خبرگزاری کار ایران

چرا از تبریز به استانبول برویم؟

asdasd
کد خبر : ۱۲۹۴۲۱۴

شاید این سوال برایتان پیش آمده باشد که چرا از تبریز باید به استانبول برویم؟ مزیت سفر هوایی به استانبول چیست؟ تا انتهای مطلب با ما همراه باشید تا درباره سفر به استانبول از شهر تبریز بیشتر بدانید.

از آنجایی که کشور ترکیه در همسایگی ایران قرار گرفته است، سفر به استانبول و سایر شهرهای ترکیه از ایران رونق فراوانی دارد. هر چند که اغلب مسافران سفر هوایی به این شهر را ترجیح می‌دهند، اما خیلی‌ها برای کاهش هزینه های سفر به ترکیه ترجیح می‌دهند با خودرو شخصی یا اتوبوس و قطار به ترکیه بروند.

اگر شما هم از طرفداران سفر زمینی به ترکیه هستید، حتما باید خودتان را به تبریز برسانید و از مرزهای نزدیک این شهر که از طریق آن‌ها می‌توان وارد خاک ترکیه شد، سفرتان را دنبال کنید. شاید این سوال برایتان پیش آمده باشد که چرا از تبریز باید به استانبول برویم؟ مزیت سفر هوایی به استانبول چیست؟ تا انتهای مطلب با ما همراه باشید تا درباره سفر به استانبول از شهر تبریز بیشتر بدانید.

 

سفر زمینی به استانبول از تبریز

برای سفر زمینی به استانبول، در هر کجای ایران که سکونت داشته باشید، ابتدا باید خودتان را به تبریز برسانید. این کار هم فال است و هم تماشا؛ هم در مسیر خود می‌توانید از شهر تبریز که خواهرخوانده استانبول نامیده می‌شود، بازدید کنید و هم هزینه‌ های سفرتان را تا حد زیادی کاهش خواهید داد. جالب است بدانید که شهر وان ترکیه تنها 3-2 ساعت با مرز رازی استان آذربایجان شرقی فاصله دارد!

برای سفر زمینی به استانبول از شهر تبریز، چیزی حدود یک شبانه ‌روز را در راه خواهید بود. به همین دلیل این نوع سفر برای کسانی که حوصله جاده را ندارند و زود خسته می‌شوند، اصلا گزینه مناسبی نخواهد بود. این افراد می‌توانند از سایت فلای تودی بلیط تبریز استانبول بخرند و در عرض نهایتا 3 ساعت به استانبول برسند.

اما اگر عاشق سفرهای جاده ‌ای هستید و دوست دارید مناظر بسیار زیبا و خیره‌کننده‌ای را در حین سفرتان به استانبول تماشا کنید، سفر زمینی به استانبول تجربه‌ای لذت‌‎بخش و تکرارنشدنی برای شما خواهد بود. توجه داشته باشید که سفر زمینی به استانبول با قطار هم انجام می‌شود، اما از آنجایی که این سفر نزدیک به 72 ساعت به طول می‌انجامد، ممکن است روش جالبی برای سفر به استانبول نباشد.

چرا از تبریز به استانبول برویم؟

مرزهای سفر زمینی به استانبول

در صورتی که با طولانی‌ بودن مدت زمان سفر زمینی به استانبول مشکلی ندارید و قصد دارید با خودرو شخصی ‌تان یا اتوبوس به استانبول بروید، قبل از هر چیزی باید با مرزهای زمینی ورود به ترکیه آشنا باشید:

مرز بازرگان

اغلب مسافران برای سفر زمینی به ترکیه، این مرز را انتخاب می‌کنند. مرز بازرگان 24 ساعته در حال پذیرش مسافر است و تقریبا به‌اندازه 290 کیلومتر با شهر تبریز فاصله دارد. این مرز بهترین راه ورود به خاک ترکیه است و امکانات بسیاری خوبی برای استقبال از مسافران دارد.

مرز رازی

مرز رازی در 65 کیلومتری شهرستان خوی قرار دارد و تنها 2 ساعت با شهر وان ترکیه فاصله دارد. این مرز تنها از ساعت 9 صبح تا 5 بعد از ظهر مشغول فعالیت است و با توجه به جاده کوهستانی و پرپیچ و خمی که دارد، مسافران معمولا مرز بازرگان را به مرز رازی ترجیح می‌دهند.

مرز سرو

مرز سرو از دیگر مرزها برای سفر زمینی به استانبول است. سفر به استانبول از این مرز تقریبا 30 ساعت طول می‌کشد و با توجه به اینکه بسیار سرد و کوهستانی است، چندان مورد استقبال مسافران نیست. تنها مزیت این مرز، خلوتی جاده ‌های منتهی به استانبول است.

مزایا و معایب سفر زمینی به استانبول از تبریز

طولانی‌بودن زمان سفر، از اصلی ‌ترین معایب سفر زمینی به استانبول از شهر تبریز است. هر چند که این نوع سفر هزینه‌ هایتان را تا حد بسیار زیادی کاهش می‌دهد، اما در بهترین حالت ممکن حداقل یک شبانه‌روز را در راه خواهید بود و خستگی سفر باعث خواهد شد که آنطور که باید و شاید از سفرتان به تاریخی‌ ترین و رویایی ‌ترین شهر ترکیه لذت نبری.

علاوه بر این، اگر با خودرو شخصی‌تان به ترکیه بروید، باید مبالغ زیادی را بابت سوخت و بنزین صرف کنید؛ قیمت بنزین در ترکیه بسیار بالا است (12-10 هزار تومان) و حتی خود ترکیه ‌ای‌ها هم به دلیل قیمت بالای سوخت، با استفاده از وسایل حمل‌ و نقل عمومی در شهر تردد می‌کنند. از این رو، ممکن است سفر زمینی به ترکیه با ماشین شخصی به‌اندازه سفر هوایی خرج روی دستتان بگذارد.

سفر با اتوبوس نیز با توجه به مسافت طولانی که باید در راه باشید، ممکن است چندان خوشایند نباشد. اما اگر تاب بیست و چند ساعت در اتوبوس‌بودن را دارید، مناظر زیبایی که حین عبور از جاده‌ها آن‌ها را تماشا خواهید کرد، ارزش این سختی را دارد. سفر با قطار هم نزدیک به 70 ساعت طول می‌کشد؛ در عین راحتی، اگر این مدت زمان برایتان مسئله‌ای نیست، قطار هم می‌تواند گزینه مناسبی باشد.

سفر هوایی به استانبول از تبریز

چرا از تبریز به استانبول برویم؟

سفر هوایی به استانبول، از فرودگاه بین‌ المللی شهید مدنی تبریز انجام می‌شود و با توجه وضعیت جوی هوا، معمولا 3-2 ساعت به طول می‌انجامد. بنابراین، خرید بلیط تبریز استانبول و سفر هوایی به این شهر، ساده ‌ترین، سریع‌ ترین و بی ‌دغدغه‌ترین روش برای سفر به این شهر است. علاوه بر این، اگر خوش‌شانس باشید و بلیط هواپیما لحظه آخری گیرتان بیاید، هزینه سفر هوایی به استانبول گاه تا نصف هم کاهش پیدا می‌کند و با هزینه سفر زمینی برابری می‌کند. برای اطلاع از وضعیت بلیط‌ های لحظه آخری استانبول توصیه می‌کنیم عضویت در خبرنامه سایت فلای تودی را از دست ندهید.

با فلای تودی، ارزان ‌تر از همیشه به استانبول سفر کنید

حتما برای شما هم پیش آمده که به دلیل هزینه بالای بلیط هواپیما از سفر به استانبول صرف نظر کرده باشید. سفر زمینی هم که در عین ارزان بودن، دردسرهای خاص خود را دارد. با خرید بلیط هواپیما از یک مرجع معتبر، شانستان را برای سفر ارزان به مقاصد مورد نظرتان افزایش خواهید داد. فلای تودی یکی از این مراجع بوده و امکان خرید ارزن ترین بلیط هواپیما و رزرو هتل در 24 ساعت شبانه‌روز و 7 روز هفته در این سایت برای مسافران فراهم است. همچنین، کارشناسان فلای تودی در تمام مدت شبانه‌روز آماده پاسخ‌‎گویی به سوالات و ارائه راهنمایی‌های لازم به شما هستند. برای خرید بلیط هواپیما استانبول و رزرو هتل استانبول، همین حالا به سایت flytoday.ir مراجعه کنید.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز