خبرگزاری کار ایران

انواع کباب ‌پز چیست؟ چه نکاتی می بایست در هنگام خرید رعایت شود؟

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۶۴۷۴

اطلاع داشتن از انواع کباب‌ پز ها می ‌تواند برای افرادی که علاقه ‌مند به این غذای اصیل ایرانی هستند جالب باشد. کباب یکی از محبوب‌ ترین غذا های ایرانی است که حتی اکثر مسافران خارجی و توریست‌ ها هم اسم این غذا را به ‌عنوان یکی از خوشمزه ‌ترین غذا هایی که تا به‌ حال خورده ‌اند نام می ‌برند.

در ایران انواع متنوعی از کباب ‌ها وجود دارد که محبوب ‌ترین آن‌ ها جوجه ‌کباب و کباب کوبیده می ‌باشد و معمولاً در پیک ‌نیک ها، مسافرت ‌ها و حتی دورهمی ‌های خانوادگی و دوستانه به دلیل مدت‌زمان کم برای آماده‌ سازی استفاده می ‌شود.

یکی از موضوعاتی که می ‌تواند بر روی طعم این غذا تاثیر بگذارد نوع طبخ آن است. ممکن است فکر کنید تنها موادی که برای مزه ‌دار کردن گوشت و یا مرغ استفاده می ‌شود باعث خوشمزه تر شدن این غذا شود در صورتی ‌که باید بگوییم مزه دهی به مرغ یا گوشت تنها ۵۰ درصد در طعم آن تاثیر دارد و ۵۰ درصد دیگر نوع طبخ شما و کباب پزی است که از آن استفاده می‌ کنید.

اگر شما هم علاقه ‌مند به این غذا هستید و می ‌خواهید با خرید یک کباب ‌پز به‌ صرفه خودتان پخت این غذا را انجام دهید پیشنهاد می‌ کنیم تا انتهای این مطلب فروشگاه جی دایک همراه ما باشید.

 

 

معرفی انواع کباب پز

 

کباب‌پز گازی :

برای استفاده از کباب ‌پز های گازی می ‌توان از گاز مایع و یا گاز شهری استفاده کرد. این مدل از کباب‌ پز ها به دلیل سرعت ‌عمل بالایی که در پخت دارند در بین ایرانی‌ ها بسیار محبوب می ‌باشند. همچنین در صورت استفاده از این وسیله دیگر نیازی به خرید زغال نیست به این صورت در هزینه‌ های شما کمی صرفه ‌جویی می‌ شود.

کباب‌پز ذغالی :

کباب‌پز ذغالی مانند کباب ‌پز های گازی بسیار معروف و پرطرف ‌دار هستند دلیل این ‌موضوع عطر و طعمی است که به واسطه ذغال به کباب داده می ‌شود. این دسته از کباب پز‌ها در دو مدل ثابت و قابل‌ حمل هستند.

کباب‌پز برقی :

کباب‌پز های برقی از نظر  پخت کاملاً مانند کباب‌پز های گازی هستند با این تفاوت که در این دسته از کباب‌پز ها به‌ جای استفاده از گاز شهری و گاز مایع از برق برای پخت کباب ها استفاده می ‌شود.

کباب‌پز های صنعتی :

کباب‌پز های صنعتی برای مصارف خانگی مناسب نیستند و اکثراً دارای بدنه استیل می ‌باشند و مقاومتشان نسبت ‌به کباب‌پز های خانگی بیشتر است. وجود مشعل‌ های تابشی از سمت کنار دستگاه و گردش کباب ‌ها در یک محور دورانی باعث می‌ شود تا غذا مغز پخت شود و حتی در حجم بالا مشکلی از نظر پخت وجود نداشته باشد. در این دسته از کباب‌پز ها آپشن‌ های بیشتری برای طبخ بهتر کباب وجود دارد یکی از آپشن ‌های این دستگاه ها تنظیم سرعت ریل‌ ها می ‌باشد.

کباب‌پز های تابشی :

این دسته از کباب‌پز ها نیز برای مصارف خانگی مناسب نیستند و بیشتر در رستوران ‌ها مورد استفاده قرار می ‌گیرند یکی از موارد دارای اهمیت در این کباب‌پز ها نابود کردن انواع میکروب‌ ها به ‌وسیله‌ی تابش می ‌باشد.

 

در هنگام خرید کباب‌پز به چه مواردی باید توجه کرد؟

در بخش قبلی ما برای شما انواع کباب‌ پز ها را معرفی کردیم و کارایی هر کدام را به ‌صورت مختصر شرح دادیم بنابراین پیشنهاد می ‌کنیم اگر قصد خرید این دستگاه را برای مصارف خانگی دارید از بین ۳ مدل اولیه که معرفی شد یعنی کباب‌پز های گازی، برقی و زغالی یک مدل را انتخاب کنید.

اما اگر برای رستورانتان قصد خرید کباب‌پز دارید بهتر است از میان کباب‌پز های صنعتی و یا کباب پز تابشی خریدتان را انجام دهید. مورد دومی که باید به آن توجه کنید ظرفیت کباب‌پز می ‌باشد. اگر برای مصارف خانگی قصد خرید دارید پیشنهاد می ‌کنیم کباب‌پز های خیلی کوچک را انتخاب نکنید چرا که کباب‌پز های کوچک مدت ‌زمان زیادی برای پخت غذا نیاز دارند و همچنین باعث مصرف زیاد انرژی می‌ شوند.

اما در صورتی که قصد خرید کباب‌پز برای رستوران و کترینگ را دارید پیشنهاد می ‌کنیم بسته به اندازه و فضای رستوران تان و همچنین تعداد مشتری‌ هایی که در ساعات شلوغ کاری دارید خریدتان را انجام دهید.

یکی دیگر از مواردی که باید به آن توجه داشت جنس بدنه می ‌باشد اگر می‌ خواهید کباب پز شما بدنه مقاومی داشته باشد و در صورت شستشو دچار زنگ ‌زدگی نشود بهتر است از کباب‌پز هایی که بدنه آن ‌ها استیل است استفاده کنید.

انواع کباب ‌پز چیست؟ چه نکاتی می بایست در هنگام خرید رعایت شود؟

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز