خبرگزاری کار ایران

چاپ کتاب با تیراژ پایین

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۱۵۹۳

تمامی افراد برای قوی کردن رزومه علمی خود می توانند چاپ کتاب با تیراژ پایین انجام دهند یا پایان نامه خود را تبدیل به کتاب نمایند.

بی شک تالیف کتاب یکی از مواردی است که رزومه هر فردی را تقویت می کند. رزومه قوی و پربار در پیدا کردن فرصت های شغلی بهتر و ارتقای جایگاه اجتماعی بسیار تاثیرگذار است. چاپ کتاب نیز از جمله مواردی است که رزومه علمی افراد را قوی می کند.

بسیاری از افراد هستند که دانش علمی خوبی دارند و پتانسیل تبدیل شدن به مولف را نیز دارند. اما چاپ کردن یک کتاب برای آنها پیچیده و سخت است. خیلی از افرادی که دنبال چاپ کردن کتاب هستند و میخواهند برای نخستین بار چاپ کتاب را انجام دهند در آغاز کار سردرگم هستند.

تعدادی از افراد نیز توانایی مالی برای چاپ کتاب در تیراژ بالا را ندارند. این یکی از مانع های بزرگ برای چاپ کردن کتاب است.

چاپ کتاب با تیراژ پایین

یکی از خدمات مهمی که در هر کتابفروشی انجام نمی شود چاپ کتاب با تیراژ کم است. معدود انتشاراتی هایی هستند به صورت قانونی و مجوزدار کار چاپ کتاب با تیراژ پایین را انجام می دهند. این یک مزیت بی نظیر است که امکان چاپ کتاب ارزان را برای نویسندگان جوان فراهم می کند.

فرایند چاپ کتاب فرایندی پیچیده و بسیار سخت برای مولف است اگر این کار به دست اهل فن این حوزه سپرده نشود. یک نویسنده مدت زمان زیادی را که از یک سال تا چند سال متغیر است صرف نوشتن کتاب می نماید اگر این نویسنده بعد از اتمام نگارش کتاب خود در مسیری درست قرار نگیرد ممکن است از چاپ کتاب منصرف شود یا اینکه سختی های زیادی را متحمل شود.

از جمله مزایای چاپ کتاب با تیراژ پایین بازخورد آن در جامعه برای نویسنده است. به عنوان مثال یک نویسنده بعد از چاپ اولین کتاب خود متوجه خیلی از مسائل مربوط به حوزه نویسندگی و موضوعی که انتخاب کرده است می شود.

یکی از انتشاراتی های فعال در کشور که خدمات با کیفیتی را ارائه نموده انتشارات چاپ و نشر صالحیان است. این انتشاراتی با در نظر گرفتن شرایط نویسنده و بر عهده گرفتن تمامی مراحل چاپ به نویسنده کمک می کند که در تیراژ پایین نیز کتاب خود را چاپ کند.

چاپ کتاب در تیراژ پایین دارای مزیت اقتصادی نیز است. گاهی اوقات به یک نویسنده جوان که می خواهد اولین کتاب خود را چاپ کند مشاوره اشتباه داده می شود و اثر خود را در تیراژ بالا چاپ می کند اما کتاب مورد استقبال قرار نمی گیرد و ضرر زیادی را متحمل می شود.

چاپ کتاب با تیراژ پایین

مراحل چاپ کتاب

مراحل چاپ کتاب

همانطور که به آن اشاره شد چاپ کردن کتاب یک کار تخصصی و حرفه ای است که باید مرحله به مرحله آن دقیق انجام شود. مرحله اول آماده سازی محتوا و تحویل آن به صورت تایپ شده به ناشر است. مرحله دوم که بسیار نیز مهم است ویراستاری و صفحه آرایی خواهد بود.

بعد از اینکه محتوایی باکیفیت و ویراستاری شده تهیه شد، انتشاراتی در گام اول اقدام به دریافت شابک می نماید. شابک یک کد 10 تا 13 رقمی است که به آن شماره استاندارد بین المللی کتاب گفته می شود. دریافت فیپا از کتابخانه ملی است.

دریافت مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز یکی دیگر از مراحل چاپ کتاب است که توسط انتشاراتی انجام می شود. معمولا سخت گیری هایی در این مرحله انجام می شود اما برای کتاب های علمی حساسیت ها کمتر از موضوعاتی مانند شعر است.

مرحله پایانی چاپ کتاب که بسیار نیز حساس است چاپ و صحافی است که به دو شیوه چاپ افست یا چاپ دیجیتالی کتاب چاپ می شود. در این مرحله باید از کاغذ و چاپ با کیفیت استفاده کرد تا مخاطب از کتاب خواندن لذت ببرد. 10 نسخه از کتاب چاپ شده توسط ناشر برای وزارت فرهنگ و ارشاد ارسال و مراحل توزیع کتاب آغاز خواهد شد.

چاپ کتاب با تیراژ پایین

تبدیل پایان نامه به کتاب

تبدیل پایان نامه به کتاب

تبدیل پایان نامه به کتاب یکی از روش های بالا بردن سطح رزومه علمی و پیدا کردن جایگاه علمی بهتری نسبت به گذشته است. تعدادی از انتشارات معتبر از جمله انتشارات چاپ و نشر صالحیان به صورت تخصصی و علمی اقدام به تبدیل پایان نامه می کنند. در این انتشاراتی تبدیل پایان نامه به کتاب با هزینه مناسبی انجام می شود.

برای تبدیل پایان نامه به کتاب در هر مقطعی باید یک سری کارهای تخصصی انجام شود که اولین و مهمترین مورد آن انتخاب نام مناسب برای کتاب است چون نمی توان نام پایان نامه را بر روی کتاب گذاشت. در گام دوم باید بسیاری از کلماتی که به پایان نامه بودن موضوع اشاره دارند حذف و کلمات مناسبی جایگزین آنها گردد.

تیترها و عناوین از جمله موارد دیگری هستند که باید با کلمات و عنوان های مشابه تغییر پیدا کنند. زمانی که تمامی تغییرات انجام شد یک منبع دیگر نیز به سایر منبع های استفاده شده در پایان نامه اضافه می شود و آنهم عنوان پایان نامه است.

بعد از مراحل تبدیل پایان نامه به کتاب مراحل اداری آن آغاز و در کمترین زمان ممکن کتاب چاپ و در اختیار مولف قرار می گیرد. انتخاب یک انتشاراتی قوی در امر تبدیل پایان نامه به کتاب حتی باعث می شود که عرضه کتاب سبب درآمدزایی برای متقاضی نیز شود.

مزیت های چاپ کتاب

اگر خود یا یکی از دوستانتان در مصاحبه دکتری شرکت کرده باشید متوجه اهمیت داشتن یک کتاب در حوزه تخصصی خود خواهید بود. در مصاحبه دکتری علاوه بر اینکه تالیف کتاب دارای امتیاز مناسبی است بلکه تاثیر زیادی هم بر روی مصاحبه گر خواهد داشت.

علاوه بر مصاحبه دکتری، تالیف و داشتن کتاب در جذب شدن در هیات علمی دانشگاه نیز امتیاز محسوب می شود و تاثیر زیادی خواهد داشت.

هزینه چاپ کردن کتاب

موارد مختلفی در هزینه نهایی چاپ یک کتاب تاثیرگذار هستند که شامل موارد زیر می باشد:

  • سایز کتاب
  • تعداد صفحات کتاب
  • تعداد صفحات رنگی
  • نوع چاپ
  • نوع کاغذ
  • نوع صحافی

 با توجه به تغییرات در قیمت کاغذ هزینه دقیق چاپ کتاب امکان پذیر نیست. اما اگر می خواهید به صورت دقیق از هزینه روز چاپ کتاب باخبر شوید می توانید با یکی از کارشناسان انتشارات چاپ و نشر صالحیان تماس بگیرید تا شما را کامل و دقیق راهنمایی کنند.

منجمله مواردی که باعث اختلاف قیمت در چاپ کتاب در بین انتشاراتی ها می شود. انجام تمامی مراحل کار توسط افراد مبتدی تا حرفه ای می باشد. به عنوان مثال انجام ویراستاری توسط انتشاراتی یا عدم انجام آن در هزینه کتاب تاثیرگذار خواهد بود.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز