزای خود داشته باشید.

کلام آخر

کشور استرالیا به سرزمین فرصت‌ها مشهور است و اگر قصد تحصیل، مهاجرت یا سرمایه‌گذاری در این سرزمین را داشته باشید، روش‌های متنوعی برای شما وجود خواهد داشت. بنابراین در صورتی که تصمیم به مهاجرت به استرالیا را دارید، بهتر است با وکلای مهاجرتی در موسسات معتبر مشورت کنید؛ این متخصصان به شما کمک می‌کنند تا سریع‌ترین راه مهاجرت به استرالیا را با توجه به موقعیت خود انتخاب و پروسۀ مهاجرت را آغاز کنید.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز