خبرگزاری کار ایران

5 نکته مهم برای نورپردازی معابر و خیابان‌­ها با چراغ خیابانی ال ای دی

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۶۹۵۳

چراغ خیابانی نقشی مهم در نورپردازی امروزه ایفا می­‌کند. روشنایی خیابان و معابر شهر و روستا با استفاده از این چراغ خصوصا چراغ خیابانی ال ای دی، به دلایل گوناگونی صورت می­‌گیرد. دید در شب و حذف مناطق تاریک و خارج از دید، هم سبب افزایش امنیت فضا شده و هم باعث جلوگیری از ایجاد تصادفات رانندگی می‌شود. مطابق با آمار، تصادفات در شب بسیار بیش­تر از تصادفات در روز است و از این رو اهمیت نورپردازی اصولی معابر با استفاده از چراغ خیابانی بر کسی پوشیده نیست. به همین دلیل در این مقاله به نکات بسیار مهم و اصولی در نورپردازی با چراغ خیابانی پرداخته­‌ایم.

اهمیت روشنایی اصولی معابر با چراغ خیابانی

استفاده از چراغ خیابانی در معابر و به طور کلی روشنایی اصولی معابر به دلایل زیادی اهمیت دارد. از جمله این موارد می­توان به نکات زیر اشاره کرد:

  • چراغ خیابانی با ایجاد نور مناسب و روشنایی سطح معابر، باعث کاهش تصادفات رانندگی و یا سوانح ناشی از عدم دید کافی می­‌شود.
  • با به حداقل رسیدن نقاط کور، امنیت فضا و توانایی محافظت از آن بالا می­‌رود.
  • با بالا رفتن سطح امنیت فضا و وجود دید کافی، امکان ادامه فعالیت مراکز تجاری و رفت و آمد در شب به کمک چراغ خیابانی ال ای دی فراهم می­‌شود.

روشنایی معابر با روشنایی سایر فضاها چه تفاوتی دارد؟

معمولا در روشنایی فضاهای مختلف، هدف از روشنایی نمایش کامل اجسام، ایجاد زیبایی بصری و فراهم آمدن شرایط مناسب برای فعالیت و سکون در فضاست اما در روشنایی معابر با استفاده از چراغ خیابانی، هدف اصلی روشن کردن اجسام نیست، بلکه هدف مشخص کردن پس زمینه اجسام و از این طریق، نمایش حجم اجسام جهت بینایی و تشخیص آن‌­هاست. به همین جهت در نورپردازی با چراغ خیابانی به جای مشخصه "شدت روشنایی" از مشخصه " میزان درخشندگی" استفاده می­‌شود.

علاوه بر این در روشنایی با چراغ خیابانی، بیش از کیفیت نمود رنگ و نور، مصرف بهینه چراغ خیابانی و کاهش هزینه های ناشی از تعمیر و نگهداری، همچنین طول عمر بالای چراغ خیابانی ال ای دی و گارانتی آن اهمیت بیشتری دارد زیرا معمولا از چراغ­های خیابانی در تعداد بالا و مدت زمان مصرف بالا در شبانه روز استفاده می­‌شود.

یکنواختی نور و خیرگی در چراغ خیابانی ال ای دی

از مهم­ترین نکات در نورپردازی و جانمایی چراغ‌­های خیابانی، مسئله یکدست روشن شدن فضاست. در نورپردازی اصولی معابر باید تا حد امکان ایجاد نقاط تاریک و روشن به حداقل رسیده و نور یکدست باشد تا بینایی مختل نشود. این عمل یعنی یکپارچه بودن سطح روشنایی البته گاهی اوقات پیچیده و هزینه­‌برهم هست اما تا حد امکان باید سعی شود که یکپارچگی سطح روشنایی در معابر رعایت شود.

خیرگی زمانی اتفاق می­افتد که چشم انسان در معرض نور چراغ، دچار تاری دید می­شود. این تاری ممکن است لحظه‌­ای و آنی بوده و یا مدت زمان بیشتری طول بکشد. از این جهت نحوه نصب چراغ خیابانی و کیفیت آن باید به گونه‌­ای باشد که با جلوگیری از ایجاد خیرگی برای رانندگان و عابرین، مانع بروز حوادث خطرناک در اثر تاری دید شود. همچنین با استفاده از رفلکتورهای مخصوص در چراغ خیابانی ال ای دی که وظیفه هدایت نور را دارند، می­توان تا حدودی از ایجاد خیرگی جلوگیری کرد. علاوه بر این در بسیاری از مواقع با نصب چراغ خیابانی در ارتفاع بالاتر می­توان از ایجاد خیرگی جلوگیری نمود.

سطح روشنایی مورد نیاز معابر گوناگون

برای روشن کردن معابر، ابتدا باید نوع آن‌­ها، ویژگی‌­های هرکدام و عوارض آن را شناسایی کنیم تا کاربری فضا به درستی دسته­‌بندی شود. سپس باید از سطح روشنایی مورد نیاز هر کدام از دسته­‌بندی‌­ها اطلاعات کسب کنیم و نورپردازی را با توجه به شیب زمین، محل و ارتفاع نصب چراغ خیابانی، زاویه تابش و ساعت تابش انجام دهیم.

برای این کار می‌­توانید از جدول زیر کمک بگیرید:

5 نکته مهم برای نورپردازی معابر و خیابان‌­ها با چراغ خیابانی ال ای دی

برای روشنایی معابر از چه چراغی استفاده کنیم؟

در همین ابتدای پاسخ به این پرسش باید گفت کماکان چراغ خیابانی ال ای دی به دلایل بسیار از جمله مصرف فوق­‌العاده کم، طول عمر بالا و کیفیت بالای نور، بهترین گزینه برای روشنایی و نورپردازی معابر و خیابان­‌هاست. پس اگر قصد روشنایی معابر را دارید، در خرید چراغ خیابانی ال ای دی شک نکنید. اما همانطور که پیش­تر اشاره شد باید توجه داشت که چراغ خیابانی ال ای دی انتخاب شده، کیفیت نور مناسب، بدنه مقاوم در برابر عوامل مخرب، طول عمر بالا و گارانتی معتبری داشته ­باشد تا بتوان بدینوسیله در هزینه­‌های تعمیرات و نگهداری صرفه­‌جویی کرد. از این جهت چراغ خیابانی ال ای دی اکووات می­‌تواند همه انتظارات شما را برآورده کند. نور با کیفیت این چراغ با استفاده از چیپ OSRAM و درایور با استاندارد جهانی، بدنه مقاوم آلومینیومی با طول عمر بالا و از همه این موارد مهم‌­تر، 3 سال ضمانت تعویض بی قید و شرط، می‌­تواند چراغ خیابانی اکووات را به برگ برنده شما در نوپردازی معابر و خیابان‌­ها تبدیل کند تا هم از نوری با کیفیت لذت برده و هم در هزینه­‌های خود صرفه‌­جویی کنید.

برای مشاهده و خرید چراغ‌­های خیابانی ال ای دی اکووات در توان­ها و مدل­های مختلف به صفحه این محصول در وبسایت مراجعه کرده و یا برای کسب مشاوره توسط مهندسان فنی و نورپردازی اکووات از طریق واتساپ با ما در ارتباط باشید. تلفن 02158642 نیز پاسخگوی شما عزیزان برای سفارش چراغ و مشاوره نورپردازی خواهد بود.

مشاوره خرید چراغ خیابانی ال ای دی

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز