خبرگزاری کار ایران

قیمت شستشوی فرش هم گران شد ؟

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۶۳۴۷

دراوایل خرداد ۱۴۰۱ با توجه به گرانی های فراوان در بخش های مختلف از جمله گرانی نان ،گرانی لبنیات ،گرانی مواد پروتئینی و ... انتظار این می رود تا این موج گرانی به بقیه اقلام نیز سرایت کند و این ترس را بوجود آورده است .

شاید این اقلام هیچ ارتباطی با نان و لبنیات و مواد پروتئینی نداشته باشد و در کل اصلا قرار نبود گران شدن این کالا ها باعث گرانی بقیه اقلام شود چون بیشتر مواد با نرخ دلار تغییر زیادی داشته اند و به اندازه کافی گران شده است .

عادت بد یا خوبی که ما داریم بالاخره با این افزایش نرخ ها تطبیق پیدا می‌کنیم و اصولا مایع وار به شکل ظرف در می آییم .

این روزها با جرأت کمتری وارد فروشگاه‌ها می‌شویم و با یک نگاه سر سری به قیمت داخل قفسه ها متوجه می‌شویم که ظاهرا و متاسفانه خیلی اقلام متفاوت از یکی دوماه گذشته است و چشم طمع به یارانه ما دارد.

یکی از شگردهایی که بعضی ها در این نوسان قیمت در بازار از آن بهره می‌گیرند این است ، به دنبال اقلام و خدماتی هستند که هنوز درون چرخه گرانی نیفتاده اند.

البته اصول انسانی ایجاب می کند تا هر کس بقدر نیاز خود همیشه از بازار طلب کند ،و دست به احتکار نزند.

چون افزایش نرخ یک چیز بدیهی است و بزودی به بقیه جاها سرایت می‌کند ،همانطور که بسیار اقلام وارداتی مدتهاست با نرخ دلار تطبیق پیدا کرده اند و همراه آن بالا می‌روند ولی با پایین آمدن آن حال پایین آمدن ندارند.

قیمت شستشوی فرش هم گران شد ؟
انواع کارهای خدماتی

 

معمولا آخرین سنگر مقاومت در برابر تورم کارهای خدماتی است  و شما تا میتوانید

کارهای عقب افتاده تان را در این روزها انجام دهید ، تعمیرات پشت بام، ایزوگام، تعمیرات بنایی و کلا هرنوع کاری که خدماتی است و نیروی یدی در آن استفاده می‌شود نه لوازم و تجهیزات .

البته آرایشگر محل ما خیلی زود خودش را همگام کرده و از فروردین تا خرداد نرخ خود را دوبرابر کرده است .

یکی از خدماتی که خوشبختانه هنوز نرخ جدید به خود نگرفته است ،خدمات قالیشویی است ؛

قیمت شستشوی فرش گران شد ؟

 

با نزدیک شدن به فصل جابجایی مستاجرهای که معمولا بیشتر در بازه تیر ماه تا شهریور ماه است،یکی از خدمات که استفاده از آن بیشتر می‌شود قالیشویی است،خدمات قالیشویی مشهد یکی از آن مواردی است که هنوزتغییر نداشته است و قیمت قالیشویی طبق نرخ اتحادیه ۱۴۰۱ و این نرخ همان نرخ قالیشویی ۱۴۰۰ می باشد .

 

با توجه افزایش ۳۰-۴۰ درصدی دربسیاری از مواد شوینده و باقی مصارف کارگاه‌های قالیشویی آز قبیل افزایش حقوق کارگر ، هزینه تعمیرات دستگاه‌های و اجاره بها،افزایش قیمت گاز صنعتی ۱۰ و ... بزودی انتظار می رود تا افزایش نرخ در قالیشویی ها را شاهد باشیم .

قیمت شستشوی فرش هم گران شد ؟

در هنگام نشر اول خرداد ۱۴۰۱ هنوز خبر افزایش قیمت قالیشویی در مشهد ،تهران و سایر شهرهای بزرگ ،نیامده است.

البته امیدواریم تا جراحی اقتصادی ثمر بخش باشد و شاهد هیچگونه گرانی و تورم در هیچ بخشی نباشیم زیرا زندگی اکثر مردم بسختی سپری می شود و توان ادامه زندگی و دست و پنجه نرم کردن با این حجم تورم افسار گسیخته برای قشر ضعیف و طبقه کارگر ناممکن شده است.

متاسفانه جنگ روسیه و اوکراین یکی از دلایل افزایش نرخ تورم در کل دنیا است و این تورم فقط مختص ما نیست .

با تسلیت به مردم آبادان به دلیل فرو ریختن ساختمان مترو پل ،امیدواریم تا با افزایش نظارت بر ساخت و ساز ها دیگر شاهد چنین حوادث ناگوار نباشیم .

 

 

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز