خبرگزاری کار ایران

مجوز ساخت ویلا

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۶۵۲۲

در این مقاله سعی بر این شده تا شما را با نحوه گرفتن مجوز ساخت ویلا یا همان پروانه ساختمان آشنا کنیم . گرفتن جواز ساخت یا همان پروانه ساختمان یکی از مهمترین راه ها در شروع ساخت یک پروژه های عمرانی می باشد.

به گونه ای که اگر این جواز نباشد به شکل قانونی شما نمی توانید یک پروژه عمرانی را شروع به ساخت کنید . اگر شما در ابتدا جواز ساخت را نگیرید ،  شامل جریمه سنگینی می شویم که این جریمه به تخریب پروژه ختم می شود .  پس لازم است که در ابتدا حتما پروانه ساختمان را اخذ بفرمایید . 

برای گرفتن مجوز ساختمان باید مالک و یا نماینده حقوقی ساختمان به شهرداری منطقه اشان بروند و پس از اینکه مراحل قانونی را طی کردند مجوز را کسب کنند .  در طی مراحل قانونی برای کسب مجوز اگر هرگونه ساخت و سازی انجام شود به معنای تخلف محسوب می‌شود و مالکان باید صبر کنند تا مجوز گرفته شود تا شروع به ساخت و ساز کند اما بهتر است اگر تا به حال تجربه کسب جواز ساخت را نداشته اید ، حتما از اشخاص متخصص و یا کارشناسانی که در زمینه کسب جواز ساخت فعالیت می کنند مشورت و کمک بگیرید .  هدف شما از گرفتن مجوز ساخت ویلا این است که اول یک ساختمان ساخت و سازش به صورت قانونی باشد و موارد دیگر اینکه شما می توانیم ساختمانتان را بیمه کنید تا هنگامی که خدایی نکرده اتفاقی برای کارکنان و کارگران افتاد بتوانند از آن بیمه استفاده کنند مورد بعدی اینکه شامل تسهیلات بانکی می شوید .  ولی باید دقت کنید که هر جواز ساخت مدت زمان خودش را دارد ،  و کاربران باید پس از گرفتن مجوز ساخت سریع اقدام به ساخت و ساز کنند .  این مدت زمان به متراژ زمین و تعداد طبقات درخواستی سازنده بستگی دارد که زیاد باشد یا مدت زمان محدودی را در اختیار سازنده قرار دهد .  .

مجوز ساخت ویلا

برای گرفتن جواز ساخت باید مراحلی را طی کنید که در زیر آن ها را شرح می دهیم : :

ابتدا باید تشکیل پرونده بدهید در در این مسیر مالک ساختمان یا وکیل قانونی وکالت جواز ساخت او برای تکمیل پروژه باید به شهرداری منطقه یا دفترهای خدمات الکتریکی رجوع کنند . .

برای تشکیل پرونده باید مدارکی مانند اصل و کپی سند اصل و کپی کارت شناسایی مالک تسویه حساب شهرداری در سال جاری و سال های گذشته و مدارک دیگری موجود باشد . .

مرحله دوم برای گرفتن مجوز ساخت دستور صدور بازدید می باشد .  که  برای رسیدن به این مرحله شما باید تمام مدارک تان را کامل کرده و پس از تکمیل بودن پرونده شهرداری باید در سریع ترین  زمان ممکن نماینده قانونی خودشان را برای بر رسی پروژه بفرستند .  نماینده شهرداری باید تمام نکته های مهم را در پرونده ثبت بکند زیرا که این نکته ها در پروانه صادر شده بسیار موثر می باشد .  نکاتی که مامور شهرداری باید با آنها توجه کند و آنها را یادداشت بکند متراژ پروژه ،  نوع پروژه ،  عرض خیابان و . . . .  می باشد .  .

در مرحله ی بعدی گزارشات ثبت شده مامور شهرداری مورد بررسی قرار می‌گیرد که اگر در شهرهای بزرگی باشیم برای ساخت پروژه های عمرانی طرح تفصیلی اجرا می شود .  .

 مرحله ریخته شود که در این بار معمار باید مطابق ضوابط شهرداری طراحی ویلا نقشه پروژه باشد .  پس از اینکه نقشه ریخته شد باید آن را به شهرداری ببرند اگر که ایرادی نداشته باشد و نیازی به اصلاح نقشه نباشد آن را تایید می کنند .  .

اینکه نقشه تایید شد باید عوارض شهرداری را پرداخت کنیم .  عوارض شهرداری نیز بر اساس تعداد طبقات و کاربری پروژه مشخص می شود .  پس از اینکه عوارض شهرداری پرداخت شد برای تهیه مدارک پیش نویس مالک باید به شهرداری یا دفاتری که این کار را انجام می دهند مراجعه کنند . پس  از این مرحله باید مالک برای تکمیل فرم درخواست ناظر اقدام کند .  سپس بین مالک و ناظر قراردادی بسته می شود .  پس از اینکه تمام این راه ها کی شد جواز ساخت پروژه ساده می شود .  .

برای گرفتن جواز ساخت پروژه و مدت زمان آن بستگی به کارهای گوناگونی دارد مثلاً بعضی از مالکان دوست دارند برای صرفه جویی در هزینه نسبت به گرفتن جواز ساخت خودشان اقدام بکند که در این موارد به خاطر نداشتن تجربه کافی زمان شان به هدر می رود .  بهترین راه برای صرفه جویی در زمان سپردن این کار به دفتر و شرکت های معماری معتبر است که تجربه کافی در این زمینه دارند .

www.hiradana.com

09125754921

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز