خبرگزاری کار ایران

سقف شیبدار دو طرفه

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۵۹۰۶

چکیده

امروزه چه در ایران و چه در کشور های دیگر به علت مدرن بودن و شیک بودن از سقف های شیب دار استفاده می شود که البته این سقف ها یکی از کاربردی ترین سقف ها در جهان نیز به شمار می آید. به طور معمول، سقفی که شیبی در حدود 15 الی 70 درجه داشته باشد را سقف شیب دار می گویند. در مقاله حاضر در خصوص سقف های شیبدار دو طرفه، انواع آن و مزیت های ان صحبت می کنیم. در گذشته بیش تر در شمال کشور و شهرهای ویلایی از سقف های شیب دار استفاده می شد و علت این موضوع بارش باران زیاد است و سقف های شیب دار مانع از ورود و نفوذ آب به داخل بوده و نحوه ی بستن این سقف ها معمولا به صورت افقی می باشد. زیبایی این سقف ها باعث شده در اغلب کشور، علی الخصوص شهرهای ویلایی بیشتر مورد استفاده قرار بگیرد.

 

انواع سقف های شیبدار

سقف شیبدار دارای مدل های مختلفی است که هر یک به روش های مختلفی نصب می شود چرا که این سقف ها هم در مدل های ساده و هم مدل های یک طرفه، دو طرفه و چهارطرفه، شش طرفه و حتی به نیم دایره ای شدن نیز می رسند. به غیر از این ها  مدل های طرحداری نیز هستند. از لحاظ بصری هر چه تعداد شیب سقف ها بیشتر باشد زیبایی بیشتری به سقف می دهد. همچنین این مدل ها می تواند بسته به سلیقه مشتری باشند و در هر طرف و میزان مورد درخواست طراحی و نصب شوند.

 

سقف شیبدار دو طرفه چیست؟

از نظر ظاهری ساده ترین نوع سقف شیب دار، سقف دو طرفه می باشد. این سقف ها می تواند به دو دسته متقارن و نامتقارن تقسیم بندی شوند به این ترتیب که اگر دو ضلع شیب هم اندازه باشند دو طرفه متقارن است و اگر سمتی کوتاه تر باشد دو طرفه نامتقارن می باشد. سقف شیروانی در برابر رطوبت مقاوم است و دلیل این مقاومت این است که از ورق های عایق که بر روی ان ها قرار می گیرد که یا ورق های بتنی یا ورق های طاق استفاده می شود. البته این دو مورد بیشتر در زمان قدیم استفاده می شد امروزه با توجه به پیشرفت های حال حاضر از ورق های سفال، پی.وی.سی و تایل ها استفاده می شود که علاوه بر لایه ای عایق جلوه خاص خود را دارد.

از جمله مدل هایی که می توان به آن اشاره کرد و پرداخت سقف های نمکدانی است که این مدل دو طرفه به گونه ای ساخته شده که یک طرف بلندتر است و مدل مخصوص به خود را دارد که بیشترین کاربرد این سقف ها در خانه های مستقل می باشد و سبک مدرنی را هم دارد. نوع دیگر از این سقف ها گمبرل است که سقف ها دو پانلی است یعنی زاویه ی شیبی که سقف دارد نسبت به سایر سقف ها بالاتر است و البته کمی نمایی پهن تر هم دارد و این موضوع باعث شده سقف متفاوت تر از سقف های دیگر باشد.

سقف دیگر از سقف های شیب دار دو طرفه سقف های هرمی هستند این سقف ها همان طور که از اسمش مشخص است به شکل هرمی می باشد و معمولا بیش ترین کاربردی که این سقف ها دارند در ساختمان ها و به طور کلی سازه های کوچک است و نحوه ی ساخت و نصب این سقف ها به علت این که در سازه های کوچک کاربرد دارد نصبشان بسیار سریع و اسان است. از نظر زیبایی هم بسیار چشم گیر هستند.

سقف های شیب دار دو طرفه دارای پوشش های مختلفی هم هستند. نوع اول از این پوشش ها پنبه کوهی و سیمان هستند که معمولا در این زمینه ورق های آجدار بیشتر کاربردی است. ورق های بعدی آلومینیومی است که معمولا در این زمینه ورق های گالوانیزه ای می باشند که این ورق های گالوانیزه ای هم در نوع های صاف و پلاستیکی و رنگی تولید و مورد استفاده قرار می گیرند و این ورق ها نیز عایق می باشند و مقاومت بالایی هم دارد. البته علاوه بر تمام این موارد که ذکر شد پوشش های چوبی هم موجود است که کاملا سلیقه ای بوده و بسته به نیاز و سلیقه ی شخص کاربردی بوده و مورد استفاده قرار می گیرد.

سقف شیبدار دو طرفه

مزایای سقف های شیبدار دو طرفه

1- مزایایی که این سقف شیب دار دو طرفه دارد در وهله ی اول عدم جمع شدن آب در سقف است.

2- از نظر وزنی این سقف ها کاملا سبک بوده و به راحتی قابل حمل و نصب می باشد.

3- مزیت دیگری که از این سقف های شیب دار دو طرفه می توان بیان کرد عایق بودنشان است که علاوه بر عدم نفوذ آب عایق صوتی بسیار قوی ای نیز هستند.

4- یکی دیگر از مزایای این سقف ها، ثابت ماندن دما در محل های مورد استفاده است که ثبات دمایی بسیار مهم باشد به عنوان مثال در برخی سالن ها و سوله ها بیش تر مورد و هم چنین مثال بهتری که می توان از این مورد بیان کرد سوله های نگه داری از مرغ است که لازم است دما کاملا متعادل باشد و سرما و گرما زیادی ورود نکند.

5- مزیت های دیگر از سقف های شیب دار دو طرفه این است که به علت عایق بودن انرژی هدر نمی رود.

6- طول عمری که این سقف های شیب دار دو طرفه دارند نسبت به سقف های مسطح بیش تر و برخی سقف های شیب دار بیشتر می باشد.

7- نکته ی دیگر زیبایی و مدرن بودن این سقف ها می باشد که باعث شده بیش تر استفاده شود و مشتریان زیادی را به خود جذب کند.

سقف شیبدار دو طرفه

نحوه مراقبت از سقف های شیبدار دو طرفه

در ارتباط با مراقبت از سقف های شیب دار این گونه است که نیاز به مراقبت کم تری نسبت به سقف های مسطح دارند و البته از نظر هزینه ای هم سقف های شیب دار مناسب تر از سقف های مسطح هستند. غالبا این سقف ها به دلیل وجود شیب که حداقل ان 12 درصد می باشد از دید مالکین محفوظ بوده و تنها زمانی که احساس نشت اب از سقف پیش آید به فکر تعمیر ان هستند.

1- بهتر است هر دو ماه یکبار بالای سقف را از زباله ها پاکسازی کرده. در فصول مختلف مانند پاییز برگ های درختان به همراه باد بر روی این سقف ها قرار می گیرد و مانند سدی برای عبور آب می شود و در نهایت موجب نشت اب به داخل سقف شده.

2- ناودانی ها و مسیر های گذر آب باید حتما بررسی شوند

3- تمام سقف به دقت چک شود زیرا امکان رشد گیاهان بر روی سقف وجود دارد.

4- حتما پوشش سازه خود را چک کنید زیرا ممکن است بخشی از آن اسیب دیده باشد.

5- برای پوشش دهی بهتر و حتی زیبایی می توانید هر چند سال از رنگ های متنوع برای رنگ آمیزی سقف استفاده کنید.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز