خبرگزاری کار ایران

در صورت گم شدن بیمه بدنه ماشین چه کنیم؟

asdasd
کد خبر : ۱۲۹۴۵۹۱

همه ما می‌دانیم که بیمه بدنه ماشین یکی از مدارک مهمی است که هر راننده‌ای باید همیشه همراه خود داشته باشد تا در صورت بروز حوادثی مانند تصادف با مشکل روبه‌رو نشود. اما برای خیلی از ما پیش آمده که در حین جابه‌جایی، انجام کارهای روزمره یا به دلیل سرقت، کیف مدارکمان را گم کنیم. قطعا این مساله آزاردهنده است، چون در این کیف مدارک مهمی مثل کارت‌ ملی، کارت‌های بانکی، کارت ماشین و بیمه بدنه ماشین قرار دارد و معمولا مراحل دریافت مجدد هرکدام از آن‌ها مشکل و زمان‌بر است. در صورت گم شدن بیمه بدنه ماشین باید چه کارت کرد؟ هزینه تهیه المثنی بیمه بدنه چقدر است؟ اگر می‌خواهید با مراحل دریافت المثنی بیمه بدنه آشنا شوید، در این مقاله همراه ما باشید؟ 

مراحل دریافت المثنی بیمه بدنه ماشین در صورت گم شدن

در صورتی‌که بیمه بدنه ماشین را گم کرده‌اید، برای بهره‌مندی از خدمات در صورت بروز حادثه، بهتر در اولین فرصت برای دریافت کارت المثنی بیمه‌نامه اقدام کنید. در اولین قدم باید با مراجعه به یکی از نمایندگی‌های شرکت بیمه‌نامه موردنظر، درخواست خود برای صدور کارت المثنی را ثبت کنید. برای ارائه درخواست به کارشناس بیمه، همراه داشتن مدارکی همچون کارت ملی و کارت ماشین الزامی است. زمانی‌که کارشناس مدارک بیمه‌گزار را دریافت کرد، وضعیت بیمه بدنه قبلی را بررسی و نسبت به صدور کارت المثنی اقدام می‌کند. بعد از دریافت المثنی بیمه بدنه ماشین، کارت قبلی باطل می‌شود؛ بنابراین نگران سوءاستفاده از بیمه نامه گم شده، نباشید. 

آیا با گم شدن بیمه بدنه ماشین، تخفیفات آن از بین می‌رود؟ 

بسیاری از دارندگان بیمه بدنه ماشین، امتیازات و تخفیف‌هایی دارند که در صورت گم شدن کارت، نگران از بین رفتن آن هستند. این تخفیف‌ها از جانب شرکت بیمه به مشترکانی تعلق می‌گیرد که در طول یک سال خسارتی از بیمه دریافت نکرده باشند. سوال مهم اکثر بیمه‌گزاران این است که آیا با گم شدن بیمه بدنه ماشین، این تخفیفات از بین می‌رود؟ در جواب باید گفت که هیچ تخفیفی در صورت گم شدن بیمه بدنه از بین نمی‌رود. چون در زمان صدور المثنی بیمه بدنه، کارشناس بیمه همه سوابق کارت قبلی را بررسی می‌کند؛ بنابراین کارت جدید عینا مطابق با مشخصات گذشته برای شما صادر می‌شود.

در صورت گم شدن بیمه بدنه ماشین چه کنیم؟

در صورت گم شدن بیمه بدنه ماشین، چه زمانی برای دریافت کارت المثنی اقدام کنیم؟ 

بیمه‌نامه بدنه ماشین و بیمه‌نامه شخص ثالث، از جمله مدارکی هستند که همیشه باید همراه راننده باشد. درصورتی‌که پلیس شما را متوقف کند و بیمه‌نامه شخص ثالث همراه شما نباشد، خودروی شما توقیف می‌شود. پس اگر بیمه‌نامه شخص ثالث خود را گم کرده‌اید، در اولین فرصت برای دریافت گواهی بیمه‌نامه شخص ثالث، گزارش گم شدن بیمه‌نامه را به شرکت بیمه اعلام کنید. اما در مقابل بیمه‌نامه بدنه ماشین باتوجه‌به اینکه یک بیمه اختیاری است، اهمیت کمتری دارد. اگرچه در صورت توقف توسط پلیس، همراه نداشتن کارت بیمه بدنه مشکلی برای شما به‌وجود نمی‌آورد، اما بهتر است برای تامین خسارت مالی در صورت تصادف، این کارت همراه شما باشد.

اما شاید خیلی از ما این جمله قدیمی را شنیده باشیم که حادثه هیچگاه خبر نمی‌کند. پس توصیه می‌کنیم در صورت گم شدن بیمه بدنه ماشین، در اولین فرصت به یکی از نمایندگی‌های شرکت بیمه موردنظر، مراجعه کنید و برای صدور بیمه نامه المثنی خودرو درخواست بدهید. چون در صورت تصادف یا بروز حادثه‌ای برای خودرو، اگر بیمه بدنه یا کارت المثنی نداشته باشید، شرکت بیمه هیچ خسارتی پرداخت نمی‌کند. در حال حاضر بسیاری از سایت‌ها و سامانه‌ها در حال رشد هستند و شما می‌توانید بسیاری از خدمات خودرو را به صورت آنلاین دریافت کنید. سامانه پرداخت الکترونیکی عوارض یکی از این موارد است.

چرا دریافت کارت المثنی در صورت گم شدن بیمه ماشین مهم است؟ 

شرکت‌های بیمه امتیازات و پوشش‌های متنوعی برای دارندگان کارت بیمه بدنه در نظر گرفته‌اند. باتوجه‌به این امتیازات و بالا رفتن قیمت خودرو و گران شدن لوازم و قطعات خودرو، قیمت بیمه بدنه بسیار مناسب و معقول است. شرکت‌ها با صدور بیمه بدنه، معمولا خودروی شما را در برابر تصادفات رانندگی، سرقت و آتش‌سوزی بیمه می‌کنند. البته این موارد جزو خدمات عمومی بیمه هستند. بیمه‌گزار می‌تواند با پرداخت بیمه‌نامه اضافی ماشین خود را در برابر مواردی مثل سرقت جزئی، پاشیده شدن رنگ و اسید به بدنه خودرو و خسارت ناشی از سیل و زلزله بیمه کند. اگر بیمه بدنه ماشین شما گم شود و کارت المثنی دریافت نکرده باشید، در صورت بروز حادثه، شرکت بیمه برای پرداخت خسارت پرونده‌ای تشکیل نمی‌دهد.

در صورت گم شدن بیمه بدنه ماشین چه کنیم؟

آیا کارت المثنی تفاوتی با بیمه بدنه اصلی دارد؟ 

در صورت سرقت و گم شدن بیمه موتور سیکلت و بیمه بدنه ماشین، می‌توانید کارت المثنی بیمه‌نامه وسیله نقلیه خود را دریافت کنید. با مراجعه به نمایندگی بیمه و استعلام بیمه بدنه خودرو با کد ملی توسط کارشناس مربوطه، کارت المثنی برای شما صادر می‌گردد. همچنین بعد از صدور کارت، یک کپی از بیمه‌نامه اصلی، با اصل مهر و امضا نمایندگی بیمه به شما داده می‌شود. کارت المثنی هیچ تفاوتی با کارت اصلی ندارد و همانند بیمه نامه اصلی معتبر است؛ بنابراین شما می‌توانید همه امور مربوط به دریافت خسارت‌های تحت پوشش بیمه و استعلام خلافی خودرو رایگان را با همین کارت المثنی انجام دهید. 

آیتول، راهنمایی مطمئن برای دریافت کارت المثنی بیمه بدنه ماشین

در این مقاله با به بررسی این موضوع پرداختیم که در صورت گم شدن بیمه بدنه ماشین باید چه کار کنیم؟ شرکت‌های بیمه شرایط مناسبی را در صورت گم شدن بیمه بدنه ماشین برای بیمه‌گزاران در نظر گرفته‌اند. در نتیجه شما می‌توانید با مراجعه به شرکت بیمه مربوطه و بعد از استعلام بیمه بدنه ماشین توسط کارشناس، در زمان کوتاهی کارت المثنی برای شما صادر می‌شود. با مراجعه به سایت itoll.ir و تماس با شماره 02189518010 می‌توانید از انواع خدمات مربوط به عوارض خودرو و استعلام خلافی بهره‌مند شوید. همچنین می‌توانید اطلاعات مفیدی در مورد خرید بیمه بدنه ماشین، تهیه بیمه شخص ثالث، نحوه صدور گواهینامه و کارت ماشین المثنی کسب کنید. 

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز