خبرگزاری کار ایران

نحوه مصرف هیومیک اسید + ( آشنایی کامل با تمام ترفند های استفاده از هیومیک اسید)

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۹۰۸۶

نحوه و زمان مصرف هیومیک اسید برای گیاهان آپارتمانی و دیگر گیاهان و درختان ، می‌تواند نتیجه کار را مشخص می‌کند. اهمیت این موضوع به اندازه‌ای است که یک زمانبندی اشتباه ممکن است گیاه شما را برای همیشه از بین ببرد. و البته در بهترین حالت، هزینه و وقت شما هدر می‌شود. از طرفی اگر گیاه سالم و زیبایی می‌خواهید، باید هیومیک اسید را وارد برنامه کوددهی آن کنید. پس بهتر است 

بندهای بعدی را برای یادگیری روش و بهترین زمان مصرف هیومیک اسید برای گیاهان مطالعه کنید.

 

مزایای هیومیک اسید برای انواع گیاهان

هیومیک اسید را می‌توان یک مکمل غذایی کامل، مقرون به صرفه و بی‌دردسر برای گیاهان آپارتمانی و غیرآپارتمانی معرفی کرد. مزایای این محصول به اندازه ای است که به هیچ عنوان نمی‌شود از آن چشم‌پوشی کرد. مهم‌ترین این مزایا عبارتند از:

  • مفید برای گیاه و خاک: هیومیک اسید یک ترکیب آلی است که فواید زیادی برای گیاه و خاک دارد. این محصول کاملا طبیعی از مواد دوستدار زیست محیطی تهیه شده و بنابراین کوچکترین آسیبی به طبیعت نمی‌زند. این محصول دارای مزایای فیزیکی، شیمیایی و بیولوژیکی هم برای گیاه و هم برای خاک است.

کمک به جذب مواد مغذی از خاک: هیومیک اسید شامل آلومینیوم، مس، آهن، منگنز و روی است. بنابراین بدون اسیدهای هیومیک، بخشی از مواد مغذی موجود در خاک و کودها برای گیاهان غیرقابل دسترس می‌شوند. در این شرایط سلامت گیاه در خطر می‌افتد. این موضوع برای پرورش دهندگان و افراد فعال در این زمینه با ضرر و زیان مالی همراه است.

نحوه مصرف هیومیک اسید + ( آشنایی کامل با تمام ترفند های استفاده از هیومیک اسید)

  • پاکسازی و اصلاح خاک: هیومیک اسید قبل از تقویت خاک آن را پاکسازی می‌کند. یعنی انواع سموم و مواد شیمیایی مضر موجود در خاک، توسط عناصر این محصول از بین می‌روند. بنابراین خاک به بستری امن و مقوی برای رشد طبیعی گیاهان تبدیل می‌شود.. این مزیت به ویژه در بسترهای خاک امروزی، جایی که سموم بی‌شماری در طی سال‌های متمادی وارد آن شده اند، یعنی سموم دفع آفات و فلزات سنگین از اهمیت ویژه ای برخوردار است. این آلاینده ها کیفیت خاک را کاهش می‌دهند و به کاهش سلامت و حجم محصول منجر می‌شوند. این مولکول‌های سمی توسط مولکول‌های هیومیک در دام می‌افتند.
  • حفظ آب در خاک: اسید هیومیک توانایی بسیار منحصر به فردی در افزایش احتباس آب در خاک دارد. در تغییرات اخیر آب و هوای جهان و اکوسیستم‌ها، این مسئله اهمیت زیادی پیدا کرده است. همچنین در خاک‌های شنی، خشک و کم خاک رس گیاهان آپارتمانی، حفظ و احتباس آب در خاک بسیار حیاتی است.
  • بهبود رشد میکروب‌های مفید در خاک: یکی از قابل توجه ترین و تأثیرگذارترین فواید اسید هیومیک تأثیر آن بر جمعیت میکروبی خاک است. رشد میکروبی سالم برای محیط خاک بسیار مهم است. از طرفی بسیاری از جمعیت باکتری‌ها توسط خاک‌های فقیر و سموم دفع آفات تجزیه شده است. بنابراین ضروری است که رشد میکروبی خاک‌ها ترمیم شوند. اسید هومیک به رشد جمعیت میکروبی به دو روش کمک می‌کنند.
  1. اول اینکه کربن که به عنوان منبع غذایی برای میکروب‌ها عمل می‌کند، توسط هیومیک اسید تأمین می‌شود.
  2. دوم اینکه سایز بزرگ مولکول‌های اسید هیومیک بهترین فضا را برای کلنی میکروب‌های مفید خاک فراهم می‌کند.

بنابراین اساساً اسیدهای هیومیک مواد غذایی سرپناهی را برای میکرو ارگانیسم های مفید خاک فراهم می‌کنند، که توضیح می‌دهد چرا جمعیت میکروارگانیسم ها در حضور اسیدهای هومیک شکوفا می‌شوند.

  • اصلاح ساختار خاک: اسیدهای هومیک قادر به پیوند با تمام ذرات خاک هستند که فضای لازم را برای میکروب‌ها و رشد ریشه سالم ایجاد می‌کند. علاوه بر این، آنها نمک‌ها را از خاک رس خارج می‌کنند، که بار منفی را از ذرات رس دفع می‌کنند.

 

بهترین زمان مصرف هیومیک اسید

زمان مصرف هیومیک اسید برای گیاهان مختلف فرق دارد. به این ترتیب:

  • زمان مصرف هیومیک اسید برای گیاهان آپارتمانی

بهترین زمان مصرف هیومیک اسید برای گیاهان آپارتمانی بخصوص گل‌های سانسوریا و زاموفیلیا بهار و پاییز است. همچنین بهترین زمان در روز برای استفاده از اسید هومیک در اوایل صبح یا عصر است که کمترین مقدار نور مستقیم خورشید وجود دارد.

  • زمان مصرف هیومیک اسید برای درختان: یک یا دو بار در سال و در فصل‌های بهار و پاییز بهترین زمانبندی هیومیک اسید برای درختان محسوب می‌شود. تنها زمانی که ممکن است بعد از کوددهی خاک خود در بهار و پاییز از اسید هیومیک استفاده کنید، زمانی است که گیاهان را به داخل زمین یا گلدان‌ها پیوند می‌دهید.
  • زمان مصرف هیومیک اسید برای محصوات زراعی: یک الگوی صحیح برای تعیین زمان مصرف اسید هیومیک برای محصوات زراعی ، قبل از گلدهی و بعد از میوه‌آوری است.

 

نحوه و مقدار مصرف اسید هیومیک

روش استفاده از اسید هومیک بسیار آسان است، زیرا عمدتا در خاک و گیاهان و دیگر درختان  به شکل محلول در آب و همراه با آبیاری استفاده می‌شود. البته نوع پودری و مایع این محصول نیز وجود دارد. برای اینکه از نحوه و مقدار مصرف اسید هیومیک اطلاعات کافی را کسب کنید، لازم است به نکته های زیر توجه کنید:

شما می‌توانید پودر اسید هیومیک را با آب ترکیب کرده و بصورت محلول برای انواع گیاهان و محصولات استفاده نمایید.

نحوه مصرف هیومیک اسید + ( آشنایی کامل با تمام ترفند های استفاده از هیومیک اسید)

  • بهترین مقدار مصرف اسید هیومیک پودری برای اسپری بر روی گیاه، ترکیب یک قاشق چایخوری از پودر این محصول با یک لیتر آب است.
  • بهترین مقدار مصرف اسید هیومیک پودری برای اسپری بر روی خاک گیاه، ترکیب دو قاشق چایخوری از پودر این محصول با یک لیتر آب است.
  • بهترین مقدار مصرف اسید هیومیک مایع برای محلول‌پاشی همراه با آبیاری، ترکیب سه و نیم قاشق چایخوری از محلول غلیظ با نیم لیتر آب است.
  • از این محصول می‌توانید به عنوان کود اصلاح خاک استفاده کنید. این کود طبیعی نه تنها ساختار خاک را در بسترهای شنی بهبود می‌بخشد، این قابلیت به این دلیل است که اسید هیومیک میکروب‌ها را تحریک کرده و همچنین جذب آب و مواد مغذی گیاهان را بهبود می‌بخشد.
  • اسید هومیک برای گیاهان آپارتمانی؛ به افزایش سلامت خاک، تسریع در رشد ریشه و جلوگیری از پژمردگی عمومی به دلیل کمبود آب کمک می‌کند. در اصل، این محصول به بهبود کیفیت خاک کمک کرده و باعث می‌شود گیاهان آپارتمانی شما بتواند تمام مواد مورد نیاز خود را برای رشد و نمو در دسترس داشته باشد.
  • اسید هیومیک می‌تواند در طول چرخه گلدهی به عنوان ابزاری برای تهیه دوزهای غلیظ تمام مواد مغذی ضروری گیاهان از جمله ریز مغذی‌ها و ویتامین‌ها مورداستفاده قرار بگیرد.

     

مشاوره رایگان برای خرید هیومیک اسید

نحوه مصرف هیومیک اسید + ( آشنایی کامل با تمام ترفند های استفاده از هیومیک اسید)خرید هیومیک اسید باید در صدر فهرست اقدامات شما به عنوان یک باغبان، کشاورز و یا حتی یک زن یا مرد صاحب گیاهان آپارتمانی قرار بگیرد. اما اگر سواللات و ابهامات دیگری درباره نحوه و زمان مصرف هیومیک اسید در خاک یا روی گیاه برایتان وجود دارد، بهتر است با کارشناسان این حوزه مشورت کنید. برای دریافت مشاوره رایگان و تهیه اسید هیومیک طبیعی و باکیفیت می‌توانید از نیاز گیاهان کمک بگیرید. این مجموعه با ارائه مشاوره رایگان، برنامه غذایی متناسب با گیاه یا زمین زراعی شما و همچنین عرضه کود خالص و باکیفیت می‌تواند حیات گیاهان شما را بهبود ببخشد.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز