خبرگزاری کار ایران

یادگیری زبان سوئدی چقدر سخت است؟

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۵۱۱۴

زبان سوئدی یکی از زبان‌های شیرین و منحصربه‌فرد هندو-اروپایی است. این زبان همان‌طور که از نامش پیداست، زبان رسمی کشور سوئد و بخش‌هایی از کشور فنلاند است و تعداد زیادی از مردم در این دو کشور با گویش‌های مختلف به این زبان سخن‌ می‌گویند.

این زبان تا حدودی شبیه به انگلیسی است و افرادی که با انگلیسی آشنا باشند با زبان سوئدی نیز ارتباط خوبی برقرار خواهند کرد. یکی از دغدغه‌ها برای یادگیری هر زبانی، چگونگی و روش‌های یادگیری آن است که در این مطلب به این موضوع‌ می‌پردازیم.

 

انواع روش‌های یادگیری زبان سوئدی

یادگیری زبان سوئدی مانند هر زبان دیگری روش‌های مختلفی دارد و هر کسی می‌تواند با توجه به نیاز، زمان و موقعیت خود آن را به روشی متفاوت بیاموزد. برخی از روش‌های پیشنهادی ما برای یادگیری آنلاین زبان سوئدی شامل موارد زیر است:

1) مطالعهٔ مستمر کتاب

اولین روشی که هرفردی برای یادگیری زبان جدید به آن فکر می‌کند، مطالعهٔ کتاب و منابع آموزشی به‌روز است؛ اما منظور ما فقط کتاب‌های آموزشی زبان سوئدی نیست. بلکه شما می‌توانید با تهیهٔ کتاب‌های داستان‌های کوتاه و یا کودکانه به زبان سوئدی و مطالعهٔ آن‌ها، علاوه بر آشنایی با اصطلاحات و مکالمه، مهارت خواندن و نوشتن خود را نیز تقویت کنید.

 بهتر است هر کتاب را چندین بار برای خود بخوانید تا متوجه تاثیر بسیار زیاد آن بر سرعت یادگیری خود شوید. البته بهتر است پیش از هرچیز اطلاعات اولیه و محدودی از زبان سوئدی داشته باشید تا مطالعهٔ این کتاب‌ها بتواند به شما کمک کند.

۲) موسیقی معجزه می‌کند

یکی از روش‌های دیگر یادگیری زبان سوئدی گوش‌دادن به موسیقی‌ است. اگر قصد یادگیری این زبان را دارید بهتر است از همین امروز پلی‌لیست خود را از موسیقی‌های سوئدی پر کنید. متن ترانه‌ها را همراه با گوش‌دادن به آهنگ‌ها بخوانید و سعی کنید آن‌ها را حفظ کنید. این روش برای در ذهن ماندن کلمات به شما کمک خواهد کرد.

اگر از آن دسته افرادی هستید که از گوش‌دادن به موسیقی در هنگام رانندگی لذت می‌برید، این روش برای شما بسیار مناسب است. هنگامی‌ که موسیقی سوئدی را در حین رانندگی گوش ‌کنید، این کلمات در ناخودآگاه شما ذخیره می‌شوند و ممکن است بدون اینکه متوجه شوید آن را حفظ شوید.

۳) تماشای ویدیو، سریال و فیلم‌های سوئدی

یوتیوب یک منبع غنی برای یادگیری زبان است که بسیاری از افراد از آن غافل می‌شوند. شما می‌توانید برای یادگیری آنلاین زبان سوئدی متناسب با سطح خود به جستجوی ویدیوهای کوتاه به زبان سوئدی در این پلتفرم محبوب بپردازید. همچنین می‌توانید سریال‌ها و فیلم‌های سینمایی سوئدی را ببینید و تلاش کنید مکالمات آن‌ها را به دقت گوش کرده و حتی کلمات جدید آن را یادداشت کنید.

۴) بسته‌های آموزشی

امروزه بسته‌های آموزشی گوناگونی برای یادگیری زبان سوئدی وجود دارند؛ اگر با روش آموزشی «سلف‌استادی» مشکل ندارید، استفاده از این بسته‌ها می‌تواند برایتان مفید باشد.

۵) فلش کارت

فلش کارت‌ها روش بسیار خوبی برای به خاطر سپردن کلمات هستند. به دلیل کوچک و کم‌جا بودن این وسیله، می‌توانید آن را در هر مکانی همراه خود داشته باشید و حتی در مترو و اتوبوس هم آن‌ها را مرور کنید.

۶) با خودتان صحبت کنید

یکی از بهترین روش‌ها برای یادگیری زبان سوئدی صحبت کردن با خودتان است. بله شاید در ابتدا عجیب به‌نظر برسد، اما هنگامی که با خود به این زبان صحبت می‌کنید ناخودآگاه تلاش می‌کنید تا از همهٔ کلماتی که بلد هستید استفاده و حتی کلماتی را که نمی‌دانید جستجو کنید؛ این کار موجب تقویت زبان شما خواهد شد.

یادگیری زبان سوئدی چقدر سخت است؟

تفاوت آموزش حضوری و غیرحضوری زبان سوئدی

به طور کلی می‌توان گفت آموزش زبان سوئدی آنلاین و یا حضوری برتری خاصی نسبت به یکدیگر ندارند بلکه این شما هستید که باید تعیین کنید کدام یک برایتان مفیدتر است.

کلاس حضوری به شما کمک می‌کند تا با تعامل و مقایسهٔ خود با همکلاسی‌ها و تلاش برای رقابت با آن‌ها انگیزهٔ کافی برای تمرین را به‌دست بیاورید. علاوه بر این، داشتن مکالمه به زبان سوئدی با همکلاسی‌ها می‌تواند برای شما مفید باشد.

در مقابل بسیاری از افراد به علت نداشتن زمان کافی برای رفتن به کلاس، از دوره آنلاین آموزش زبان سوئدی استفاده می‌کنند. این روش در کنار موارد مختلفی که برای یادگیری زبان سوئدی به شما پیشنهاد دادیم، می‌تواند از آموزش حضوری هم مفید‌تر باشد.

بنابراین چه به صورت حضوری و چه غیرحضوری، یادگیری زبان سوئدی به میزان تلاش و تمرین شما بستگی دارد و بسته به موقعیت، هردو روش می‌توانند بازدهی مناسبی برایتان داشته باشند.

 

ویژگی‌های دوره آنلاین آموزش زبان سوئدی

یکی از بهترین روش‌های یادگیری زبان سوئدی در منزل، شرکت در دوره‌های آنلاین است.

  • یکی از ویژگی‌های یک دورهٔ آنلاین خوب این است که شما را بدون شرکت در آزمون تعیین سطح ثبت‌نام نمی‌کنند و بیشتر از مسائل مالی، به کیفیت آموزش خود اهمیت می‌دهند. با تعیین سطح می‌توانید در مناسب‌ترین کلاس متناسب با سطح‌تان ثبت‌نام کنید.
  • وجود یک پشتیبان حرفه‌ای برای حل اشکالات شما در طول دوره و یا پاسخ به سوالات احتمالی نیز از ویژگی‌های دیگر یک دورهٔ آنلاین باکیفیت به شمار‌ می‌رود.
  • همچنین بهتر است در طول دوره تمرینات مختلفی به شما داده شود تا بتوانید میزان مهارت خود را بسنجید.

مزایای یادگیری زبان سوئدی به صورت آنلاین

یادگیری زبان سوئدی به صورت آنلاین مزایای زیادی دارد که برخی از مهم‌ترین آن‌ها عبارتند از:

  • دسترسی همیشگی، آسان و سریع به کلاس؛
  • صرفه‌جویی در هزینه‌، زمان و انرژی نسبت به کلاس حضوری؛
  • نداشتن محدودیت مکانی یا زمانی.

منابع دوره آنلاین آموزش زبان سوئدی

 

بدون شک استفاده از دوره‌های آنلاینی که از منابع به‌روز، استاندارد و مناسب با سطح زبان‌آموز استفاده می‌کنند تاثیر بسیار موثری در روند یادگیری آنلاین زبان سوئدی شما خواهد داشت. البته منابع هر دوره با توجه به هدف زبان‌آموز‌ می‌تواند متغیر باشد؛ اما در هر صورت بهتر است مطمئن شوید که دوره‌ٔ انتخابی شما از منابع استانداردی برای آموزش استفاده می‌کند.

برای مثال، یکی از منابعی که بسیاری از آموزشگاه‌های زبان سوئدی برای آموزش این زبان استفاده‌ می‌کنند، مجموعه کتاب‌های pa svenska Ovningsbok است.

 

بهترین آموزشگاه آنلاین زبان سوئدی

آموزش زبان سوئدی تضمینی تنها در صورتی اتفاق می‌افتد که علاوه‌بر تلاش و تمرین بسیار شما، در یک آموزشگاه آنلاین زبان سوئدی استاندارد و باکیفیت ثبت‌نام کنید. بنابراین برای یافتن یک آموزشگاه زبان خوب بهتر است زمان زیادی را صرف کرده و نکات مختلفی را بررسی کنید.

یکی از بهترین آموزشگاه‌های آنلاین برای یادگیری زبان سوئدی آموزشگاه زبان فلارایز است. دوره‌های آنلاین زبان سوئدی آموزشگاه فلارایز با محوریت مکالمه در کلاس‌ها و استفاده از استادان خبره به شما کمک‌ می‌کند تا این زبان شیرین را به خوبی و کاملا استاندارد یاد بگیرید.

یادگیری زبان سوئدی چقدر سخت است؟

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز