خبرگزاری کار ایران

با خرید رنگ کامپیوتری، خانه رویایی خود را رنگ بزنید.

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۵۱۵۲

چه نوع رنگی برای نقاشی ساختمان مناسب است؟تا همین چند سال اخیر، رنگ‌های ساختمانی بسیار محدود بودند و ما تنها می‌توانستیم از میان رنگ‌هایی تکراری که در اکثر خانه‌ها هم دیده می‌شد، باز هم رنگ سفید، کرم یا استخوانی را انتخاب کنیم. تازه اگر رنگی متفاوت را از نقاش درخواست می‌کردیم پاسخش به ما این بود: این رنگ خانه شما را دلگیر و کوچک نشان می‌دهد یا این رنگی که دوست دارید ساختنش زمانبر است و هزینه زیادی دارد. اما آن روزها و خانه‌هایی با رنگ‌های تکراری گذشتند و حالا ما می‌توانیم از میان بیش از هزاران رنگ کامپیوتری، رنگ دلخواهمان را انتخاب کنیم و به دیوار خانه‌هایمان، رنگ و رویی تازه دهیم. در ادامه این مطلب شما را با رنگ‌های کامپیوتری، بیشتر آشنا خواهیم کرد.

برای نقاشی ساختمان می‌توانیم از رنگ پلاستیک، رنگ روغن، رنگ آکریلیک، اسپری رنگ و... استفاده کنیم. اما آیا همه این رنگ‌ها، تنوع مورد انتظار ما را خواهند داشت؟!

اگر از رنگ‌های ساختمانی، کمی سر رشته داشته باشید می‌دانید که بیشترین نوع رنگی که برای رنگ آمیزی دیوارهای خانه استفاده می‌شود: رنگ روغن با پایه حلال، رنگ آکریلیک با پایه آب است. البته رنگ‌های پلاستیک هم هستند که رنگ پلاستیک بدلیل عدم تمیز شوندگی، بیشتر برای رنگ آمیزی سقف به کار می‌رود. در نهایت نیز اسپری‌ها قرار دارند که گاهی برای رنگ آمیزی و دادن کمی خلاقیت در خانه از آنها استفاده می‌شود.

با آنکه اسپری‌های رنگ همچون برند دوپلی کالر تنوع رنگی بسیار بالایی دارند و تنالیته رنگ آنها نیز زیبا و خاص است اما برای رنگ آمیزیِ قسمتی کوچک یا کارهای هنری و خلاقانه کارایی بهتر و بیشتری دارند تا در نقاشی دیوارهای خانه!  بنابراین انتخاب رنگ و نقاشی دیوارهای ساختمان معمولا از میان رنگ‌های پایه حلال و پایه آکریلیک انجام می‌گیرد. در این میان می‌توان رنگ کامپیوتری را هم نام برد که شاخه‌ای از رنگ ساختمانی به  حساب آمده که هم بصورت پایه حلال یا روغنی و هم بصورت پایه آکریلیک یا حلال در آب، قابل دسترس هستند. از سویی دیگر این نوع رنگ‌های ساختمانی تنوع بالایی از رنگ‌های گوناگون را در اختیار ما قرار می‌دهند که می‌توانیم به زیباترین شکل و طبق علایق خود یک یا تعدادی از آنها را انتخاب کنیم.

 

رنگ کامپیوتری چیست؟

رنگ کامپیوتری یا (Tint color) از دسته‌ی رنگ ساختمانی است که در حدود 15 سال پیش برای نخستین بار مورد استفاده قرار گرفت و درهای تازه‌ای را به روی علاقمندان به دنیای رنگ گشود. این رنگ‌ها که به کمک دستگاه Tint Machine Paint یا همان دستگاه ساخت رنگ کامپیوتری ساخته می‌شوند معایب رنگ‌های قدیمی را ندارند و از تنالیته‌های متنوعی نیز برخوردارند.

با ورود دستگاه‌های ترکیب رنگ کامپیوتری، برای هر رنگ کد اختصاصی در نظر گرفته شده است که این کد در واقع یک کد بین‌المللی است. در حافظه کامپیوترها، کد رنگ‌ها ذخیره شده است بنابراین با انتخاب کد مورد نظر، دستگاه میکسر، کد رنگ را با مصرف دقیق خمیر رنگ و بیس سفید دستگاه، در زمانی کوتاه می‌سازد. رنگ ترکیبی ساخته شده بارها و بارها بدون اختلاف رنگ می‌تواند توسط دستگاه ساخته شود. و این مزیتی است که دستگاه‌های ترکیب رنگ کامپیوتری برای ما به ارمغان آورده‌اند.

معایب رنگ ترکیبی در گذشته

ترکیب رنگ در گذشته به ندرت انجام می‌گرفت اما در صورت انجام نیز ایرادات بسیاری داشت که انتخاب این روشِ ترکیب را سخت و دشوار می‌کرد. این معایب را برای شما بر می‌شماریم.

  • هزینه بالا
  • عدم تکرار رنگ
  • تنوع بسیار کم
  • احتمال خطا در ترکیب جدید
  • به هدر رفتن مقدار زیادی رنگ
  • ساخت رنگ به میزان محدود
  • صرف زمان بسیار برای ساخت رنگ

با آنکه رنگ‌های ترکیبی در گذشته به ندرت مورد استفاده قرار می‌گرفتند اما در صورت استفاده نیز با مشکلات فراوانی رو به رو بودند. در روشِ قدیمیِ ترکیب و ساخت رنگ، دستگاهی در کار نبود و همه چیز دستی و توسط نقاش انجام می‌گرفت. و با آنکه تنوع رنگ بسیار محدود بود اما نقاش باید زمان بسیاری را صرف ساخت رنگ انتخابی می‌کرد و تازه در صورت تمام شدن رنگ نیز باید باری دیگر ترکیب قبلی را می‌ساخت. و در این مرحله بود با کم و زیاد شدن مقدار رنگ مادر، کل ترکیب بر هم می‌خورد. از اینها گذشته همیشه مقدار رنگ درست شده یا کم آمده بود و یا زیاد که باید دور ریخته میشد.

با خرید رنگ کامپیوتری، خانه رویایی خود را رنگ بزنید.

مزایای رنگ کامپیوتری

تمامی عیوب و مشکلاتی که در ساخت رنگ به روش قدیمی وجود داشت با ورود دستگاه‌های ساخت رنگ کامپیوتری، حذف شدند. امروز با سرعتی بالا و تنوعی بسیار می‌توان رنگ دلخواه را دقیقاً و عیناً مانند کد مشخص شده رنگ، ساخت و چندین بار آن را تکرار کرد.

احتمال خطا در ساخت رنگ کامپیوتری به صفر رسیده و در ضمن به میزان مورد نیاز می‌توان از رنگ ساخته شده خریداری کرد. این مزایای رنگ کامپیوتری است که می‌توان به موارد زیر آنها را نام برد.

  • تنوع بسیار بالای طیف رنگی
  • کم هزینه
  • تکرار پذیر بودن
  • ساخت رنگ در میزان کم
  • سرعت بالا در ساخت رنگ
  • حداقل خطا در ترکیب رنگ جدید

تنوعی بیش از هزار رنگ مختلف با رنگ کامپیوتری

همانطور که گفتیم رنگ‌های کامپیوتری تنوع بالایی دارند. کاتالوگ رنگ کامپیوتری در فروشگاه‌ها، 16 هزار رنگ را به ما نمایش می‌دهد که رقم بسیار بالا و فوق‌العاده‌ایست. با این حساب شما هر رنگی که دوست داشته باشید را در هر تنالیته می‌توانید تنها با ذکر کد آن سفارش دهید. همچنین از رنگ‌های مکمل برای نقاشی و دیزاین خانه، اتاق یا محل کار خود استفاده کنید.

به طور کلی رنگ‌های کامپیوتری بر دو پایه ساخته می‌شوند؛

  1. روغنی (پایه حلال)
  2. آکریلیک (پایه آب)

همچنین این رنگ‌ها را می‌توان با میزان متفاوت براقیت سفارش داد؛ براق، مات، نیم مات و نیم براق.

رنگ روغن یا رنگ آکریلیک

بد نیست بدانید که اگر به بوی رنگ حساسیت دارید و در واقع بوی حلال رنگ روغن یا تینر شما را آزار می‌دهد بهتر است از رنگ آکریلیک برای نقاشی ساختمان و خانه استفاده کنید. این رنگ‌ها ضمن آنکه بوی خاصی ندارند، حلال در آب بوده و به سرعت نیز خشک می‌شوند. ضمناً پس از خشک شدن نیز در صورت آلوده شدن با یک دستمال نم دار قابل شستشو می‌باشند. در مقابلِ رنگ آکریلیک، رنگ روغن قرار دارد که دیرتر خشک شده و بوی نا مطبوعی نیز دارد. (البته برای افراد حساس به بو).

اما نیازی به گفتن نیست که رنگ روغن هم متقاضیان خود را داشته چرا که مزایا این رنگ نیز کم نیست. قیمت مناسب، مقاومت بالا و امکان شستشوی آسان آن، از جمله مهمترین مزایای رنگ روغن است که می‌توان به آنها اشاره کرد.

با خرید رنگ کامپیوتری، خانه رویایی خود را رنگ بزنید.

خرید آنلاین رنگ کامپیوتری از فروشگاه تخصصی رنگ و ابزار

آیا می‌دانستید می‌توانید رنگ کامپیوتری و هر نوع رنگ و ابزار دیگری را بصورت آنلاین هم سفارش دهید؟ بله با اینترنتی شدن اکثر کارها انتخاب و سفارش رنگ نیز آنلاین شده است. فروشگاه اینترنتی پارسا هنر متخصص در فروش انواع رنگ و ابزار هنری، ساختمانی و صنعتی، کلکسیونی از رنگ‌های کامپیوتری را در سایت خود گرد آورده است تا متقاضیان و هنرمندان بتوانند از هر کجای کشور اقدام به خرید آسان رنگ مورد نظر خود کنند.

در این سایت تخصصی رنگ و ابزار، می‌توانید علاوه بر سفارش رنگ‌ها و لوازم مختلف، ظروف خام، محصولات اپوکسی، انواع لوازم و رنگ‌های هنری و لوازم شمع سازی و... رنگ کامپیوتری را نیز به راحتی سفارش دهید.

کدهای رنگ کامپیوتری بر روی سایت پارسا هنر، بر روی لوکیشن و دیوار، در قالب تصاویر مختلف به نمایش گذاشته شده است تا شما نزدیک‌ترین تصور را از رنگ انتخابی خود داشته باشید. در نهایت نیز با انتخاب رنگ یا رنگ‌های دلخواه‌تان می‌توانید، نوع رنگ ترکیبی، میزان براقیت و مقدار مورد نیازتان را نیز در صفحه رنگ کامپیوتری انتخاب کرده و سفارش خود را در این فروشگاه اینترنتی ثبت کنید.

به این ترتیب بالاخره می‌توانید با هزاران رنگ کامپیوتری، ایده‌های خود را برای خانه‌تان پیاده کنید و خانه رویایی‌تان را رنگ بزنید.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز