خبرگزاری کار ایران

عوامل موثر بر هزینه لیفت لثه

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۳۶۷۰

همه این موضوع را می‌دانیم که هزینه لیفت لثه مانند سایر هزینه های دیگر خدمات دندانپزشکی ثابت نیست و همزمان با نوسانات نرخ ارز و عوامل دیگر تغییر می‌کند. اما این عوامل چه چیزهایی هستند و کدام مرکز دندان پزشکی کمترین هزینه را برای انجام لیفت لثه دریافت می‌کند؟

در ادامه به این سوالات پاسخ خواهیم داد و خواهیم گفت که دندانپزشکی دکتر آزادخواه چرا مناسب ترین هزینه لیفت لثه را دریافت می‌کند.

لیفت لثه یعنی چه؟

در برخی افراد به دلیل نوع ژنتیک اندازه لثه ها بسیار پایین تر از حد معمول خود هستند و بخشی از دندان ها را می‌پوشانند یا ظاهری ناهموار دارند. این پوشاندن باعث می شود که دنان ها آنطور که باید زیبایی نداشته باشند و فرد در هنگام خندیدن لبخند جذاب و جالبی نداشته باشد.

به غیر از زیبایی لبخند موارد بهداشتی و درمانی نیز ایجاب می‌کند تا برخی افراد لیفت لثه را انجام دهند. بعنوان مثال در برخی افراد چون لثه روی قسمتی از دندان ها را پوشانده است نمی‌توان بلافاصله لمینت و یا کامپوزیت ونیر انجام داد.

در این شرایط دندانپزشک قبل از انجام لمینت و یا کامپوزیت باید بخش اضافی لثه که یا ناهموار است یا بیش از اندازه بلند را بردارد و که به این عمل لیفت لثه گفته می‌شود.

عوامل موثر بر هزینه لیفت لثه

روش های انجام لیفت لثه

بطور کلی لیفت لثه 2 نوع روش برای درمان دارد که با توجه تشخیص دندانپزشک و میزان بلند و ناهموار بودن لثه از هرکدام و یا ترکیب هردو استفاده می‌شود.

لیفت لثه با لیزر

تقریبا در تمامی مراکز دندانپزشکی از روش لیزر برای لیفت لثه استفاده می‌شود. این روش که مورد تأیید FDA است روشی کم خطر و با دوره نقاهت و درد بسیار کم است.

لیفت لثه به روش جراحی (تهاجمی)

روش تهاجمی یا همان لیفت لثه با تیغ جراحی روشی قدیمی و سنتی است. البته در برخی شرایط همچنان از این روش دندانپزشک استفاده می‌کند.

برخی اوقات با لیزر نمی‌توان بخش هایی از لثه را که بلند است را برش داد و خود دندانپزشک باید با استفاده از مهارت و چیره دستی خود با تیغ جراحی بخش های اضافی را برش دهد.

عوامل موثر بر هزینه لیفت لثه

هزینه لیفت لثه به چه عواملی وابسته است؟

عوامل مختلفی بر روی هزینه لیفت لثه تأثیر گذار هستند که با دانستن آنها می‌توانید تخمین بزنید که در صورت احتیاج به لیفت کردن لثه های خود تا چه اندازه نیازمند پرداخت هزینه هستید.

مهمترین عواملی که باعث کم و یا زیاد بودن هزینه لیفت لثه است شامل موارد زیر می‌شود:

هدف از انجام لیفت کردن لثه

اینکه هدف شما از لیفت لثه چه باشد بر روی هزینه پرداختی آن تأثیر مستقیمی خواهد گذاشت. اگر شما تنها برای زیبایی بخواهید که لثه های خود را بالا تر ببرید یا قسمت های ناهوار آن را هزینه کمتری باید پرداخت کنید تا اینکه بخواهید جهت درمان یا کامپوزیت کردن دندان هایتان لیفت لثه را انجام دهید.

نوع روش مورد استفاده جهت لیفت کردن

همانگونه که ذکر شد 2 نوع روش برای لیفت کردن لثه ها وجود دارد که هرکدام هزینه مختص به خود را دارا هستند.

روش لیزر با اینکه خونریزی بسیار کمتری دارد و دوره نقاهت در آن کمتر از 1 هفته است ولی هزینه آن بیشتر از روش سنتی و استفاده از تیغ جراحی می ‌باشد.

نوع دستگاه لیزر مورد استفاده

همانطور که دانستیم هزینه انجام لیفت لثه با لیزر گران تر از روش تهاجمی است اما خود این روش قیمت های مختلفی را شامل می‌ شود که علت آن نوع دستگاه لیزری است که با آن لثه را برش می‌دهند.

هرچه دستگاه جدید تر و دارای پراش های ریز و دقت بیشتری باشد گران تر است و مرکز دندانپزشکی برای جبران هزینه خرید، نگهداری و تعمیر آن دستگاه هزینه لیفت لثه را بیشتر از سایر دستگاه ها تعیین می‌کند.

البته همیشه گران بودن نشانه خوب بودن و بسیار با دقت بودن نیست و باید توجه داشت که دندانپزشک با تجربه با دستگاه های لیزر معمولی هم می‌تواند به خوبی و با دقت یک دستگاه لیزر بسیار گران قیمت لیفت لثه را انجام دهد.

محل انجام لیفت لثه

محلی که قرار است در دهان لثه هایش لیفت و مرتب شوند نیز در هزینه لیفت لثه تأثیرگذار است. به تبع دندان های جلو چون دسترسی راحت تری دارند سریع و راحت تر می‌توان لیفت کرد و هزینه انجام برای آنها کمتر می‌باشد.

ولی دندان های عقب که برای درمان و رفع امراض لیفت لثه می‌شوند میزان زمان و دقت بیشتری را طلب می‌کنند که این باعث هزینه بر شدن لیفت لثه می شود.

نوع و میزان بلندی لثه

مورد دیگر در تعیین هزنیه لیفت لثه جنس لثه فرد و میزان بلندی آن است که هرچه لثه گوشتی تر و بلند تر باشد، میزان زمان انجام لیفت طولانی تر می‌شود.

برخی افراد هستند که لثه هایی با گوشت کم و به اصطلاحی نازک گوشت دارند و همچنین میزان برش در آنها بسیا کمتر از سایرین است قطعا این افراد زمان و هزینه کمتری بابت لیفت کردن لثه باید بپردازند.

کدام دندانپزشکی در تهران کمترین هزینه لیفت لثه را می‌گیرد؟

از میان مراکز دندانپزشکی در پایتخت، در دندانپزشکی دکتر آزادخواه هزینه لیفت لثه بسیار اقتصادی تر از سایر مراکز است. زیرا دکتر مژگان آزادخواه با توجه به دانش، تجربه و مهارت بسیار بالا و با بهترین دستگاه های لیزر موجود در کشور لیفت لثه را در سریع ترین زمان ممکن انجام می دهند.

همچنین مشاوره و پیگیری بعد از انجام لیفت لثه یکی دیگر از مزیت های این مرکز دندانپزشکی می‌ باشد که بیمار پس از انجام لیفت می تواند تمامی سوالات و مشکلات خود را با پزشک حضوری و غیر حضوری در میان بگذارد و به راه حل مناسب برسد.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز