خبرگزاری کار ایران

نکات ایمنی در حفر و نگهداری چاه

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۵۵۷۸

رعایت نکات ایمنی حفر چاه در هنگام حفاری ضروری است . درست است که این پروژه باید به دسترسی بیشتر آب منجر شود اما نباید منجر به خسارت و آسیب شود . به همین دلیل است که پروتکل ایمنی در خط مقدم تمام پروژه های حفاری قرار دارد . اگر می خواهید از قدرت منابع طبیعی بدون قربانی کردن سلامت و ایمنی استفاده کنید رعایت نکته های ایمنی حین انجام کار را جدی بگیرید.

هنگام حفر چاه کدام نکات ایمنی باید رعایت شود؟

آموزش دیدن کارگران قبل از شروع به کار

درست است که از هر شرکت حفاری انتظار می رود که فقط متخصصان با تجربه و ماهر که واجد شرایط هستند را به محل کار بیاورد و از آن ها برای حفر چاه کمک بگیرند ، اما در مورد کسانی که در خارج از کشور خودشان برای کسب درامد ناچار به حفر چاه می شوند یا کارفرمایانی که برای حفر چاه از کارگر های بدون تجربه استفاده می کنند چطور؟ در این موارد ضروری است که کارگران قبل از مشغول شدن بکار ابتدا با محیط آشنا شده و همچنین بدانند که خطوط برق در کجا قرار دارند . در نتیجه آموزش دادن به کارگران برای حفر چاه یکی از نکات ایمنی حفر چاه محسوب می شود.

برخورداری از تجهیزات ایمنی ضروری

محافظت از چشم ها، گوش ها و سر در حین حفاری ضروری است . برای اطمینان از اینکه هنگام ایستادن و خم شدن به سمت پایین سر با لوله ها برخورد نکرده و آسیب نمی بیند باید از کلاه های ایمنی هنگام حفاری استفاده شود. زیرا این یک مشکل رایج است که کارگری خم شده که چیزی را تعمیر کند یا لوله ها را وصل کند و هنگامی که ناگهان بلند می شود سرش با یک لوله بزرگ و فلزی برخورد می کند که در این صورت احتمال آسیب به سر وجود دارد.

عینک های مخصوص ، چشم ها را در برابر آلودگی و گرد و غبار ایمن نگه می دارند و گوش گیرهای مخصوص می ‌توانند گوش های کارگران را در برابر صدای بسیار بلند و آسیب ‌رسان مته محافظت کنند.

اجتناب از خطرات الکتریکی در حین کار

برای اجتناب از خطر برق گرفتگی هنگام کار با مته برقی باید نکات زیر را انجام دهید:

- اطمینان حاصل کنید که هیچ سیمی دارای اتصالات شل یا پارگی نیست.

- در صورتی که مته به صورت دو عایق نیست سیم زمین را بررسی نموده و از سالم بودن شاخک سوم اطمینان حاصل کنید.

- از سیم های اکستنشن که دارای سیم خالی یا عایق فرسوده هستند ، استفاده نکنید.

- اطمینان حاصل کنید که مته برای استفاده با مدار الکتریکی داده شده با تطبیق رتبه های قدرت و جریان سازگار است.

- هنگام جدا کردن مته از پریز برق آن را از دوشاخه بکشید نه سیم.

- هرگز از مته های برقی در شرایط مرطوب استفاده نکنید مگر اینکه توسط سازنده تایید شده باشد.

بررسی های منظم را انجام دهید.

چک لیستی از تمامی تجهیزات، کارگران حاضر ، مراحل و هر چیز دیگری که برای یک حفاری موفق باید وجود داشته باشد ، تهیه کنید و قبل از انجام هر اقدامی آنها را سریعا مرور کنید و همیشه قبل از شروع و پایان کار تجهیزات را بررسی کنید . به عنوان مثال، از روغن کاری شدن مته اطمینان حاصل کنید.

بلند کردن اصولی اجسام را یاد گرفته و به کارگران آموزش دهید.

ممکن است بسیاری از اجسام سنگین در حین کار نیاز به جابجایی داشته باشند . درست است که در این گونه موارد این اجسام باید توسط تجهیزات ویژه مانند لیفتراک جابجا شوند، با این حال اگر می خواهید چیزی را خودتان یا با کمک کارگرها جابجا کنید باید مطمئن شوید که فشاری بر روی پشت خود وارد نمی کنید زیرا می تواند باعث آسیب به مهره ها و دیسک کمر شود . هنگام جابجایی اجسام باید فشار بر روی پاها وارد شود و در این حین مفاصل زانو را باید نرم نگه داشته شوند نه صاف و قفل شده.

استفاده از لباس و کفش مناسب در حین کار

از پوشیدن روپوش های یک تکه خودداری کنید، زیرا حرکت را محدود نموده و می تواند خدمه و کارگران را تحت فشار قرار دهد . همچنین برای جلوگیری از لغزش ، زمین خوردن و افتادن چکمه‌های با کشش مناسب به پا کنید . در برخی موارد ممکن است یخ شکن نیز مورد نیاز باشد.

برخی دیگر از موارد ایمنی که در حین حفاری باید انجام شود شامل ایجاد شیب در دو طرف چاه یا گودال کنده شده، اجتناب از حرکت کردن خاک با نصب هیدرولیک آلومینیومی، درست کردن پله در دو طرف گودال کنده شده، عدم ورود به چاه یا گودال بدون محافظ ، دور کردن تجهیزات و ماشین آلات سنگین از گودال حفاری شده، بررسی شرایط آب و هوایی از نظر عدم ایجاد طوفان که باعث تغییر در گودال یا چاه کنده شده می‌شود ، می باشند .

کول گذاری چاه

کول گذاری چاه به منظور ایمن سازی دیواره ها از ریزش ، یکی از مهمترین اقدامات برای بالا بردن ایمنی آن است .

انواع کول میله و کول انباری در چاه مورد استفاده قرار گرفته و طی سالیان استفاده از چاه یا لایروبی چاه ، ایمنی آن را حفظ می کنند. قیمت کول سیمانی چاه نیز از عواملی است که کاربرد آن در حفر چاه ، توجیه پذیر می کند . زیرا کول سیمانی عمر مفید بالایی داشته و سالهای زیادی در چاه ماندگار است. 

کول ترابی : تولیدکننده انواع کول سیمانی چاه

تلفن مستقیم: ۰۹۱۲۳۹۰۴۴۷۲

kaval.ir

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز