خبرگزاری کار ایران

نکات مهم در خرید پارکت مورفلور

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۵۴۹۲

اگر تصمیم به تغییر کفپوش خانه خود گرفته اید باید نکات مهم خرید پارکت را بدانید، همانطور که پارکت کفپوشی زیباست و نمای خوبی به محیط می دهد، می تواند با دوام باشد و چندین سال از آن استفاده کرد. بنابراین در هنگام خرید پارکت باید نکات مهمی را مد نظر داشته باشید.

 

انواع پارکت

در این قسمت به معرفی انواع  پارکت چوبی می پردازیم. پارکت ها به دو دسته ی چوب طبیعی و چوب مهندسی تقسیم می شوند. جنس کفپوش هایی که از چوب طبیعی است نسبت به چوب مهندسی قیمت بیشتری دارند هر چند که قدیمی تر و سنتی هستند.

پارکت های طبیعی که از چوب ساخته شده اند، از طریق سیستم شیارها درون یک دیگر قرار می گیرند و می توان آن را با میخ یا چسب محکم کرد. این پارکت ها از چوب های مختلفی مانند راش، توس، بلوط، گردو، افرا، ونگ، ساج و ... ساخته می شوند. این کفپوش ها بیشترین دوام را دارند و همچنین قیمت بالایی دارند و می توانند تا  صد سال دوام بیاورند.

اما پارکت  مهندسی یک کفپوش سه لایه است و ضخامت این کفپوش به ۱۰ تا ۱۵ میلی متر می رسد. در این نوع پارکت این لایه ها به هم فشرده می شوند تا محصولی یکپارچه را ایجاد کنند. در این پارکت لایه زیرین و مرکزی از الیاف چوبی با چگالی بالا ساخته شده اند و لایه مرکزی باعث ثبات بیشتر کار می شود. لایه بالایی یا لایه روکش باید از چوب شاخته شده باشد و ضخامت آن حداقل ۲.۵ میلی متر باشد. هر چقدر روکش ضخیم تر باشد دوام محصول بیشتر است. کفپوش مهندسی ظاهری شبیه کفپوش طبیعی دارد، چون فقط لایه روکش آن قابل دیدن است.

دقت کنید که کفپوش مهندسی را با کفپوش لمینت که لایه بالایی آن از چوب مصنوعی یا لاک زده شده است اشتباه نگیرید.

کدام پوشش را برای پارکت انتخاب کنیم؟

پارکت های طبیعی و مهندسی با پوشش های سنتی تا مدرن در بازار موجود هستند. تخته های پوشش طبیعی به دو صورت خام یا از قبل پوشش داده شده در دسترس هستند. این نکته را در نظر داشته باشید که تخته های خام توسط یک متخصص باید نصب شوند و بعد از نصب، پوشش آن انجام می شود.  اگر می خواهید از کفپوش های خام استفاده کنید به نصاب اعتماد کنید و در نهایت پوشش زیبا و جالبی را تحویل بگیرید.

 

نکات مهم در خرید پارکت مورفلور

 

انواع پوشش های پارکت

  1. پوشش های روغن کاری شده

در این نوع پوشش ها در کارخانه روی لایه بالایی پارکت دویا چند لایه روغن اعمال می کنند، این نوع روکش برای فضاهای پر رفت و آمد و مرطوب مناسب است.

  1. پوشش‌های واکس زده شده

پارکت طبیعی پس از سمباده زدن خشن است، به همین دلیل به منظور نرم شدن و زیبایی کفپوش سطح نهایی  آن را واکس می زنند. دقت کنید که این نوع پوشش به نگهداری و تعمیر زیادی نیاز دارد.

  1. پوشش های سفید شده

زمانی که چوب به رنگ روشن ساخته می شود از پوشش سفید شده استفاده می شود. پارکت های سفید باعث روشن تر شدن فضای داخلی می شوند، این نوع پوشش مقاومت بیشتری در مقابل رطوبت دارد، اما در محیط هایی که نور بیشتری دارند ممکن است باعث اذیت شدن چشم ها شود.

  1. پوشش های رنگی شده

رنگ کردن پارکت باعث زیباتر شدن کفپوش می شود. می توانید رنگ مورد علاقه خود را به کف پوش بزنید و با این کار کفپوش عملاً نوسازی می شود.

  1. پوشش تخته های شیاردار

برای اینکه پارکت های مهندسی طبیعی تر به نظر برسند از تخت های شیاردار استفاده می کنند این پوشش، مدرن و بسیار زیبا است و طرفداران زیادی دارد اما فقط در محل قابل اجرا است.

  1.  پوشش های لاک خورده

در این نوع پوشش ها برای جلوگیری از نفوذ رطوبت و لکه به کف پوش از چندین لایه لاک یا لعاب و ایجاد یک لایه محافظتی استفاده شده است. نگهداری و تعمیر در این نوع پوشش بسیار راحت است. پوشش لاک خورده  بسیار مقاوم است و از نظر اقتصادی بسیار به صرفه است. اما از نظر ظاهری این کفپوش کمی مات، رنگ یا براقیت دارد.

 

انتخاب پارکت

حال که با انواع پوشش ها آشنا شدیم قبل از خریدن پارکت این نکته را در نظر بگیرید که مکان های پر رفت و آمد مانند آشپزخانه و اتاق نشیمن به چوب محکم تری نیاز دارند. بنابراین ما کفپوش های طبیعی با پوشش لاک را به شما پیشنهاد می کنیم. در حالی که برای اتاق خواب ها و راهرو ها می توانید از کفپوش هایی با ضخامت کمتر استفاده کنید.

دقت کنید که رنگ و طرح پارکت را متناسب با رنگ دیوار ها و رنگ مبلمان خود انتخاب کنید.

این نکته را در نظر داشته باشید که کفپوش های خاص مانند گره های ظاهری دوباره ترند شده اند و طرفداران زیادی پیدا کرده اند. پارکت های چوبی سفید، تیره و خاکستری نیز محبوب شده اند. بنابراین کفپوش های روغنی نسبت به گذشته رنگ ها ی بیشتری دارد و طرفداران بیشتری هم پیدا کرده است.

مجموعه مورفلور به عنوان بزرگترین تولید کننده پارکت در ایران، اعتماد و رضایت مشتریان خاص خود را جلب کرده است. شما می توانید جهت سفارش انواع پارکت با کارشناسان این مجموعه از طریق شماره های 77083225 - 77801530  تماس گرفته و یا با مراجعه به سایت https://morfloor.ir اطلاعات لازم را کسب نمایید.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز