خبرگزاری کار ایران

چوبین ویلا: طراحی و اجرای ویلا چوبی و کلبه چوبی

asdasd
کد خبر : ۱۲۵۶۵۰۶

در ساخت وسازهای امروزی به طرفی که سر بچرخانید احتمالا یک ساختمان بتنی یا فولادی غول پیکر به چشمتان خواهد خورد. در چنین شرایطی، زندگی در یک کلبه چوبی یا ویلای چوبی هم می‌تواند منحصر به فرد باشد، هم می‌تواند احساسس طبیعی و آرام‌بخشی ایجاد کند.

ساخت ویلا و کلبه چوبی نیازی به تجربه، مهارت یا استعداد آنچنانی ندارد، اما قطعا پشتکار، برنامه ریزی، ابزار خوب و منابع طبیعی در روند ساخت ویلا چوبی و کلبه چوبی تاثیرگذار خواهد بود.

در این مقاله به نحوۀ طراحی و ساخت ویلا چوبی و کلبه چوبی خواهیم پرداخت.

خوب است بدانیم که اجرای سازه‌های چوبی نسبت به انواع ساخته شده از آجر و بتن سنتی، از لحاظ زیست محیطی و اقتصادی دارای عملکرد بهتری می‌باشد. یک ویلا یا کلبه چوبی نه تنها بخشی از طبیعت است بلکه استفاده از آن درجهت حفظ محیط زیست نیز مفید خواهد بود. 

در طراحی و اجرای ویلا چوبی و کلبه چوبی، از مواد طبیعی و غیرنفتی‌ای که قابل بازیافت و تجزیه‌پذیر هستند استفاده خواهد شد. این مصالح همچنین اکولوژیک محسوب می‌شوند. علاوه بر این، اجرای ویلا چوبی و کلبه چوبی به انرژی کمتری نیاز دارد و  همچنین اثرات زیست محیطی و کربنی کمتری نسبت به روش‌های ساختمانی معمولی به جا خواهد گذاشت، زیراکه چوب CO2 را جذب می‌کند.

در طراحی ویلا چوبی از یک معمار کمک بگیرید که بتوانید آنچیزی که در ذهن دارید به نحو احسنت به عینیت تبدیل کنید. 

طراحی یک پلان فنی مطابق میل و سلیقه شما انجام می‌گردد. این پلان شامل ظرفیت و عملکرد اتاق‌ها، مصالح تکمیلی، نور پردازی، رنگ‌ها و غیره خواهد بود. طراحی پلان فنی نقطه شروعی برای ایجاد فضای داخلی در نظر گرفته می‌شود.

اگر که قصد دارید در طراحی کلبه چوبی و یا ویلا چوبی مد نظرتان سبک و استایل خاصی ایجاد نمایید، در این مرحله باید فرم‌ها و رنگ‌های منحصر به آن استایل را در نظر بگیرید. 

طبیعتا طراحی یک کلبه چوبی راحت‌تر از یک ویلا چوبی صورت می‌گیرد، همچنین پلان‌های رایگان بسیاری برای ساخت یک کلبه چوبی در دسترس می‌باشند. 

قبل از اجرای کلبه چوبی یا ویلا چوبی، باید یک زمین مناسب برای ساخت و ساز انتخاب کرده باشید. در انتخاب زمین موردنظرتان قوانین ساخت و ساز و محدودیت‌های ساختمانی را در نطر بگیرید. همچنین اطمینان حاصل کنید که می‌توانید به خطوط شهری یا محلی، زیرساخت‌های آب و زهکشی متصل شوید.

و درنهایت برای اطمینان از مناسب بودن نوع خاک (سنگ، رس، شن و غیره) باید مرزها، سطح آب، شیب‌ها، خطوط و توپوگرافی را تجزیه و تحلیل کنید.

انتخاب نوع چوبی که به عنوان مصالح قرار است به کار گرفته شود، از اهمیت زیادی برخوردار است زیراکه مستقیما در هزینه‌های نگهداری و مقاومت سازه تاثیزگذار می‌باشد. ساده‌ترین، ارزان‌ترین و سریع‌ترین راه برای به دست آوردن الوار به عنوان مصالج کلبه چوبی یا ویلا چوبی این است که از قبل، زمینی با درختان مناسب خریداری کرده باشید.

اگر قصد دارید خودتان مستقیما مصالح را تامین کنید، بعد از قطع تنه درخت،انتهای چوب را با موم پارافین ببندید. این کار از تبخیر سریع رطوبت و ایجاد ترک ‌خوردگی و جدا شدن حلقه جلوگیری خواهد کرد. اگر قصد دارید این مرحله توسط خودتان صورت گیرد، باید این کار را در عرض چند دقیقه پس از قطع درختان انجام دهید و اجازه ندهید چندین روز وقفه ایجاد شود؛ زیراکه رطوبت موجود به سرعت تبخیر خواهد شد.

در نظر داشته باشید که برای اجرای کلبه چوبی و ویلای چوبی به یک فونداسیون احتیاج دارید که وزن بار یک کابین چوبی را تحمل کند.

این مرحله نیز بسیار مهم است.

 چوبین ویلا: طراحی و اجرای ویلا چوبی و کلبه چوبی چوبین ویلا: طراحی و اجرای ویلا چوبی و کلبه چوبی

شما همچنین می‌توانید از سازه‌های از پیش ساخته شده در کارخانه‌ها استفاده کنید. در این شیوه، اجرا و مونتاژ ویلا چوبی و کلبه چوبی از روی نقشه از پیش طراحی شده و با استفاده از تنه درختان که ظاهر نهایی خاصی به نما می‌بخشد، صورت خواهد گرفت.

مزیت این سیستم در این است که ضخامت چوب به عنوان یک رطوبت گیر داخلی و یک تنظیم کننده دما عملکرد بسیار خوبی ارائه می‌دهد  و از تنه‌های چوبی به عنوان مصالح  استفاده می‌شود که بهتر روی هم قرار می‌گیرند. این سازه‌ها در کارخانه نصب می‌گردند و در قطعات بسیار بزرگ به مقصد نهایی حمل خواهند شد. بسته به اندازه نهایی، سازه‌ها می‌توانند به صورت تک قسمتی یا چند قسمتی و دیوارها نیز می‌توانند تماما از چوب یا انواع دیگر ساخته شوند. 

در طراحی و اجرا ویلا چوبی و کلبه چوبی خود  به صورت پیش ساخته، می‌توانید یکی از دو حالت زیر را انتخاب کنید.

قاب چوبی سنگین: این سازه‌ها تا حدودی پیچیده تر هستند. تیرهای چوبی به یکدیگر چسبانده شده تا سطوح شیشه‌ای بزرگ را در خود جای دهند.

قاب چوبی سبک: به عنوان رایج‌ترین جایگزین شناخته می‌شوند. از تعداد زیادی اجزای کوچک، درجهت تسهیل ماژول‌های ساختمانی قابل تعویض و از پیش ساخته شده استفاده می‌گردد.

استفاده از هوای تازه چه در محیط داخلی خانه چه در محیط بیرونی ، بر سلامت افراد ساکن خانه تأثیرگذار می‌باشد. شما با انتخاب هوشمندانه مصالح ساختمانی محیط زندگی خود می‌توانید بهتر و سالم‌تر زندگی کنید.

سازه‌هایی که به صورت ویلا یا کلبه، غالبا یا کاملا از چوب ساخته شده باشند، فضایی سالم و امن را فراهم می‌کنند، زیرا استفاده از چوب جامد به عنوان مصالح خانه، باعث کاهش آلاینده‌های هوای محیط داخلی خواهد شد. مصالح موجود در طراحی ویلا چوبی و کلبه چوبی، با استفاده از چوب‌های مهندسی شده مانند تخته خرده چوب، تخته سه لا یا ام دی اف که در آن‌ها فرمالدئید به کار رفته است متفاوت می‌باشد.

اگر آلاینده‌ای در محیط خانه وجود داشته باشد، چوب‌های طبیعی به عنوان مصالح باعث کاهش یااز بین بردن آن خواهد شد. آلودگی هوای خانه یکی از جدی‌ترین مشکلات این روزها برای مردم است. ساخت و اجرای یک خانه ویلایی از چوب به وضعیت طبیعی زندگی سالم کمک می‌کند. همچنین این ماده می‌تواند جایگزین مناسبی برای سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی باشد. 

شما قطعا از مزایای متعددی که استفاده از چوب به عنوان مبلمان و کفپوش فراهم می‌کند آگاه هستید. اما اکنون می توانید به این متریال  به عنوان ماده اصلی مصالح  ساختمانی نگاه کنید. 

استفاده از چوب طبیعی به عنوان مصالح ساختمانی دوام، استحکام و بهداشت را در محیط زندگی شما به ارمغان می‌آورد تا خانه‌ای راحت و محیطی سالم برای زندگی داشته باشید.

برای سفارش ساخت کلبه یا ویلای چوبی رویایی خود با شماره 09123102247 تماس بگیرید و برای مشاهده نمونه کارها به سایت چوبین ویلا به آدرس choobinvilla.ir سر بزنید.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز