خبرگزاری کار ایران

سطل زباله آشپزخانه چی بخرم؟

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۲۰۵۲

آشپزخانه مکانی است که معمولا بیشتر زمان فعالیت خود را در آن می گذرانیم. از این رو این مکان باید جایی باشد که خانواده در آن احساس آرامش و راحتی داشته باشند. یکی از عناصری که می تواند تجربه خوشایند در آشپزخانه را تحت تاثیر قرار دهد، سطل زباله است.

سطل زباله از ضروری ترین لوازم آشپزخانه است و هیچ آشپزخانه ای بدون آن کار نمی کند؛ اما گاهی این وسیله ضروری و پر کاربرد می تواند منشا آزار و اذیت باشد؛ قطعا وجود زباله در کنار آشپزخانه نه تنها صحنه ناخوشایندی را ایجاد می کند، بلکه باعث می شود تا بوی زباله ها شامه ما را از بوهای خوش موجود در آشپزخانه محروم کند.

با این حال چند تغییر ساده در چیدمان آشپزخانه می تواند سطل زباله را به محل بهتری منتقل کرده و آرامش و راحتی ما را در این محل پر رفت و آمد تضمین کند.

اگر شما هم برای سازماندهی زباله های تولید شده در آشپزخانه به دنبال راه حل­های کارآمدی می گردید، این مقاله را تا انتها دنبال کنید؛ ابتدا شما را با نکاتی درباره محل قرار گیری و نگهداری از زباله ها آشنا کرده و سپس انواع سطل زباله مناسب و کاربردی را معرفی خواهیم کرد.

چیدمان آشپزخانه خود را در نظر بگیرید!

بهترین مکان برای قرار دادن سطل زباله جایی دور از اجاق گاز و یخچال، و نزدیک به سینک یا درب خروجی است. پس اطمینان حاصل کنید که سطل زباله در محلی قرار بگیرد که در هنگام آماده سازی غذا به راحتی بتوانید زباله های خود را در آن بریزید و از طرفی بتوانید سطل را به سادگی و بدون برخورد با وسایل دیگر از آشپزخانه خارج کنید.

برای راحتی بیشتر می توانید یک سطل کوچک آویز را بر روی درب نزدیک ترین کابینت به سینک قرار دهید و یک سطل زباله بزرگ را نیز در نزدیکی درب خروج آشپزخانه یا داخل پاسیو قرار دهید و زمانی که گنجایش سطل آویز شما پر شد، زباله ها را به داخل آن انتقال دهید تا دیگر نیازی نباشد که به صورت مداوم درب سطل بزرگ و پر از زباله را برای دور ریختن زباله های کوچک باز کنید و از پخش بوی ناخوشایند زباله ها راحت شوید.

همچنین برای نظم بیشتر آشپزخانه می توانید از سبد مواد شوینده ریلی کابینت استفاده کرده و آن را در کنار سطل زباله نصب کنید تا علاوه بر اشغال فضای کم، نگران ریختن مواد شوینده در کابینت نباشید. انواع این سبدها را در صفحه سبد سوپری کابینت ملاحظه نمایید.

نظافت روزانه سطل را فراموش نکنید!

با اطمینان از بیرون آوردن منظم زباله ها، سطل زباله را سالم نگه دارید. به این ترتیب هر شب قبل از خواب اطمینان حاصل کنید که زباله ای در سطل شما نمانده است. همچنین از آن جایی که تمیز بودن بدنه خارجی و داخلی سطل آشغال نیز ضروری است، سعی کنید تا حد امکان از سطل های زباله هایی با جنس مرغوب و آسان تمیز شو استفاده کنید و تقریبا هر چند روز یک بار سطل را با آب و یک ماده ضدعفونی کننده تمیز کنید.

برای راحتی بیشتر می توانید یک کیسه زباله بزرگ را در داخل سطل قرار دهید تا دور ریختن زباله ها و نظافت سطل زباله ساده تر انجام شود.

سطل آشغال با حجم مناسب نیاز خانواده انتخاب کنید!

یک خانواده پرجمعیت به طور طبیعی به سطل زباله بزرگتری نیاز دارد. بنابراین قبل از خرید سطل دقت کنید که حجم تقریبی زباله تولید شده در آشپزخانه شما چقدر است، سپس سطلی با حجم مناسب را تهیه کنید.

سطل زباله آشپزخانه چی بخرم؟

از تفکیک زباله ها غافل نشوید!

بازیافت برای سلامت سیاره ما امری حیاتی است و اهمیت تفکیک زباله ها بر هیچ­کس پوشیده نیست. بنابراین ما موظف به کاهش تولید زباله و استفاده مجدد و بازیافت هستیم.

با در نظر گرفتن دو سطل آشغال مجزا، امکان تفکیک زباله های خشک و تر را در منزل خود ایجاد کنید؛ این کار علاوه بر کمک به بازیافت بهتر و کاملتر زباله های خشک، باعث می شود تا راحتتر برای سازماندهی و خروج زباله های تر و قابل فساد اقدام کنید. همچنین می توانید با ضایعات خشک و فساد ناپذیر مواد غذایی مثل پوست تخم مرغ یا کیسه های چای، عنصر مفیدی به نام کمپوست درست کنید تا یک غذای گیاهی غنی از مواد مغذی برای گیاهان خانگی خود داشته باشید و در عین حال زباله های دور ریختنی آشپزخانه را کاهش دهید.

با انواع سطل زباله آشنا شوید!

در گذشته سطل زباله ها اجسامی استوانه ای، ساده و بدون درب بودند و اغلب از جنس پلاستیک تولید می شدند، اما امروزه با مدرن شدن سبک زندگی و چیدمان منزل، سطل­هایی با نمای متفاوت و زیبا تولید می شوند تا پاسخگوی تمام نیاز­ها و سلیقه ها باشند.

سطل اشغال ها از دو جنس پلاستیک و استیل ساخته می­شوند تا به راحتی قابل حمل و شستشو باشند:

  • سطل استیل ظاهر زیبا­تر و شکیل­تری دارد و برای قرار گرفتن در کنار آشپزخانه مناسب­تر است.
  • سطل زباله پلاستیکی به دلیل داشتن قیمت مناسب، مورد استقبال افراد زیادی است.

همچنین سطل ها مدل­های متفاوتی دارند:

  • متداول ترین سطل زباله ها، سطل های ساده ای هستند که در کنار آشپزخانه یا پاسیو یا داخل کابینت گذاشته می شوند. جدید­ترین مدل این سطل­ها دارای یک پدال هستند تا با فشار دادن آن، درب سطل باز شود و مخزن سطل در دسترس شما قرار بگیرد.
  • سطل زباله های آویز یا رو دری سایز نسبتا کوچکی دارند و برای مصارف روزمره مناسب ترند. این سطل ها بر روی درب کابینت آویزان می شوند و دسترسی ساده ای را برای شما ایجاد می کنند.
  • سطل زباله توکار ریلی مدرن ترین نسل سطل هاست. سطل های ریلی داخل کابینت قرار می گیرند و از طریق ریل­هایی در طرفین یا کف، به بدنه کابینت متصل می­شود. درب این سطل ها کاملا محکم بر روی بدنه سطل کشویی قرار می گیرند و زمانی که شما سطل اشغال را برای استفاده بیرون می کشید، درب آن نیز به صورت خودکار باز می شود و مخزن­های سطل در اختیار شما قرار می گیرند. سطل زباله توکار راهی آسان و ارزان برای پنهان کردن زباله ها و آزاد کردن فضای کف و سازماندهی آشپزخانه است؛ همچنین با وجود فضای کمی که در کابینت اشغال می کند، حجم مناسب و زیادی را برای جمع آوری زباله ها ایجاد می­کند.

به این ترتیب با شناخت انواع سطل زباله و تمام ویژگی های آن­ها می توانید به سادگی سطل مورد نیاز آشپزخانه خود را تهیه کنید. برای مشاهده تمام مدل­های سطل آویز و سطل ریلی به صفحه سطل زباله کابینتی مراجعه کنید.

سطل زباله آشپزخانه چی بخرم؟

کدام سطل زباله مناسب تر است؟

برای اینکه بفهمیم کدام سطل زباله برای آشپزخانه شما مناسب­تر است لازم است تا همه موارد بالا را با دقت بررسی کنید. همچنین می­توانید از طریق شماره 02177343556 با متخصصان تجهیز یراق تماس بگیرید تا شما را از ابتدای مرحله انتخاب سطل مناسب تا خرید آن همراهی کنند.

تجهیز یراق یک فروشگاه تخصصی و پر سابقه واقع در شرق تهران است. شما می توانید تمام یراق آلات با کیفیت و مدرن در زمینه یراق آلات و تجهیزات کابینت از جمله: سطل کابینتی، آبچکان توکار کابینت، لولا، جک و... را با گارانتی معتبر از تجهیز یراق خریداری نمایید.

تجهیز یراق همچنین با عرضه محصولاتی مثل درب ریلی و تجهیزات نورپردازی، مرجع مناسبی برای کسب اطلاعات و خرید از سه روش اینترنتی، تلفنی و حضوری محسوب می­شود.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز