خبرگزاری کار ایران

هاست اشتراکی چیست؟ جایگزین مناسب برای هاست اشتراکی

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۵۶۵۱

هاست چیست؟

هر رایانه ای که به شبکه متصل باشد می‌تواند یک سرور باشد. ولی چون که بودجه  مورد نیاز برای فراهم کردن نرم افزار ها، تجهیزات، پهنای باند با حجم بالا و  نیروی پشتیبانی  برای همه وب مستر ها به صرفه نیست.یک سری شرکت ها این مسئولیت را برعهده گرفته  و با فراهم کردن تجهیزات وسیعی از منابع سرور از جمله  فضای دیسک سخت، سرورهای خود را به صورت اجاره‌ ای در اختیار وب مستر ها قرار می‌دهند.

 به این کمپانی هایی که خدمات هاستینگ را ارائه می‌کنند، «هاست» گفته می شود.

 

آشنایی با هاست اشتراکی

هاست اشتراکی همزمان اجازه استفاده از چند وب سایت از یک سرور واحد را می دهد. معمولاً شما قادر به فهمیدن اینکه منابع یک سرور را با چه وب سایت ها و اشخاصی به صورت مشترک استفاده می کنید، نیستید.

هر مشتری در مقدارمصرف منابع سروری که می تواند استفاده کند محدودیتی دارد، و این محدودیت ها بستگی به بسته میزبانی که توسط مشتری انتخاب می شود دارد .

هاست اشتراکی  ارزان ترین ومناسب ترین گزینه برای نیازهای شماست. ولی قیمت ارزان همراه با محدودیت هایی  است. با اینکه بیشتر شرکت‌های میزبان میزان فضا و فضای ذخیره‌سازی یکسانی را ارائه می‌کنند، انتخاب شرکتی که بتوانید به آن اعتماد کنید اهمیت دارد. برای آشنایی با یکی از برترین شرکتها در این زمینه می توانید به وب سایت مرکز داده مبین مراجعه نمایید.

هاست اشتراکی چیست؟ جایگزین مناسب برای هاست اشتراکی

مزیت های هاست اشتراکی

هاست اشتراکی ارزان ترین گزینه میزبانی است که می می توان به آن دسترسی داشت. معمولا قیمت  این سبک هاست بین 3 تا 10 دلار است.

بیشتر شرکت های هاستینگ دارای چندین سطح هاستینگ می باشند، پس می توانید  با گذشت زمان بسته هاست  را ارتقا دهید. این باعث می شود تا هاست اشتراکی  به مکانی عالی برای شروع تبدیل شود.

میزبانی اشتراکی به سی پنل داخلی تجهیز شده است تا وب سایت به راحتی مدیریت شود.

در این میزبانی اشتراکی نیازی به نگهداری فنی سروراز طرف شما نخواهد بود، معمولا این در بسته میزبانی شما نوشته شده است.

به طور مختصر، هاست اشتراکی انتخابی عالی برای وب مستر ها با بودجه کم یا تازه کار های آنلاین است. با توجه به بودجه خود، همیشه امکان ارتقاء از یک بسته میزبانی به بسته دیگری وجود دارد، و لازم نیست دریک سطح از میزبانی گیر کنید.

عیب های هاست اشتراکی

میزبانی اشتراکی بسیار خوب و مقرون به صرفه است، زمان کارایی قابل اطمینانی دارد و به آسانی می توان آن را مدیریت کرد.با این حال، دارای معایب خاصی است:

  1. زمان بارگذاری امکان دارد از سرورهای اختصاصی کند تر باشد.
  2. سرور می تواند  بیش از اندازه توسط بقیه وب سایت ها که سرور را به اشتراک می گذارند، بارگذاری شود.
  3. همانگونه  که وب سایت آغاز به دریافت  ترافیک با سطوح بالاتری می کند، متوجه می شوید که وب سایت شما ممکن است عملکرد بدتری داشته باشد.

  4. هیچوقت نمیفهمید که چه همسایه هایی دارید، ولی امکان ایجاد خطراز سایت های دیگر روی سرور وجود دارد.

  5. نبودن هیگونه انتخابی برای سفارشی سازی برای اینکه بالاترین سطح عملکرد از وب سایت را دریافت کنید.

برای افراد تازه کار، مزیت های میزبانی اشتراکی خیلی ازمعایب آن بیشتر است، مخصوصا اگر هدف راه اندازی یک وب سایت در سریع ترین زمان ممکن با مهارت فنی کم است.

توجه داشته باشید که یک میزبان وب وقتی ترافیک شما به سطحی برسد که نیاز به ارتقا آن باشد به شما اطلاع خواهد داد و هر سایتی که روی سرور برایسایرین خطر داشته باشد را تعطیل می کند.

 

جایگزین هایی برای میزبانی یا هاست اشتراکی

جایگزینی برای میزبانی مشترک وجود ندارد. فقط میتوان ارتقاء داد، ولی هیچ گونه جایگزینی که به این ارزانی وجود ندارد.

می توان به جای آن میزبانی اختصاصی وردپرس، سرور VPS و سایرموارد هاست نیمه اختصاصی است. ودر آخر نسبت به یک برنامه میزبانی مشترک شامل هزینه بالاتری است، اما شرایط بیشتری از سفارشی سازی را برای شما به وجود می آورند.

هاست اشتراکی بهترین گزینه برای کاربران تازه کار یک وب سایت است که سایت آنها ترافیک زیادی دریافت نمی کند. این نکته را فراموش نکنید که، در تمام مراحل می توانید محیط میزبانی را به مرور تغییر دهید.

 

 نتیجه گیری

از مقاله بالا به این نتیجه می رسیم که به صورت کلی هاست یا فضای میزبانی نیازمند یک سری تجهیزات و پهنای باند است، که برای فراهم کردن این بستر شرکت هایی قادر به ارائه آنها هستند.

دراین میان با به وجود آمدن شرایطی هم چون هاست های اشتراکی که بین چند وب سایت مورد استفاده است، صرفه جویی در هزینه های یک وب سایت فراهم می شود.و گزینه مناسبی برای کاربران مبتدی است.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز