خبرگزاری کار ایران

اجاره سند وثیقه ، راهگشای سریع !

asdasd
کد خبر : ۱۲۵۸۸۷۰

اجاره وثیقه ، سند اجاره ای ، اجاره 6 ماهه و یک ساله ، تامین وثیقه و ... اینها جملاتی هستند که بسیار در مجتمع های قضایی ، دادسراها و دادگاه ها و بانک ها شنیده میشوند، متهمان قضایی در مرحله اول رسیدگی به اتهامات خود در دادسرا مطابق با شرایط و اقتضای قانون تحت قرار وثیقه و تامین کیفری قرار میگیرند ، قرار وثیقه موضوعی است که در قانون مجازات اسلامی برای جلوگیری از تضییع حقوق شکات در صورت فرار متهم در نظر گرفته شده است . میزان و مبلغ قرار وثیقه بطور مستقیم با عنوام اتهام رابطه دارد . برای مثال اتهام کلاهبرداری به مبلغ 1 میلیارد تومان موجب صدور قرار و ثیقه به مبلغ 1 الی 2 میلیارد تومان برای متهم میشود .

پس از صدور قرار وثیقه در جلسه اول رسیدگی درصورتیکه متهم دارای وثیقه لازم برای تودیع به دادگاه باشد آنرا تامین و آزاد میشود ، در غیر اینصورت تا زمان تودیع وثیقه در بازداشت خواهد بود . یکی از جملاتی که در دادسراها و دادگاه بسیار به گوش میخورد موضوع اجاره سند و وثیقه برای دودیعبه دادگاه میباشد که خود در برخی موارد به دلیل عدم ذعایت برخی موارد تبدیل به یک معضل برای متهم و خانواده متهم شده است .

یکی دیگر از موارد استفاده سند  و  وثیقه برای ارائه به بانک جهت اخذ وام بانکی میباشد که در این شرایط ابتدا ملک توسط کارشناس رسمی بانک مورد ارزیابی قرار گرفته و پس از گذراندن تشریفات قانونی ملک به میزان وام بازداشت و در رهن بانک قرار میگیرد . اما گیرنده وام سند برای ارائه به بانک ندارد و به ناچار لازم است از سند اجاره ای برای این منظور استفاده کند  .

در این بین، اشخاص و موسساتی وجود دارند که در ازای دریافت اجاره بها وثیقه و سند ضمانتی برای متقاضی فراهم میکنند. از آن جا که استفاده از وثیقه  و سند اجاره ای، مستلزم پرداخت قیمت و مبلغ اجاره بها آن میباشد و لذا دریافت آن، با ریسک ها و خطراتی برای متقاضیان و مالکاین سند همراه است ، کسب اطلاع از ریسک هایی که اجاره وثیقه دارد قبل از هرگونه اقدام ضروری و الزامی می باشد . به همین منظور  در این گزارش ، ابتدا به بیان مفهوم وثیقه و سند برای تامین قرار پرداخته ایم و نکات قانونی آن را از منظر قانونی کشور بررسی میکنیم و در ادامه، موارد استفاده از وثیقه اجاره ای، برای آزادی زندانیان و یا وام و همچنین چالش هایی که تامین وثیقه در پی دارد، نظیر ارزش گذاری سند ملکی ، مراحل تامین و  وثیقه و .... را بررسی می کنیم. در انتهای این گزارش همچنین نکات مهم که در اجاره کردن سند و وثیقه باید به آن توجه شود را بیان خواهیم کرد.

مراحل قانونی بازداشت سند و وثیقه :

  1. تنظیم قرارداد اجاره سند وثیقه
  2. هماهنگی و اعزام مالک سند  به دادسرا و یا شعبه مورد نظر
  3. دریافت نامه رسمی از شعبه مبنی بر کارشناسی و بازداشت ملک .
  4. اخذ نامه نیابت (در صورت نیاز)
  5. اجرای مفاد نامه توسط دستگاه ذیربط (کانون کارشناسان و اداره ثبت اسناد و املاک)
  6. گرفتن دستور کارشناسی و ارزش گذاری ملک
  7. مراجعه  کارشناس رسمی دادگستری به محل ملک
  8. حضورخانواده زندانی و چند نفر از اقوام و بستگان او برای ارئه تضمین
  9. بازداشت نهایی سند و دریافت نامه بازداشت
  10.  صدور و گرفتن نامه آزادی متهم  و آزادی از زندان

 

***  یکی از موسسات معتبر و قابل اطمینان برای تامین سند و وثیقه زندانیان که دارای سابقه بسیار بالایی در این زمینه میباشد ، موسسه حقوقی تهران بزرگ بوده که در حال حاضر در اکثر استان ها و شهر های کشور سند و ثیقه را برای متهمان تامین مینماید .

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز