خبرگزاری کار ایران

مرکز ارائه دهنده خدمات تخصیص ارز و کد ساتا آماده

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۴۵۹۷

یکی از مراحل مهم در ورود و ترخیص کالا، تخصیص ارز و کد ساتا آماده می‌باشد. بازرگانی صارش به شما در تکمیل این مرحله از کار یاری خواهد رساند.

ارائه دهنده خدمات تخصیص ارز و کد ساتا آماده در کمترین زمان

یکی از شاخص ترین و ابتدایی ترین اقدامات در واردات کالا، تخصیص ارز و کد ساتا آماده می باشد. در واقع کلیه مراحل واردات قانونی کالا به این دو عمل وابسته بوده و این دو پیش نیاز امر واردات می باشند. درباره مفهوم تخصیص ارز و کد ساتا آماده در ادامه همین مطلب اطلاعات بیشتری را در اختیار شما قرار خواهیم داد.

گروه بازرگانی صارش، سابقه درخشان و طولانی در زمینه واردات و صادرات کالاها و ماشین آلات مورد نیاز صنایع دارد. این مجموعه در کنار خدماتی که در زمینه ورود، حمل و ترخیص کالا عرضه داشته و مشاوره های رایگانی که به بازرگانان ارائه می دهد، با تخصیص ارز و کد ساتا آماده در سریع ترین زمان ممکن و به سهولت، عملیات واردات را به انجام خواهد رساند..

تخصیص ارز به چه معناست و تفاوت آن با تامین ارز چیست؟

کالاهایی که به کشور وارد می شوند، در دسته های مختلفی قابل طبقه بندی هستند . بر اساس نوع این کالاها، چگونگی تخصیص ارز یا ارزی که برای خرید به آن ها اختصاص داده می شود متغیر خواهد بود. در حالت کلی چهار دسته محصول یا کالای وارداتی وجود دارد:

  • کالاهای اساسی و مایحتاج مردم که بر اساس نرخ رسمی یورو محاسبه می گردند. نرخ مربوط به این  کالاها توسط دولت و از محل فروش درآمدهای نفتی تامین می شود.
  • کالاهای واسطه و مواد اولیه، ارز این کالاها از محل صادرات پتروشیمی، مواد معدنی و فولاد تامین می شود. با ثبت نام در سامانه نیما واردات و تامین ارز برای این کالاها امکان پذیر می گردد. تخصیص ارز به این نوع کالاها بر اساس اولویت بندی هایی که از طرف دولت تعیین شده است، انجام می گیرد.
  • کالاهای مصرفی ضروری، تخصیص ارز به این گروه از کالاها نیز مانند کالاهای دسته دوم انجام می گیرد با این تفاوت که به این گروه از کالاها ارز وارداتی تعلق نمی گیرد.
  • کالاهای ممنوع الورود: کالاهایی که به دلایل شرعی و مغایرت با موازین جمهوری اسلامی ایران، ورود  آنها به کشور ممنوع می باشد.

مسئولیت تخصیص ارز با وزارتخانه و مسئولیت تامین ارز با بانک مرکزی است. تخصیص ارز وارداتی از جمله اقدامات دولت و دستگاه های دولتی می باشد که به منظور حمایت از بازرگانان و تجار واردکننده تعریف و تعیین شده است.

با تغییرات و نوسانات قیمت ارز، که این روزها افزایش بیشتری داشته است، بازرگانان کمتری به امر واردات اشتیاق نشان می دهند. هزینه ای که بابت خرید کالاها از کشور مبدا پرداخت می شود بسیار بالاست. تغییرات ناگهانی ارز ضرر و زیان های هنگفتی را برای تاجران به همراه خواهد داشت.

همین امر سبب شده است که دستگاه های دولتی برای تشویق و ترغیب بازرگانان به امر واردات، تخصیص ارز وارداتی را در دستور کار خود قرار دهند. بدین ترتیب مراحل و شرایط واردات کالا به کشور با سرعت و سهولت بیشتری پشت سر گذاشته خواهد شد.

ساتا چه کدی است و چه کاربردی دارد؟

از جمله پیش نیازهای واردات کالا، کد ساتا می باشد. این کد همان مجوز اظهار کالا به گمرک است و به همه کالاهایی که ثبت سفارش کرده اند، تعلق می گیرد. این کد یک نوع کد رهگیری یا شناسه اظهار نامه گمرکی برای کالاهای وارداتی می باشد. این کد، زمانی صادر می شود که منشاء ارز به تایید بانک مرکزی رسیده باشد. در برگه اظهارنامه گمرکی، این کد نوشته می شود تا منشاء ارزی که برای واردات آن در نظر گرفته شده، مشخص شود.

هر تاجر یا وارد کننده ای می بایست در سامانه جامع تجارت یا EPL مشخصات کالای وارداتی و منشاء ارز خود را وارد نماید. پس از ثبت سفارش به وی کد ساتا داده می شود. بعد از این مرحله، سایر مراحل از جمله ترخیص کالا و حمل آن انجام پذیر خواهد شد. چنانچه برای کالای مربوطه این کد به ثبت نرسیده باشد، ترخیص و حمل آن نیز  غیر ممکن خواهد شد.

ترخیص یک کالای وارداتی شامل مراحل زیر می باشد:

  • دریافت کد ساتا : همانطور که عنوان شد، یکی از مدارک مهم در عملیات گمرکی، داشتن این کد و منشاء ارز می باشد.
  • قبض انبار: برای تکمیل فرم اظهارنامه گمرکی وجود این قبض لازم و ضروری است.
  • دریافت مجوزهای لازم: در دست داشتن کلیه مدارک و مجوزهای مربوط به صدور اظهارنامه گمرکی، ترخیص کالا را ممکن می سازد. دریافت بارنامه، بیمه نامه، پروفرما، اینویس، مدارکی که در زمان خرید کالا در مبدا  از فروشنده دریافت شده است و ... از جمله مدارکی است که بایستی دریافت شده باشد.

مرکز ارائه دهنده خدمات تخصیص ارز و کد ساتا آماده

تجارتی با افق های روشن و پر سود با شرکت بازرگانی صارش

همانطور که مشاهده می فرمایید، در واردات کالا، از زمان خرید تا ترخیص کالا و حمل آن، مدارک زیادی دریافت شده و مراحل متعددی پشت سر گذاشته می شوند. به همین دلیل سپردن این عملیات به دست یک شرکت بازرگانی متخصص و با سابقه، هم سرعت و هم اطمینان کار را بالاتر خواهد برد.

بازرگانی صارش، یک همراه مطمئن و متخصص برای واردکنندگان و تجار می باشد. با اعتماد به دانش و تجربه ما، تجارتی پر سود و منفعت و رضایت بخش را تجربه خواهید کرد.

بازرگانی صارش، ارائه سریع خدمات مربوط به تخصیص ارز و کد ساتا آماده

با توجه به توضیحات ارائه شده، چنان چه به عنوان یک وارد کننده به دنبال یک شرکت بازرگانی با سابقه ای هستید که کلیه مراحل واردات، حمل و ترخیص کالا، ثبت سفارش، تخصیص ارز و کد ساتا آماده را از صفر تا صد بر عهده گرفته و به انجام رساند، به شرکت بازرگانی صارش اعتماد کنید.

این مجموعه متخصص به پشتوانه تجربه، سابقه، مشاوران و تیم حرفه ای خود، کلیه مراحل مذکور را در اسرع وقت و با ضریب اطمینان بالا به انجام خواهد رساند. تجارت با تکیه بر صارش، با سهولت، لذت و سرعت بیشتری انجام خواهد گرفت.

برای دریافت مشاوره رایگان در زمینه واردات و صادرات و همچنین سپردن امور اداری و ارزی خود با ما در تماس باشید. متخصصین ما با داشتن مدارک بین المللی و معتبر دنیا، همواره در کنار شما و آماده پاسخگویی به سوالات شما هستند.

جهت ارتباط با مشاوران و همکاران در مجموعه بازرگانی صارش با شماره های زیر در تماس باشید.

شماره تماس برای حمل و ترخیص فوری کالا : 09152669292

مشاوره بازرگانی رایگان: 09120349767

جهت ثبت سفارش و تخصیص ارز آماده با شماره 05131805 و داخلی 201 تماس حاصل فرمایید.

مرکز ارائه دهنده خدمات تخصیص ارز و کد ساتا آماده

بازرگانی صارش، کنار شما در امر صادرات و واردات

 

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز