خبرگزاری کار ایران

کنترل بار قابل تنظیم با نمایشگر دیجیتال

asdasd
کد خبر : ۱۲۵۸۲۹۰

یکی از مشکلاتی که ممکن است برای موتورهای الکتریکی به وجود بیاید، به وجود آمدن اضافه بار در مدار است که باعث بروز اختلال در عملکرد نهایی تجهیزات تابلویی و موتورهای الکتریکی می‌شود.

می‌توان گفت که این محصول، نوعی دستگاه است که با بررسی جریانی که در مدار وجود دارد، در صورتی‌که بار اضافه به وجود آید، جریان الکتریکی مدار را قطع کرده تا آسیبی متوجه تجهیزات نشود.

توضیحات تکمیلی در مورد این دستگاه

کنترل بار وسیله‌ای است که با بررسی کردن جریانات برقی، این موضوع را وارسی می‌کند که آیا بار اضافه‌ای ایجاد شده است یا خیر. در صورتی‌که بار اضافه‌ای ایجاد شود، این وظیفه بر دوش دستگاهی است که جریان مدار را بر موتورهای الکتریکی و تجهیزات تابلویی قطع کرده تا آسیبی به تجهیزات وارد نشود. وظیفه این دستگاه جلوگیری از سوخته شدن موتورهای الکتریکی در زمانی است که جریان مدار اضافه بار رخ دهد.

اگر جریان بار اضافی وارد تجهیزات درون تابلو برق شود، مطمئنا عملکرد آن ها را با اختلال مواجه می‌کند. این دستگاه که در انواع مختلفی تهیه و تولید می‌شود، وظیفه دارد تا جریان مدار را قطع کند.

در خروجی این دستگاه یک رله وجود دارد که با قطع و وصل شدن به ما نشان می‌دهد وضعیت الکتروموتور در حال حاضر چگونه است. این دستگاه در دو نوع تک فاز و سه فاز به بازار عرضه می‌شود. از هر دو نوع این دستگاه می‌توان در بخش‌هایی همچون الکتروموتورها ،الکتروپمپ ها در انواع تابلوها استفاده داشت.

به این علت که در خروجی محصول نوعی رله قرار تعبیه شده است، به آن رله کنترل بار نیز گفته می‎شود. یکی از نکات مهم در استفاده از این دستگاه آن است که می‌توان از آن به عنوان جایگزینی برای بی‌متال استفاده کرد تا جریانات موتوری را نیز کنترل کند.

مزایای این دستگاه چیست؟

این دستگاه مزایای بسیار زیادی داشته که در این بخش قصد داریم به بخشی از آن‌ها بپردازیم.

اولین مزیت استفاده از چنین دستگاه‌هایی این است که طول عمر مفید بالایی داشته و ضمن دقتی که به خرج می‌دهند استهلاک مکانیکی کمی داشته و می‌توانند برای مدت بسیار طولانی فعالیت مفید داشته باشند. این دستگاه دارای انواع گوناگونی بوده که نوع دیجیتالی آن به یک نمایشگر جریان توسط دسته‌ای با نامAmpers ، نشانگر اضافه بار و نشانگر خطا مجهز است.

به علت دقتی که دستگاه از خود به نمایش می‌گذارد، از کارایی این محصول اطمینان کامل داشته باشید. از این دستگاه می توان در شرایط گوناگون، بدون در نظر گرفتن دمای محیط استفاده کرد.

این دستگاه قابلیت تنظیم جریان را داشته و نوع عملکرد اتوماتیک را از خود به اجرا می‌گذارد. همچنین دارای تایمر تاخیر در قطعی‌ای است و در صورت اضافه جریان ریست میشود که با استفاده از می‌گیرد را دکمه Delay به حالت اولیه برمیگردد.

همان‌گونه که در بخش‌های قبلی این مقاله اشاره شد، این محصول می‌تواند یک جایگزین مطمئن و کاملا مناسب برای بی‌‌متال باشد. دستگاه‌هایی که عرضه شده دارای عملکرد بسیار عالی بوده و برخلاف بی‌متال دارای طول عمر بالا و استهلاک مکانیکی بسیار کم هستند.

همچنین این دستگاه برای انجام دادن کار خود به نحو احسن نیازی به دمای محیط نداشته و در کلیه شرایط دمایی به خوبی کار می‌کند. این در حالی است که بی‌متال برای انجام دادن کار خود به صورت درست، به دمای محیط وابسته است.

با استفاده از این محصول می‌توانید در ترانس‌های قدرت و ژنراتورها در مقابل اضافه بار ایجاد شده حفاظت کنید. همچنین قابلیت حفاظت از موتورهای دوفاز و تک فاز نیز با بهره‌وری از این دستگاه وجود دارد.

کنترل بار 300 آمپر

کنترل بار قابل تنظیم با نمایشگر دیجیتال

این دستگاه‌ها رنج‌های مختلفی دارند که از 20 تا 200 و از 30 تا 300 آمپر، دامنه رنجی آن‌ها است. کنترل بار 300 آمپر کنترل‌کننده‌ای برای جریان آمپر انواع مختلف موتورهای الکتریکی است. در صورتی‌که جریان اضافه‌ای وجود داشته باشد، فرمان قطع داده و باعث جلوگیری از پدید آمدن اختلال در تجهیزات یا سوختگی آن‌ها می‌شود.

کنترل بار 200 آمپر

کنترل بار قابل تنظیم با نمایشگر دیجیتال

کنترل بار 200 آمپر آماده است تا جریان را در همان لحظات اولیه تنظیم کند. این دستگاه سطح جریانی با گستره وسیع داشته و دارای دو عدد نمایشگر LED است. کارایی بسیار مناسبی داشته و نصب آن آسان و سریع است، بنابراین نیازی به حضور متخصص برای نصب ندارید. این محصول انعطاف بالایی داشته و می‌توان بخش‌های مختلف آن را تنظیم کرد.

تفاوت کنترل بار با بی‌متال

این محصولات با بی‌متال چه تفاوت‌هایی داشته و مزیت آن‌ها نسبت به بی‌متال چیست؟ حرارتی که در محیط وجود دارد تا حدودی بر روی بی‌متال تاثیرگذار است، اما عملکردی که این دستگاه دارد، تحت تاثیر دمای محیط نیست.

همچنین بی‌متال‌ها برای انجام دادن کار خود به طور مستقیم و به صورت مکانیکی توسط حرارت محیط  وارد عمل می‌شوند، این در حالی‌ است که انواع مختلف این دستگاه به صورت الکترونیکی عمل کرده و توسط ترانس‌های جریانی که وجود دارد بر روی هر خط قرار می‌گیرد.

نتیجه گیری

در مقاله‌ای که خواندید، به بررسی انواع مختلف این محصول پرداختیم. این دستگاه مزیت‌های زیادی نسبت به بی‌متال داشته و استفاده از آن توصیه می‌شود. همچنین چند مدل دستگاه معرفی شد که می‌توانید ویژگی‌های آن‌ها را بررسی کنید. نکته مهمی که باید مدنظر داشته باشید، سنجش نیازهای خودتان است. ابتدا باید بررسی کنید که به چه دستگاهی و با چه قابلیت‌هایی احتیاج دارید و سپس ایده‌آل ترین دستگاه ممکن را خریداری کنید.

محصولات تولید‌ی توسط برند سوپر کنترل بار پارس ساخت ایران بوده و کاملا ایرانی هستند. دستگاه‌های تولیدی به لحاظ کیفیت، آنقدر مطلوب عمل می‌کنند که در برخی از آمپرها، تنها این برند توان رقابت با محصولات خارجی را داراست. با توجه به نوسانات ارز در کشور تهیه دستگاه کنترل بار درجه 1 ایرانی یک راهکار به‌صرفه است. از مهم‌ترین خصوصیات دستگاه‌های تولیدی توسط شرکت می‌توان به دیجیتالی بودن نمایشگر و قابلیت تنظیم آن اشاره داشت. برای بررسی قیمت انواع دستگاه‌ها، می‌توانید به وب‌سایت سوپر‌کنترل بار‌پارس سر بزنید.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز