خبرگزاری کار ایران

سرور مجازی چیست؟

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۶۸۴۴

آیا تاکنون نام سرور مجازی یا VPS به گوش‌تان خورده است؟ اصلا به این موضوع فکر کرده‌اید که در دسترس بودن یک وبسایت به صورت آنلاین از نظر فنی چه معنایی دارد؟ برای مشاهده آنلاین یک سایت توسط کاربران، لازم است فایل‌ها و اطلاعات سایت در یک سرور آپلود شده باشد.

سرور در حقیقت نوعی کامپیوتر قدرتمند است و اطلاعات سایت نیز داخل دیسک سرور ذخیره می‌شوند.

 

سرور مجازی چیست؟

سرور مجازی یا VPS سرواژه عبارت Virtual Private Server است یکی از بهترین گزینه‌ها برای میزبانی به شمار می‌آید. اگر بخواهیم ویژگی‌های مختلف انواع میزبانی را بررسی کنیم، سرور مجازی جایی بین هاست اشتراکی و سرور اختصاصی قرار می‌گیرد.

یک سرور مجازی چگونه کار می‌کند؟

یک سرور فیزیکی از طریق فرآیند مجازی‌سازی به چند سرور مجازی تقسیم می‌شود، با انجام این کار می‌توان از تمام توان یک سرور استفاده کرد. با استفاده از مجازی سازی از طریق تقسیم منابع یک سرور اختصاصی به منابع مشخصی از فضا، پردازنده، دیسک با سیستم عامل مجزا ماشین‌های مجازی (VM یا همان Virtual Machine) را اجرا می‌کند.

به زبانی ساده‌تر، کاربران در صورت استفاده از سرور مجازی می‌توانند از مزایای نرم افزاری یک سرور اختصاصی با قیمت بسیار کمتر بهره‌مند شوند. هرکدام از سیستم عامل های سرور مجازی به صورت جداگانه نصب می‌شوند. این باعث می‌شود هر یک از کاربران سرور اصلی، استفاده مستقلی از این نرم‌افزارها داشته باشند.

بین هر کدام از اکانت‌های که فضای سرور را به اشتراک گذاشته‌اند، میزان مشخصی از منابع شامل پردازنده، حافظه و دیسک تقسیم شده است.هر کاربر، به ازای منابعی که انتخاب کرده از سرور اصلی خدمات دریافت می‌کند و ترافیک بالای یک سرور مجازی بزرگتر تاثیر منفی بر روی سرور مجازی دیگر ندارد.

 

مزایای سرور مجازی

از مهمترین مزایای سرور مجازی می‌توان به اختیار عمل کاربر در استفاده از آن اشاره کرد. مزایای سرور مجازی شامل خدمات بسیاری می‌شود که با انتخاب منابع بالا می‌توان از آن انتظار قدرتی معادل یک سرور اختصاصی را داشت.

همچنین عملکرد یک سرور مجازی برای سایت‌هایی که دارای پیشرفت هستند نیز بسیار مناسب است.

در ادامه تعدادی از مهمترین مزایای سرورهای مجازی را مرور می‌کنیم:

انتخاب منابع دلخواه

سیستم عامل اختصاصی

دسترسی کاربر root در لینوکس یا administrator در ویندوز

صرفه‌جویی در هزینه

منابع اختصاصی

امکان استفاده از بک آپ و اسنپ شات

قابلیت ارتقای منابع

سرور مجازی چیست؟

کاربردهای سرور مجازی

حالا که با ماهیت سرورهای مجازی، طرز کار، مزایا و انواع آن آشنا شدیم بهتر است کاربردهای آن را نیز بدانیم. درست مثل هر نوع دیگری از هاستینگ، سرورهای VPS نیز علاوه بر وظایف اصلی خود می‌توانند کاربردهای مهم و جالب توجه دیگری نیز داشته باشند. تعداد از مهمترین کاربردهای سرور مجازی در ادامه معرفی شده‌اند:

سرور مجازی هاستینگ

میزبانی از وبسایت‌ها با استفاده از سرور مجازی یکی از کاربردهای اصلی آن است که محبوبیت آن روز به روز بیشتر می‌شود. همانطور که از اسم این کاربرد مشخص است، یک سرور مجازی می‌تواند تمام خدمات یک سرور عادی را ارائه دهد. برای مثال، با استفاده از VPS می‌توان یک یا چند وب سایت را اداره کرد.

همچنین امکان نصب انواع کنترل پنل ها با خرید لایسنس بر روی سرور مجازی امکان پذیر است، کنترل پنل دایرکت ادمین، سی پنل و پلسک برای لینوکس و کنترل پنل پلسک برای ویندوز قابلیت نصب وجود دارد.

سرور مجازی به عنوان میزبان فایل

با استفاده از نرم افزارهای رایگان میتوان از سرور مجازی به عنوان یک سرور ذخیره ساز اطلاعات برای اتصال به پلتفرم های مختلف استفاده کرد. 

سرور مجازی بازی

طی سال‌های اخیر محبوبیت بازی‌های چند نفره به صورت چشمگیری افزایش پیدا کرد. بسیاری از افراد در انتهای یک روز کاری از طریق انجام بازی‌های آنلاین با دوستان خستگی خود را رفع می‌کنند. هم‌اکنون درصد بالایی از گیمرها بیشتر زمان بازی کردن خود را به عناوین چند نفره آنلاین اختصاص می‌دهند. به همین جهت استفاده از VPS گزینه مناسبی برای هاستینگ بازی‌های آنلاین است.سرور مجازی برای پخش زنده

از یک سرور مجازی می توان به عنوان سرور پخش زنده و استریم استفاده کرد تا کاربران زیادی با پهنای باند وسیع بتوانند از آن استفاده کنند.

سرور مجازی برای ایمیل

بسیاری از کسب‌وکارها برای هاست ایمیل هزینه جداگانه‌ای پرداخت می‌کنند. با استفاده از سرورهای مجازی و میزبانی از سرور ایمیل شرکت می‌توان از این هزینه اضافه جلوگیری کرد. 

سرور مجازی زیرساخت اپلیکیشن

برای فعالان در زمینه توسعه اپلیکیشن، سرورهای مجازی می‌توانند در نقش یک ابزار فوق‌العاده کارآمد عمل کنند. یک سرور مجازی به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد برنامه خود را در یک محیط زنده آزمایش و باگ‌های آن را رفع کنند و همچنین وب سرویس اپلیکیشن های خود را در آن نصب و به هزاران کاربر اپلیکیشن سرویس دهی کنند.

سرور مجازی آموزش آنلاین

با استفاده از نرم افزارهای کد باز و رایگان مانند BigBlueButton میتوانید بر روی سرور مجازی یک سامانه رایگان آموزش آنلاین اختصاصی فراهم کرد.

سرور مجازی ویدیو کنفرانس

با استفاده از نرم افزارهای کد باز و رایگان مانند جیتسی می توانید ویدیو کنفرانس شخصی خود را برای سازمان داشته باشید.

سرور مجازی چیست؟

چطور سرور مجازی مناسب تهیه نماییم؟

ارائه دهنده های زیادی برای سرور مجازی وجود دارد اما اکثر شرکت ها پلن های از پیش آماده را برای شما تعیین می کنند که ممکن است نیازی به آن نداشته باشید اما در پارسدِو شما می توانید منابع دلخواه از حافظه، پردازنده، دیسک را بسته به نیاز خود انتخاب و تنها به همان میزان پرداخت داشته باشید.

مزایای خرید vps یا سرور مجازی از پارسدِو:

- خرید سرور مجازی در ۴ موقعیت جغرافیایی ایران، ترکیه، هلند و آمریکا

- روشن، خاموش و ریبوت سرور به صورت آنلاین

- دسترسی به کنسول دائمی تحت وب

- کنترل پنل ابری منحصر به فرد

- امکان تهیه بک آپ بر روی فضای ابری

- امکان تهیه اسنپ شات به صورت رایگان

- مدیریت دیسک نجات

- گراف مصرف ۷ روز سرور مجازی

- تغییر سیستم عامل به ده سیستم عامل و توزیع اعم از ویندوز و لینوکس

- ارتقای آنی منابع 

با خرید سرور مجازی از پارسدِو سرور خود را در ۴ کشور به صورت آنی و آنلاین کمتر از ۳ دقیقه تحویل بگیرید.

همچنین امکان راه اندازی انواع سناریو های مختلف تحت وب مانند سرورهای هاستینگ با قابلیت انتقال رایگان سایت شما،ایمیل های سازمانی، فضای ابری،  سرورهای ویدیو کنفرانس، سرور آموزشگاه آنلاین و … به صورت اختصاصی توسط کارشناسان مجرب پارسدِو وجود دارد.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز