خبرگزاری کار ایران

سفر به کدام مقصد در پاییز ارزان تر است؟

asdasd
کد خبر : ۱۲۹۴۶۲۰

سفر در فصل پاییز می‌تواند فوق‌العاده باشد. این سفر می‌تواند هم برای هوس خوشگذرانی شما و هم برای بودجه‌تان مناسب باشد. در بسیاری از نقاط جهان اواسط پاییز می‌تواند زمان مقرون به صرفه‌ای برای بازدید از برخی از مقاصد برتر گردشگری باشد که در زمان اوج سفر دور از دسترس خواهند بود. در فصل پاییز سفر در ایران هم می‌تواند بسیار خاطره‌انگیز باشد. در این فصل هم قیمت‌ها ارزان‌تر است و هم طبیعت رنگ خاصی به خود می‌گیرد. شما در فصل پاییز می‌توانید از نرخ‌های عالی هتل‌ها و بلیط هواپیما و همچنین خلوت بودن برخی از بهترین مقاصد گردشگری ایران و جهان استفاده کنید.

چرا در پاییز در ایران سفر کنیم؟

مهرماه دومین فصل پرشور پس از فروردین در ایران است. هوا پس از گرمای طولانی تابستان معتدل و خنک می‌شود. در حالی که پاییز زیبا آغاز می‌شود و نور روز برای عکاسی عالی است. از سوی دیگر، گردشگران می‌توانند با پایان یافتن تعطیلات تابستانی، از جاده‌ها، هتل‌ها و جاذبه‌های خلوت‌تری لذت ببرند.

دمای هوا در این ماه در تهران، اصفهان و شیراز حدود ۲۷ تا ۲۸ درجه سانتیگراد با بارش باران خفیف است و هوای مناسبی برای بازدید از آثار فرهنگی و تاریخی این شهرها است.

شهرهای جنوبی نیز خنک‌تر هستند و درصد رطوبت کمتری دارند. میانگین دمای آنها ۳۳-35 درجه سانتی گراد است.

شهرهای شرقی مانند کرمان و یزد دارای آب و هوای مطبوع با تابش خفیف آفتاب نسبت به روزهای تابستان هستند و دمای آن حدود ۲۸ درجه سانتیگراد است.

در نواحی شمالی و غربی ایران نیز به ویژه در ارتفاعات با دمای کمتر از ۲۲ درجه سانتیگراد و بارانهای دلپذیر پاییزی مردم خود را برای فصل سرد آماده می‌کنند.

حال بیایید برخی از مقاصد گردشگری ارزان در پاییز ایران را معرفی کنیم:

سفر به شیراز در فصل پاییز

شیراز، شهر شعر و ادب ایران، مقصدی فوق‌العاده برای رزرو بلیط هواپیما در فصل پاییز خواهد بود. این شهر که آرامگاه حافظ و سعدی درخود جای داده است و در نزدیکی تخت جمشید است، در پاییز آب‌وهوای بسیار مناسبی دارد. دما در فصل پاییز در شیراز به طور میانگین ۲۰ درجه سانتیگراد است. از آنجایی فصل سفر به شیراز بهار است، شهر شیراز در پاییز نسبتا خلوت‌تر است، بنابراین بیشتر می‌توانید از دیدن جاذبه‌های شهر لذت ببرید. همچنین قیمت هتل و اقامتگاه در شیراز در فصل پاییز ارزان‌تر است.

سفر به مشهد در فصل پاییز

مشهد، مهم ترین شهر زیارتی ایران است که بارگاه امام رضا (ع) در آن قرار دارد. به همین دلیل است که این شهر در بیشتر ایام سال شلوغ و پرجمعیت است. به ویژه این شهر در فصل تابستان بسیار شلوغ و پرازدحام می‌شود. شما می‌توانید در فصل پاییز به مشهد سفر کنید که هم خلوت‌تر است و هم آب‌وهوا گرمی تابستان و سردی زمستان را ندارد. همچنین شما می‌توانید به سایر جاذبه‌های مشهد مثل طرقبه، شاندیز، مقبره نادرشاه، کوه‌سنگی و دیگر مقاصد مراجعه کنید و از دیدن مناظر پاییزی لذت ببرید. در پاییز ارزان بودن نرخ تورها و هتل‌ها نیز در مشهد، می‌تواند دلیل خوبی برای سفر به این مقصد باشد.

اصفهان و کویر مرنجاب

اصفهان یکی از محبوب‌ترین شهرهای ایران به دلیل وجود مکان‌های تاریخی است. فصل پاییز که شهر خلوت‌تر می‌شود، مقصد ارزان و مناسبی برای سفر و تهیه بلیط شهر اصفهان است. همچنین جاذبه‌های طبیعی زیادی نیز در اطراف اصفهان وجود دارد. به عنوان مثال، کویر مرنجاب که در نزدیکی شهرستان آران و بیدگل در استان اصفهان قرار دارد، مقصدی بسیار دیدنی و عالی برای سفر به پاییز است. در این کویر ایران می‌توانید از کاروانسرای شاه عباسی و گودال دستکن لذت ببرید.

سفر به کدام مقصد در پاییز ارزان تر است؟

روستای ماسوله

روستای ماسوله در ۵۵ کیلومتری شهر رشت در شمال ایران قرار دارد. این روستا در منطقه‌ای کوهستانی و جنگلی در دامنه‌ای صخره‌ای واقع شده که منطقه مناسبی برای اجاره ویلا است. یکی از جذاب‌ترین نقاط ایران است که سالانه هزاران گردشگر را به خود جذب می کند. این شهر تاریخی و توریستی به دلیل معماری منحصربه‌فرد خود در جهان شناخته شده است. محوطه‌های جلوی خانه‌ها و پشت بام‌ها هر دو به عنوان پیاده رو استفاده می‌شوند. این مقصد گردشگری در ایران در فصل پاییز، یک مقصد ارزان و بسیار دیدنی محسوب می‌شود.

روستای ابیانه

اگر از کاشان یا تهران با ماشین شخصی به اصفهان سفر می‌کنید، ایده خوبی است که چند ساعتی را در روستای ابیانه بگذرانید و یک سفر کوتاه، ارزان و خاطره‌انگیز به این روستا داشته باشید. مهم‌ترین نکته در مورد این روستا رنگ بناها است. به دلیل استفاده از خاک رس قرمز در مصالح ساختمانی، به آن «دهکده سرخ» نیز می‌گویند. تصویر معماری شگفت‌انگیز روستا به همراه مناظر پاییزی، قابی فوق‌العاده برای علاقمندان به عکاسی ایجاد می‌کند.

چابهار، جنوبی‌ ترین شهر ایران

چابهار جنوبی‌ترین شهر ایران در سواحل مکران است که دارای آب‌وهوای گرم کویری با تابستان‌های گرم و مرطوب و همچنین آب‌وهوای گرمسیری معتدل در پاییز و زمستان است. در پاییز برای سفر به این منطقه می‌توانید تورهای لحظه آخری و تورهای ارزانی پیدا کنید.

سفر به کدام مقصد در پاییز ارزان تر است؟

ارزان‌ ترین مقاصد گردشگری بین‌المللی در پاییز

حال که به برخی از مقاصد گردشگری ارزان در کشورمان پرداختیم، در ادامه قصد داریم برخی از ارزان‌ترین مقاصد توریستی بین‌المللی در پاییز را معرفی کنیم. با ما همراه باشید.

 

آنتالیا، ترکیه

جستجو برای اقامت در مقصدی با آب‌وهوای مطبوع، آنتالیا را به یکی از بهترین مکان‌های ارزان برای بازدید در فصل پاییز تبدیل کرده است. استراحتگاه‌های مجلل شهر ترکیه معمولاً در این زمان از سال پیشنهادهای عالی ارائه می‌کنند. به خصوص برای مسافرانی که به دنبال استراحت در سواحل بکر و شن سفید ساحل فیروزه هستند، این یک موهبت است.

عمان، اردن

پاییز از بهترین زمان‌های سال برای سفر به اردن و رزرو هتل خارجی اردن است. پایتخت امن و مقرون به صرفه این کشور در این زمان از سال از بهترین آب‌وهوا برای گشت‌وگذار برخوردار است و مملو از جاذبه‌های باستان‌شناسی است که شما را شگفت‌زده می کند. تنها چیزی که برای سفر نیاز دارید یک ژاکت سبک است تا ساعاتی را در ارگ امان و تئاتر رومی سپری کنید.

بالی، اندونزی

از میان تمام مکان‌های ارزان برای سفر در فصل پاییز، بالی یکی از جذاب‌ترین مکان‌ها است. این جزیره خیره‌کننده زیبا به دلیل مناظر باورنکردنی، سواحل کارت پستالی و فرهنگ غنی، مرتباً در اولویت فهرست سفر گردشگران قرار می‌گیرد. برچسب‌های قیمت نسبتا پایین، سفر پاییزی شما را به بالی حتی لذت‌بخش‌تر می‌کند.

اگرچه پاییز فصل اوج بالی نیست، اما همچنان آفتاب فراوان و دمای گرمی را به همراه دارد که برای گذراندن روزها در سواحل بالی، می‌خواهید. بازدید از جنگل میمون‌های اوبود را از دست ندهید که یکی از بهترین جاذبه‌های بالی محسوب می‌شود.

سفر به کدام مقصد در پاییز ارزان تر است؟

دارجلینگ، هند

یکی دیگر از مکان‌های ارزان‌قیمت برای بازدید و خرید بلیط هواپیما خارجی در فصل پاییز، دارجلینگ هند است. بارش‌های موسمی تا این زمان به پایان رسیده است و این منطقه تپه‌ای به گردشگران این فرصت را می‌دهد که قله‌های پوشیده از برف باشکوه را ببینند.

کلام آخر

پاییز فصلی خاطره‌انگیز و سرشار از زیبایی در سراسر جهان است. به ویژه کشور زیبا و چهارفصل ما در این فصل از سال مسحورکننده و فوق‌آلعاده می‌شود. فصل پاییز عموما در بیشتر نقاط دنیا فصل سفر نیست، اما سفر به دلیل آب‌وهوای مطبوع در برخی از مقاصد گردشگری، سفر همچنان در این فصل رونق دارد.‌

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز