خبرگزاری کار ایران

چرا باید از پمپ های استیل استفاده کنیم؟

asdasd
کد خبر : ۱۲۹۰۴۳۰

پمپ یکی از تجهیزات مکانیکی مهم است که در بسیاری از صنایع برای جابه‌جا کردن و انتقال سیالات به ارتفاع، مورد استفاده قرار می‌گیرد. صنعتگران همواره در زمان انتقال و پمپاژ مواد شیمیایی، اسیدی، مواد غذایی، آب دریا، آب ساختمان‌های مسکونی و تجاری و غیره، به فکر عدم خوردگی پمپ‌ها هستند. در بسیاری از صنایع برای افزایش طول عمر قطعات، جلوگیری از خوردگی و زنگ زدن، بهبود عملکرد و بازدهی پمپ در هنگام جابه‌جایی سیالات، از پمپ استیل استفاده می‌شود.

پمپ‌های استیل گروهی از پمپ‌ها هستند که کل قسمت‌ها یا بخشی از آنان با استفاده از استیل ضد زنگ ساخته شده‌است‌. به طور کلی جنس قطعات پمپ تاثیر بسیار زیادی در عملکرد آن دارد. در ادامه قصد داریم اطلاعات بیشتری درباره ویژگی‌ها، مزایا و کاربردهای پمپ استیل در اختیار شما قرار دهیم.

پمپ استیل چه ویژگی‌هایی دارد؟

پمپ استیل به عنوان یک نوع پمپ سانتریفیوژ یا گریز از مرکز، در مدل‌های مختلف و متنوعی تولید و روانه بازار می‌شود. این محصول برای جابه‌جایی سیالاتی در صنایعی مانند صنایع غذایی، صنعت کشتی‌سازی، صنایع تولید کاغذ، صنعت کشاورزی، صنعت تولید تجهیزات تهویه مطبوع، صنعت آبرسانی و غیره کاربرد بسیار زیادی دارد.

پمپ استیل قادر به جابه‌جایی سیالات سرد و گرم با دمایی در حدود منفی 25 درجه سانتی‌گراد تا مثبت 110 درجه سانتی‌گراد است.

از مهمترین ویژگی‌های پمپ‌های استیل، می‌توان به مواردی مانند مقاومت بسیار بالا در برابر خوردگی و زنگ زدن، مقاومت بالا در برابر حرارت بالا و حریق و آتش سوزی، نظافت و تمیزشدن بسیار راحت، دوام، ماندگاری و طول عمر بالا، استحکام و مقاومت زیاد در برابر ضربه و فشار، عدم نیاز به نگهداری و مراقبت زیاد و غیره اشاره کرد.

از کجا خرید کنیم؟

خرید از برندهای معتبر و شناخته شده بازار، باعث می‌شود که خیال خریداران از کیفیت، مقاومت و کارایی پمپ‌ استیل راحت باشد؛ زیرا این برندها امتحان خود را از همه لحاظ پس داده‌اند. یکی از تولیدکنندگان پمپ ایرانی شرکت آبروان است. این شرکت با بیش از دو دهه تجریه تولیدکننده انواع پمپ های صنعتی میباشد. جهت کسب اطلاعات بیشتر میتوانید نام این شرکت را در گوگل جستجو کنید.

 

پمپ استیل 316 چیست و چه کاربردهایی دارد؟

در کارخانه‌های تولیدکننده برای تولید پمپ‌های استیل، از ورق‌های استیل در دو گرید 316 و 304 استفاده می‌شود. این ورق‌ها به دلیل عناصر به کار رفته در تولید آن‌ها، مقاومت بسیار بالایی در مقابل اکسیدکننده‌ها دارند و در تماس با آب یا قرار گرفتن در محیط‌های مرطوب دارای خاصیت ضدزنگ هستند‌.

البته بین پمپ های استیل 316 و 304، مقاومت پمپ‌های استیل 316 در برابر خوردگی بسیار بیشتر از پمپ‌های استیل 304 است. مکانیزم گریز از مرکز این تجهیزات، سبب شده‌است که برای پمپاژ آب در ارتفاع بالاتر از سی‌متر گزینه مناسبی محسوب نشوند.

چرا باید از پمپ های استیل استفاده کنیم؟

در ورق‌های استیل گرید 316 که برای تولید این نوع پمپ کاربرد دارد، هشت درصد نیکل و هیجده درصد کروم استفاده شده‌است. درصد خوردگی و اکسید شدن در پمپ‌های استیل 316 در هر صد سال چیزی در حدود 0.04 میلی‌متر است.

چیزی که بین پمپ‌های استیل 316 و پمپ‌های استیل 304 تمایز ایجاد می‌کند، وجود دو درصد مولیبدنیوم در ساختار آن‌هاست. وجود عنصر مولیبدنیوم در ساختار پمپ استیل 316، مقاومت این محصول را در برابر خوردگی در مقابل اسیدهای کلریدی و اسیدهای رقیق به شدت افزایش می‌دهد. به همین دلیل بسیاری از مواقع به پمپ‌های استیل 316 پمپ‌های ضداسید هم گفته می‌شود‌.

در واقع مهمترین کاربردی که می‌توان برای پمپ‌های استیل 316 عنوان کرد، انتقال اسیدهای رقیق و کلریدی است. از این نوع پمپ برای انتقال آب شور دریا هم استفاده می‌شود. از پمپ‌های استیل 316 به عنوان یک پمپ کف‌کش نیز یاد می‌کنند؛ زیرا این پمپ قادر است که در دمای 50 درجه سانتی‌گراد نیز به خوبی کار کند و انواع مختلف فاضلاب و آب‌های آلوده و کثیف را جابه‌جا کند.

استفاده از ورق استیل گرید 316 در ساخت پمپ استیل چه مزایایی دارد؟

مهمترین مزایای استفاده از ورق استیل گرید 316 در ساخت پمپ استیل عبارتند از: داشتن ظاهری بسیار زیبا و براق، به دلیل تولید این ورق با روش نورد سرد، استحکام و مقاومت بسیار زیاد در مقابل فشار و دمای بالا، مغناطیسی نبودن این نوع ورق، صرفه‌جویی در مصرف انرژی، عملکرد بهینه و بی‌دردسر، پایین بودن هزینه‌های نگهداری.

انواع مختلف ورق استیل 316 شامل ورق‌های L، N، H F است‌. از این ورق‌ها برای تولید پمپ تخلیه با واریانس غیرقابل پیش‌بینی و مقاوم در مقابل خوردگی و اکسیدشدن، پمپ حمل مواد جامد موجود در فاضلاب صنعتی، پمپ شناور به کار رفته در فاضلاب صنعتی خورنده، پمپ گریز از مرکز به کار رفته در سیستم‌های شستشو، گردش آب، سیستم تصفیه و غیره‌ استفاده می‌شود.

استفاده از پمپ استیل در صنایع مختلف چه مزایایی دارد؟

چرا باید از پمپ های استیل استفاده کنیم؟

  • یکی از مهمترین مزایای استفاده از پمپ استیل در صنایع مختلف، این است که به کار رفتن فولاد ضد زنگ در تولید ورق‌های استیل استینلس سبب شده‌است که این تجهیزات نیازی به مراقبت نداشته‌باشند و گزینه بسیار مناسبی برای استفاده در زیر آب باشند؛ زیرا با قرار گرفتن در شرایط مرطوب زیر آب، دچار خوردگی و زنگ زدگی نمی‌شوند. این پمپ‌ها نسبت به وزن پمپ‌های چدنی بسیار سبک‌وزن‌تر بوده و نصب و راه‌اندازی آنها بسیار راحت‌‌تر است.
  • مزیت دیگری که می‌توان برای پمپ‌های استیل نام برد این است که عملکرد آن‌ها در ولتاژ پایین نیز، درست مانند ولتاژ بالاست و در زمان نوسانات، جریان برق عملکرد آن‌ها دچار اختلال نمی‌شود‌.
  • ورق استیل سطح بسیار یکنواخت و صافی دارد و در صورت محافظت و مراقبت درست از پمپ، هیچ گونه شیار، فرورفتگی و شکافی در سطح آن ایحاد نمی‌شود و همین امر سبب می‌شود که نظافت و تمیزکاری پمپ استیل کار بسیار راحتی باشد‌.
  • عدم وجود شکاف و فرورفتگی در سطوح مختلف پمپ‌های استیل، مانع از تجمع گرد و غبار آلودگی‌ها، باکتری‌ها و میکروب‌ها می‌شود.

قیمت پمپ استیل به چه عواملی بستگی دارد؟

قیمت پمپ‌های استیل 316 نسبت به سایر پمپ‌های موجود در بازار بالاتر است؛ اما صنعتگران با خرید این نوع پمپ، هرگز از سرمایه‌گذاری خود پشیمان نخواهند شد؛ زیرا کیفیت و کارایی این محصول باعث می‌شود که هزینه‌های نگهداری یا تعمیر و تعویض پمپ به میزان بسیار زیادی کاهش یابد و هزینه‌ای که برای خرید صرف شده‌است، بعد از مدتی جبران شود.

عوامل متعددی روی قیمت انواع مختلف پمپ‌ استیل تاثیرگذار هستند. کیفیت قطعات، نوع ورق استیل به کار رفته در تولید بدنه پمپ، کاربرد پمپ، ابعاد، برند تولیدکننده و غیره، عواملی هستند که روی قیمت پمپ‌های استیل موجود در بازار تاثیر می‌گذارند. در زمان خرید پمپ بدنه‌استیل، حتما باید به نوع نیاز خود توجه داشته‌باشید و از بین مدل‌های مختلف، مدل مناسب‌ را انتخاب کنید.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز