خبرگزاری کار ایران

ایمپلنت دندان چقدر طول می‌کشد؟

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۴۷۵۳

قبل از اینکه بدانیم ایمپلنت دندان چقدر طول میکشد بهتر است با خود ایمپلنت دندان ، عوارض ، مزایا و مراحل ایمپلنت دندان آشنا شویم تا درک درستی از این موضوع پیدا کنیم . تا آخر این مطلب با ما همراه باشید .

 

ایمپلنت دندان

از دست دادن دندان، شیرینی خندیدن را به کام شما تلخ می‌کند. داشتن دندان‌های سالم و زیبا، در افزایش اعتماد به نفس‌تان تاثیر زیادی دارد. ایمپلنت، به عنوان یکی از روش‌های کاشت دندان، به شما کمک می‌کند تا جای خالی دندانی را که به هر دلیلی از بین رفته پر کنید. با ایمپلنت دندان شامل یک ریشه تیتانیومی و روکش سرامیکی است، به راحتی می‌توانید غذا بخورید.

ایمپلنت دندان؛ یک پیچ رزوه دار تیتانیومی بسیار محکم است که یک پایه درون آن قرار می‌گیرد. جای پایه ایمپلنت در لثه است و روکش دندان بر روی آن قرار می‌گیرد.

دو روش رایج برای ایمپلنت دندان:

  • ایمپلنت اندوستال: در این روش، پایه تیتانیومی در سوراخی که بر روی فک ایجاد شده قرار می‌گیرد. پس از آنکه استخوان فک به پایه ایمپلنت جوش خورد، روکش تاج بر روی پایه قرار خواهد گرفت.
  • ایمپلنت ساب پریوستئال: همان ایمپلنت فوری است که طول درمان آن نسبت به روش اندوستال، کمتر است. در این شیوه، بدنه پایه تیتانیومی، صرفاً درون لثه قرار می‌گیرد و به استخوان فک جوش نمی‌خورد.

مزایا ایمپلنت دندان

گفتن از فواید ایمپلنت در یک مقاله نمی‌گنجد. ایمپلنت دندان، از بهترین روش‌های کاشت دندان است که این روزها طرفداران بسیار زیادی پیدا کرده است.

برخی از فواید ایمپلنت عبارت‌اند از:

  • ایمپلنت دندان، بلافاصله بعد از کشیدن دندان انجام می‌شود؛ بنابراین دندان‌ها از جابجایی و کج شدن مصون خواهند بود.
  • تنها روش دائمی جایگزینی دندان از دست رفته است که با گذشت چندین سال می‌توان آن را تعویض نمود.
  • رعایت بهداشت ایمپلنت، در مقایسه با دندان مصنوعی ساده‌تر است.
  • اگر به درستی جوش بخورد، استحکام آن شبیه دندان طبیعی است.
  • با ایمپلنت، لبخندتان زیباتر است و اعتماد به نفس بیشتری دارید.
  • سلامت دندان‌های مجاور و کل لثه حفظ می‌شود.
  • ایمپلنت، مانع تحلیل استخوان فک خواهد شد.
  • ظاهر آن طبیعی است.

عوارض ایمپلنت دندان

ایمپلنت دندان، نوعی جراحی محسوب می‌شود؛ پس بروز عوارض کوتاه مدت و دراز مدت پس از عمل، اصلاً دور از انتظار نیست.

عوارض بعد از عمل ایمپلنت دندان:

  • درد
  • ورم
  • حساسیت
  • خونریزی

عوارض بلند مدت ایمپلنت دندان:

  • لق شدن دندانی که کنار ایمپلنت قرار دارد.
  • افتادن روکش ایمپلنت
  • مشکلات سینوسی
  • شکستگی پروتز
  • عفونت

در مواجه با عوارض ایمپلنت و در صورت تشدید آن، باید حتماً به دندانپزشک مراجعه کنید. یادتان باشد که مراقبت درست از ایمپلنت دندان، از شدت عوارض آن می‌کاهد. پس مسواک زدن را فراموش نکنید و سیگار کشیدن را کنار بگذارید.

مراحل انجام ایمپلنت دندان

مرحله اول، ارزیابی و آماده‌سازی است. بیمار در اولین مراجعه به مطب دندانپزشکی، معاینه می‌شود. دندانپزشک، با صحبت در مورد روند جراحی، سعی می‌کند از نگرانی‌های بیمار بکاهد. بیمار نیز وظیفه دارد اطلاعات کاملی درباره سابقه پزشکی خود، داروهای مصرفی و هر آنچه مهم به نظر می‌رسد، به جراح بدهد.

در این جلسه دندانپزشک از بیمار می‌خواهد که یک عکس سی تی اسکن از دندان‌ها تهیه کند تا دندانپزشک تشخیص دهد که کدام نوع از ایمپلنت برای او مناسب‌تر است.

و اما مرحله دوم که قرار دادن پایه ایمپلنت است؛

جراح، پس از بی‌حس کردن ناحیه مورد نظر، قسمت‌های باقی مانده دندان را به طور دقیق از لثه خارج می‌کند و پایه ایمپلنت تیتانیومی را درون لثه قرار می‌دهد. (با ایجاد یک برش در لثه، استخوان‌های فک قابل مشاهده خواهند بود.) حالا وقت آن است که سوراخی در استخوان فک ایجاد شود و انتهای پایه تیتانیومی داخل سوراخ قرار گیرد.

در این مرحله، پیچ داخلی پایه (اباتمنت) بر روی پایه سوار خواهد شد. بعد از بررسی وضع ایمپلنت و کسب اطمینان از درست بودن جایگذاری آن، بخیه زدن آغاز می‌شود. آخرین گام از این مرحله، پانسمان محل زخم با مواد مخصوص است.

با بهبود کامل و جوش خوردن استخوان فک به پایه تیتانیومی، نوبت به ساخت و نصب تاج می‌رسد. دندانپزشک یک قالب از دهان بیمار می‌گیرد و آن را به لابراتوار می‌فرستند تا دندانی متناسب با دهان بیمار ساخته شود. با آماده شدن روکش ایمپلنت، روکش بر روی پایه نصب خواهد شد.

مدت زمان ایمپلنت دندان

اگر به فکر انجام ایمپلنت برای دندان‌های خود هستید، باید بدانید که این عمل پیچیدگی‌های خاص خود را دارد و زمانبر است. برخی می‌پرسند که ایمپلنت دندان چقدر طول می‌کشد که در پاسخ به آن‌ها باید بگوییم این مدت زمان برای همه یکسان نبوده و از فردی به فرد دیگر متفاوت است. اگر از مشکلات استخوانی رنج می‌برید و سیستم ایمنی‌تان به خوبی کار نمی‌کند، حتماً طول درمان طولانی‌تری را تجربه خواهید کرد.

اینکه ایمپلنت دندان چقدر طول می‌کشد، به چندین عامل بستگی دارد. گاهی دندان اصلی که خراب است، هنوز از دهان خارج نشده و نمی‌توان ایمپلنت‌گذاری کرد. در این مواقع دندانپزشک، دندان را خارج کرده و همزمان با آن عمل جراحی را انجام می‌دهد. از آنجایی که احتمال بروز عفونت قبل و بعد از عمل جراحی دور از انتظار نیست، طول دوره بهبودی افزایش می‌یابد.

اینکه ایمپلنت دندان چقدر طول می‌کشد، به نوع جراحی ایمپلنت نیز بستگی دارد. اگر استخوان تحلیل رفته باشد، پیوند استخوان ضروری است. تازه اگر پای عفونت در میان باشد، تا رفع کامل آن نمی‌توان مراحل ایمپلنت را پیش برد.

ایمپلنت سه فاز دارد که هر یک زمان خاص خود را می‌طلبد. هر چه تعداد دندان‌هایی که قرار است با روش ایمپلنت کاشته شوند بیشتر باشد، پروسه درمان طولانی‌تر خواهد بود. حتی اینکه دندان‌ها کنار هم باشند یا در نواحی مختلف دهان نیز مهم است.

طول درمان ایمپلنت، ممکن است چند هفته و یا حتی چند ماه باشد. کل فرایند ایمپلنت دندان از مشاوره و ارزیابی وضعیت دندان گرفته تا آماده‌سازی محل ایمپلنت، کاشت پایه ایمپلنت، قالب گیری و نصب تاج و تنظیم نهایی آن، چند ماه طول می‌کشد. (به طور میانگین ۵ تا ۸ ماه)

 ایمپلنت در تهران

ایمپلنت در تهران دکتر وحید دهقان ، دکتر ابراهیم گل و دکتر سجودی از مراکز معتبر ایمپلنت دندان در تهران هستند که می توانید برای خدمات ایمپلنت به وبسایت اینترنتی یا کلینیک های این متخصصین مراجعه کنید .

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز