خبرگزاری کار ایران

برای لاغری شکم چه چیز بخوریم

asdasd
کد خبر : ۱۲۷۷۵۵۵

بیشتر افراد به این دلیل نمی توانند رژیم خود را کامل کنند که احساس ضعف شدید و کامل می کنند. بیشتر اشخاص به‌ غلط فکر می‌کنند رژیم‌های کاهش وزن به یعنی اینکه صبح تا ش چیزی میل نکنیم. در واقع رژیم‌های لاغری استاندازد وصحیح مواد غذایی مضر را از وعده‌های روزانه شما حذف می‌کند.

اما مهمترین سوال افراد این است که برای لاغری شکم چه بخوریم ؟ این سوالی هست که خیلی از مردم برای حذف چربی انباشته در اطرافران و شکم از ما می‌پرسند. از نظر خیلی از افراد، کاهش چربی شکم یکی از طاقت فرسا ترین کارهای جهان است.

قبل از هر چیزی بهتر است بدانید که چربی زیاد و چاقی در ناحیه اطراف شکم، برای شما خطرناک باشد، چرا که حاوی اکثر بیماریها برای بدن است. اما نباید از پیش بردن روش مناسب برای حذف چربی این ناحیه ناامید شد. خوشبختانه روش های مدرن زیادی برای از رفع این اضافه وزن وجود دارد تا بتوان به کمک آنها لاغری را تجربخ کرده و لذت برد. در ادامه این مقاله روش های غذایی مناسب برای رهایی از چاقی و کاهش سایز چربی اطراف شکم را مطرح خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

رژیم لاغری بدون گرسنگی به چه معناست؟

شما برای اینکه راحت لاغر شوید، حتما ناید دائماً بدن خود را گرسنه بگذارید. برای اینکه تمامی سیستم بدن با هم در ارتباط هستند، گرسنه ماندن بدن می‌تواند مشکلات فراوانی را در ادامه حیات شما ایجاد کند.

از اصلی ترین مشکلاتی که به دلیل گرسنه ماندن برای افراد ایجاد می‌شوند، می‌توان به عصبانیت، بی‌حالی، بی‌خوابی، استرس، ضعف جسمی و... اشاره کرد. برای همین علت دکترین تغذیه هرگز به شما پیشنهاد نمی‌کنند برای لاغر شدن خود گرسنه بمانید؛ اما توصیه می‌کنند رژیم لاغری بدون گرسنگی داشته باشید.

برای همین خاطر که مواد غذایی مضر و ناسالم از لحاظ منع انرژی و ویتامین را از رژیم غذایی خود حذف کرده و مواد غذایی سالم را به جا آن مصرف کنیم. از یاد نبرید که رژیم‌های کاهش وزن رایگان و سریع به‌هیچ‌عنوان مورد تأیید متخصصان تغذیه نیستند.

برای لاغری شکم چه بخوریم ؟

در حال حاضر پژوهش های فراوانی در دانشگاه های مختلف دنیا انجام شده است که تا از طریق آن توانیم با تغذیه سالم به راحتی لاغر شویم. اما در حال حاظر موقعی که صحبت از نوع غذا در بین منوهای خوراکی وسوسه انگیز می‌شود، باید ا احتیاط انتخاب کنیم. اما این غذاها که در ادامه خواهیم گفت می تواند برای کاهش وزن چربی های شکم مفید واقع شود.

لوبیا قرمز پخته شده

لوبیا قرمز پخته شده، یکی از حبوبات مفید برای تامین نیازهای ضروری بدن انسان است. لوبیا را می‌توانید به انواع مدل مختلف میل کنید چرا که کالری کمی دارد. اما در عین حال فیبر، پروتئین و آهن به بدن را فراهم میکند.

سرکه‌ی انار

برای لاغر شدن و کاهش وزن سریع، سرکه انار بسیار کاربرد دارد. بنا بر تحقیقات دانشمندان خارجی مصرف 25 میلی‌لیتر سرکه‌ی انار در بانوان چاق وزن به مدت 9 هفته، باعث کاهش 3/5 درصدی چربی شکمی و در آخر موج لاغری دور شکم و ران در آنها شده است. به گفته‌ی این دانشمندان در عرصه مواد غذایی، همه‌ی مدل های سرکه دارای اسید اَستیک هستند که هم در هضم نشاسته مفید است و هم آنزیم مؤثر در چربی‌سوزی را تسریع می دهد.

دارچین

جزوچربی سوزترین مواد غذایی موجو می باشد. دارچین را قاتل چربی بدن نیز می گویند که در کابینت ادویه‌های‌تان براحتی آن را خواهید یافت. محققان ژاپنی در تحقیقاتشان، انواع موش را تحت رژیم غذایی پرچرب و پرقند قرار دادند، به رژیم غذایی سخت گروهی از موش‌ها گیاه دارچین، که عطر و طعم گرم دارچین از آن است، را مخلوط کردند. پس از مدتی، موش‌هایی که غذای دارچین دار را مصرف کرده بودند، براحتی لاغر شدند و کاه وزن پیدا کردند. دانشمندان معتقدند این مواد خوراکی در از بین بردن توده‌های چربی کارساز است. یک نویسنده‌ی معروف «یک تغییر غذاییِ کوچک» توصیه می‌کند در غذاهای روزانه‌ی خود برای کمی دارچین، به اندازه‌ی یک قاشق چایخوری را حتما کنار بگذارید

فلفل قرمز

این ماده بسیار تند و تیز بدون هیچ عارضه جانبی و خطری، سوخت و ساز بدن را تسریع می کند و به کاهش وزن کمک می کند. اما همچنین در بخش دیگری از این مقاله تاکید شده است که اگر قصد دارید وزن خود را کم دهید در عین حال از مصرف این گیاه دارویی پرهیز کنید.

برای لاغری شکم چه چیز بخوریم

سبزیجات پهن برگ

سبزیجات پهن برگ یکی از بهترین گزینه های موجود در چربی سوز برای چری های انباشته در شکم و خود کم است. اسفناج یکی از سبزیجات پهن برگی است که در آن کالری زیادی نیست. ولی پراز از فیبر، کلسیم و مواد مغذی فراوان است. حتما از این مدل سبزی در میان وعده‌ها به صورت خام یا پخته نوش جان کنید.

چای سبز

مصرف چای سبز در لاغری شدن بی دردسر موثر است. چای سبز حاوی تعداد زیادی epigallocatechin gallate است که آنتی اکسیدانی برای کم کردن وزن افراد است

برنج قهوه‌ای

برنج قهوه ای حاوی مقدار زیادی فیبر و کربوهیدارت اصلی است. همچنین این برنج در ایجاد انرژی نیز بی نظیر است. بنابراین برنج قهوه ای برای ورزش به شما انرژی می دهد که در لاغر شدن سیار پر کاربرد است. به علاوه کربوهیدارت هایی که به سادگی مصرف می شوند خیلی کم به چربی تبدیل می شوند.

برای لاغری شکم چه چیز بخوریم

مکمل ها و لاغری

تری گلیسیرید ها توسط بدن افراد جذب نمی شوند و برای جذب باید به مونوگلیسرید تبدیل شوند. آنزیم لیپاز از عهده این کار بر می آید. فرآورده دوم حاصل از این تجزیه شیمیایی اسید چرب است که آن هم توسط بدن جذب می شود.

قرص آدیوس و قرص گلوریا با مهار آنزیم لیپاز مانع از به وقوع پیوستن این عمل شیمیایی می شود و تری گلیسیرید ها از طریق دستگاه گوارش دفع می شوند که در ادامه سب از دست رفتن چربی و کاهش وزن در افراد می شود.

کلام آخر

رژیم غذایی که برای لاغری مصرف می کنید، باید اطمینان حاصل کنید که مخلوط درستی از مواد مغذی، ترکیبات مفید را برای سالم نگه داشتن خود مصرف می‌کنید. پروتئین‌ها و چربی ‌ها و سبزیجات در چربی سوزی شکم بسیار موثرند. پس باید سعی شود که همه‌ی وعده‌های غذایی شامل یک منبع پروتئین، سبزیجاتی که کربو‌هیدرات کمتری دارند را مصرف کنید. این مقاله توسط مشاورین سایت کوثر طب تهیه و تنظیم شده است

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز